Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Er gaan al enkele dagen geruchten dat Standard interesse zou hebben in Ibe Hautekiet. Momenteel een marktwaarde van 250.000 euro en ligt nog tot en met juni volgend jaar bij ons onder contract.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

IsO schreef: 22 feb 2023, 16:28
Tiki Taka schreef: 22 feb 2023, 11:05 Alberto Moleiro, CAM, 19 jaar, Las Palmas
Een concurrent voor Vanaken is broodnodig.
Deze jongeman, lijkt me de ideale investering te zijn op termijn;
TOP talent, jeugd international en zou een fantastische tandem vormen met onze nieuwe Spaanse centrum aanvaller Victor Barbera.
HALEN NU !!!
Wat is uw bron? Zonder bron verplaats ik dit naar het Forumscouting-topic
Verlengde vorige zomer voor vier seizoenen (afkoopclausule van 30 miljoen), en staat blijkbaar al lang in het scoutingsboekje van AC Milan, Barcelona, Liverpool, Man City en Arsenal. Dat wordt moeilijk denk ik dan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 22 feb 2023, 16:50
IsO schreef: 22 feb 2023, 16:28
Tiki Taka schreef: 22 feb 2023, 11:05 Alberto Moleiro, CAM, 19 jaar, Las Palmas
Een concurrent voor Vanaken is broodnodig.
Deze jongeman, lijkt me de ideale investering te zijn op termijn;
TOP talent, jeugd international en zou een fantastische tandem vormen met onze nieuwe Spaanse centrum aanvaller Victor Barbera.
HALEN NU !!!
Wat is uw bron? Zonder bron verplaats ik dit naar het Forumscouting-topic
Verlengde vorige zomer voor vier seizoenen (afkoopclausule van 30 miljoen), en staat blijkbaar al lang in het scoutingsboekje van AC Milan, Barcelona, Liverpool, Man City en Arsenal. Dat wordt moeilijk denk ik dan.
Toemen he
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Dit is wel het type speler die Club moet halen volgens mij, toptalenten, met een hoge potentiële ROI (return on investment)
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Lijkt eerlijk gezegd al wat hoog gegrepen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Mannaert verkoos Yaremchuk boven Hojlund, die het nu in die mate goed doet bij Atalanta, dat Real Madrid hem al ging scouten.
Sjonge jonge jonge...
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Forumscouting

Bericht door PetjeFCB »

Tiki Taka schreef: 23 feb 2023, 11:39 Mannaert verkoos Yaremchuk boven Hojlund, die het nu in die mate goed doet bij Atalanta, dat Real Madrid hem al ging scouten.
Sjonge jonge jonge...
Euh nee...

Hojlund zijn we heel ver voor gegaan, maar uiteindelijk verkoos HIJ Atalanta boven ons...
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ik meen mij ook te herinneren dat Hojlund eerste keuze was.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Club heeft niet voldoende doorgeduwd en niet snel genoeg gehandeld, zoals wel vaker in transferdossiers de laatste jaren.
En dit weet ik uit hele goede bron. De moderator mag gerust mijn bron opvragen in een privé bericht.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

tja indien dat klopt is dat matig gewerkt natuurlijk
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 24 feb 2023, 10:54 tja indien dat klopt is dat matig gewerkt natuurlijk
Mannaert en Verhaeghe hebben heel veel verdienste, 5 titels op 7 seizoenen.
Echter me dunkt dat Mannaert de laatste transferperiodes toch dikwijls zwaar de bal heeft misgeslagen.
Het pijnlijke is er dan nog eens bovenop dat het hele dure miskopen betrof ;
Rezaie, Krmencik, Okereke, Sowah, Yaremchuk, ... dit is toch al een behoorlijk lijstje.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 27 feb 2023, 07:50
Peter schreef: 24 feb 2023, 10:54 tja indien dat klopt is dat matig gewerkt natuurlijk
Mannaert en Verhaeghe hebben heel veel verdienste, 5 titels op 7 seizoenen.
Echter me dunkt dat Mannaert de laatste transferperiodes toch dikwijls zwaar de bal heeft misgeslagen.
Het pijnlijke is er dan nog eens bovenop dat het hele dure miskopen betrof ;
Rezaie, Krmencik, Okereke, Sowah, Yaremchuk, ... dit is toch al een behoorlijk lijstje.
Combinatie van spierballengerol (iets van "wij kunnen dat betalen") en te snel willen gaan (onvoldoende gescout/ingeschat of de speler in kwestie wel de juiste is)?

Niet elke dure speler is automatisch goed en niet elke goedkopere speler is automatisch niet goed genoeg.
Met degelijke scouting kan je een duidelijk beeld scheppen. Sylla, Koussounou, Lang, Skov Olsen, Izqiuerdo, Danjuma,... zijn voorbeelden van relatief tot zeer goedkope spelers die iets bij hebben gebracht. Evengoed waren er dure spelers waar velen al voorbehoud bij hadden op voorhand.
Ik begrijp dat niet elke transfer een schot in de roos kan zijn, maar voor onze duurdere aankopen is de balans toch maar matig.
Laatst gewijzigd door Sanders op 27 feb 2023, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Geen idee wie de spitsen bij ons scout maar op die positie hebben we inderdaad al redelijk wat miskopen gedaan. Yaremchuk en Sowah horen voor mij (nog) niet thuis in dit rijtje.

Sowah past niet geweldig in ons systeem en 9 miljoen is zeker en vast te veel. Yaremchuk heeft meer kwaliteit dan Rezaei en Kremme, 16 is ook te veel
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Forumscouting

Bericht door maartendr81 »

Nu als we zeggen dat Mannaert en Co. niet goed bezig zijn wil ik dit toch even nuanceren. Los van het feit dat we al goed verdiend hebben de laatste jaren aan transfers (dan denk ik aan winst op volgende spelers… Wesley: 20M, Kossounou: 19M, Diatta: 14M, Danjouma: 14M, Nakamba: 9M, Nsoki: 6M) zijn ook de laatste aankopen voornamelijk successen te noemen (Onyedika, Meijer, Lang, Nielsen, Jutgla, Sylla, Skov, Tajon, Mignolet) Dat daar dan ook mindere aankopen tussen zitten lijkt mij part of the game. IK heb de berekening niet gedaan voor bijvoorbeeld de laatste 5 jaar maar gevoelsmatig zeg ik toch dat we er veel beter op geworden zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Forumscouting

Bericht door Pica »

Als je de mix ziet in de kern vandaag, is er niet genoeg aandacht geweest voor de extra sportieve kwaliteiten van spelers: mentaliteit, groepsdynamiek, ...
Plaats reactie