Zomertransfers 2021 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 31 aug 2021, 21:09 Nakamba, uw commentaar weerspiegelt de huidige socialmedia hype: geen verschil kunnen maken tussen realisme, kritiek en negativisme, waar enkel eigen opinie telt en de rest afgebroken moet worden, liefst nog wat met verwijten erbij. Dit forum dient voor gedachten uitwisseling omtrent fcb. Als je niet akkoord bent met een stelling is dat uw volste recht, doch het spelen op de man hoort hier niet bij.
Gasten, laat het ons beschaafd houden. Op de man is op het veld rood en hier volgen ook warnings als dat echt niet anders kan.

Aan de andere kant is dit geen wall waarop je vrijblijvend uw mening kan posten, maar een discussieforum, en dat veronderstelt nu eenmaal een minimum aan argumentatie. Zonder argumenten geen discussie. Aan het spammen van gratuite meningen heeft niemand hier echt iets.

Dat laatste leidt duidelijk tot frustratie bij heel wat leden die wél moeite doen en hun mening proberen te staven met feiten en argumenten. Warm pleidooi dus om je mening steeds (deftig) te onderbouwen.
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Fanzy »

Ik ben content. Zal wel tijd vergen voor Phille om dit allemaal samen te kneden maar komt dik in orde.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Nakamba30 »

Farina mag ik er jou op wijzen dat jij niks anders doet dan op de man spelen (mannaert) en iedere transfer afbreken die we doen is ook op de man spelen (nog voor je hem kent). Discussieren op een forum, ja...maar steeds alles afbreken is dat niet. Goedkope kritiek is altijd makkelijk daarvoor dient dit forum niet en daarmee daag je anderen uit. Vandaar mijn vorige reactie en...ik ben geen fan van sociale media dus als ik geen verschil kan maken tss. realiteit en kritiek zal het niet daardoor komen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Club heeft 11 spelers gehaald en een recordbedrag van € 35 miljoen uitgegeven.
Hiervan zijn pijnpunten zoals de LB, CV en extra flankaanvallers gehaald.
Daarenboven werd geïnvesteerd in een kwalitatief veel sterkere bank. (Persyn, Providence, Nusa, Otasowie)
De enige positie waar ik me zorgen over maak is die van (centrum)spits.
Voorts ben ik tevreden met wat er werd gehaald. Er zijn uiteraard verschillende pistes mislopen (Collado, Daramy, Malacia...)
maar dat is ergens wel logisch als je hoog mikt naar targets toe.
Ik ben heel benieuwd naar 10 september en wie er allemaal zal starten, dat zal al een eerste indicatie zijn naar de volgende weken en maanden toe.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Tiki Taka schreef: 01 sep 2021, 07:46 Club heeft 11 spelers gehaald en een recordbedrag van € 35 miljoen uitgegeven.
Hiervan zijn pijnpunten zoals de LB, CV en extra flankaanvallers gehaald.
Daarenboven werd geïnvesteerd in een kwalitatief veel sterkere bank. (Persyn, Providence, Nusa, Otasowie)
De enige positie waar ik me zorgen over maak is die van (centrum)spits.
Voorts ben ik tevreden met wat er werd gehaald. Er zijn uiteraard verschillende pistes mislopen (Collado, Daramy, Malacia...)
maar dat is ergens wel logisch als je hoog mikt naar targets toe.
Ik ben heel benieuwd naar 10 september en wie er allemaal zal starten, dat zal al een eerste indicatie zijn naar de volgende weken en maanden toe.
Ik geloof nog steeds in Perez, die gast is snel, technisch en tactisch goed, weegt op een verdediging.... jammer dat hij niet meer kansen krijgt
Bert Verheyen
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020, 08:40

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Bert Verheyen »

Het is allemaal zo slecht nog niet.

Op papier is de verdediging ondanks het vertrek van Kossounou versterkt. Hendry kwam zeer laat maar zou in principe een zekerheid moeten zijn. Ja, hij was duur maar hij is verdedigend sterk en ‘No Sweat, No Glory’ is op zijn lijf geschreven. In Nsoki en Maouassa zien/zagen ze in Frankrijk twee toekomstige toppers. Het is aan hen om dat nu bij ons te bewijzen. Nsoki begon aarzelend maar hopelijk herpakt hij zich. Maouassa heeft dan weer het profiel om in de ruimtes te duiken die Lang of De Ketelaere op de flanken laten. Persyn is dan weer een no-risk-transfer voor de breedte en de toekomst.

Het middenveld is helaas minder versterkt (of ververst). In moeilijke wedstrijden missen we vaak iemand die voetballend rust kan brengen en de linies kan verbinden. Een Otasowie zou dit in principe wel moeten kunnen en zou veel power kunnen toevoegen maar heeft nog alles te bewijzen. Benieuwd welke rol een Rits of een Mbamba (zie hem het liefst op het middenveld) nu zullen krijgen. Hopelijk krijgt Sandra ook nog kansen want dat is toch een veelbelovend talent uit de eigen jeugd.

De flanken waren misschien wel het grootste pijnpunt. De grootste versterking (Buchanan) komt helaas pas in januari maar belooft vuurwerk. De piepjonge Nusa zou een enorm talent zijn maar nog niet de verlosser. Hij is een relatief dure gok die wel eens fantastisch kan uitdraaien op de lange termijn. Op de korte termijn zou Sowah de man moeten worden. Dat ze hem al lange tijd aandachtig volgen en het transferrecord voor hem braken wijst er toch op dat ze zwaar in hem geloven. Hij zal de leegte op rechts moeten invullen maar is eigenlijk geen typische winger. Over de kwaliteiten van Providence kunnen we voorlopig weinig zeggen. Die jongen zal zeker goed kunnen voetballen maar welke rol hij zal invullen is onzeker.

Als laatste zijn Wesley en Izquierdo twee relatief risicoloze gokjes. Ze kunnen fantastisch uitdraaien als ze hun oude niveau terugvinden. Of ze dat effectief gaan halen valt af te wachten maar we scheuren er in ieder geval ons broek niet aan.

Het is dus al bij al een geslaagde transferwindow geweest. De meeste leegtes zijn ingevuld. Toch overheerst er twijfel en bij velen frustratie. Ja, er staan wel wat vraagtekens achter de meeste nieuwkomers. Ja, de portefeuille is voor bepaalde spelers stevig open gegaan. Ja, het had natuurlijk beter geweest dat alle nieuwe spelers al op 1 juli in Brugge hadden geweest. Dat is allemaal waar en is iedereen zich van bewust. We kunnen nu gaan vloeken op Mannaert maar we kunnen ook even afwachten en hem het voordeel van de twijfel geven.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Uiteraard, elke speler moet zich eerst laten zien vooraleer een plus of een min te geven. We zien wel wat er van komt.
Gewoon iets om over na te denken: bvb Hendry: heeft meer dan een jaar gespeeld bij OHL en er werd geen woord verspild (kranten, dit forum, ...) aan een mogelijk transfer naar FCB omdat het zo'n klasbak zou zijn. Nu hij op de valreep gekocht is door FCB is het plots een serieuze versterking..... (nee, geen negativisme, enkel realisme)
Het kan meevallen of niet, dat de spelers zich bewijzen :hupclub:
Laatst gewijzigd door FrankFarinaII op 02 sep 2021, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Arnio »

Het is wat laat op gang gekomen maar uiteindelijk toch een serieuze make-over van onze spelerskern.
Ik ben benieuwd naar de basisploeg die we nu tussen de lijnen zullen brengen...
Ik drop er hier al 1tje ;)
Mignolet
Mata - Mechele - Hendry - Nsoki - Faitout
Balanta - Vanaken
Sowah - CDK - Lang
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 01 sep 2021, 09:53 Uiteraard, elke speler moet zich eerst laten zien vooraleer een plus of een min te geven. We zien wel wat er van komt.
Gewoon iets om over na te denken: bvb Hendry: heeft meer dan een jaar gespeeld bij OHL en er werd geen woord verspild (kranten, dit forum, ...) aan een mogelijk transfer naar FCB omdat het zo'n klasbak zou zijn. Nu hij op de valreep gekocht is door FCB is het plots een serieuze versterking..... (nee, geen negativisme, enkel realisme)
Het kan meevallen of niet, dat de spelers zich bewijzen :hupclub:
Wij haalden Jack Hendry, Schotse centrale verdediger van KVO. Thomas Henry is een Franse spits die vorig seizoen belangrijk was voor OHL. In tegenstelling tot wat je beweert werd zowel aan Hendry als aan Henry meer dan 1 woord gewijd in de pers. Hendry werd bijvoorbeeld door S/VM uitgeroepen tot meest regelmatige speler in onze competitie vorig seizoen.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Nakamba30 »

Ik ken veel van het belgische voetbal want ik dacht dat hendry vorig seizoen bij ohl speelde maar ik sta wel klaar met een mening om zijn transfer af te schieten :roll:
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Fanzy »

FrankFarinaII schreef: 01 sep 2021, 09:53 Uiteraard, elke speler moet zich eerst laten zien vooraleer een plus of een min te geven. We zien wel wat er van komt.
Gewoon iets om over na te denken: bvb Hendry: heeft meer dan een jaar gespeeld bij OHL en er werd geen woord verspild (kranten, dit forum, ...) aan een mogelijk transfer naar FCB omdat het zo'n klasbak zou zijn. Nu hij op de valreep gekocht is door FCB is het plots een serieuze versterking..... (nee, geen negativisme, enkel realisme)
Het kan meevallen of niet, dat de spelers zich bewijzen :hupclub:
Hoe is het in godsnaam mogelijk...
Afbeelding
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Gasten.. echt? :brechtje:
Ik zeg net dat wij er nooit over gesproken hebben om deze speler binnen te halen, dat we niet op dit forum pagina's gewijd hebben om hem in te lijven. Nu dat hij op de valreep gekocht wordt voor 7miljoen (media) is het plots een serieuze versterking. Indien we 7 milj betalen voor een speler uit eigen competitie, dan moet die toch al over serieuze papier beschikken en gevolgd worden, ook door andere clubs....
Het gaat hier niet over de intrinsieke kwaliteiten van de speler, wel over de timing van aankoop, de investering, etc van een speler uit onze competitie die blijkbaar niet op onze radar stond :dunno:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

FrankFarinaII schreef: 03 sep 2021, 08:19 Gasten.. echt? :brechtje:
Ik zeg net dat wij er nooit over gesproken hebben om deze speler binnen te halen, dat we niet op dit forum pagina's gewijd hebben om hem in te lijven. Nu dat hij op de valreep gekocht wordt voor 7miljoen (media) is het plots een serieuze versterking. Indien we 7 milj betalen voor een speler uit eigen competitie, dan moet die toch al over serieuze papier beschikken en gevolgd worden, ook door andere clubs....
Het gaat hier niet over de intrinsieke kwaliteiten van de speler, wel over de timing van aankoop, de investering, etc van een speler uit onze competitie die blijkbaar niet op onze radar stond :dunno:
Afkoopclausule van € 4 miljoen in zijn contract. :teach:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

FrankFarinaII schreef: 03 sep 2021, 08:19 Gasten.. echt? :brechtje:
Ik zeg net dat wij er nooit over gesproken hebben om deze speler binnen te halen, dat we niet op dit forum pagina's gewijd hebben om hem in te lijven. Nu dat hij op de valreep gekocht wordt voor 7miljoen (media) is het plots een serieuze versterking. Indien we 7 milj betalen voor een speler uit eigen competitie, dan moet die toch al over serieuze papier beschikken en gevolgd worden, ook door andere clubs....
Het gaat hier niet over de intrinsieke kwaliteiten van de speler, wel over de timing van aankoop, de investering, etc van een speler uit onze competitie die blijkbaar niet op onze radar stond :dunno:
Je had het niet enkel over dit forum, maar ook over de pers. Er spelen en speelden trouwens tal van spelers bij ons waar op dit forum of zijn voorganger geen letter aan werd gewijd. Ruud bijvoorbeeld, om maar iemand te noemen. Maar goed, ik stel voor dat Vince vanaf nu elk Club-forum checkt om te zien of een speler er al werd genoemd voor hij hem binnenhaalt.

Die 7 miljoen, van waar komt dat? Volgens transfermarkt betaalden we 4 miljoen (volgens HBVL dik 4), en ik las (https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ct-opnemen, waarin de TD van KVO geciteerd wordt) dat Oostende dat niet kon weigeren wegens contractueel vastgelegd (ontsnappingsclausule).

Waar staat hier ergens dat hij 'een serieuze versterking' zou zijn? Voorzichtig optimisme strookt blijkbaar niet met uw 'realisme'.

En de insinuatie dat wij of andere clubs hem niet volgden, is trouwens ook zeer twijfelachtig. HNB maakte begin juni gewag van 'interesse van grotere Binnen-en buitenlandse clubs' (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210603_97326370). Hij werd in elk geval gevolgd door de Schotse bond want maakte deel uit van hun EK-selectie.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door LaurensVS »

FrankFarinaII schreef: 03 sep 2021, 08:19 Gasten.. echt? :brechtje:
Ik zeg net dat wij er nooit over gesproken hebben om deze speler binnen te halen, dat we niet op dit forum pagina's gewijd hebben om hem in te lijven. Nu dat hij op de valreep gekocht wordt voor 7miljoen (media) is het plots een serieuze versterking. Indien we 7 milj betalen voor een speler uit eigen competitie, dan moet die toch al over serieuze papier beschikken en gevolgd worden, ook door andere clubs....
Het gaat hier niet over de intrinsieke kwaliteiten van de speler, wel over de timing van aankoop, de investering, etc van een speler uit onze competitie die blijkbaar niet op onze radar stond :dunno:
Nee, eerder gij echt :brechtje:

Als ge kritisch wilt zijn, zorg dan eerst dat uw feiten kloppen. Ge weet niet eens bij welke ploeg hij vorig seizoen speelde en wat de afkoopsom is.
En elke keer iemand u aanspreekt op uw KUTgedrag, ontwijkt ge het en komt ge met meer subjectieve zever.
Ofwel zijt ge gwn een trollaccountje.
Gesloten