Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Voetbal international en de telegraaf en ondertussen ook hnb en hln
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

https://www.hln.be/club-brugge/club-bru ... ~a060b84c/

Club Brugge wil Bjorn Meijer en die wil ook naar blauw-zwart, maar zijn huidige werkgever Groningen hoopt op 6 miljoen euro

Heeft Alfred Schreuder er straks een extra wapen bij op linksachter? Club Brugge wil Bjorn Meijer (19), maar ook Bjorn Meijer wil naar Club. Nederlandse media weten dat de linksachter van FC Groningen zijn zinnen heeft gezet op een overstap naar Brugge. Club bracht intussen tot twee keer toe een ontoereikend bod uit op de Nederlander - Groningen hoopt uiteindelijk zes miljoen euro te vangen voor het talent. De Nederlandse eersteklasser hapt voorlopig echter niet.

Bij de Nederlandse amateurclub VV Helpman hadden ze hun nieuwe friteuse bijna tot ‘Bjorn Meijer-frituurpan’ gedoopt. Gefinancierd met de centen die de club ving als opleidingsvergoeding voor de linksback. Meer heb je niet nodig om te worden uitgeroepen tot clublegende in de lagere reeksen.

Ook bij FC Groningen is Meijer kind aan huis. “FC Groningen-DNA”, noemt technisch directeur Mark-Jan Fledderus het. Hij speelt er al sinds z’n elfde. Terwijl in de Eredivisie de teller ‘maar’ op 18 wedstrijden staat, lijkt Club Brugge toch al genoeg te weten. Ze zijn niet alleen. Ook enkele Nederlandse topclubs zijn gecharmeerd door de linksachter.

Groot en sterk
Meijer is een slimme jongen. Als z’n voetbalcarrière op niets zou uitdraaien, kan hij nog teruggrijpen naar een studie geneeskunde. Op dit moment kruipt hij nog dagelijks achter de boeken voor z’n voorbereidende studie daarvoor, natuurkunde. Eens hij die boeken inruilt voor een bal, moet Meijer het vooral van z’n fysieke présence (1m90 groot) en slimme aanvallende looplijnen hebben. Een kilometervreter, altijd dat truitje nat. No Sweat, No Glory, of zo iets? En eentje die voor doelgevaar zorgt. Een goal en twee assists dit seizoen. In eigen land wordt hij geregeld vergeleken met Atalanta-winger Hans Hateboer.

Ze zullen het bij Club allemaal graag horen. De linksachter, waar Sobol nu opereert, is er hoe langer hoe meer een knelpuntberoep geworden. Club onderzoekt daarnaast wellicht ook nog andere pistes. Groningen probeerde z’n contract (dat tot de zomer van 2023 loopt, met optie op een extra jaar) nog open te breken, maar die onderhandelingen kwamen misschien al te laat.

Stel dat de Nederlander de overstap naar Brugge maakt, zoekt hij best een appartementje in de buurt van het Belfius Basecamp. Een auto heeft de 19-jarige Meijer namelijk niet. “Op de fiets kan ik alles prima doen. Kost ook allemaal weer geld, zo’n auto”, zei hij daarover aan de regionale krant RTV Noord. Meijer neemt meestal de fiets naar het stadion. Of naar z’n ex-club, die hij geregeld bezoekt. Daar waar vader Altinus vaak achter de toog stond, trouwens. En ook daar waar een gehandtekende foto van z’n debuutmatch voor Groningen tegen de muur hangt. Een paar meter verder hangt een gelijkaardige foto van de broertjes Koeman, die eveneens bij Helpman en Groningen passeerden. En of ze trots zijn.

En wie weet, als Club diep genoeg in de buidel tast voor de linksback, hebben ze straks op Helpman wel een ‘Bjorn Meijer-tribune’ staan.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

https://www.vi.nl/nieuws/groningen-en-c ... fer-meijer

Zouden een akkoord gevonden hebben voor een bedrag van 6 miljoen.
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

FCBrugesawayoflife schreef: 12 apr 2022, 23:57 https://www.vi.nl/nieuws/groningen-en-c ... fer-meijer

Zouden een akkoord gevonden hebben voor een bedrag van 6 miljoen.
Vind ik persoonlijk heel veel geld voor een 19 jarige met 20 matchen ervaring op het hoogste niveau en heel magere statistieken.
Destijds werd Danjuma gehaald uit de Hollandse 2de klasse voor de helft en met 30 goals/assists in zijn laatste seizoen.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Forumscouting

Bericht door The_One »

Tiki Taka schreef: 14 apr 2022, 08:24
FCBrugesawayoflife schreef: 12 apr 2022, 23:57 https://www.vi.nl/nieuws/groningen-en-c ... fer-meijer

Zouden een akkoord gevonden hebben voor een bedrag van 6 miljoen.
Vind ik persoonlijk heel veel geld voor een 19 jarige met 20 matchen ervaring op het hoogste niveau en heel magere statistieken.
Destijds werd Danjuma gehaald uit de Hollandse 2de klasse voor de helft en met 30 goals/assists in zijn laatste seizoen.
Inflatie? :dunno:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

The_One schreef: 14 apr 2022, 17:18
Tiki Taka schreef: 14 apr 2022, 08:24
FCBrugesawayoflife schreef: 12 apr 2022, 23:57 https://www.vi.nl/nieuws/groningen-en-c ... fer-meijer

Zouden een akkoord gevonden hebben voor een bedrag van 6 miljoen.
Vind ik persoonlijk heel veel geld voor een 19 jarige met 20 matchen ervaring op het hoogste niveau en heel magere statistieken.
Destijds werd Danjuma gehaald uit de Hollandse 2de klasse voor de helft en met 30 goals/assists in zijn laatste seizoen.
Inflatie? :dunno:
- Inflatie
- Ploegen die weten dat we ondertussen grotere bedragen leggen
- Verkoper is NL-eersteklasser in plaats van NL-tweedeklasser bij Danjuma.
- zeldzamer profiel (linksvoetige die qua speelstijl wordt vergeleken met Hans Hateboer)
-...
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Moment om tissoudali weg te halen bij gent. Zou een ideale vervanger zijn voor noa lang. Kent de competitie, kent het systeem. Directe versterking lijkt mij. Daarnaast nog een goeie spits, linksachter (meyer), linksvoetige cv en rechts voetige cv of . + mata houden en sabbe als backup promoveren naar eerste ploeg. Mbamba een nieuw contract geven met de belofte dat hij minimum 15 matchen in eeste ploeg mag spelen volgend seizoen.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Forumscouting

Bericht door Fanzy »

Speler van Gent (dat niet einde contract is) naar ons zal nooit meer gebeuren.
Tarrik heeft nog 1 jaar contract na did seizoen. Hadden we van Beerschot moeten kopen.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Laat die marokkaan maar waar hij is...eerst een beetje het brugs publiek uitdagen en mechele proberen belachelijk maken in die bekermatch en dan zouden we hem moeten kopen. Je moet hier eigenlijk wa lezen zeg. Van die omhooggevallen arrogante ventjes passen niet in brugge, dat zijn spelers voor de vuile mauves. Kijk naar boussoufa, ook zo 1 die goed op de bal kon staan, die ging ook van gent naar de mauves. Ik weet 1 ding over tissoudali...moest hij voor mij op de bal staan om mij proberen belachelijk te maken dan moest hij zeker niet naar brugge moeten komen het seizoen erna want hij zou geen voetballer meer zijn...ik zou zijn beide benen breken
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Forumscouting

Bericht door Yago »

Gast, Lang is ook gewoon op de bal gaan staan. Hou die debiele uitspraken eens een keer voor uzelf. Elke ploeg heeft "arrogante ventjes".
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Los van die bal-discussie is het nu net compleet niet het moment om Tissoudali te gaan halen bij Gent. Kerel heeft net een goed seizoen gespeeld qua stats, heeft nog contract en ik vermoed dat er ook wel interesse uit het buitenland zal zijn. Hem nu halen betekent te veel betalen voor een speler van 29 die waarschijnlijk net het beste seizoen gespeeld heeft uit zijn carrière. Met andere woorden : 8m de vuilnisbak in (want als Club hem wil gaan ze niet veel minder moeten betalen).
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Ja, dat is het hier é...in het begin van het seizoen moesten we vanzeir halen bij union omdat hij 5 goals scoort in 6 wedstrijden en nu moeten we die tissoudali halen omdat hij 6 keer scoort in 3 weken...jongen toch...club brugge kan zich niet versterken door spelers bij andere zogenaamde topclubs te gaan halen in belgie want meestal zijn ze niet goed genoeg en zijn ze dat wel dan kosten ze veel te veel geld en dat betalen voor 1 van 29 jaar met 2 jaar eerste klasse ervaring zou wel heel stom zijn of zoals gij zou zeggen: "debiel". Dus kijkt naar u eigen uitspraken vriendje
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Hou het deftig aub.

Dat uitdagende bij Lang, Tissoudali,... is de Amsterdamse branie/branie van de pleintjesvoetballer. Niet echt mijn ding; als je zoiets doet maak je je tegenstander niet alleen belachelijk, maar riskeer je dus meteen ook een blessure. Een andere speler dan Mechele had Tarik waarschijnlijk onderuit geschoffeld.

Goeie voetballer wel, en naar het schijnt ook kerel met het hart op de juiste plaats. Valencia zou interesse hebben, maar ik kan T4nd wel volgen dat het nu te laat is voor ons om hem te halen.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Bjorn Meijer is officieel. Heeft een contract tot 2026.
Vakie 214
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

Ajax zit achter schreuder aan volgens de telegraaf...hij kan vertrekken bij ons voor 1,5 m€. Dit is slecht nieuws zo vlak voor de playoffs zorgt dit voor onrust...hopelijk is dit nieuws snel uitgeklaard. Ik zou liever hebben dat hij blijft...onze ploeg staat nu op punt en we hebben 24 op 24. Als hij weggaat kunnen we volgend seizoen weer opnieuw beginnen
Plaats reactie