Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 18 aug 2021, 15:21
IsO schreef: 18 aug 2021, 12:23
Kevinho schreef: 18 aug 2021, 10:48
IsO schreef: 18 aug 2021, 09:42
Kevinho schreef: 17 aug 2021, 18:07
LaurensVS schreef: 17 aug 2021, 15:22
FrankFarinaII schreef: 17 aug 2021, 12:50 Volgens HLN interesse in Ruben providence, belofte van as roma....waar blijven de ECHTE versterkingen???
17 augustus en nog steeds geen enkele directe versterking, heel pover van FCB.
Hoeveel keer hebt gij hier nu al uw beklag over gedaan?

We weten het ondertussen wel. Zijt kalm, ze komen.
No Bayat no transfers 😋
Hebben of willen we dan spelers die hij in portefeuille heeft?
Geen idee maar het verleden leerde mbt Bayat ; he get’s things done. En Mannaert overduidelijk al drie transferwindows na mekaar niet.
'k zal u helpen: wij hebben niemand in portefeuille bij Bayat, en willen voor zover ik weet ook niemand uit zijn portefeuille.
Bayat is een makelaar, waarbij het - zoals herhaaldelijk is gebleken - niet altijd duidelijk is wiens belangen die nu eigenlijk verdedigen: die van de speler in zijn portefeuille, de verkopende club, de kopende club, of toch vooral die van zichzelf? Een combinatie van de 4 is overigens ook een optie, zoals de transfer van Tielemans bewees. Die gasten doen maar iets, zonder al te veel belemmeringen of scrupules. Zij hebben bijvoorbeeld ook geen budgetten om rekening mee te houden, zoals vertegenwoordigers van clubs, en kunnen deal per deal afronden. Soms kan je met één deal een andere triggeren, dan is dat mooi meegenomen, maar een echte "bigger picture" is er bij die mannen maar zelden. Of vind je dat zo'n Bayat de carrière van zijn spelers zorgvuldig uitstippelt en meedenkt over hun carrièrepad? Ik dacht het niet.

Mannaert moet wél rekening houden met de centjes, en moet, met die centjes, trachten profielen te halen in functie van wat de ploeg op korte termijn nodig heeft, daarbij in de mate van het mogelijke rekening houdend met de wensen van de trainer, puttend uit de shortlists die door de scoutingcel werden opgesteld. Vervolgens moet hij hopen dat de speler in kwestie geïnteresseerd is om zijn carrière bij ons verder te zetten, dat zijn club hem voor een realistisch en voor Club haalbaar bedrag wil laten gaan (of dat hij transfervrij is), dat zijn makelaar geen al te hoge commissie vraagt, dat er geen X-aantal andere tussenpersonen aanspraak maken op een percentje, waardoor die alsnog onbetaalbaar dreigt te worden, dat de speler in kwestie door zijn medical raakt, dat hij niet last minute een lucratiever aanbod elders aanvaardt terwijl hij ons al zijn woord had gegeven en praktisch onderweg was om hier zijn contract te tekenen, etcetera.

Daarnaast mag hij ook de middellange tot lange termijn niet uit het oog verliezen. Het opsporen (middels scoutingnetwerk) en binnenhalen van talenten die op termijn een sportieve en/of financiële meerwaarde kunnen betekenen, maakt daar deel van uit, waarbij er over moet gewaakt worden dat de opkomende eigen jeugd niet wordt geblokkeerd. Ook het uitlenen van spelers met het oog op hun progressie/speelkansen is een element in dit grotere verhaal. Doel is om seizoen na seizoen een gevarieerde en competitieve kern te hebben, die mee kan strijden voor de knikkers in competitie en beker, en op termijn ook meer en meer in Europa.

Dat is de context waarin Vince beweegt, een context die verder werd bemoeilijkt door COVID-19. En toch, ondanks het feit dat hij er "niks van bakt" (argumenten daarvoor vind ik niet terug) is onze kern blijkbaar gevarieerd en competitief genoeg om 2 seizoenen op rij kampioen te spelen, en boeren we financieel vooruit, hoewel we nog altijd geen nieuw eigen stadion konden bouwen, met bijhorende extra recurrente inkomsten. En ondertussen is de huidige transferperiode nog steeds niet voorbij (ook al doe je al weken alsof dat wel zo is). It ain't over till it's over. En zelfs áls het over is, is het nóg te vroeg voor een analyse van deze transferperiode. The proof of the pudding is in the eating.
Hij bakt er niets van vriend van Vince. Zie nu weer “Suzuki”. Wederom paniekvoetbal door onze vrienden “ Sus en klus “ van het transferdepartement van de mooiste Club van het land. Met deze ploeg kunnen we een titel op onze buik schrijven. Ik schat al zeker Genk hoger in als wij. En daar wordt eveneens de laatste transferperiodes beter werk geleverd als bij ons.
Je doet het weer. Suzuki staat hier nog niet en de transferperiode is nog niet gedaan. En Vince is mijn vriend niet. Ik vind gewoon dat een analyse eerlijk moet zijn. Maak eens een sportieve en financiële balans op van de VOORBIJE drie transferwindows (met inbegrip loan in en out), dus niet de huidige erbij, en kom dan nog eens terug om uw punt te staven.
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Dat FCB nu plots zou bieden op Suzuki en Dost zou veilen aan Feyenoord??? geloof ik niks van...
4 miljoen betalen voor een spits die een half jaar gespeeld heeft, en nu terug wegdoen, dat is pas kapitaalsvernietiging. In combinatie met het betalen van 3,5 miljoen voor een spits die het niveau van Brugge niet aan kan?
Gazettenpraat...(hopelijk ;-) )
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Forumscouting

Bericht door Kevinho »

FrankFarinaII schreef: 18 aug 2021, 15:54 Dat FCB nu plots zou bieden op Suzuki en Dost zou veilen aan Feyenoord??? geloof ik niks van...
4 miljoen betalen voor een spits die een half jaar gespeeld heeft, en nu terug wegdoen, dat is pas kapitaalsvernietiging. In combinatie met het betalen van 3,5 miljoen voor een spits die het niveau van Brugge niet aan kan?
Gazettenpraat...(hopelijk ;-) )
Rezai, Kremencik, Okereke, de keeperssaga,…
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Even een vraagje aan de criticasters - gewoon omdat ik iets niet snap.

Als de betere media spreekt over Daramy "is niets zeker tot het contract getekend is" en "moeten we zeker niet beginnen juichen tot hij hier effectief staat". Maar als diezelfde geweldige media plots post dat we een belofte van Rome willen huren met aankoopoptie of een bod gedaan hebben op Suzuki is het een absolute zekerheid?

En wat betreft "Vince kan er niets van" - kies eens een willekeurige ploeg en lijst AL hun transfers op van de afgelopen 4 jaar. Maak dan een lijstje "geslaagde transfers" en "gefaalde transfers" en vergelijk het met datzelfde lijstje van Vince. Ik denk niet dat de verhouding zo hard gaat verschillen.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Forumscouting

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 18 aug 2021, 16:14 Even een vraagje aan de criticasters - gewoon omdat ik iets niet snap.

Als de betere media spreekt over Daramy "is niets zeker tot het contract getekend is" en "moeten we zeker niet beginnen juichen tot hij hier effectief staat". Maar als diezelfde geweldige media plots post dat we een belofte van Rome willen huren met aankoopoptie of een bod gedaan hebben op Suzuki is het een absolute zekerheid?

En wat betreft "Vince kan er niets van" - kies eens een willekeurige ploeg en lijst AL hun transfers op van de afgelopen 4 jaar. Maak dan een lijstje "geslaagde transfers" en "gefaalde transfers" en vergelijk het met datzelfde lijstje van Vince. Ik denk niet dat de verhouding zo hard gaat verschillen.
Waar rook is is vuur. Er zal sowieso gepolst zijn om te horen naar de voorwaarden. Hieruit kunnen we afleiden dat “ we zijn nog nooit zo goed voorbereid geweest als nu / we gaan onze ploeg versterken om de te kunnen overwinteren in de CL” we vermoedelijk al aan optie AZ toe zijn.
Niks van de targets zijn targets waarvan je zegt goed dat we gewacht hebben tot het einde van de transferperiode waardoor ze betaalbaar werden.
Genk is gelijk aangekomen moest je het nog niet weten. Geen enkele speler van waarde is daar weg en ze hebben nog verder versterkt. Wij hebben onze powerman met een hoop snelheid laten gaan en vervangen door een Fransman die trager is, nonchalanter , minder goed verdedigend en eerder een linksback -waar hij ook geen wauw indruk maakt - als een linker centrale verdediger is.
Daar wordt ik enorm pissed van dat men zegt we gaan om te overwinteren in de CL. En dan nu paar dagen voor het einde van de transferwindow hebben we nul, nadda, noppes van extra versterkingen. Integendeel we zijn zelfs enorm verzwakt. Onbegrijpelijk !!
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

Kevinho schreef: 18 aug 2021, 16:26
t4nd schreef: 18 aug 2021, 16:14 Even een vraagje aan de criticasters - gewoon omdat ik iets niet snap.

Als de betere media spreekt over Daramy "is niets zeker tot het contract getekend is" en "moeten we zeker niet beginnen juichen tot hij hier effectief staat". Maar als diezelfde geweldige media plots post dat we een belofte van Rome willen huren met aankoopoptie of een bod gedaan hebben op Suzuki is het een absolute zekerheid?

En wat betreft "Vince kan er niets van" - kies eens een willekeurige ploeg en lijst AL hun transfers op van de afgelopen 4 jaar. Maak dan een lijstje "geslaagde transfers" en "gefaalde transfers" en vergelijk het met datzelfde lijstje van Vince. Ik denk niet dat de verhouding zo hard gaat verschillen.
Waar rook is is vuur. Er zal sowieso gepolst zijn om te horen naar de voorwaarden. Hieruit kunnen we afleiden dat “ we zijn nog nooit zo goed voorbereid geweest als nu / we gaan onze ploeg versterken om de te kunnen overwinteren in de CL” we vermoedelijk al aan optie AZ toe zijn.
Niks van de targets zijn targets waarvan je zegt goed dat we gewacht hebben tot het einde van de transferperiode waardoor ze betaalbaar werden.
Genk is gelijk aangekomen moest je het nog niet weten. Geen enkele speler van waarde is daar weg en ze hebben nog verder versterkt. Wij hebben onze powerman met een hoop snelheid laten gaan en vervangen door een Fransman die trager is, nonchalanter , minder goed verdedigend en eerder een linksback -waar hij ook geen wauw indruk maakt - als een linker centrale verdediger is.
Daar wordt ik enorm pissed van dat men zegt we gaan om te overwinteren in de CL. En dan nu paar dagen voor het einde van de transferwindow hebben we nul, nadda, noppes van extra versterkingen. Integendeel we zijn zelfs enorm verzwakt. Onbegrijpelijk !!
Wat ga je zeggen als er plots 3 transfers op een paar dagen komen en het zijn allemaal voltreffers?
Ga je het dan steken op geluk? Of is Vince dan plots een held?

Weet ge wat ge zijt? Veel te verwend. We hebben 11 jaar miserie gekend en zelfs toen bleef de meerderheid positief. Nu worden we 4 keer kampioen op 6 jaar (Vince, krabber!!) en nu moeten we maar de Champions League winnen of we kunnen er niks van.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Kossounou heeft 2 seizoenen bij ons gespeeld. Tijdens het eerste seizoen was iedereen vooral onder de indruk van zijn foutjes achterin (in totaal speelde hij ook maar 13 marchen) en was hij al een halve floptransfer. Na een heel seizoen & een voorbereiding later speelde hij ongeveer elke match en was hij "de sterkhouder in de defensie".

Nsoki heeft 3 matchen gespeeld voor Club en hij wordt nu al afgemaakt. Beetje nuance mag wel imo.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Forumscouting

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Owen Otasowie
Valt dat ook in de categorie fluttransfers van Vince die er niks van bakt, Kevinho ?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Forumscouting

Bericht door Kevinho »

vanGentmaarvoorClub schreef: 18 aug 2021, 18:56 Owen Otasowie
Valt dat ook in de categorie fluttransfers van Vince die er niks van bakt, Kevinho ?
Eerlijk wat beeldmateriaal gezien en die spreekt mij aan.
Zou goed zijn dat we die kunnen binnenhalen.
Maar die valt ook niet meteen onder de noemer directe versterking.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 18 aug 2021, 19:16 Eerlijk wat beeldmateriaal gezien en die spreekt mij aan.
Zou goed zijn dat we die kunnen binnenhalen.
Maar die valt ook niet meteen onder de noemer directe versterking.
Geduld. Mbappé zou naar 't schijnt weg willen in Monaco - ik wil wedden dat Vince ermee aan't praten is.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Forumscouting

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 18 aug 2021, 21:18
Kevinho schreef: 18 aug 2021, 19:16 Eerlijk wat beeldmateriaal gezien en die spreekt mij aan.
Zou goed zijn dat we die kunnen binnenhalen.
Maar die valt ook niet meteen onder de noemer directe versterking.
Geduld. Mbappé zou naar 't schijnt weg willen in Monaco - ik wil wedden dat Vince ermee aan't praten is.
Gij volgt de voetbal wel goed hé. Mbappé en Monaco 🤓
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Forumscouting

Bericht door Fanzy »

t4nd schreef: 18 aug 2021, 16:14 Even een vraagje aan de criticasters - gewoon omdat ik iets niet snap.

Als de betere media spreekt over Daramy "is niets zeker tot het contract getekend is" en "moeten we zeker niet beginnen juichen tot hij hier effectief staat". Maar als diezelfde geweldige media plots post dat we een belofte van Rome willen huren met aankoopoptie of een bod gedaan hebben op Suzuki is het een absolute zekerheid?

En wat betreft "Vince kan er niets van" - kies eens een willekeurige ploeg en lijst AL hun transfers op van de afgelopen 4 jaar. Maak dan een lijstje "geslaagde transfers" en "gefaalde transfers" en vergelijk het met datzelfde lijstje van Vince. Ik denk niet dat de verhouding zo hard gaat verschillen.
Noem ze maar gerust bij naam; FrankFarina en Kevinho.
Wees gerust mannen, het komt wel in orde :nice:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 18 aug 2021, 22:34 Gij volgt de voetbal wel goed hé. Mbappé en Monaco 🤓
Ik volg het voetbal inderdaad goed, maar ik ben oprecht verbaasd dat jij dat foutje opmerkt. Meestal blink je uit in het lezen van de helft van een post en het negeren van de andere helft :teach:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Ajax is naast Milan nu ook in de dans gesprongen voor Daramy...die komt dus niet naar Club.
Toemen he.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

Tiki Taka schreef: 19 aug 2021, 07:44 Ajax is naast Milan nu ook in de dans gesprongen voor Daramy...die komt dus niet naar Club.
Toemen he.
Gazettenpraat.
Daramy weet ook dat ALS hij naar ajax gaat, hij niet speelt.
Heeft daar Berghuis, Antony en Neres voor zich. Terwijl ook Tadic vaak op de flank staat.
Ajax heeft hem ook echt niet nodig. Die flanken zijn al dubbel bezet.
Plaats reactie