Zomertransfers 2021 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 27 mei 2021, 07:31 Balikwisha lijkt concreet te worden, zou het Belfius Camp reeds bezocht hebben en gesproken hebben met Clement.
Is een jonge (flank)aanvaller (net 20 jaar geworden), polyvalent, belofte international.
Het klinkt veelbelovend, maar ik heb Standard echt niet gevolgd dus kan me geen beeld vormen van deze jongen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Wat mij betreft dient er in elke linie een topper bij te komen, behalve wat de keepers betreft, daar staat de onbetwistbare Mignolet. Ik veronderstel dat het op zich laat wachten omdat men eerst een aantal uitgaande transfers wil realiseren om zo de totale loonkost wat te drukken. Ik zou volop voor een nieuwe spits gaan, Dost staat nog 1 seizoen onder contract, is 32 jaar en was in de play offs absoluut geen meerwaarde, ik betwijfel of hij dit op het allerhoogste Europees toneel wel zal zijn. Al geef ik toe dat zijn statistieken niet verkeerd ogen na 22 matchen bij Club ; 10 goals en 3 assists. Qua (flank)aanvallers mag het er nog eens boenk op zijn vind ik, na de dure floptransfers de voorbije seizoenen van Rezaie, Krmencik en Okereke.
Een type Mata op de LB, met een actie en voorzet in zijn voeten zou ook meer dan welkom zijn.
De mindere prestaties in de playoffs zijn hopelijk een eye-opener geweest voor Mannaert en co, dat er écht wel extra kwaliteit meer dan welkom is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

Wacht Bassie geen meerwaarde? Jooooooooooooooooooooooooooo

Hetgeen dat je gij pakt van pillen is niet normaal :mrgreen:


Flank was duidelijk een tekort, dat is een prioriteit.
Graag nog verdedigende versterking voor de toekomst ook.

Als er een topper zou vertrekken, treffelijk vervangen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 16 jun 2021, 09:17 Wacht Bassie geen meerwaarde? Jooooooooooooooooooooooooooo

Hetgeen dat je gij pakt van pillen is niet normaal :mrgreen:


Flank was duidelijk een tekort, dat is een prioriteit.
Graag nog verdedigende versterking voor de toekomst ook.

Als er een topper zou vertrekken, treffelijk vervangen.
Vond jij Dost goed in de play offs?
Ofwel zat hij fysisch op zijn tandvlees, ofwel kon hij het verschil niet maken tegen sterkere tegenstanders.
I know, Dost teert op goede flankvoorzetten of passes, en die waren er de laatste weken amper.
De toekomst brengt raad. :coffee:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

Je zegt het eigenlijk zelf. Dost is (qua goals & assists) nuttiger als er meer van de flanken gespeeld wordt. We zitten met 2 spelers achter hem (Lang & De Ketelaere) die naar het centrum kruipen. Dost is dus afhankelijk van de ballen die Mata & Sobol trappen - wat uiteraard minder gebeurt als we tegen sterke tegenstanders spelen. In de Play Offs speelde hij dus niet "om te scoren", maar "om de bal bij te houden als hij naar voor getrapt werd zodat Lang & De Ketelaere konden aansluiten".

Dus om op je vraag te antwoorden, als je enkel naar zijn goals & assists kijkt was hij niet goed in de play offs - qua spel vond ik hem doen wat hij moest doen. We hebben vooral minstens 1 échte flank nodig om wat meer variatie te brengen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

Mag zo wel keer nieuws zijn over wat vers bloed precies
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 21 jun 2021, 08:53 Mag zo wel keer nieuws zijn over wat vers bloed precies
Een heleboel uitgaande transfers dienen nog gerealiseerd te worden (Dennis, Krmencik, Okereke, Rezaie, Kossounou ...) alvorens er ingaande transfers zullen volgen, vermoed ik. Wat ik enerzijds versta, anderzijds zal na het EK en de Copa America, de waarde van de internationals alleen maar stijgen én op 25 juli staat al de 1ste competitie match ingepland.
De getrokken les uit de playoffs zou toch moeten zijn dat er échte versterking, lees kwaliteit-geen kwantiteit dient bij te komen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

Volgens HLN & Nieuwsblad gaat Balekwisha tekenen bij Antwerp omdat :
(a) hij daar meer speelkansen zal krijgen omdat de concurrentie minder groot is.
(b) de financiële voorwaarden voor hem er beter zijn.

Als (a) waar is vind ik dat triest van de speler uit, want hier zou hij normaal de concurrentie kunnen aangaan en zeker speelkansen krijgen. Hij is niet 100% zeker van zijn plaats maar dat lijkt me evident als je een stap hogerop wil - het is in elk geval niet zo dat hij gehaald wordt voor op de bank.
Als (b) waar is vind ik het bizar, want om welke reden zou Antwerp ons kunnen overtreffen?
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 30 jun 2021, 10:55 Volgens HLN & Nieuwsblad gaat Balekwisha tekenen bij Antwerp omdat :
(a) hij daar meer speelkansen zal krijgen omdat de concurrentie minder groot is.
(b) de financiële voorwaarden voor hem er beter zijn.

Als (a) waar is vind ik dat triest van de speler uit, want hier zou hij normaal de concurrentie kunnen aangaan en zeker speelkansen krijgen. Hij is niet 100% zeker van zijn plaats maar dat lijkt me evident als je een stap hogerop wil - het is in elk geval niet zo dat hij gehaald wordt voor op de bank.
Als (b) waar is vind ik het bizar, want om welke reden zou Antwerp ons kunnen overtreffen?
Correct, je kan ook de vraag stellen of dit dan wel een goede speler is voor FCB, als je geen concurrentie wil aangaan om jezelf te verbeteren, verwacht ik ook geen al te hoge inzet van hem.
Ik zou zeggen: laat hem maar naar Antwerp gaan en daar hopen op europees voetbal en prijzen :finger:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Gheysens mag hem inderdaad hebben
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Arnio »

vanGentmaarvoorClub schreef: 30 jun 2021, 13:31 Gheysens mag hem inderdaad hebben
Als het echt zo is laat maar dan inderdaad!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

We willen toch geen spelers aantrekken die écht niet gemotiveerd zijn om naar Club te komen?
We spelen 2 jaar op rij kampioen, CL, mooiste trainingscomplex, enz... en die snotneus is bang van teveel concurrentie en een geldwolf. Tja, dat zegt veel over zijn mentaliteit en zijn entourage.
Laat maar, we hebben al genoeg rotte appels gehad de laatste jaren. (Dennis, Diagne, Gedoz)
Ander en beter.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door LaurensVS »

En op die manier lopen we optie A weer mis.
Verschrikkelijke mentaliteit van dat gastje trouwens, alsof je vanuit Antwerp zo makkelijk de stap naar een grote europese competitie kan zetten.
Is echt puur voor het geld.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Perscommuniqué van Standard

Standard de Liège ontving vandaag een eenzijdige beëindigingsbrief op basis van de zogenaamde wet van 1978 betrekkende zijn speler Michel-Ange BALIKWISHA. Deze eenzijdige verbreking van het contract tussen de speler en de club refereert naar geen enkel motief en werd zonder voorafgaande kennisgeving verzonden.

Standard de Liège steekt al enkele jaren enorm veel energie in de opleiding van zijn jonge spelers. De club constateert met droefheid dat Michel-Ange, een parel van de Academie, heeft besloten een daad te stellen die zeer schadelijk is voor de belangen van Standard de Liège. Deze bevinding is des te betreurenswaardiger gezien het vertrouwen dat de club in hem heeft getoond tijdens het afgelopen seizoen, waarin Michel-Ange heeft gepresteerd. Bovendien zat Standard de Liège in vergevorderde onderhandelingen met belangrijke clubs over de transfer van Michel-Ange, zoals de pers de afgelopen dagen ook heeft gemeld.

Onze club heeft altijd alles gedaan wat in haar vermogen ligt om de ontwikkeling van haar werknemers-spelers te verzekeren, zowel binnen Standard de Liège als in het kader van hun toekomstige carrière. Het feit dat veel spelers uit de Academie van de club actief zijn bij Europese clubs, toont dit aan.

Desondanks had Standard de Liège vernomen dat Michel-Ange en zijn "zaakwaarnemer" - de heer Didier FRENAY - in gesprek waren met de ene of de andere club uit de Jupiler Pro League, zonder dat we daar formeel van op de hoogte waren. Onze club kan zich op geen enkele manier voorstellen dat één van deze clubs op eender welke wijze betrokken zou kunnen zijn bij deze eenzijdige breuk.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

Er is toch een overeenkomst in de Pro League dat spelers die de wet van 78 gebruiken niet bij een ander team mogen tekenen? Dus als hij die wet gebruikt zou Antwerp hem niet kunnen laten tekenen tenzij ze de paria van de competitie worden?
Gesloten