Zomertransfers 2020 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 27 sep 2020, 17:26
t4nd schreef: 26 sep 2020, 09:47Tuurlijk gun ik hem een transfer, maar naar fucking West Ham? Hun beste positie de laatste 20 jaar is een 7de plaats - hoe is dat een verbetering?
Laat 7de in premier league 5 seizoenen jupiler league spelen, spelen 5 keer kampioen met 25 punten verschil. 7de in premier league doet mee voor titel in Spanje, Frankrijk enz. Denk dat ge verschil premier league & jupilerleague onderschat, verschil is kleiner dan vroeger maar verschil blijft enorm.
Voorbije 20 jaar zijn ze 2x 7de geweest. In diezelfde periode hebben ze 3 seizoenen in een lagere klasse geshot. Over heel die periode kom je op een gemiddelde 12de plaats (de 3 seizoenen in lagere niet meegerekend).
Is de Premier League beter dan de Jupiler Pro League? Uiteraard.
Hebben die teams een gigantisch budget in vergelijking met ons? Uiteraard.

Maar zuiver sportief vind ik een team als West Ham lager dan Club. Het is best mogelijk dat West Ham hier zou meedoen voor de titel, maar feit is dat ze ginder gemiddeld gezien in de 2de helft eindigen. Soms is er eens een uitschieter, maar even veel keer is er een dieptepunt met een degradatie. Is het als 28jarige dan de moeite om ginder te gaan knokken, of is het een betere keuze om bij de top in België te blijven? Mij lijkt het aangenamer om elke match te domineren en voetbal te spelen dat je ligt als voetballer dan er regelmatig 3-4 rond de oren te krijgen. Daarbij ook nog de zekerheid dat je nooit nog Europees voetbal gaat spelen, tenzij je toevallig een boerenjaar hebt.

En nogmaals, ik gun Vanaken elke transfer die hij kan krijgen - maar volgens mij is een ploeg als West Ham niet de goeie keuze. Niet qua niveau, niet qua zijn spelstijl.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Vanaken kiest hopelijk niet voor een middenmotor-staartploeg in de Premier League, zoals West Ham.
Speelt met Club elk seizoen voor de titel, Europees parcours verzekerd, dominant voetbal...
Anderzijds kan men zich afvragen wat Vanaken na 2 gouden schoenen en 2 titels in Belgie nog te bewijzen heeft.
Sowieso, Vanaken is onze absolute draaischijf, zijn verlies zou een enorm zware aderlating zijn.
Ik hoop echt dat hij blijft.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 27 sep 2020, 17:29 Terzijde, is Rezaei nog van Club Brugge? Was vorig seizoen weer goed bij Charleroi, nu furieus aan seizoen begonnen bij Charleroi. Waarom kan die kerel dat daar en niet bij ons?
Typische spits die de ruimte voor zich nodig heeft. Knalt ze er dit seizoen inderdaad wel héél vlot in.
Vrees dat ons spel hem echter nooit zal liggen.
Ook hoorde je uit verschillende hoeken dat hij "het mannetje" moet zijn om uit te blinken. Heeft veel vertrouwen nodig.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door FrankFarinaII »

Tiki Taka schreef: 28 sep 2020, 08:04 Vanaken kiest hopelijk niet voor een middenmotor-staartploeg in de Premier League, zoals West Ham.
Speelt met Club elk seizoen voor de titel, Europees parcours verzekerd, dominant voetbal...
Anderzijds kan men zich afvragen wat Vanaken na 2 gouden schoenen en 2 titels in Belgie nog te bewijzen heeft.
Sowieso, Vanaken is onze absolute draaischijf, zijn verlies zou een enorm zware aderlating zijn.
Ik hoop echt dat hij blijft.
Terecht statement, maar sta me toe even "vuil" te spelen: Als vanaken zo goed is, waarom komt er nu pas interesse in hem? Ik breek zijn verdienste voor Club niet af (!), verre van, maar zoals eerder aangehaald in bovenstaande posts, kan er op zijn positie een betere speler komen die snel passes kan geven en een man voorbij kan.
Again, no offence naar Hans toe, maar als je eindelijk de kans krijgt om naar het buitenland te gaan, moet je die grijpen. Hij is ook niet meer van de jongste ;-) En bovenal, ik gun het hem dat hij zich kan bewijzen in een andere competitie, hier in Belgie heeft hij alles al op zijn palmares staan....
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door t4nd »

FrankFarinaII schreef: 28 sep 2020, 08:59 Terecht statement, maar sta me toe even "vuil" te spelen: Als vanaken zo goed is, waarom komt er nu pas interesse in hem? Ik breek zijn verdienste voor Club niet af (!), verre van, maar zoals eerder aangehaald in bovenstaande posts, kan er op zijn positie een betere speler komen die snel passes kan geven en een man voorbij kan.
Hans heeft het nadeel dat hij een nuchtere jongen is. Hij roept niet de hele tijd dat hij naar het buitenland moet, dat hij het verdient bij de Rode Duivels te spelen, .... Het is een speler die enkel op het veld laat zien wat hij kan dan in de pers, en hoe je het ook draait of keert - de pers bepaalt enorm hard hoe hard een speler opvalt.

Daarnaast : een flitsende speler (type David bij Gent, Dennis & Diatta bij ons) valt veel harder op met zijn acties dan een type Vanaken. Op een heel ander niveau heb je de discussie Hazard - De Bruyne. Hazard is al jaren dé man bij de Rode Duivels terwijl De Bruyne altijd 2de viool moest spelen. Er is een hele tijd geweest dat het zelfs not done was om ze samen in de ploeg te zetten, en wie kreeg dan de voorkeur? Nu pas is De Bruyne écht boven Hazard gestegen in de pikorde, terwijl hij al jaren de betere is van Hazard (naar mijn mening :p). Hazard kan een match beslissen door een individuele actie, De Bruyne maakt de hele ploeg beter.

Voor mij is dat ook het punt bij Vanaken. Hij laat het team beter draaien maar valt daardoor niet altijd zelf op. Als je het forum leest merk je het ook. Zelfs bij de eigen supporters is er nog altijd kritiek als hij eens 2 matchen wat minder is, terwijl andere - meer flitsende - spelers bakken meer krediet krijgen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Tiki Taka »

LaurensVS schreef: 28 sep 2020, 08:57
Vergas Ronald schreef: 27 sep 2020, 17:29 Terzijde, is Rezaei nog van Club Brugge? Was vorig seizoen weer goed bij Charleroi, nu furieus aan seizoen begonnen bij Charleroi. Waarom kan die kerel dat daar en niet bij ons?
Typische spits die de ruimte voor zich nodig heeft. Knalt ze er dit seizoen inderdaad wel héél vlot in.
Vrees dat ons spel hem echter nooit zal liggen.
Ook hoorde je uit verschillende hoeken dat hij "het mannetje" moet zijn om uit te blinken. Heeft veel vertrouwen nodig.
Rezaei is een spits die het best tot zijn recht komt in counter ploegen, die spelen vanuit de omschakeling.
Club speelt voornamelijk tegen ploegen die een dubbele verdedigende gordel optrekken, niks voor Rezaei, die ruimte nodig heeft. Was een miscast en paniek transfer.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door HeervanBiesen »

FrankFarinaII schreef: 28 sep 2020, 08:59
Tiki Taka schreef: 28 sep 2020, 08:04 Vanaken kiest hopelijk niet voor een middenmotor-staartploeg in de Premier League, zoals West Ham.
Speelt met Club elk seizoen voor de titel, Europees parcours verzekerd, dominant voetbal...
Anderzijds kan men zich afvragen wat Vanaken na 2 gouden schoenen en 2 titels in Belgie nog te bewijzen heeft.
Sowieso, Vanaken is onze absolute draaischijf, zijn verlies zou een enorm zware aderlating zijn.
Ik hoop echt dat hij blijft.
Terecht statement, maar sta me toe even "vuil" te spelen: Als vanaken zo goed is, waarom komt er nu pas interesse in hem? Ik breek zijn verdienste voor Club niet af (!), verre van, maar zoals eerder aangehaald in bovenstaande posts, kan er op zijn positie een betere speler komen die snel passes kan geven en een man voorbij kan.
Again, no offence naar Hans toe, maar als je eindelijk de kans krijgt om naar het buitenland te gaan, moet je die grijpen. Hij is ook niet meer van de jongste ;-) En bovenal, ik gun het hem dat hij zich kan bewijzen in een andere competitie, hier in Belgie heeft hij alles al op zijn palmares staan....
Mee eens, Hans zijn transfer gunnen na zijn gouden jaren bij ons en met dat geld een Yusuf (cvm/cm) en ook nog een groot talent voor op de 10 halen. Is ideaal om te bouwen aan een nieuwe tien die enkele jaren bij ons gaat blijven.
Liever 1 zware klepper die vertrekt dan dat Club ineens 3-4 tal dragende speler kwijt is,
we hebben in Genk gezien wat dat hen heeft gedaan na hun kampioenenjaar... Pozuelo weg, Trossard, Malinovskyi
.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Vergas Ronald »

FrankFarinaII schreef: 28 sep 2020, 08:59Als vanaken zo goed is, waarom komt er nu pas interesse in hem?
Hoe weet je dat er pas nu interesse is in Vanaken? Ik geloof dat niet, wij horen gewoon niets van interesse. Hans voelt zich sportief goed in Brugge en bestuur heeft al een drietal keer zijn contract met één jaar verlengt, dus vermoedelijk voelt hij zich in z'n portemonnee ook goed in Brugge. Zijn carrière verloopt dermate goed hier dat hij enkel bij een ongelooflijk bod zou vertrekken, zowel sportief als financieel.

Hij speelt ieder jaar voor de prijzen, is quasi zeker van speeltijd en Champions League, verdient een bom geld, dan moet een topclub met idioot voorstel komen om hem af te kopen, anders ophoepelen. Clubfinanciën heeft er ook mee te maken, waarom kan Brugge een gouden schoen in België houden? De Club heeft geld over. Onze beste speler verkopen hoeft niet meer.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door t4nd »

Interesse komt er ook vaak met een reden. Als een speler aangeeft gelukkig te zijn in een club & zijn contract steeds voor lange tijd verlengt, dan gaan andere teams minder geneigd zijn moeite te doen om die speler binnen te halen omdat ze weten dat hij waarschijnlijk toch niet gaat komen.

Bij een Dennis bijvoorbeeld weet je dat hij weg wil, en waarschijnlijk zal zijn manager ook wel wat beelden doorsturen en bij andere clubs aankloppen. Dan is het normaal dat er 'geruchten' komen over hem (managers lanceren die geruchten soms ook zelf in de hoop meer gegadigde clubs te vinden). Het is dus niet zo zwart-wit als jij het voorstelt FrankFarinaII ;-)
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door The_One »

Er zou een bod van 15 miljoen zijn van West-ham voor Vanaken. Die zijn er toch mee aan het lachen hoop ik...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Ik vrees dat als West Hem richting 20-25 miljoen gaat dat we Hans kwijt zijn.
Hans werd eind augustus 28 jaar, won 2 Gouden Schoenen en 2 titels bij Club... wat heeft die in België nog te bewijzen?
Zijn statistieken zijn fenomenaal ;
Speelt nu zijn 113de match achtereen, laatste keer niet gestart in de basisploeg bij Club op 11 maart 2018 ?!
In 250 matchen scoorde hij 73 goals en gaf hij 55 assists.
Zo dicht tegen de deadline van de transferperiode zou zijn vertrek een enorme aderlating zijn.
Alles zal er van af hangen of Hans die sprong wil wagen richting West Ham of niet.
To be continued dus...
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Blackburn »

3 titels ;-)

15 miljoen vind ik wel een beetje een belediging. Voor een speler van dat kaliber met die statistieken zit je toch eerder aan 23-25. Ik gun het Hans wel, al zou het een serieuze aderlating zijn en ik weet ook niet of West Ham de juiste keuze is voor hem.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door t4nd »

Vooral omdat hij nog een contract heeft tot 2024. Prijs wordt bepaald door kwaliteit (zijn statistieken zijn enorm) / leeftijd (minpuntje bij Hans) / contract.

Soit, volgens HLN wil Club zijn contract openbreken en verlengen dus 't is te hopen dat hij blijft :-)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door Pica »

West Ham zou de perfecte ploeg zijn voor Hans in de PL. Staar je niet blind op hun rangschikking, als je kijkt naar clubcultuur zou dat perfect zijn voor hem. Ze hebben daar wel nog nood aan een goeie voetballer, die het harde werk ook doet.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2020 OUT

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 30 sep 2020, 09:08 Interesse komt er ook vaak met een reden. Als een speler aangeeft gelukkig te zijn in een club & zijn contract steeds voor lange tijd verlengt, dan gaan andere teams minder geneigd zijn moeite te doen om die speler binnen te halen omdat ze weten dat hij waarschijnlijk toch niet gaat komen.

Bij een Dennis bijvoorbeeld weet je dat hij weg wil, en waarschijnlijk zal zijn manager ook wel wat beelden doorsturen en bij andere clubs aankloppen. Dan is het normaal dat er 'geruchten' komen over hem (managers lanceren die geruchten soms ook zelf in de hoop meer gegadigde clubs te vinden). Het is dus niet zo zwart-wit als jij het voorstelt FrankFarinaII ;-)
Denk je nu echt dat de prioriteit van andere teams rekening houdt met het feit of een speler zich goed voelt bij zijn huidige club? "Clubliefde en goed gevoel" ruimen altijd plaats als er genoeg geld op tafel (of onder ;-) ) komt.
Als west ham doordrukt, want 15 milj is echt veel te weinig, dan mag Hans vertrekken. Het is ook voor hem een persoonlijke uitdaging om een andere competitie etc te beleven, en mss zo wat meer aan de bak te komen bij de RD
Plaats reactie