Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Uit nieuwsgierigheid: hoe kom je aan die namen? Football manager?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

We hebben net een talent van eigen jeugd verhuurd om meer speelminuten te krijgen, ik verwacht op het middenveld geen extra spelers meer. Momenteel heb je daar met Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Zinckernagel, Onyedika 5 spelers die vechten voor een plaatsje in de basis. Daarnaast heb je dan Homma (staat op de site bij de A-kern) als talent dat zijn kans kan krijgen in bepaalde matchen. In geval van nood kan Odoi er ook nog spelen.

Achteraan verwacht ik wel nog een linksvoetige CV & je ziet ook in de media dat ze daarmee bezig zijn. Twee is ook hier overkill aangezien je met Boyata, Mechele & Spileers al 3 zuivere CV's hebt in de kern. Daarnaast kan een Meijer er ook spelen, loopt Odoi hier nog rond als depanneur en heb je met Ordóñez een talent dat dit jaar vermoedelijk regelmatig eens een kans zal krijgen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 23 aug 2023, 10:42 We hebben net een talent van eigen jeugd verhuurd om meer speelminuten te krijgen, ik verwacht op het middenveld geen extra spelers meer. Momenteel heb je daar met Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Zinckernagel, Onyedika 5 spelers die vechten voor een plaatsje in de basis. Daarnaast heb je dan Homma (staat op de site bij de A-kern) als talent dat zijn kans kan krijgen in bepaalde matchen. In geval van nood kan Odoi er ook nog spelen.

Achteraan verwacht ik wel nog een linksvoetige CV & je ziet ook in de media dat ze daarmee bezig zijn. Twee is ook hier overkill aangezien je met Boyata, Mechele & Spileers al 3 zuivere CV's hebt in de kern. Daarnaast kan een Meijer er ook spelen, loopt Odoi hier nog rond als depanneur en heb je met Ordóñez een talent dat dit jaar vermoedelijk regelmatig eens een kans zal krijgen.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik verwacht enkel nog een linksvoetige CV. In mijn ogen eentje voor de basiself, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Veel zal ook afhangen van eventuele kwalificatie voor Europees voetbal denk ik. Dus ik verwacht hier niets de eerstkomende week. Mechele en Spileers zullen het moeten doen tegen Osasuna, tenzij Deila een goede Boyata uit zijn hoed kan toveren.

Ik ben ook akkoord dat door de polyvalentie van Odoi, je hem als backup kan zien op meerdere plaatsen. Hij zal overal zijn plan trekken, maar niet de kwaliteit halen die we zouden mogen verwachten voor onze basisploeg. Maar de vraag is of Odoi wel blijft. In de podcast 90 Minutes liet hij uitschijnen niet tevreden te zijn met zijn huidig statuut en dat hij niet kan bevestigen dat hij na 6 september nog voor Club speelt.

Ik ga hout vasthouden, maar stel dat Odoi vertrekt én je hebt een langdurige blessure bij één van je 5 middenvelders, dan is de spoeling daar wel heel dunnetjes. Zeker in de drukke herfstperiode met én Europees (hopelijk) en een aantal bekermatchten (hopelijk). Nu ook Audoor en Sandra uitgeleend zijn, heb je ook niet direct een jeugdproduct achter de hand voor positie 6 of 8. Voorlopig zie ik niemand bij NXT die hier kan inspringen. Als je in die periode dan nog eens te maken krijgt met schorsingen, blijft er niet veel meer over.

Nu ja, Deila is geen fan van grote spelerskernen. Dus het kan goed zijn dat er nog een CV komt, links en rechts een vertrekker bij de overbodige spelers en dat we het met deze groep gaan doen dit seizoen. Dan is het aan onze coach om oplossingen te vinden in tijden van nood.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Op de mindere sites lees je dat we ook met CV's bezig zijn voor NXT. Het zou perfect kunnen dat we een CV kopen voor de A-ploeg, waarbij ik ervan uitga dat het de bedoeling is dat we een basisspeler kopen én daarnaast een CV voor bij NXT die eventueel kan invallen bij de A-ploeg in geval van blessures - zeker als Odoi zou vertrekken lijkt dat me een geloofwaardig scenario.

Ik snap trouwens dat Dennis niet tevreden is met zijn huidig statuut, maar ik vraag me tegelijk af bij hoeveel teams die Europees spelen hij momenteel nog basisspeler zou zijn... Bij Club gaat hij zijn minuten krijgen & speelt hij nog Europees en aan de top in België. Stel dat hij naar pakweg Leuven gaat, dan speelt hij enkel nog voor Play Off 2...
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 23 aug 2023, 12:00 Op de mindere sites lees je dat we ook met CV's bezig zijn voor NXT. Het zou perfect kunnen dat we een CV kopen voor de A-ploeg, waarbij ik ervan uitga dat het de bedoeling is dat we een basisspeler kopen én daarnaast een CV voor bij NXT die eventueel kan invallen bij de A-ploeg in geval van blessures - zeker als Odoi zou vertrekken lijkt dat me een geloofwaardig scenario.

Ik snap trouwens dat Dennis niet tevreden is met zijn huidig statuut, maar ik vraag me tegelijk af bij hoeveel teams die Europees spelen hij momenteel nog basisspeler zou zijn... Bij Club gaat hij zijn minuten krijgen & speelt hij nog Europees en aan de top in België. Stel dat hij naar pakweg Leuven gaat, dan speelt hij enkel nog voor Play Off 2...
Ik denk niet dat Odoi het type is om 5 wiel aan de wagen te zijn, een basisplaats te krijgen in de eerste bekermatch, eens te mogen invallen als we 3-0 voorstaan en "zijn geld te tellen".
Die gaat nog liever terug naar een Leuven, STVV,... om elke week te spelen, ook al verdient hij een pak minder. Duidelijk dat hij nog matchen wil spelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 aug 2023, 11:47
t4nd schreef: 23 aug 2023, 10:42 We hebben net een talent van eigen jeugd verhuurd om meer speelminuten te krijgen, ik verwacht op het middenveld geen extra spelers meer. Momenteel heb je daar met Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Zinckernagel, Onyedika 5 spelers die vechten voor een plaatsje in de basis. Daarnaast heb je dan Homma (staat op de site bij de A-kern) als talent dat zijn kans kan krijgen in bepaalde matchen. In geval van nood kan Odoi er ook nog spelen.

Achteraan verwacht ik wel nog een linksvoetige CV & je ziet ook in de media dat ze daarmee bezig zijn. Twee is ook hier overkill aangezien je met Boyata, Mechele & Spileers al 3 zuivere CV's hebt in de kern. Daarnaast kan een Meijer er ook spelen, loopt Odoi hier nog rond als depanneur en heb je met Ordóñez een talent dat dit jaar vermoedelijk regelmatig eens een kans zal krijgen.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik verwacht enkel nog een linksvoetige CV. In mijn ogen eentje voor de basiself, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur. Veel zal ook afhangen van eventuele kwalificatie voor Europees voetbal denk ik. Dus ik verwacht hier niets de eerstkomende week. Mechele en Spileers zullen het moeten doen tegen Osasuna, tenzij Deila een goede Boyata uit zijn hoed kan toveren.

Ik ben ook akkoord dat door de polyvalentie van Odoi, je hem als backup kan zien op meerdere plaatsen. Hij zal overal zijn plan trekken, maar niet de kwaliteit halen die we zouden mogen verwachten voor onze basisploeg. Maar de vraag is of Odoi wel blijft. In de podcast 90 Minutes liet hij uitschijnen niet tevreden te zijn met zijn huidig statuut en dat hij niet kan bevestigen dat hij na 6 september nog voor Club speelt.

Ik ga hout vasthouden, maar stel dat Odoi vertrekt én je hebt een langdurige blessure bij één van je 5 middenvelders, dan is de spoeling daar wel heel dunnetjes. Zeker in de drukke herfstperiode met én Europees (hopelijk) en een aantal bekermatchten (hopelijk). Nu ook Audoor en Sandra uitgeleend zijn, heb je ook niet direct een jeugdproduct achter de hand voor positie 6 of 8. Voorlopig zie ik niemand bij NXT die hier kan inspringen. Als je in die periode dan nog eens te maken krijgt met schorsingen, blijft er niet veel meer over.

Nu ja, Deila is geen fan van grote spelerskernen. Dus het kan goed zijn dat er nog een CV komt, links en rechts een vertrekker bij de overbodige spelers en dat we het met deze groep gaan doen dit seizoen. Dan is het aan onze coach om oplossingen te vinden in tijden van nood.
Ik vind ook dat we één middenvelder (6) tekort hebben in onze kern na het uitlenen van Audoor en het vertrek van Rits. Ben het in dat opzicht met je eens dat Odoi nodig is in deze kern, en met zijn ervaring en polyvalentie meer waard is dan de paar 100k € die we misschien nog voor hem kunnen krijgen met nog één jaar contract te gaan.

Op de 10 zitten we goed met Hans, Zinckernagel en eventueel Vetlesen. Op de 8 ook met Vetlesen en Nielsen. Op de 6 enkel Onyedika. Als Odoi blijft, kan hij daar inderdaad depanneren (deed dat goed onder Schreuder). Veel alternatieve opties zie ik niet mocht Denis vertrekken, of je zou Balanta moeten overtuigen/fit krijgen. Die laatste is trouwens ook linksvoetig en speelde bij Bazel nog een tijd als LCV.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ik vind Nielsen meer een 6 dan een 8, maar vermits die nogal blessuregevoelig is, is de spoeling daar idd eerder dunnekes.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Na de slechte invalbeurt van Boyata in Pamplona, is duidelijk dat Club nog nood heeft aan een extra CV.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik vond Boyata eerlijk gezegd niet slechter dan een hoop andere spelers gisteren. Op het moment dat hij inkwam was het ook duidelijk dat we meer gingen verdedigen waardoor de Spanjaarden minder onder druk stonden en ook vlotter konden komen.

(Los daarvan zie ik wel graag een CV erbij komen.)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 25 aug 2023, 08:29 Ik vond Boyata eerlijk gezegd niet slechter dan een hoop andere spelers gisteren. Op het moment dat hij inkwam was het ook duidelijk dat we meer gingen verdedigen waardoor de Spanjaarden minder onder druk stonden en ook vlotter konden komen.

(Los daarvan zie ik wel graag een CV erbij komen.)
Wat mij betreft was het een vreemde tactische keuze om zonder diepe spits te spelen en met een extra CV er bij.
Het was net het moment om op de tegenaanval nog eens te prikken, nu lukte dat bijna niet zonder aanspeelpunt vooraan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 25 aug 2023, 08:29 Ik vond Boyata eerlijk gezegd niet slechter dan een hoop andere spelers gisteren. Op het moment dat hij inkwam was het ook duidelijk dat we meer gingen verdedigen waardoor de Spanjaarden minder onder druk stonden en ook vlotter konden komen.

(Los daarvan zie ik wel graag een CV erbij komen.)
Goeie linksvoetige CV mag er zeker bij!

Ik vond Boyata inderdaad ook niet zo slecht. Ook de overschakeling naar een driemansdefensie kan ik nog snappen (met het inkomen van die kopbalsterke aanvaller bij Osasuna), wat op zich ook niet hoeft te betekenen dat je als ploeg alleen nog gaat verdedigen of achteruit gaat leunen. Alleen vond ik dat er te veel misverstanden merkbaar waren. Wie pikt wie wanneer op? Wie geeft wie wanneer dekking? enz. Daar is zeker nog werk.

Tegengoal begint in mijn ogen eigenlijk bij Sabbe die het voetballend wil proberen, maar daardoor de bal (in tweede instantie geloof ik) kwijt raakt. Vervolgens laat Spileers zich in zijn rug pakken door de kwieke Avila. Maar goed, jonge gasten maken al eens fouten. Kwestie is vooral om daar lessen uit te trekken.

Nu vooral hard blijven werken om hopelijk volgende week die kwalificatie binnen te halen!
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

t4nd schreef: 23 aug 2023, 10:42 We hebben net een talent van eigen jeugd verhuurd om meer speelminuten te krijgen, ik verwacht op het middenveld geen extra spelers meer. Momenteel heb je daar met Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Zinckernagel, Onyedika 5 spelers die vechten voor een plaatsje in de basis. Daarnaast heb je dan Homma (staat op de site bij de A-kern) als talent dat zijn kans kan krijgen in bepaalde matchen. In geval van nood kan Odoi er ook nog spelen.

Achteraan verwacht ik wel nog een linksvoetige CV & je ziet ook in de media dat ze daarmee bezig zijn. Twee is ook hier overkill aangezien je met Boyata, Mechele & Spileers al 3 zuivere CV's hebt in de kern. Daarnaast kan een Meijer er ook spelen, loopt Odoi hier nog rond als depanneur en heb je met Ordóñez een talent dat dit jaar vermoedelijk regelmatig eens een kans zal krijgen.
Ik zie boyata niet als een nuttige speler voor brugge. Was enorm slechte aankoop en mag van mij vertrekken. Kan nog geen pas geven en wordt telkens in de rugge pakt Mechele 0.5. Ik wil dat brugge een betere ploeg blijft worden en onze zwakste plek is de verdediging meer bepaald Lcv waar we niemand hebben. Dus 2 lcv zouden de kern compleet maken. Ordonez vind ik dan nog beter dan boyata maar is nog niet klaar om basis speler te zijn. Spileers moet een betrouwbare partner en nog een vervangen wnr deze geblesseerd is of moet rusten door drukke schema.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Peter schreef: 23 aug 2023, 15:18 Ik vind Nielsen meer een 6 dan een 8, maar vermits die nogal blessuregevoelig is, is de spoeling daar idd eerder dunnekes.
Hier ben ik het met je eens. we hebben nu 2 opties op 6 onyedika en nielsen (geblesseerd) . 1 op 8 vetlessen. En 4 op de 10 vanaken, zinckernagel, Talbi (geblesseerd) en homma. Ik vind dat we dus nog een 8 moeten halen. Ik zou homma wel uitlenen. Want ook op de flanken is er momenteel geen plaats voor hem al vind ik hem een heel goeie speler. Mss samen met vermant uitlenen aan Kortrijk of standard waar ze zeker basis spelers zouden zijn. Maar vindt dit wel minder belangrijk dan het halen van 2 lcvs. Vanaken en nielsen kunnen daar ook wel depanneren maar zie ik nooit als speler die daar vast kunnen blijven staan omdat ze daar de kwaliteiten niet voor hebben.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Dit is hoe ik de kern zie, zie afbeelding.

Boyata, Balanta, Maouassa, Sowah en Otasowie moeten vertrekken.
Homma en Vermant uitlenen aan Kortijk of Standard een ploeg waar ze een basis plaats hebben.

Odoi mag van mij nog een jaartje blijven als extra verdedigende optie op rechtsback, maar we moeten hem ook niet tegenhouden als hij een mooi aanbod krijgt.

2 extra lcv 1 jonge speler met veel potentieel (Estève?) en 1 speler met ervaren een leiders type. (Marcao, Ajer)
een jong talent voor op de 8 met enorm potentieel (Sverre Nypan?) of een opportuniteit (alzate?)
Bijlagen
Screenshot_20230828_001104_com.android.chrome~2.jpg
Screenshot_20230828_001104_com.android.chrome~2.jpg (150.12 KiB) 4870 keer bekeken
Plaats reactie