Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Forumscouting

Bericht door maartendr81 »

Kunnen we thiago nog even tijd geven aub? Ik ken in het verleden nog wel spitsen die er niet onmiddellijk stonden en toch toppers zijn geworden. Soms zelfs pas in het 2e seizoen (Wesley bvb)
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Forumscouting

Bericht door GraspopperFCB »

Ik hoop dat ik ongelijk heb maar op dit moment zie ik het niet in Thiago.
Vermits er een spits vertrekt is het moment om Onuachu te halen. 💪😉
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Gaan we niet doen, timing zou ook absoluut geen sense maken. Als we Paul wouden, dan had hem hier al gestaan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Blijkbaar zouden we interesse tonen in Mikael Anderson, de linkerwinger van AGF.
Die is mij nu niet bijzonder bijgebleven, en we lijken voldoende gewapend op de aanvallende flanken?

Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Verwachten we een vervanger voor Rits, of wordt er met de polyvalente Nielsen en Zinckernagel (Sandra als jeugdige optie) geacht dat we voldoende wisselopties hebben voor ons middenveld-trio?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 16 aug 2023, 07:17 Verwachten we een vervanger voor Rits, of wordt er met de polyvalente Nielsen en Zinckernagel (Sandra als jeugdige optie) geacht dat we voldoende wisselopties hebben voor ons middenveld-trio?
Ik denk niet dat er een vervanger voor Rits zal bijkomen.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Forumscouting

Bericht door Jens27 »

:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Forumscouting

Bericht door Jens27 »

Niet onbelangrijk te vermelden is dat Marcao een linkspoot is :teach:
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Jens27 schreef: 16 aug 2023, 08:33 Niet onbelangrijk te vermelden is dat Marcao een linkspoot is :teach:
Maar wel blessure gevoelig...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 16 aug 2023, 08:51
Jens27 schreef: 16 aug 2023, 08:33 Niet onbelangrijk te vermelden is dat Marcao een linkspoot is :teach:
Maar wel blessure gevoelig...
Ging vorig seizoen een ploegmaat tijdens een match fysisch te lijf en werd daarvoor 64 dagen geschorst.
HALLO ?!!?! Is dit het profiel van speler dat Club wenst aan te trekken?!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Hoewel ik Estève een interessant profiel vind hebben, heb ik er geen zicht op of hij een leidersfiguur is, noch of hij onze voetballende verdediger kan worden. Want in mijn ogen hebben we dat nog altijd nodig.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

De ploeg begint echt vorm te krijgen. ik vond dat we vorig seizoen al een super transfer hebben gedaan met Onyedika. Nielsen vind ik ook nog altijd een goeie transfer en zal zeker nog belangrijk voor ons zijn (zeker na het vertrek van Rits ... wens hem trouwens het beste toe).

Ik vind de visie van Deila en het spel dat hij wil spelen trouwens top en hopelijk hebben we eindelijk weer een goede coach te pakken.

Voor de rest missen we imo nog twee toppers (mss 3 als Tajon nog zou vertrekken) om echt een super ploeg te hebben.

Keeper:

Niet veel over te zeggen Simon is en blijft top en is onze nr 1.

Verdediging:

RB

Als Tajon niet vertrekt zitten we op de RB goed. En Sabbe deed het ook al iedere keer goed imo en moet zeker zijn kansen blijven krijgen.

CV

Daar is het overduidelijk dat we nog een echte topper en leider missen. Met alle respect voor Mechele maar als we als ploeg stappen willen zetten + de verjonging doorvoeren is het tijd dat er op zijn plaats iemand anders komt. Heeft al meermaals aangetoond dat hij voetballend veel te zwak is, balcontroles en passing zijn echt een ramp.

Op zich meer dan een degelijke verdediger voor een subtopper in de JPL of als invaller bij ons. Heeft zeker zijn sterktes maar was buiten een paar sterke matchen steeds de zwakke schakel achterin.

En wat mij nog het meeste stoort is dat hij met als zijn ervaring en leeftijd de leider zou moeten zijn in de verdediging. Hij staat in de verdediging met 3 jonge gasten waarvan 1 eigenlijk geen echte verdediger is en zou dus de absolute leider moeten zijn. Spileers,18 jaar en nog maar enkele matchen ervaring op het hoogste niveau neemt op dit moment deze rol op hem. Loopt steeds zijn verdediging aan te sturen terwijl Mechele geen kik geeft en gewoon zijn match speelt.

Onwaarschijnlijk en onbegrijpelijk.

Spileers mag op dit moment zeker blijven staan. Maakt steeds de juiste keuzes en straalt een zekere rust uit als hij aan de bal is.

Ordóñez laat tijdens zijn weinige minuten wel steeds een goede indruk na. Maar hem in de basis droppen zou mss wat te veel van het goede zijn en daarmee zou nog steeds de problemen inzake de linkse poot en leider niet opgelost zijn.

Ik hoop nog steeds op Ajer of op een gelijkaardig profiel (wel rechtsvoetig maar is wel die leider die we nodig hebben en heeft een goede passing en voetballend zeer sterk).

LB

Zitten we met twee toppers en indien ze blijven zitten we daar zeker goed.

Middenveld:

Met Vetlesen erbij hebben we nu ons type-middenveld vast waar er enorm veel muziek in zit. Ok tot nu toe was het tegen de kleinere ploegen maar bv Eupen is nooit een leuke verplaatsing.

Met ook nog eens Philip Zinckernagel die op het middenveld uit de voeten kan zitten we op het middenveld zeker goed en moet er op zich niets meer bij.

Aanval:

Flanken

Ik had eerst schrik dat we op de flanken te weinig kwaliteit gingen hebben omdat Skóraś op dit ogenblik te licht lijkt (mss aanpassingsproblemen).

Met Philip Zinckernagel erbij lijkt dit probleem opgelost. Skov, Zinckernagel en Nusa moeten met elkaar strijden voor de basisplaatsen. Vervolgens hebben we nog Tajon die daar uit de voeten kan en dan nog Skóraś, Homma en Talbi ( als hij terug fit geraakt) als invallers.

Spits

Ik wil Igor Thiago zeker nog niet afschrijven en ik durf zelfs te zeggen dat hij er wel gaat geraken. Heeft enorm veel inzet, is snel voor zo'n beer en heeft zeker bepaalde kwaliteiten. Dit gezegd zijnde komt er op dit ogenblik veel te weinig uit om de nr 1 spits te zijn.

Ik gun het Roman om weer de spits te worden van in zijn tijd bij Gent maar ik vrees echt dat het er bij Club niet meer gaat uitkomen. Speelde trouwens bij Gent met een spits (David) naast hem en hier dient hij het alleen te doen.

Verder hebben we nog Jutgla en ik denk indien hij fit is hij weer de nr 1 spits gaat worden/zijn. Maar blijkbaar zou hij graag vertrekken. Ik ben nog steeds van mening dat als een speler wil vertrekken het het best is om hieraan mee te werken want wat ben je met een speler die tegen zij goesting hier rondloopt. Zal zich niet 100 procent inzetten, zal voor frustraties binnen het tea zorgen, ...

Ik verwacht ook veel van Barbera. Maar blijkbaar zullen ze hem eerst wat laten rijpen bij NXT.

Nu het moet ook haalbaar zijn maar ik zou Roman en Jutgla verkopen (indien er interesse is in beiden en het niet om belachelijk lage bedragen gaat) en gaan voor ... Paul Onuachu !

Paul wil terug naar de JPL komen en laten we eerlijk zijn, vorig seizoen ging Genk altijd kampioen gespeeld hebben( deels door ons geblunder en gemakzucht) mochten ze hem niet verkocht hebben. Na zijn vertrek stokte de Genkse aanval.

Nu die gemakzucht lijkt door Deila en de nieuwe aanwinsten wel al meer uit het team.Er lijkt weer meer inzet en voetbal in het team te zitten.

Maar als Paul terug naar Genk zou gaan en Oyen terug de speler kan worden van voor zijn blessure + de nieuwe aanwinsten heeft Genk weer een enorm gevaarlijk en sterk team + goede trainer.

Ik vind dat Vince op zijn minst zou moeten proberen. Paul kan als de beste een bal bij hem houden zodoende het team kan opschuiven en is gewoon een lopende doelpuntenmachine. Met spelers als Hans, Vetlesen, Skov, Tajon, Maxim en Bjorn zou hij opnieuw met de vingers in de neus topschutter worden in de jpl.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

CRS006 schreef: 17 aug 2023, 08:01 De ploeg begint echt vorm te krijgen. ik vond dat we vorig seizoen al een super transfer hebben gedaan met Onyedika. Nielsen vind ik ook nog altijd een goeie transfer en zal zeker nog belangrijk voor ons zijn (zeker na het vertrek van Rits ... wens hem trouwens het beste toe).

Ik vind de visie van Deila en het spel dat hij wil spelen trouwens top en hopelijk hebben we eindelijk weer een goede coach te pakken.

Voor de rest missen we imo nog twee toppers (mss 3 als Tajon nog zou vertrekken) om echt een super ploeg te hebben.

Keeper:

Niet veel over te zeggen Simon is en blijft top en is onze nr 1.

Verdediging:

RB

Als Tajon niet vertrekt zitten we op de RB goed. En Sabbe deed het ook al iedere keer goed imo en moet zeker zijn kansen blijven krijgen.

CV

Daar is het overduidelijk dat we nog een echte topper en leider missen. Met alle respect voor Mechele maar als we als ploeg stappen willen zetten + de verjonging doorvoeren is het tijd dat er op zijn plaats iemand anders komt. Heeft al meermaals aangetoond dat hij voetballend veel te zwak is, balcontroles en passing zijn echt een ramp.

Op zich meer dan een degelijke verdediger voor een subtopper in de JPL of als invaller bij ons. Heeft zeker zijn sterktes maar was buiten een paar sterke matchen steeds de zwakke schakel achterin.

En wat mij nog het meeste stoort is dat hij met als zijn ervaring en leeftijd de leider zou moeten zijn in de verdediging. Hij staat in de verdediging met 3 jonge gasten waarvan 1 eigenlijk geen echte verdediger is en zou dus de absolute leider moeten zijn. Spileers,18 jaar en nog maar enkele matchen ervaring op het hoogste niveau neemt op dit moment deze rol op hem. Loopt steeds zijn verdediging aan te sturen terwijl Mechele geen kik geeft en gewoon zijn match speelt.

Onwaarschijnlijk en onbegrijpelijk.

Spileers mag op dit moment zeker blijven staan. Maakt steeds de juiste keuzes en straalt een zekere rust uit als hij aan de bal is.

Ordóñez laat tijdens zijn weinige minuten wel steeds een goede indruk na. Maar hem in de basis droppen zou mss wat te veel van het goede zijn en daarmee zou nog steeds de problemen inzake de linkse poot en leider niet opgelost zijn.

Ik hoop nog steeds op Ajer of op een gelijkaardig profiel (wel rechtsvoetig maar is wel die leider die we nodig hebben en heeft een goede passing en voetballend zeer sterk).

LB

Zitten we met twee toppers en indien ze blijven zitten we daar zeker goed.

Middenveld:

Met Vetlesen erbij hebben we nu ons type-middenveld vast waar er enorm veel muziek in zit. Ok tot nu toe was het tegen de kleinere ploegen maar bv Eupen is nooit een leuke verplaatsing.

Met ook nog eens Philip Zinckernagel die op het middenveld uit de voeten kan zitten we op het middenveld zeker goed en moet er op zich niets meer bij.

Aanval:

Flanken

Ik had eerst schrik dat we op de flanken te weinig kwaliteit gingen hebben omdat Skóraś op dit ogenblik te licht lijkt (mss aanpassingsproblemen).

Met Philip Zinckernagel erbij lijkt dit probleem opgelost. Skov, Zinckernagel en Nusa moeten met elkaar strijden voor de basisplaatsen. Vervolgens hebben we nog Tajon die daar uit de voeten kan en dan nog Skóraś, Homma en Talbi ( als hij terug fit geraakt) als invallers.

Spits

Ik wil Igor Thiago zeker nog niet afschrijven en ik durf zelfs te zeggen dat hij er wel gaat geraken. Heeft enorm veel inzet, is snel voor zo'n beer en heeft zeker bepaalde kwaliteiten. Dit gezegd zijnde komt er op dit ogenblik veel te weinig uit om de nr 1 spits te zijn.

Ik gun het Roman om weer de spits te worden van in zijn tijd bij Gent maar ik vrees echt dat het er bij Club niet meer gaat uitkomen. Speelde trouwens bij Gent met een spits (David) naast hem en hier dient hij het alleen te doen.

Verder hebben we nog Jutgla en ik denk indien hij fit is hij weer de nr 1 spits gaat worden/zijn. Maar blijkbaar zou hij graag vertrekken. Ik ben nog steeds van mening dat als een speler wil vertrekken het het best is om hieraan mee te werken want wat ben je met een speler die tegen zij goesting hier rondloopt. Zal zich niet 100 procent inzetten, zal voor frustraties binnen het tea zorgen, ...

Ik verwacht ook veel van Barbera. Maar blijkbaar zullen ze hem eerst wat laten rijpen bij NXT.

Nu het moet ook haalbaar zijn maar ik zou Roman en Jutgla verkopen (indien er interesse is in beiden en het niet om belachelijk lage bedragen gaat) en gaan voor ... Paul Onuachu !

Paul wil terug naar de JPL komen en laten we eerlijk zijn, vorig seizoen ging Genk altijd kampioen gespeeld hebben( deels door ons geblunder en gemakzucht) mochten ze hem niet verkocht hebben. Na zijn vertrek stokte de Genkse aanval.

Nu die gemakzucht lijkt door Deila en de nieuwe aanwinsten wel al meer uit het team.Er lijkt weer meer inzet en voetbal in het team te zitten.

Maar als Paul terug naar Genk zou gaan en Oyen terug de speler kan worden van voor zijn blessure + de nieuwe aanwinsten heeft Genk weer een enorm gevaarlijk en sterk team + goede trainer.

Ik vind dat Vince op zijn minst zou moeten proberen. Paul kan als de beste een bal bij hem houden zodoende het team kan opschuiven en is gewoon een lopende doelpuntenmachine. Met spelers als Hans, Vetlesen, Skov, Tajon, Maxim en Bjorn zou hij opnieuw met de vingers in de neus topschutter worden in de jpl.
Onuachu is veel beter dan Yaremchuk, echter betaalde Club 17 miljoen voor hem en kunnen ze er nu hoogstens nog 5 miljoen voor krijgen.
Ik vind in het geval van Yaremchuk ook, cut your losses, maar dat gaat Club niet doen.
Jutgla is veruit de beste centrumspits in onze huidige kern, eens die terug fit is, wordt hij de nummer 1 en ik zie hem heel complementair met Vetlesen en Zinckernagel.

Ik stel me wel de vraag of er nog effectief versterking zal gehaald worden indien Club zich niet weet te plaatsen voor de poulefase van de Conference League, wat ik ook zie gebeuren.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

CRS006 schreef: 17 aug 2023, 08:01 Spits

Ik wil Igor Thiago zeker nog niet afschrijven en ik durf zelfs te zeggen dat hij er wel gaat geraken. Heeft enorm veel inzet, is snel voor zo'n beer en heeft zeker bepaalde kwaliteiten. Dit gezegd zijnde komt er op dit ogenblik veel te weinig uit om de nr 1 spits te zijn.

Ik gun het Roman om weer de spits te worden van in zijn tijd bij Gent maar ik vrees echt dat het er bij Club niet meer gaat uitkomen. Speelde trouwens bij Gent met een spits (David) naast hem en hier dient hij het alleen te doen.

Verder hebben we nog Jutgla en ik denk indien hij fit is hij weer de nr 1 spits gaat worden/zijn. Maar blijkbaar zou hij graag vertrekken. Ik ben nog steeds van mening dat als een speler wil vertrekken het het best is om hieraan mee te werken want wat ben je met een speler die tegen zij goesting hier rondloopt. Zal zich niet 100 procent inzetten, zal voor frustraties binnen het tea zorgen, ...

Ik verwacht ook veel van Barbera. Maar blijkbaar zullen ze hem eerst wat laten rijpen bij NXT.

Nu het moet ook haalbaar zijn maar ik zou Roman en Jutgla verkopen (indien er interesse is in beiden en het niet om belachelijk lage bedragen gaat) en gaan voor ... Paul Onuachu !

Paul wil terug naar de JPL komen en laten we eerlijk zijn, vorig seizoen ging Genk altijd kampioen gespeeld hebben( deels door ons geblunder en gemakzucht) mochten ze hem niet verkocht hebben. Na zijn vertrek stokte de Genkse aanval.

Nu die gemakzucht lijkt door Deila en de nieuwe aanwinsten wel al meer uit het team.Er lijkt weer meer inzet en voetbal in het team te zitten.

Maar als Paul terug naar Genk zou gaan en Oyen terug de speler kan worden van voor zijn blessure + de nieuwe aanwinsten heeft Genk weer een enorm gevaarlijk en sterk team + goede trainer.

Ik vind dat Vince op zijn minst zou moeten proberen. Paul kan als de beste een bal bij hem houden zodoende het team kan opschuiven en is gewoon een lopende doelpuntenmachine. Met spelers als Hans, Vetlesen, Skov, Tajon, Maxim en Bjorn zou hij opnieuw met de vingers in de neus topschutter worden in de jpl.
Ik ben het grotendeels met je eens, enkel op de alinea van spits wens ik nog wat toe te voegen.
Jutgla, Thiago of Yaremchuk. Mij maakt het niet uit, maar het moet een werker zijn. Deila zijn systeem vereist dat de spits zowel een bal kan bijhouden als druk kan zetten. Maar de spits moet wel de verdediging van de tegenstander ook achteruit duwen, maw dus tegen de centrale verdedigers spelen. Jutgla en Yaremchuk willen net dat tikkeltje meer inzakken en eens meevoetballen. Hierdoor laat je de centrale verdedigers vrij waardoor zij hun lijn kunnen opduwen. In mijn ogen is het beter dat je als spits dan centraal blijft, zelfs op het randje speelt, zodat de verdedigers constant de neiging hebben om achteruit te stappen.
Thiago lijkt hier geschikter voor.

Nu kan ik mij ook wel voorstellen dat of Jutgla of Yaremchuk nog vertrek. 3 spitsen voor 1 positie van dergelijk niveau is gewoon teveel.
Thiago (want nieuw gehaald) + één van de twee boven vernoemde + Vermant/Barbera lijkt mij voldoende, zelfs met een Europees parcours.

Onuachu heeft inderdaad een interessant profiel en scoort met ogen dicht in de JPL maar dat lijkt mij een zeer optimistische wens.
Ten eerste lijkt hij open te staan voor een terugkeer naar Genk (dus waarom zou hij ons kiezen, als hij terugkan naar zijn "succesploeg"?) en ten tweede weet ik niet of Onuachu het type spits is die ook die intense druk kan zetten die verwacht wordt door Deila. We hebben nu duidelijk een systeem dat werkt, dus om het dan om te gooien ifv van een nieuwe spits is ook niet ideaal met het oog op puntengewin in de JPL. Gezien onze drukke kalender is er momenteel weinig tijd om er veel tactische trainingen bij te nemen om een geheel nieuwe tactiek in te oefenen.
Daarnaast heb je ook zijn loon. Is die bereid om na een half jaar PL al opnieuw minder te gaan verdienen?

Mijn conclusie:
Overbodige spelers weg (Balanta, Sowah en Maouassa) en eventueel een uitleenbeurt voor Sandra en Homma. Met Boyata kan je bekijken wat je doet.
Ordonez zou ik ofwel laten spelen bij NXT en houden als stand-in voor de A-ploeg ofwel uitleenbeurt binnen de JPL bekijken.
Als je nog een extra 6/8 aantrekt, mag Odoi van mij beschikken. Om de één of andere reden heb ik het gevoel dat die wel eens een stoorzender kan zijn als hij te weinig speelt.
Een centrale verdediger blijft inderdaad een prioriteit. Als Buchanan aangeeft dat hij het ziet zitten op rechtsachter, moet daar niets meer bij.
Plaats reactie