Zomertransfers 2021 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

FrankFarinaII schreef: 09 aug 2021, 15:15
Pica schreef: 09 aug 2021, 14:02
Tiki Taka schreef: 09 aug 2021, 13:51
FrankFarinaII schreef: 09 aug 2021, 13:14
Pica schreef: 09 aug 2021, 11:28
Tiki Taka schreef: 09 aug 2021, 11:11
Pica schreef: 09 aug 2021, 10:55 Prachtig om te lezen hier wel, allemaal mensen die nog nooit geen onderhandeling gevoerd hebben in hun leven :mrgreen:
Valt toch echt wel op hoe vlot de onderhandelingen qua inkomende transfers verlopen bij Genk, Antwerp en de mauve en hoeveel pistes er spaak lopen bij Club.
Valt eveneens op welke targets die hebben en welke wij hebben. De concurrentie die wij hebben voor die targets zijn PL & bundesliga clubs in de meeste gevallen, dan duurt dat wel ffkes natuurlijk.
Terecht punt, maar finaal komen ze toch niet naar FCB, wat ben je dan met die onderhandelingen voor zo'n spelers?
Dan lijkt het eerder op tijdverlies en ondertussen geen versterkingen hebben voor je ploeg. Dat is ook geen goede onderhandelings/aanwervingsstrategie ;-)
Als men de lat hoog wil leggen, dan moet men beseffen dat dergelijke targets niet voor een appel en een ei haalbaar zijn.
Ik vraag me af wat de scouting cel gedurende het seizoen wel doet ? Nog voor het afsluiten van het seizoen moet er toch een shortlist van 5 spelers per positie klaar liggen?! Vorig jaar die soap met Gaich, nu Collado en Villa...
Vorig seizoen maakten we dezelfde fout, om na een titel het seizoen aan te vatten met dezelfde kern, zonder échte versterkingen. Het gevoel van voldaanheid/verzadiging wordt zo in de hand gewerkt, teveel spelers zijn te zeker van hun basisplaats, wegens het gebrek aan onderlinge concurrentie.
Het zat énorm mee dat Lang die in extremis nog werd gehaald, een schot in de roos was, of de titel was niet van ons.
Komt daar nog bij dat na het vertrek van Diatta en Dennis er geen échte flankaanvallers meer in de kern zitten.
Voor mij zijn Lang en CDK eerder centrum ipv. flank spelers, omdat ze steeds naar binnen knijpen.
Met alle respect, het merendeel van de Club NXT youngsters worden beter uitgeleend om ervaring op te doen, op
Perez en Mbamba na. Wake up Mannaert & co.
Met uitzondering van bali is het bij mijn weten nog nergens een financieel issue geweest voor onze targets.
Mja, is geld niet het probleem, dan is de club en onze kleine competitie een struikelblok(?). Daar zitten we in vast en kan het voor grote targets niet zo aantrekkelijk zijn om bij FCB en in Belgie te komen spelen, wat op zich begrijpelijk is. Doch hiermee moet je dan rekening houden als club en scout. Als men nu nog steeds geen deftige versterkingen heeft kunnen vastleggen, dan schort er inderdaad iets met de scouting en aanwervingstrategie. De competitie is begonnen, binnenkort de CL en dan zou ik toch opteren om met een versterkte, ingespeelde ploeg te starten en niet nog in onderhandeling te zijn met mogelijke (!) aanwinsten.
We gaan niet elk seizoen een Lang kunnen aanwerven, of wanneer het hoognodig is een Dost in het midden van het jaar....
Momenteel boert de ploeg voort op de inzet van de Play offs van vorig seizoen, dit kan niet en moet voor het bestuur toch een duidelijk teken zijn dat de ploeg moet versterkt worden.
Dus ge moet niet proberen om de Lang's en Mignolet's van deze wereld te halen, want het kan falen en ook al haal je die in augustus nog mogelijks, dan moet je nu al een B/C/D/E target halen zodat je in juli al een speler hebt om mee te pronken :mrgreen:

Prachtige logica om de kwek tour op te gaan.

Iedereen wil nu de nieuwe spelers en als we in deze situatie zitten eind augustus ben ik 200% akkoord met je.

Als we weliswaar op 31/08 nog de nieuwe Diatta halen, dan ben ik niet malcontent.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

Pica schreef: 09 aug 2021, 11:28
Tiki Taka schreef: 09 aug 2021, 11:11
Pica schreef: 09 aug 2021, 10:55 Prachtig om te lezen hier wel, allemaal mensen die nog nooit geen onderhandeling gevoerd hebben in hun leven :mrgreen:
Valt toch echt wel op hoe vlot de onderhandelingen qua inkomende transfers verlopen bij Genk, Antwerp en de mauve en hoeveel pistes er spaak lopen bij Club.
Valt eveneens op welke targets die hebben en welke wij hebben. De concurrentie die wij hebben voor die targets zijn PL & bundesliga clubs in de meeste gevallen, dan duurt dat wel ffkes natuurlijk.
Ben je nu aan het lachen of wat. Geen enkele van die targets is een directe versterking. Ze hebben maw geen enkel excuus om te wachten tot in september. Vince kan het gewoon niet : al de derde transferperiode op een rij. Met Bayat en Verbeke hadden de versterkingen hier al gestaan. Hoog tijd dat hij zich niet meer bezig houd met het sportieve want hij bakt er niks van.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

Het toppunt was de transfer van Diatta en dan 2 last minute transfers in de plaats die geblesseerd geweest waren of gewoon niet speelden bij een minder sterke ploeg als wij. Het heeft ons op een punt na bijna onze titel gekost dat mismanagement. Het nieuwe Bayern hoor ik ze dan verkondigen. Is meer fc de kampioenen
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

De flankaanvallers die er vorig jaar al moesten gestaan hebben in september hebben ze nu nog altijd niet gevonden. Met de spits die we gehaald hebben zijn we niks want we hebben de spelers er niet voor. Amateurisme met de grote A. En dan kakken op Clement die gewoon niks kan doen want zelfs geen 2 flanken ter beschikking
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

En nu Kossounou nog weg en niet vervangen. Dus we zijn officieel serieus verzwakt tov vorig jaar. We zijn echt goed bezig. Sorry gasten het zit mij hoog het amateurisme van Mannaert tegenwoordig.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Dag Kevinho
Ben jij wel echt een Club supporter ?
Welke ploeg domineert de laatste jaren de Belgische competitie ? Op welke club is iedere supporter in België jaloers ?
Koel eens wat af aub.
Lees nog eens je eigen reacties. Je kunt ze zelfs nog wijzigen als je bekoeld bent.
Bedankt
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Ik kan er ergens wel in komen, in de frustraties die hierboven geuit worden.
Wat ik me vooral afvraag, wat doet de scouting gedurende het hele seizoen?
Het begint alweer stilaan op paniek voetbal te gelijken, opties/pistes a-b-c zijn niet haalbaar, oei wat nu ?
Wat mij betreft is onze kern totnogtoe verzwakt t.o.v. vorig seizoen.
Onze kern bestaat momenteel uit 20 spelers, waaronder youngsters ; Shinton, Persyn, Van Der Brempt, Mbamba.
Deze spelers reken ik om verschillenden redenen niet mee ; Sandra, Van De Keybus, Okereke en Badji.
Veel te weinig qua kwaliteit en kwantiteit, onze bank is heel zwak, Clement heeft nagenoeg geen valabele wissel mogelijkheden;
geen échte flankaanvallers, enkel Dost en Perez in de spits, geen leider centraal in de defensie. (Mechele is dat niet)
Waarom wordt er zo lang getalmd met het aantrekken van nieuwe spelers?
Hen inpassen (al dan niet met een fysische achterstand) eind augustus om dan enkele weken later al CL te moeten spelen, lijkt me niet de meest ideale situatie. Afwachten tot het einde van de transferperiode om dan koopjes te doen, houdt meer risico`s dan opportuniteiten in wat mij betreft.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Sebastian Villa (Boca Juniors) die weigert nog te trainen bij zijn club en er zelfs niet meer komt opdagen om zijn transfer te forceren, die gooit met dranghekkens naar de politie...daar gaat Club toch nooit zijn transfer record voor verbreken om die te halen? Zijn ze de rotte appels Diagne en Dennis reeds vergeten?! #mentalscreening
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Tiki Taka schreef: 10 aug 2021, 07:41 Sebastian Villa (Boca Juniors) die weigert nog te trainen bij zijn club en er zelfs niet meer komt opdagen om zijn transfer te forceren, die gooit met dranghekkens naar de politie...daar gaat Club toch nooit zijn transfer record voor verbreken om die te halen? Zijn ze de rotte appels Diagne en Dennis reeds vergeten?! #mentalscreening
lol, indeed, als hij inderdaad zo heetgebakkerd is, hebben we die niet nodig (hij is ook gefrustreerd he).
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Tiki Taka schreef: 10 aug 2021, 07:27 Ik kan er ergens wel in komen, in de frustraties die hierboven geuit worden.
Wat ik me vooral afvraag, wat doet de scouting gedurende het hele seizoen?
Het begint alweer stilaan op paniek voetbal te gelijken, opties/pistes a-b-c zijn niet haalbaar, oei wat nu ?
Wat mij betreft is onze kern totnogtoe verzwakt t.o.v. vorig seizoen.
Onze kern bestaat momenteel uit 20 spelers, waaronder youngsters ; Shinton, Persyn, Van Der Brempt, Mbamba.
Deze spelers reken ik om verschillenden redenen niet mee ; Sandra, Van De Keybus, Okereke en Badji.
Veel te weinig qua kwaliteit en kwantiteit, onze bank is heel zwak, Clement heeft nagenoeg geen valabele wissel mogelijkheden;
geen échte flankaanvallers, enkel Dost en Perez in de spits, geen leider centraal in de defensie. (Mechele is dat niet)
Waarom wordt er zo lang getalmd met het aantrekken van nieuwe spelers?
Hen inpassen (al dan niet met een fysische achterstand) eind augustus om dan enkele weken later al CL te moeten spelen, lijkt me niet de meest ideale situatie. Afwachten tot het einde van de transferperiode om dan koopjes te doen, houdt meer risico`s dan opportuniteiten in wat mij betreft.
Amen. Sluit ik me volledig bij aan. :thumbb:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

Dus als ge moet kiezen om nu genre Dompé te hebben vanaf het begin of ge kunt eind augustus de volgende Lang binnenhalen, dan willen we hier Dompé halen.
De spelers genre Lang kan je niet halen begin van de transferperiode (al zeker niet met het EK).

Ge kunt wensen dat de aarde plat is, maar daarom komt dat nog niet uit.
Zolang we op het einde de juiste spelers halen, is er nu geen probleem.

Alleen twijfel ik gerust mee met de rest hier of we wel nog gaan de juiste spelers aantrekken, maar het is nog 3 weken é.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

Pica schreef: 10 aug 2021, 10:54 Dus als ge moet kiezen om nu genre Dompé te hebben vanaf het begin of ge kunt eind augustus de volgende Lang binnenhalen, dan willen we hier Dompé halen.
De spelers genre Lang kan je niet halen begin van de transferperiode (al zeker niet met het EK).

Ge kunt wensen dat de aarde plat is, maar daarom komt dat nog niet uit.
Zolang we op het einde de juiste spelers halen, is er nu geen probleem.

Alleen twijfel ik gerust mee met de rest hier of we wel nog gaan de juiste spelers aantrekken, maar het is nog 3 weken é.
Helemaal mee eens. Ook ik had graag gehad dat onze ploeg al compleet was bij de start van de voorbereiding, maar met het EK is dat inderdaad een illusie. Markt die trager op gang komt,...

Wat ik hier weer allemaal moet lezen zeg :mrgreen: "Vince kan er al drie transferperiodes niks van, want we wonnen de titel maar met 1 puntje verschil, terwijl we zogezegd het nieuwe Bayern zijn". Daarbij natuurlijk gemakshalve vergetend dat dat laatste een boutade is van een sporteconoom in de pers, niet van Club of onze beleidsmensen. En na 2 titels op rij, de laatste ondanks het belachelijke play-off systeem waardoor onze concurrenten (op twee straten afstand na de reguliere) mede door COVID nog bijna konden terugkomen, is het misschien wat vreemd om te zeggen dat het allemaal op niks trekt. De laatste jaren gaat het - als we nu even eerlijk zijn - iets té goed met Club om het toeval te noemen, laat staan om te beweren dat ons bestuur er niks van bakt. Kan het beter? wellicht. En daar wordt volgens mij ook constant naar gestreefd. Die cultuur heeft Bart hier wel geïnstalleerd, op alle niveaus.

Daarbij hoort het hoger mikken wat transferdoelwitten betreft, ondanks de kleinere competitie waarin we vertoeven en de daaraan verbonden nadelen. Een speler als Villa halen bij een instituut als Boca Juniors kan al eens wat meer tijd in beslag nemen en complexer zijn dan pakweg Meunier laten overkomen van Virton. De ene keer wordt Club hier verweten dat ze te weinig ambitie tonen, maar als het allemaal wat te lang duurt naar ons goesting moeten ze maar snel-snel wat minder ambitieus zijn en lager mikken. Ok dan.

Er werd overigens op voorhand gecommuniceerd dat we geen massa inkomende transfers moesten verwachten en dat ze hun tijd gingen nemen, gelet op de (door het EK) traag/laat op gang komende transfermarkt en aangezien Europa het hoofddoel is dit jaar, en die competitie later start.

Iets anders: Kossounou wordt hier plots afgeschilderd als de sterkhouder van onze verdediging, wiens vertrek niet (deftig) werd opgevangen, waardoor het onze verdediging nu ontbreekt aan kwaliteit. Ik lees ook dat we geen leider hebben achterin. Zonder afbreuk te willen doen aan de ontegensprekelijke kwaliteiten van Odilon, maar een leider achterin was hij (nog) niet, en hij had Mechele nodig om hem te coachen en zijn steken op te rapen, net zoals dat het geval was voor de jonge Kompany bij anderlecht, waar Hannu Tihinen in zijn schaduw ongelofelijk veel werk opknapte en hem bijstuurde. Leiders moeten niet noodzakelijk roepers zijn; pakweg Chiellini is dat ook niet.

En wat Nsoki betreft: die kon volgens FFII nog niet overtuigen, en hij was (te) nonchalant. Is daar dan iemand verbaasd over?

- hoeveel matchen heeft die gast hier al gespeeld? Sjust, 2. 't Is te hopen dat de proefperiode bij FFII op 't werk langer duurde dan 180 minuten.

- Het feit dat je een voormalig toptalent van de PSG-jeugdopleiding voor 6,5 miljoen kan halen, die eerder nog weggeplukt werd voor 12,5 miljoen, wijst op bepaalde beperkingen. Club wist op voorhand dat nonchalance één van zijn grootste werkpunten is (en dat weet hij zelf ook), maar desondanks vond onze scouting hem 6,5 miljoen waard, wat zeker verdedigbaar is gelet op zijn progressiemarge (22 jaar). Wait (langer dan 180 minuten graag, zelfs langer dan 1800) and see. Ik heb vertrouwen in onze scouting én in onze technische staff om het potentieel dat de scoutingcel ziet te helpen omzetten in (steeds constantere) prestaties op het veld. Ik geloof dat het Verbeke was die zei dat een scoutingscel goed gewerkt heeft als 1 op de 4 tranfers slagen. Ik zou het moeten nagaan maar denk dat wij beter doen. Er zijn natuurlijk mislukkingen, maar ook grote (sportieve en/of financiële) successen (Bacca, Izquierdo, Duarte, Groeneveld, Lang, Diatta, Wesley, Nakamba, Kossounou).
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Eindelijk julie schieten wakker, Ik zeg al 2 jaar dat de transfers niet meer van de zelfde kwaliteit zijn en veel te laat gebeuren. Als je echte koopjes wil doen dan moet je in januari al de minder gekende jonge gasten gescout hebben en voor juni als een transfer akkoord hebben. Wat vanaf dat er veel ploegen geïnteresseerd zijn dan zijn er andere ploegen die met data scouting ook die spelers bekijken en ze ook willen kopen. Je kan altijd 1 speler kopen op het eind van de transferperiode die anders bvb niet aan spelen komt bij een topclub. Maar voor jonge speler gaat dit zelden op en ook voor speler die op zoek zijn naar een andere club want die willen zo snel mogelijk de voorbereiding aanvatten bij hun nieuwe club. United was jaren op dezelfde manier bezig als club de laatste 2 jaar en dan haal je nooit de targets die je echt wil. Dit jaar nieuwe technische directeur haalt varane & sancho reeds binnen en kan nu nog kijken voor een opportuniteit, maar als die er niet komt dan is het zoizo al een geslaagde zomer. Als brugge er nu niet in slaagt een deftige flankaanvaller en verdediger te halen dan is het in mijn ogen een enorm slechte transferzomer. En in principe hebben we minimum 5 a 6 versterkingen nodig, om op 3 fronten te kunnen meestrijden. Heb de indruk dat ze meer bezig is met verkopen dan kopen de laatste jaren.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Dat de markt trager op gang komt door het EK, volledig akkoord. Daarop dien je echter te anticiperen met je scouting en aanwerving. Dat wil zeggen dat je je targets klaar hebt voor de markt opent. Ik krijg het subjectieve gevoel dat FCB zichzelf nu achterna holt om targets te halen die eigenlijk niet hun topdoelwitten waren. Ok, relativering is hier zeker op zijn plaats he ;-)
Om deze ploeg te laten draaien in CL en competitie (en mss ook beker) heb je meer spelers nodig met een directe meerwaarde dan dat we nu hebben: onze rotatie is op zich ok, doch indien je geen evenwaardig materiaal hebt, komt het niet goed. Het inspelen met nieuwe spelers, inhalen conditionele/tactische achterstand etc verwerk je idealiter in de zomermaanden en niet wanneer de CL en competitie starten. Dat kan eens goed aflopen maar sowieso hol je een stuk achter de feiten aan. Onze start was nu ook weer niet denderend en overtuigend te noemen (ok, dit is nog niet echt van belang NU).

Again, als ze nu in de 3 resterende weken afkomen met prachtaanwinsten, is dit mooi gewerkt!
Misschien zijn we allemaal ongeduldig ;-)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 10 aug 2021, 10:54 Dus als ge moet kiezen om nu genre Dompé te hebben vanaf het begin of ge kunt eind augustus de volgende Lang binnenhalen, dan willen we hier Dompé halen.
De spelers genre Lang kan je niet halen begin van de transferperiode (al zeker niet met het EK).

Ge kunt wensen dat de aarde plat is, maar daarom komt dat nog niet uit.
Zolang we op het einde de juiste spelers halen, is er nu geen probleem.

Alleen twijfel ik gerust mee met de rest hier of we wel nog gaan de juiste spelers aantrekken, maar het is nog 3 weken é.
Er wordt blijkbaar hoog gemikt, aan dergelijke spelers hangt een serieus prijskaartje...er effectief op rekenen dat het solden zullen zijn aan het einde van de transferperiode vind ik riskant. Anderzijds versta ik wel de scepsis bij Club om hoge bedragen uit te geven, gezien alle spelers die voor hoge sommen werden aangetrokken (Okereke, Krmencik, Rezaie) zijn mislukt.

Wat me opviel, Club eist een aankoopclausule voor Collado, terwijl men dit zelf niet wil toestaan aan Reims voor Badji.
Beetje serieus blijven he.

Nu, mocht ik Club zijn, ik zou wel durven investeren in de spelerskern, oppotten voor het nieuwe stadion heeft weinig zin, gezien dit dossier allesbehalve rond is.

Op 3 september 2014 stelde Club, 4 last-minute inkomende spelers voor ; Gedoz, Izquierdo, Vormer en Brodic.
Moeten we dan gaan hopen op dergelijk scenario? Alvast de helft van hen waren voltreffers.
Gesloten