Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Vranckx is natuurlijk interessant... Jong, Belg, groot potentieel. Met hem, Nielsen en Rits (wanneer terug) zouden we een heel sterk middenveld hebben, met fysiek, veel loopvermogen en infiltrerend vermogen en goeie passing. Alleen is dat een middenveld zonder echte spelmaker, beetje zoals Liverpool.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Boyate komt nr brugge. Geen wow gevoel....
Dat is geen leider in defensie, net wat we nodig hebben, buiten snelheid...

We zien wel zeker??
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 23 aug 2022, 08:08 Vranckx is natuurlijk interessant... Jong, Belg, groot potentieel. Met hem, Nielsen en Rits (wanneer terug) zouden we een heel sterk middenveld hebben, met fysiek, veel loopvermogen en infiltrerend vermogen en goeie passing. Alleen is dat een middenveld zonder echte spelmaker, beetje zoals Liverpool.
Liverpool heeft wel degelijk een spelmaker op het middenveld, maar hij is o zo blessuregevoelig: Thiago. Klasbak.
Uiteraard zorgt ook Alexander-Arnold voor veel creativiteit vanop zijn rechtsachter. Sinds vorig seizoen iets minder, maar ook Firmino speelde als valse 9 ook vaak als een soort spelverdeler (speelde op de 10 in zijn periode bij Hoffenheim!).
Liverpool speelt ook een iets meer rechtoe-rechtaan voetbal. Middenveld moet daar meer voor balans zorgen wegens aanvallende intenties van de vleugelbacks en de drie voorste spelers.

Een combinatie Vranckx, Nielsen en Rits bezit inderdaad veel power, maar zou ook inhouden dat onze manier van spelen drastisch zou moeten veranderen. Dan moet onze creativiteit komen van Lang, Jutgla, Skov Olsen en Nusa. Buchanan is toch eerder de buitenspeler die tegen een lijn plakt.

Ik sta open voor versterkingen zolang ze in het spelconcept passen (of je uw concept bouwt waarin deze speler zal gaan passen) en ze gehaald worden met de lange termijn in het achterhoofd (sportieve vooruitgang à la Mignolet en Skov Olsen en/of doorverkoopwaarde à la Diatta, Kossounou,...).

Vranckx kan op dat gebied interessant zijn omdat er sowieso nog steeds doorverkoopwaarde op zit, naast zijn sportieve kwaliteiten.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik heb wel het gevoel dat we mbamba kwijt zijn als we vranckx kopen...
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

Sanders schreef: 23 aug 2022, 08:33
IsO schreef: 23 aug 2022, 08:08 Vranckx is natuurlijk interessant... Jong, Belg, groot potentieel. Met hem, Nielsen en Rits (wanneer terug) zouden we een heel sterk middenveld hebben, met fysiek, veel loopvermogen en infiltrerend vermogen en goeie passing. Alleen is dat een middenveld zonder echte spelmaker, beetje zoals Liverpool.
Liverpool heeft wel degelijk een spelmaker op het middenveld, maar hij is o zo blessuregevoelig: Thiago. Klasbak.
Uiteraard zorgt ook Alexander-Arnold voor veel creativiteit vanop zijn rechtsachter. Sinds vorig seizoen iets minder, maar ook Firmino speelde als valse 9 ook vaak als een soort spelverdeler (speelde op de 10 in zijn periode bij Hoffenheim!).
Liverpool speelt ook een iets meer rechtoe-rechtaan voetbal. Middenveld moet daar meer voor balans zorgen wegens aanvallende intenties van de vleugelbacks en de drie voorste spelers.

Een combinatie Vranckx, Nielsen en Rits bezit inderdaad veel power, maar zou ook inhouden dat onze manier van spelen drastisch zou moeten veranderen. Dan moet onze creativiteit komen van Lang, Jutgla, Skov Olsen en Nusa. Buchanan is toch eerder de buitenspeler die tegen een lijn plakt.

Ik sta open voor versterkingen zolang ze in het spelconcept passen (of je uw concept bouwt waarin deze speler zal gaan passen) en ze gehaald worden met de lange termijn in het achterhoofd (sportieve vooruitgang à la Mignolet en Skov Olsen en/of doorverkoopwaarde à la Diatta, Kossounou,...).

Vranckx kan op dat gebied interessant zijn omdat er sowieso nog steeds doorverkoopwaarde op zit, naast zijn sportieve kwaliteiten.
Idd zeer spijtig want Thiago is een prachtige speler om naar te kijken. Maar dit gezegd zijnde leg je zelf ongeveer uit waarom wij perfect ook zo zouden kunnen spelen. Wanneer wij een fysiek sterker en rapper middenveld zouden hebben met bv Nielsen- Berge -Vranckx dan kunnen wij in se prefect spelen zonder een echte 10/balvirtuoos (Hans is dit trouwens ook niet - Heeft het vooral van zijn vista en passing).

En indien Hans vertrekt is het mss wel eens tijd om van spelbeeld (manier van spelen) te veranderen. Het heeft ons enorm veel succes opgeleverd maar dit komt ook doordat we geluk hebben gehad dat Hans NOOIT gekwetst is was. Ik heb altijd gevonden dat we te afhankelijk waren van Hem. Als Hans niet top is/was moeten we het steeds hebben van een klasseflits van een van onze spitsen of een fout van de tegenstander om dan vervolgens met de hakken over de sloot te winnen. Trouwens met de komst van Buchanan en Skovke vond ik al dat we meer en meer de flanken opzoeken en Hans overslaan + met daar nog eens Lang (in de spits) bij die zeer diep de bal steeds kwam opvragen werd Hans ook regelmatig overgeslagen en had hij steeds minder en minder de bal. (Dit is ook de reden wrm ik Lang liever zag vertrekken - Is een zalige speler maar past niet in ons systeem. Is geen spits en in een 3-5-2 kan je hem ook niet op de flanken zetten of je bent op defensief vlak gezien.- Is echt een flankspeler voor in een 4-3-3)

Vranckx en Berge beschikken over genoeg techniek, vista en een goeie passing om ook op de 10 uit de voeten te kunnen. En met spelers zoals Skov, Buchanan en een Jutgla kunnen met het mogelijks vertrek toch ook meer het spel naar zich trekken en zorgen voor die creativiteit.

Mss echt niet slecht dat ze eens de grote kuis houden in de kern. Er lopen op zich te dure en al ouder wordende spelers rond die we op zich weinig tot zelfs niet meer gebruiken. En ook toppers als Hans komen ouder en is het niet nu ( omwille van een mooie transfer waar we nog een zeer mooi bedrag voor Hans zullen krijgen) dat we afscheid of een vervanger moeten zoeken, ging dit binnen bv 3 jaar het geval zijn en zouden we niets meer op Hans verdienen ... Deze transfer zou een mooie afsluiter zijn en zou voor mij persoonlijk echt zo veel meer betekenen als de transfer van Charles ... ( 7 jaar bij ons en belangrijk geweest in 5 titels, CL- geld, ontwikkeling van spelers zoals Charles en dan nog eens verkopen voor 15 a 20 mil.).

--- Dit noem ik vertrekken via de grote poort ---

Nu als hij vertrekt moet Club echt nog investeren in enkele goeie spelers anders komen we er niet. Verder zou ik zoals ze nu bezig zijn de kern proberen op te schonen zodat er plaatsen vrijkomen binnen de selectie en ook dat er wat meer ademruimte is op het vlak van loonlast.

Worden dus nog 2 drukke weken voor Club.

OUT:

- Verkoop Hans (doorvragen en 20 a 22 mil. vragen - Min. 18 mil. anders zie ik het nut er niet van in)
- Verkoop Hendry (4mil.) is interesse in
- Verkoop Balanta (3mil.)
- Verkoop Mbamba (5mil.) was en wss nog altijd interesse in (heeft talent maar ik vind hem veel te nonchalant - Is nog jong en kan zeker nog die stappen zetten. Betere optie zou zijn hel uit te lenen in de jpl maar wil tot op heden net bijteken dus beste is dan verkopen of hij is na dit seizoen gratis weg)
- Gratis vertrek Vormer
- Leen Otasowie uit in de jpl (zit potentieel in maar moet kunnen spelen)

Dus er kan nog voor zeker 30 miljoen verkocht worden en dit is dan buiten Hans (maar wil echt die stap zetten) zonder echt basisspelers te verkopen.

IN:

- Berge: (positie 6-8-10 + 24 jaar) Gebruik gewoon het bedrag dat je voor Hans krijgt en leg nog 3 a 5 mil in bonussen bij. Is gwn een topper die zelfs bij een topploeg in de PL niet zou misstaan.

- Vranckx: (positie 8-10 + 19 jaar) 5 a 6 mil. en je hebt je vervanger voor Hans op de 10. Beschikt over techniek, passing en vista om daar uit de voeten te kunnen + is rapper en heeft meer power dan Hans.

- Zagadou: Haal die jongen toch gwn binnen ! 23 jaar en een beest van een kerel (wel zwaar loon) Ok Boyata is al binnen maar er kan nog altijd iets bij achteraan en wrm dan niet een echte topper die gratis is. + Indien Berge onhaalbaar blijkt dan kan deze jongen denk ik ook perfect op de 6 uit de voeten (zoals Odoi en heeft techniek gng - dan blijft Nielsen op 8 staan)

- Spits: Rasmus Höjlund/Vangelis Pavlidis - Rasmus zal naar alle waarschijnlijkheid te duur zijn als het klopt dat ze al een bod van 12 mil. hebben geweigerd. Heeft veel potentieel maar om +- 15 mil. te betalen voor een speler waar ze een half seizoen geleden maar 1 mil voor betaald hebben is en blijft een groot risico.

Ik zou hem grg zien komen maar voor niet meer dan 10 mil. ( wat ik ook al prijzig vind voor een speler die in se nog alles te bewijzen heeft). Zit wel serieus muziek in maar toch...

Dan zie mss liever Vangelis Pavlidis komen ( 23 jaar). Al toch meer ervaring en ook al meer bewezen dan Rasmus. Is groot (1m86), sterk, rap en is zeer technisch + heeft echt wel een neus voor goals. Openda scoorde bv ook veel in Nederland maar dit was steeds op counters (met zijn snelheid) en binnentikkers (ja ok, je moet er wel staan).Vangelis Pavlidis is toch wel van een veel hoger niveau.

Voor deze 4 toppers dien je ongeveer 40 mil. boven te halen. Met de 30 mil. die je nog voor onnodige spelers + Hans kunt krijgen betreft dit dus een investering van 10 mil. nog. + Alle 4 deze spelers hebben doordat ze allemaal jong zijn allen het potentieel om binnen een seizoen of 2 met serieuze winsten opnieuw verkocht te worden.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

t4nd schreef: 23 aug 2022, 10:18 Ik heb wel het gevoel dat we mbamba kwijt zijn als we vranckx kopen...
zou spijtig zijn. Maar op dit moment zit een basisplaats er gwn niet in voor hem. Veel te nonchalant en moet voor op de 6 nog wat body bijkweken.

Beste optie zou zijn uitlenen aan een ploeg binnen de jpl maar hij wil niet bijtekenen. En ik vermoed doordat hij nu al een paar wedstrijden niet heeft gespeeld hij nu zeker niet zal bijtekenen.

Dus beste is gwn verkopen of hij is gratis weg en je hebt er dit seizoen dan ook niets aan gehad.

Hadden beter hem in de deal met Charles betrokken.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

Simon

Mata/Odoi - Zagadou/Boyata/Mechele - Zagadou/Sylla/Meijer

Nielsen/Rits/Odoi

Skov/Sowah/Mata. Berge/vranckx/Rits Buchanan/Meijer

vranckx/Lang/Sowah


Jutgla/Sowah/Lang. Pavlidis/Sowah/Lang/Larin

En voor de rest heb je nog de jeugd om af en toe kansen te geven Nusa, Audoor, ...
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Forumscouting

Bericht door FCBrugesawayoflife »

CRS006 schreef: 23 aug 2022, 10:59 Simon

Mata/Odoi - Zagadou/Boyata/Mechele - Zagadou/Sylla/Meijer

Nielsen/Rits/Odoi

Skov/Sowah/Mata. Berge/vranckx/Rits Buchanan/Meijer

vranckx/Lang/Sowah


Jutgla/Sowah/Lang. Pavlidis/Sowah/Lang/Larin

En voor de rest heb je nog de jeugd om af en toe kansen te geven Nusa, Audoor, ...
Op papier allemaal mooi. Maar als je al deze spelers nog wil halen in 2 weken zal het serieus vooruit mogen gaan. En we gaan ook geen 50 miljoen uitgeven dus is een utopie vrees ik.

We zullen denk ik al blij mogen zijn als er nog een spits komt en indien Hans vertrekt nog een vervanger voor hem.
Vakie 214
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Ik ken Zagadou niet echt, maar ik stel me de vraag waarom een speler van zo'n niveau zonder club zit...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 aug 2022, 08:33
IsO schreef: 23 aug 2022, 08:08 Vranckx is natuurlijk interessant... Jong, Belg, groot potentieel. Met hem, Nielsen en Rits (wanneer terug) zouden we een heel sterk middenveld hebben, met fysiek, veel loopvermogen en infiltrerend vermogen en goeie passing. Alleen is dat een middenveld zonder echte spelmaker, beetje zoals Liverpool.
Liverpool heeft wel degelijk een spelmaker op het middenveld, maar hij is o zo blessuregevoelig: Thiago. Klasbak.
Uiteraard zorgt ook Alexander-Arnold voor veel creativiteit vanop zijn rechtsachter. Sinds vorig seizoen iets minder, maar ook Firmino speelde als valse 9 ook vaak als een soort spelverdeler (speelde op de 10 in zijn periode bij Hoffenheim!).
Liverpool speelt ook een iets meer rechtoe-rechtaan voetbal. Middenveld moet daar meer voor balans zorgen wegens aanvallende intenties van de vleugelbacks en de drie voorste spelers.

Een combinatie Vranckx, Nielsen en Rits bezit inderdaad veel power, maar zou ook inhouden dat onze manier van spelen drastisch zou moeten veranderen. Dan moet onze creativiteit komen van Lang, Jutgla, Skov Olsen en Nusa. Buchanan is toch eerder de buitenspeler die tegen een lijn plakt.

Ik sta open voor versterkingen zolang ze in het spelconcept passen (of je uw concept bouwt waarin deze speler zal gaan passen) en ze gehaald worden met de lange termijn in het achterhoofd (sportieve vooruitgang à la Mignolet en Skov Olsen en/of doorverkoopwaarde à la Diatta, Kossounou,...).

Vranckx kan op dat gebied interessant zijn omdat er sowieso nog steeds doorverkoopwaarde op zit, naast zijn sportieve kwaliteiten.
Thiago werd er net bijgehaald om hun middenveld iets extra te geven, maar aangezien hij inderdaad vaak geblesseerd is, speelt Liverpool nog steeds vaak zonder echte spelmaker op hun middenveld (valse 9 Firmino buiten beschouwing gelaten). Hun grootste successen onder Klopp behaalden ze ook zonder. Dat was waar ik naar verwees. En inderdaad, dat vraagt grote aanpassing speelwijze. Maar een Jutglà bijvoorbeeld zou wel in zo'n systeem met agressieve gegenpress passen.
Petje1308
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2022, 11:53

Re: Forumscouting

Bericht door Petje1308 »

Zagadou zit waarschijnlijk zonder club door z'n blessures

21/22 Gescheurde spiervezel 24 dagen
21/22 Coronavirus 14 dagen
20/21 Operatie aan de knie 196 dagen
20/21 Gescheurde spiervezel 35 dagen
20/21 Buitenbandscheur knie 107 dagen
19/20 Ingescheurde buitenband knie 64 dagen
19/20 Ingescheurde spiervezel 11 dagen
18/19 Knieklachten 27 dagen
18/19 Spierproblemen 2 dagen
18/19 Gekneusde middenvoet 64 dagen
17/18 Gescheurde spier 52 dagen
17/18 Blessure 7 dagen
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Forumscouting

Bericht door CRS006 »

FCBrugesawayoflife schreef: 23 aug 2022, 12:10
CRS006 schreef: 23 aug 2022, 10:59 Simon

Mata/Odoi - Zagadou/Boyata/Mechele - Zagadou/Sylla/Meijer

Nielsen/Rits/Odoi

Skov/Sowah/Mata. Berge/vranckx/Rits Buchanan/Meijer

vranckx/Lang/Sowah


Jutgla/Sowah/Lang. Pavlidis/Sowah/Lang/Larin

En voor de rest heb je nog de jeugd om af en toe kansen te geven Nusa, Audoor, ...
Op papier allemaal mooi. Maar als je al deze spelers nog wil halen in 2 weken zal het serieus vooruit mogen gaan. En we gaan ook geen 50 miljoen uitgeven dus is een utopie vrees ik.

We zullen denk ik al blij mogen zijn als er nog een spits komt en indien Hans vertrekt nog een vervanger voor hem.
Bwa Jammer voor de blessure voor Lang. Maar mocht Hans vertrekken voor een mooi bedrag en Lang bv ook + de andere vertrekkers + CL-geld, dan hadden we een zomer waar er voor +- 120 mil. binnenkomt.

Zeer mooi allemaal maar daar staat tegenover dat je uw supertalent (Charles), Uw dirigent en nieuwe kapitein (Hans), oude kapitein (Vormer), Solide 6 die toch de afgelopen jaren ook belangrijk is geweest (Balanta) en 2 sterke verdedigers (Hendry en N'soki) kwijt bent.

Die leegte vang je niet op met allemaal onbekende talentjes en dan 1 verdediger zijnde Boyata.

Dan moet je gewoon investeren en eerlijk dit zijn imo toch wel zekerheden.

- Vranckx is 19 (speelde in de jpl echt op zijn dooie gemak al met veel flair en heeft vorig jaar veel minuten gespeeld op het hoogste niveau in Duitsland. Nu die Duitsers vinden blijkbaar dat hij te weinig progressie maakt en willen hem verkopen. Die jongen is nog maar 19 is een topper in wording maar het gaat volgens hen te traag... Ik weet niet wat die gasten gegeten hebben maar dat is imo echt een enorm wanbeleid. Heeft echt veel talent, geef hem het vertrouwen en de nodige minuten en is een speler die we binnen 2 a 3 jaar voor +- 25 mil opnieuw kunnen verkopen.

- Zagadou is 23 en als hij 1 a 2 seizoen fit kan blijven en spelen is dit gwn een gratis speler (met zwaar slaris wel) die we volgend seizoen of het seizoen er op voor +25 a 30 mil verkopen aan een Duitse of Engelse ploeg.

- Berge is een speler die indien we iets neerzetten in de CL en opnieuw kampioen spelen + hij fit blijft volgend seizoen alweer kwijt zijn en her record van Charles verbreken aan een ploeg uit de PL. Iedere topploeg volgt hem maar heeft twijfels of hij op dat niveau fit kan blijven.

- En ja de spits, Imo moet er gwn nog een grotere (targetman) waar Jutgla kan rondzwerven bijkomen. Moet nu niet een typische Targetman zijn maar ik denk indien we zo'n spits gaan halen Jutgla hier nog meer zal van kunnen profiteren en echt gaat knallen. Nu met het blijven van Lang komt er mss wel geen spits bij want in se hebben ze Sowah, Jutgla, Larin, Lang en Nusa. Maar Larin heeft als enige speler het profiel "targetman" en aanzie ik ook niet als zijnde basismateriaal maar eerder puur als invaller.

En beide opties die ik als spits geef zijn talentvolle jonge spitsen die indien ze hun ding kunnen doen ook voor het dubbele zullen verkocht worden.

We moeten ook durven investeren want de andere ploegen zijn dit jaar gwn beter als de vorige seizoenen. Kijk naar bv Genk die hadden al een sterke kern en met het toevoegen van een hele goeie coach spelen ze echt mooi aanvallend voetbal + hun twee topsitsen zijn nog niet fit... IMO grootste concurent.

anderlecht heeft ook een hele goeie coach aangeworven die niet zoals Kompany de fout zal maken echt puur blind in de aanval te gaan en waar het evenwicht in de ploeg dan ver te zoeken is. + toevoeging van enkele zeer sterke spelers (LEEN maar dan nog)

En Antwerp heeft dit seizoen een verdediging die staat als een huis en niet veel tegendoelpunten zal weggeven. Aanval is nog zoekende maar als dat goed komt zullen ze samen met Genk echt wel gevaarlijk zijn.

En van Gent en Hein moeten we altijd oppassen. Waren vorig seizoen al heel sterk en ze zullen niet blijven de pech hebben die ze nu al enkele weken gehad hebben.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Forumscouting

Bericht door Yago »

Vranckx is een heel mooie speler maar is geen aanvallende middenvelder. Kunnen hem wel naast Nielsen zetten en er vervanger van Hans voor zetten.
Petje1308
Tester
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2022, 11:53

Re: Forumscouting

Bericht door Petje1308 »

Yago schreef: 23 aug 2022, 13:58 Vranckx is een heel mooie speler maar is geen aanvallende middenvelder. Kunnen hem wel naast Nielsen zetten en er vervanger van Hans voor zetten.
Wie zijn jullie als haalbare vervangers voor Hans?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 23 aug 2022, 13:58 Vranckx is een heel mooie speler maar is geen aanvallende middenvelder. Kunnen hem wel naast Nielsen zetten en er vervanger van Hans voor zetten.
Uiteraard, Vranckx is een nr. 8 he, en Nielsen op de nr. 6 zetten.
Vervanger voor Vanaken (eens polsen bij Jutgla of hij niemand kent uit zijn Barca seizoen die hiervoor in aanmerking kan komen) en een targetspits (Hojlund, Pavlidis) moeten er echt nog wel bij... een type Vranckx is eveneens meer dan welkom.

Stop aub over Berge, die is onhaalbaar voor Club.
Plaats reactie