Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Diaby was een groot risico om terug te halen, heeft al bijna 2jaar niks gespeeld en is een speler die veel matchen nodig heeft om top te zijn. Daarnaast is hij al bijna 30. Ik zou toch voor een jongere speler gaan. Of een speler die de klasse heeft om ons naar een hoger niveau te tillen. Jesse Lingard zou een fanatische transfer zijn en is nog veel beter dan diatta, marktwaarde van 10milj maar meer. Maar is een speler die 40milj waard is als hij speelt. Komaan club doe eens zot!
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Forumscouting

Bericht door Jens27 »

Lingard werd een grote toekomst bestempeld maar blijft jaar na jaar hangen. Moet zowat de meest overroepen Engelse voetballer zijn van het laatste decennium. Middelmatige voetballer die bij een transfer naar de kelder van de Premier League vermoedelijk ook nog voor zijn plaats zal moeten vechten. Is geen fluit beter dan Diatta (integendeel) en is een speler die 40€ waard is als hij speelt. Zou daarnaast ook nog eens een zware last zijn op de loonmassa en heeft lijk maanden nodig om wat matchritme te kweken. Nog zo'n ideeën?
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

De argentijnse spits die op de radar van FCB stond: Adolfo Gaich, zou uitgeleend worden aan Antwerp... als dat zo is:
1) eindelijk eens zien of hij de interesse van brugge waard is/was ( en waarom Kremncik dan gekozen werd)
2) uitlenen aan Antwerp: als hij werkelijk zo'n talent is, waarom Antwerp? (bedenking)

benieuwd............
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

Kan op beide wel een antwoord geven;
1: Voorzitter San Lorenzo vroeg op een gegeven moment 18mil voor Gaich. Wat toch echt veel te veel is. Kremme was ongeveer 1/3e van die prijs.
2: Omdat die jongen dringend aan spelen moet toekomen. Kwam in Moskou niet van de bank en heeft daar op een half seizoen begot 1 goal gemaakt.
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

1) das inderdaad goed gerekend
2) op een half seizoen amper één goal?? dan lopen er betere rond ;-)
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Forumscouting

Bericht door GraspopperFCB »

Dennis staat op punt om te vertrekken. Ben er niet rouwig om. Ben wel benieuwd naar de vervanger want nu is de spoeling vooraan toch redelijk dun !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Jens27 schreef: 25 jan 2021, 08:26 Lingard werd een grote toekomst bestempeld maar blijft jaar na jaar hangen. Moet zowat de meest overroepen Engelse voetballer zijn van het laatste decennium. Middelmatige voetballer die bij een transfer naar de kelder van de Premier League vermoedelijk ook nog voor zijn plaats zal moeten vechten. Is geen fluit beter dan Diatta (integendeel) en is een speler die 40€ waard is als hij speelt. Zou daarnaast ook nog eens een zware last zijn op de loonmassa en heeft lijk maanden nodig om wat matchritme te kweken. Nog zo'n ideeën?
Ben ik het niet mee eens. Het is momenteel inderdaad bon ton om Lingard te bashen, maar goed, dat deden ze in Engeland ook met Lukaku, waar ik het toen ook al niet mee eens was. Lingard is een interessante speler, maar hem vergelijken met Diatta lijkt me niet echt eerlijk, wegens in mijn ogen totaal verschillende types. Lingard zou ons met zijn high energy, positiespel zonder bal, en efficiënte hoge pressing zeker iets kunnen bijbrengen in Europa, als we minder dominant zijn en de omschakeling belangrijker wordt. Wellicht wat minder in zijn sas als we rond de box van de tegenstander kamperen en het gaatje moeten zoeken, zoals vaak in de JPL, terwijl een Diatta dat net wél graag doet en daar het verschil kan maken.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: Forumscouting

Bericht door macfall »

Gokje: na de match oostende-standard wordt sakala gekocht
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Als ik de betere roddelpers mag geloven zouden we interesse gehad hebben in Marley Aké die nu 4.5 seizoenen bij Juve getekend heeft. Zijn profiel past in wat we zoeken en past ook in wat we normaal halen - dus ik acht het wel geloofwaardig. Het feit dat Juve ermee gaan lopen is betekent ook dat we op een goeie manier scouten (wat we eigenlijk al wisten).

Ik verwacht dus een talent dat wel al in Europa speelt zodat de aanpassingsperiode minimaal is. Dost gaat niet elke match voluit kunnen gaan, maar tegen de gemiddelde tegenstander zou dat niet nodig moeten zijn en dan kan je hem wat laten rusten. Okereke zie ik er nog wel doorkomen - die jongen kan niet slecht voetballen maar hij is ook geen diepe spits.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Er circuleren 2 namen van yougnsters; Philogene Bidace 18 jaar, beloften Aston Villa en Facundo Pellistri19 jaar, beloften Manchester United. Dit zijn 2 spelers met zo goed als geen ervaring op het hoogste niveau.
Als ik dan lees dat Club zich last minute nog roerde in het dossier van Aké die naar Juventus gaat, dan blijkt toch dat er van een shortlist geen sprake is bij Club. Vreemd vind ik dat, dat FCB niet zou voorbereid zijn op een vertrek van Diatta en Dennis.
Mitchell van Bergen (21 jaar, Heerenveen) en Joey Veerman (22 jaar, Heerenveen) zijn talenten met reeds de nodige ervaring,
hier zou ik vol voor gaan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 26 jan 2021, 07:46 Er circuleren 2 namen van yougnsters; Philogene Bidace 18 jaar, beloften Aston Villa en Facundo Pellistri19 jaar, beloften Manchester United. Dit zijn 2 spelers met zo goed als geen ervaring op het hoogste niveau. Als ik dan lees dat Club zich last minute nog roerde in het dossier van Aké die naar Juventus gaat, dan blijkt toch dat er van een shortlist geen sprake is bij Club. Vreemd vind ik dat, dat FCB niet zou voorbereid zijn op een vertrek van Diatta en Dennis. Mitchell van Bergen (21 jaar, Heerenveen) en Joey Veerman (22 jaar, Heerenveen) zijn talenten met reeds de nodige ervaring, hier zou ik vol voor gaan.
Groeneveld of Lang hadden nu ook niet bepaald tonnen ervaring op het hoogste niveau voor ze hier aankwamen. Verder is Veerman helemaal geen rechtsbuiten, voor zover ik weet.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik vind het dossier van die kerel van ManU het meest bizar - en volgens HLN gaat het daar tussen ons en de 18de in Spanje. Eerlijk gezegd hoop ik dat we toch iets hoger ingeschat worden als de 18de uit Spanje... Maar het is een jonge kerel die nog niet bij het eerste elftal gespeeld heeft én maar 5 maand gehuurd zou worden. Reken daar wat integratie en fysieke aanpassing bij en het lijkt erop dat we er niet zoveel plezier aan gaan hebben.

Die van Aston is blijkbaar wel een enorm talent uit hun jeugd, dus als we die halen om volgend seizoen 3de vleugelspeler te laten zijn achter Lang & De Ketelaere zie ik dat wel goedkomen. Op het einde van het seizoen is zijn contract afgelopen dus enorm duur gaat hij waarschijnlijk ook niet zijn.

Misschien is het idee op Pellistri dit seizoen als 3de vleugelspits te gebruiken & deze zomer Bidace binnen te halen nadat de huur afgelopen is? Als ManU 8.5m betaald heeft voor Pellistri en hij ook een goeie indruk nalaat bij de reserven of beloften denk ik niet dat we een aankoopoptie gaan kunnen krijgen.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

Wat T4nd hierboven al aangeeft, van het dossier van Pellistri zakt mijn broek af.
Dit kan toch niet kloppen?
Ne gast met 0 ervaring op het hoogste niveau moet voor de komende 5 maand een sportieve meerwaarde bieden?
De vergelijking dat Lang en Danjuma ook weinig ervaring hadden loopt scheef want die waren gekocht en kon je eventueel rustig brengen als ze er niet klaar voor waren. Hadden trouwens ookal ervaring in het betaald voetbal, onderschat de stap van jeugd naar 1e ploeg niet, ookal speel je bij de jeugd in Manchester.
Deze gast zou 5 maanden komen, dan moet je er direct staan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Ik ging er bij die vergelijking dan ook vanuit dat het bij beide spelers over aankoop ging. Ken beide spelers niet overigens, dus kan ook niet beoordelen of ze al dan niet een meerwaarde zouden kunnen vormen. Onze scouting heeft natuurlijk wel al iets bewezen wat het halen van onbekende maar talentrijke vleugelspelers betreft.
Sterchele[23]
Tester
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2020, 06:27

Re: Forumscouting

Bericht door Sterchele[23] »

Waarom geen gokje wagen met Musonda? Club heeft bewezen dat ze een top begeleiding hebben, zowel op als naast het veld als op medisch vlak.
Laat Musonda 1 jaar blessurevrij spelen en de investering is zo terugverdiend. Die jongen is een talent, kan dat niet helemaal verloren zijn de afgelopen jaren.

Daarnaast is ook Origi een mogelijkheid. Weinig speelkansen bij Liverpool, waarom zijn carrière geen nieuw leven inblazen bij Club?
Plaats reactie