Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Nakamba30 schreef: 19 apr 2022, 18:10 Ajax zit achter schreuder aan volgens de telegraaf...hij kan vertrekken bij ons voor 1,5 m€. Dit is slecht nieuws zo vlak voor de playoffs zorgt dit voor onrust...hopelijk is dit nieuws snel uitgeklaard. Ik zou liever hebben dat hij blijft...onze ploeg staat nu op punt en we hebben 24 op 24. Als hij weggaat kunnen we volgend seizoen weer opnieuw beginnen
Komend seizoen wordt sowieso opnieuw beginnen door het nakende vertrek van meerdere basis spelers (Lang, De Ketelaere, Dost, Adamyan, ...) Schreuder T1 in Ajax, daar kan hij geen neen tegen zeggen, dan maar een nieuwe trainer voor Club, die hopelijk met de 3de opeenvolgende titel opnieuw aan een CL avontuur kan beginnen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 21 apr 2022, 08:06
Nakamba30 schreef: 19 apr 2022, 18:10 Ajax zit achter schreuder aan volgens de telegraaf...hij kan vertrekken bij ons voor 1,5 m€. Dit is slecht nieuws zo vlak voor de playoffs zorgt dit voor onrust...hopelijk is dit nieuws snel uitgeklaard. Ik zou liever hebben dat hij blijft...onze ploeg staat nu op punt en we hebben 24 op 24. Als hij weggaat kunnen we volgend seizoen weer opnieuw beginnen
Komend seizoen wordt sowieso opnieuw beginnen door het nakende vertrek van meerdere basis spelers (Lang, De Ketelaere, Dost, Adamyan, ...) Schreuder T1 in Ajax, daar kan hij geen neen tegen zeggen, dan maar een nieuwe trainer voor Club, die hopelijk met de 3de opeenvolgende titel opnieuw aan een CL avontuur kan beginnen.
Vraag is of Schreuder de eerste keuze is. Wat de mogelijke vertrekkers betreft:
- Lang en De Ketelaere willen er bij zijn in hun nationale selecties op het einde van het jaar. Vertrekken in de zomer houdt in dat verband bepaalde risico's in. Wat als ze niet meteen aan spelen toekomen bij hun nieuwe team?
- Dost kan je bezwaarlijk nog een basisspeler noemen.
- Voor Adamyan bedongen we een aankoopoptie, die ik persoonlijk zou lichten. Die kan hier volgend seizoen dus perfect nog staan.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 21 apr 2022, 08:06
Nakamba30 schreef: 19 apr 2022, 18:10 Ajax zit achter schreuder aan volgens de telegraaf...hij kan vertrekken bij ons voor 1,5 m€. Dit is slecht nieuws zo vlak voor de playoffs zorgt dit voor onrust...hopelijk is dit nieuws snel uitgeklaard. Ik zou liever hebben dat hij blijft...onze ploeg staat nu op punt en we hebben 24 op 24. Als hij weggaat kunnen we volgend seizoen weer opnieuw beginnen
Komend seizoen wordt sowieso opnieuw beginnen door het nakende vertrek van meerdere basis spelers (Lang, De Ketelaere, Dost, Adamyan, ...) Schreuder T1 in Ajax, daar kan hij geen neen tegen zeggen, dan maar een nieuwe trainer voor Club, die hopelijk met de 3de opeenvolgende titel opnieuw aan een CL avontuur kan beginnen.
Ik heb ook het gevoel dat we een beetje aan het einde van een cyclus zitten met onze spelersgroep.
- De Ketelaere: alles hangt af van welke ploeg hem het meeste wilt, denk ik. Is er een grote kans dat hij daar basisspeler is en dat Club een mooi bedrag krijgt, dan is hij weg. Een ploeg à la Dortmund zal hem geen basisplaats kunnen garanderen. Dan lijkt het mij beter om te wachten. Heeft hij zelf ook al meermaals aangegeven.
- Lang is een ander verhaal denk ik. Die wil wel hogerop. In Nederland doen ze nog altijd meewarig over onze competitie, dus geen certitude dat hij in de WK-selectie zit. (als bewijs over de blik op onze competitie, zie onderaan mijn post voor een opvallend weetje)
- Dost: einde contract en beide partijen lijken akkoord dat het hier eindigt.
- Adamyan: aankoopoptie lichten lijkt mij mogelijk als deze meevalt.
- Vormer: onze kapitein, maar moet ook bij Schreuder bankzitten. Krijgt steeds minder minuten. Wat wil hij nog doen met zijn carrière? Verder zetten in België zodat zijn vrouw ook haar beroep hier kan blijven uitoefenen? Heeft hier ook veel vrienden. Lijkt mij niet het type voor een zandbak-avontuur. Geruchten over Zulte waren er even.
- Hendry: Schreuder heeft voor Mechele gekozen en door dat interview van Hendry heeft hij waarschijnlijk zijn eigen ruiten ingegooid. Nieuwe verdediger lijkt mij nodig.
- Skov Olsen: misschien raar dat hij hierbij staat, maar wat als hij zijn cijfers blijft opkrikken en er komt al een serieus bod deze zomer. Doet het ook goed bij zijn nationale ploeg en dat is ook een uitstelraam.
- verder vervanging voor enkelen die vertrekken: Maouassa (lijkt mij echt geen toekomst meer te hebben), Ricca (jammer, maar wordt 4e keuze ofzoiets op links), Mitrovic, Otasowie (ook geen toekomst meer)

Verder zijn er ook een aantal jongeren die terugkomen van een uitleenbeurt: Vlietinck (geen succes), Badji (geen succes), Okereke (aankoopoptie voor Venezia), Sowah (ook niet echt een succes bij AZ), en de jongens van Westerlo (Van den Keybus, De Cuyper en Perseyn.

Daarnaast is er ook de vraag wat je doet met jongeren als Sandra, Audoor, Mbamba, Perez en Nusa. Zijn Mbamba en Perez tevreden met een rol in 1B? Beiden kregen toch vaak kansen onder Clement vorig seizoen.

ik verwacht wel redelijk veel rotatie in onze kern, en daardoor heb ik het gevoel dat we op het einde staan van een cyclus.

PS: op de NOS ging het over de vacante positie van T1 bij Ajax en dat Schreuder een kandidaat is.De analist haalde aan dat Schreuder enkel ervaring heeft als T1 bij Hoffenheim en Twente. Over Club geen woord. Dus de publieke opinie is daar niet echt bezig met de JPL.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

De Cuyper blijft nog een jaar bij Westerlo.

Bij Skov denk ik dat je niet mag onderschatten dat hij al een (gefaald) avontuur in een topcompetitie achter de rug heeft. Club wou hem al toen Bologna hem kocht. Club heeft hem daar nu weg gehaald en hij heeft hier zijn plezier terug gevonden. Ik denk (hoop) dat hij nog zeker 1 seizoen blijft - al wordt het sowieso een bizarre wintertransferperiode na het WK. Als iemand zoals Skov of Charles nog blijven bij ons maar dan op het WK plots vlammen dan zijn we ze tijdens de winter kwijt. Enige voordeel daarbij zou zijn dat bij wintertransfers & transfers na een internationaal toernooi meestal heel hard met geld gesmeten wordt :-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 27 apr 2022, 10:06
Tiki Taka schreef: 21 apr 2022, 08:06
Nakamba30 schreef: 19 apr 2022, 18:10 Ajax zit achter schreuder aan volgens de telegraaf...hij kan vertrekken bij ons voor 1,5 m€. Dit is slecht nieuws zo vlak voor de playoffs zorgt dit voor onrust...hopelijk is dit nieuws snel uitgeklaard. Ik zou liever hebben dat hij blijft...onze ploeg staat nu op punt en we hebben 24 op 24. Als hij weggaat kunnen we volgend seizoen weer opnieuw beginnen
Komend seizoen wordt sowieso opnieuw beginnen door het nakende vertrek van meerdere basis spelers (Lang, De Ketelaere, Dost, Adamyan, ...) Schreuder T1 in Ajax, daar kan hij geen neen tegen zeggen, dan maar een nieuwe trainer voor Club, die hopelijk met de 3de opeenvolgende titel opnieuw aan een CL avontuur kan beginnen.
Ik heb ook het gevoel dat we een beetje aan het einde van een cyclus zitten met onze spelersgroep.
- De Ketelaere: alles hangt af van welke ploeg hem het meeste wilt, denk ik. Is er een grote kans dat hij daar basisspeler is en dat Club een mooi bedrag krijgt, dan is hij weg. Een ploeg à la Dortmund zal hem geen basisplaats kunnen garanderen. Dan lijkt het mij beter om te wachten. Heeft hij zelf ook al meermaals aangegeven.
- Lang is een ander verhaal denk ik. Die wil wel hogerop. In Nederland doen ze nog altijd meewarig over onze competitie, dus geen certitude dat hij in de WK-selectie zit. (als bewijs over de blik op onze competitie, zie onderaan mijn post voor een opvallend weetje)
- Dost: einde contract en beide partijen lijken akkoord dat het hier eindigt.
- Adamyan: aankoopoptie lichten lijkt mij mogelijk als deze meevalt.
- Vormer: onze kapitein, maar moet ook bij Schreuder bankzitten. Krijgt steeds minder minuten. Wat wil hij nog doen met zijn carrière? Verder zetten in België zodat zijn vrouw ook haar beroep hier kan blijven uitoefenen? Heeft hier ook veel vrienden. Lijkt mij niet het type voor een zandbak-avontuur. Geruchten over Zulte waren er even.
- Hendry: Schreuder heeft voor Mechele gekozen en door dat interview van Hendry heeft hij waarschijnlijk zijn eigen ruiten ingegooid. Nieuwe verdediger lijkt mij nodig.
- Skov Olsen: misschien raar dat hij hierbij staat, maar wat als hij zijn cijfers blijft opkrikken en er komt al een serieus bod deze zomer. Doet het ook goed bij zijn nationale ploeg en dat is ook een uitstelraam.
- verder vervanging voor enkelen die vertrekken: Maouassa (lijkt mij echt geen toekomst meer te hebben), Ricca (jammer, maar wordt 4e keuze ofzoiets op links), Mitrovic, Otasowie (ook geen toekomst meer)

Verder zijn er ook een aantal jongeren die terugkomen van een uitleenbeurt: Vlietinck (geen succes), Badji (geen succes), Okereke (aankoopoptie voor Venezia), Sowah (ook niet echt een succes bij AZ), en de jongens van Westerlo (Van den Keybus, De Cuyper en Perseyn.

Daarnaast is er ook de vraag wat je doet met jongeren als Sandra, Audoor, Mbamba, Perez en Nusa. Zijn Mbamba en Perez tevreden met een rol in 1B? Beiden kregen toch vaak kansen onder Clement vorig seizoen.

ik verwacht wel redelijk veel rotatie in onze kern, en daardoor heb ik het gevoel dat we op het einde staan van een cyclus.

PS: op de NOS ging het over de vacante positie van T1 bij Ajax en dat Schreuder een kandidaat is.De analist haalde aan dat Schreuder enkel ervaring heeft als T1 bij Hoffenheim en Twente. Over Club geen woord. Dus de publieke opinie is daar niet echt bezig met de JPL.
Ik heb dat interview met Hendry precies gemist... kan je het eventueel posten in Hendry's topic?
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Ik denk dat de doelstelling vooral wordt om vanaken en mata te houden. Verder is veel afhankelijk van de nieuwe trainer want schreuder gaat bijna zeker naar ajax. Is hun laatst overgebleven realistische optie op hun lijst. Komt een mazzu of van hazebroek dan blijven we in hetzelfde systeem, komt een vrancken dan gaan we naar 4-3-3 of 4-5-1. Maar gaat vormer wel terug meer mogen invallen denk ik (afhankelijk van wat we nog kopen) Peres zou ik vol zijn kans geven. Mbamba zijn we jammer genoeg kwijt vrees ik, daarom dat ze ook ibrahama camara proberen vast te leggen. Kyrian sabbe volgend seizoen als doublure van mata en sylla als doublure van nsoki. 1 nieuwe rechts centrale verdediger nog nodig. Verder mogen ricca, sobol en mouassa (zou deze uitlenen met aankoop optie van 4milj) vertrekken met de roeve en de cuyper hebben we daar 2 talenten die we beter niet blokkeren, al wordt die laatste nog extra jaar uitgeleend aan westerlo. Audoor, nusa en sandra mogen ook meer kansen krijgen op hoogste niveau. Verder zou ik met het geld die lang en de keatelaere opbrengen gaan voor een echte topspits en daar gerust 15 milj voor neertellen. Umar sadiq was 2 jaar terug een gouden transfer geweest jammer genoeg hebben we deze niet gekocht. Openda zou ik zeker een kans geven behalve als je onmiddelijk een 10milj+ bod krijgt. Van adamyan zou ik de aankoop optie lichten. Tibo persijn zou ik nog een jaar huren en laten starten in 1b heeft wat pech gehad door blessure maar ik geloof er nog in. Hendry zou ik zeker niet wegdoen want die speelt zich zo terug in de ploeg onder een andere trainer. Als we 3-5-2 blijven spelen zou ik dus voor een topspits gaan, groot talent centraal op het middenveld en een rechtsvoetige centrale verdediger + een rechter wingback (nieuwkoop? ) Aangezien we al een linkse wingback en een verdedigende middenvelder hebben gekocht zitten we anders wel goed denk ik. Vooral de jeugd laten doorstromen en hopen dat sowah toch nog doorbreekt. Als we veranderen van systeem en 4-3-3 of 4-5-1 spelen dan zou ik nog een extra winger kopen storm of ito bvb en ook sobol laten blijven, maar dan geen rechter wingback kopen, alles hangt af van de trainer voor volgend jaar.

Het wordt ook belangrijk om een competitive jongeren ploeg met 2 30+ speler samen te stellen die in 1b kan meedraaien in de middenmoot. Zodat onze jeugd 100% de vruchten plukt van in 1b te kunnen spelen. Ik zou alvast beginnen met de kern naar 22 jeugd spelers te brengen door andere binnenlandse en buitenlandse talenten toe te voegen. Ik had hiervoor het eerste jaar in 1b ook gewaarschuwd. Hopelijk gaan we deze keer niet opnieuw dezelfde fout maken.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Vinicius Costa echt wel hele goeie speler!
Vakie 214
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Volgens peter vandenbempt is casper nielsen van union op weg naar club brugge, er zou al gesproken geweest zijn...dat heeft hij zondag horen vallen van bronnen dichtbij het bestuur van union. Club is op zoek naar vervanger voor rits die eerste maanden out zal zijn...moet iemand zijn die cl niveau haalt...ik geloof wel in die nielsen, zou goed liggen bij de supporters ook met zijn mentaliteit
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Forumscouting

Bericht door Arnio »

Nakamba30 schreef: 13 mei 2022, 00:11 Volgens peter vandenbempt is casper nielsen van union op weg naar club brugge, er zou al gesproken geweest zijn...dat heeft hij zondag horen vallen van bronnen dichtbij het bestuur van union. Club is op zoek naar vervanger voor rits die eerste maanden out zal zijn...moet iemand zijn die cl niveau haalt...ik geloof wel in die nielsen, zou goed liggen bij de supporters ook met zijn mentaliteit
Die zie ik ook wel graag komen, wel niet goed voor de Mbamba's van deze wereld
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Nakamba30 schreef: 13 mei 2022, 00:11 Volgens peter vandenbempt is casper nielsen van union op weg naar club brugge, er zou al gesproken geweest zijn...dat heeft hij zondag horen vallen van bronnen dichtbij het bestuur van union. Club is op zoek naar vervanger voor rits die eerste maanden out zal zijn...moet iemand zijn die cl niveau haalt...ik geloof wel in die nielsen, zou goed liggen bij de supporters ook met zijn mentaliteit
Hij zou in beeld zijn bij Lazio Roma...zijn keuze zal snel gemaakt zijn.
Jammer voor Club, maar niks aan te doen.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Forumscouting

Bericht door Kevinho »

Die mag van mij ook komen … de nieuwe Vormer .
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Forumscouting

Bericht door Arnio »

Souza van KVM, iemand een mening over? Ik ken hem niet heb KVM niet gevolgd...
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Arnio schreef: 19 mei 2022, 10:07 Souza van KVM, iemand een mening over? Ik ken hem niet heb KVM niet gevolgd...
Ik hoor Defour hem heel vaak prijzen in de 90-minutes-podcast.
Maar zelf heb ik te weinig beelden van KVM gezien om erover te oordelen. Hoor wel vaak positieve dingen.
Is eigendom van de City Football Group en is wel al 22 jaar (laatbloeier?). Wat wil je of moet je er dus voor betalen...

Ik wil hier wel nog enkele andere namen aanbrengen uit onze competitie om even jullie mening te vragen als potentieel interessant:
- Rabbi Matondo, Cercle
- Jordan Torunarigha, Gent
- Adem Zorgane, Charleroi
- Ismaila Coulibaly, Beerschot

Ze hebben interessante profielen, maar zijn misschien niet direct de spelers die we nodig hebben (hetzij in de breedte?).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Arnio schreef: 19 mei 2022, 10:07 Souza van KVM, iemand een mening over? Ik ken hem niet heb KVM niet gevolgd...
Speelt volgens het nieuwsblad als defensieve middenvelder. Als we hem kopen zou dat betekenen dat Mbamba geen kans gaat krijgen? Tenzij ze hem eerder als CM zien op de positie van Rits.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Perfecte Transfer periode:

Players In:
Dan-Axel Zagadou (transfer vrij)
Aurélio Buta (transfer vrij)
Ferran Jutglà (6milj)
Bjorn Meijer (6milj)
Williot Swedberg (5milj)

Nieuwe contracten
Ketelaere (nog 1 jaar) , Mata en Vanaken houden

Players out
Lang (22milj)
Okereke (3milj)
Krmencik (1milj)
Maouassa (2.5milj)
Ricca (1milj)
Vormer (free)
dost (free)
Izquierdo (free)
adamyan (einde huur)
Mitrovic (free)

Opstelling 3-4-3

Verdediging
Hendry, Zagadou, mata, mechele, nsoki, scylla, odoi

Linksmidden
Meijer, Sobol, Sabbe

Rechtsmidden
Buchanan, Buta, Sabbe

Centraal midden
Vanaken, Rits, Balanta, Mbamba, Swedberg, Audoor

Linksbuiten
Jutgla, Nusa, Swedberg, Ketelaere

Spits
Keatelaere, Openda, Jutgla, perez

Rechtsbuiten
Olsen, Buchanan, Sandra, Nusa, Ketelaere
basisploeg
basisploeg
Screenshot_20220602_133540.jpg (177.6 KiB) 2559 keer bekeken
Verder zou ik de 1B ploeg Club next aan vullen met een 6 a 7 tal extra jongeren en 2 ervaren pionen halen om de jeugd te begeleiden. Mss kunnen ze vormer overtuigen nog een jaar de kleedkamer te helpen dragen en het jaar daarna speler/ trainer te worden van club next. Zo kan hij zijn carriere eindigen in belgie en toch bij club blijven.
Plaats reactie