Zomertransfers 2021 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Straks hier wellicht ook nog een hoop gezaag en geklaag als Samatta naar Antwerp gaat ?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

IsO schreef: 31 aug 2021, 15:55
Kevinho schreef: 31 aug 2021, 12:15
Fanzy schreef: 31 aug 2021, 11:28
FrankFarinaII schreef: 31 aug 2021, 11:20 Jack Hendry, realy, moeten we daar nu wild van zijn? is dit de direct meerwaarde? en dat voor 7 miljoen :suicide:

Dit is voor mij een pure paniekaankoop. Ze hebben hun aankopen doorheen de transferperiode niet goed gedaan, beknibbeld op centen, geen targets gehaald, en nu op de laatste dagen geven ze geld uit aan jan en alleman, die op hun plan F lijst stond? Wat een amateurisme!
Toch heel vaak negatief, Frank...
Het is misschien kritisch. Maar het klopt wel.
Eerst roepen we gaan uitpakken, en dan met hangende staart bij de buren meer dan de volle pot gaan betalen omdat het op het einde van de transfermercato is. Heb nog geen enkel koopje gezien. Alleen spelers waar we veel teveel voor betaald hebben.
Wie heeft wanneer geroepen dat we gingen uitpakken? Bronnen graag.

En voor wie betaalden we volgens jou allemaal teveel, hoeveel en waarom?
Bart : we gaan om te overwinteren in de CL
Vince : we gaan de sterkste kern in jaren uitbouwen ( over deze transferperiode )

Teveel betalen is al sowieso voor Sowah en die van Oostende. Je merkt toch ook dat het weer paniekvoetbal is zoals de vorige transferperiodes.
Geen enkele nieuwe aanwinst die hier staat is een A target.
En die Henry is paniekvoetbal nadat we serieus door de mand gezakt zijn in de wedstrijd tegen kwek.
Buchanon is volgens mij ook veel teveel voor wat het is. Is de volgende Okereke. Schrijf maar op.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 31 aug 2021, 15:57 Straks hier wellicht ook nog een hoop gezaag en geklaag als Samatta naar Antwerp gaat ?
Onmogelijk. Een speler die geen potten kon breken in't buitenland, die op 't einde van de transferperiode wordt gehaald, waarschijnlijk ook nog voor veel te veel geld en alleen maar komt omdat andere targets (Cabral,...) niet konden of willen komen. Ow wait, hij gaat (waarschijnlijk) naar Antwerp, dus' t is d'office een toptransfer.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 31 aug 2021, 16:25
IsO schreef: 31 aug 2021, 15:55
Kevinho schreef: 31 aug 2021, 12:15
Fanzy schreef: 31 aug 2021, 11:28
FrankFarinaII schreef: 31 aug 2021, 11:20 Jack Hendry, realy, moeten we daar nu wild van zijn? is dit de direct meerwaarde? en dat voor 7 miljoen :suicide:

Dit is voor mij een pure paniekaankoop. Ze hebben hun aankopen doorheen de transferperiode niet goed gedaan, beknibbeld op centen, geen targets gehaald, en nu op de laatste dagen geven ze geld uit aan jan en alleman, die op hun plan F lijst stond? Wat een amateurisme!
Toch heel vaak negatief, Frank...
Het is misschien kritisch. Maar het klopt wel.
Eerst roepen we gaan uitpakken, en dan met hangende staart bij de buren meer dan de volle pot gaan betalen omdat het op het einde van de transfermercato is. Heb nog geen enkel koopje gezien. Alleen spelers waar we veel teveel voor betaald hebben.
Wie heeft wanneer geroepen dat we gingen uitpakken? Bronnen graag.

En voor wie betaalden we volgens jou allemaal teveel, hoeveel en waarom?
Bart : we gaan om te overwinteren in de CL
Vince : we gaan de sterkste kern in jaren uitbouwen ( over deze transferperiode )

Teveel betalen is al sowieso voor Sowah en die van Oostende. Je merkt toch ook dat het weer paniekvoetbal is zoals de vorige transferperiodes.
Geen enkele nieuwe aanwinst die hier staat is een A target.
En die Henry is paniekvoetbal nadat we serieus door de mand gezakt zijn in de wedstrijd tegen kwek.
Buchanon is volgens mij ook veel teveel voor wat het is. Is de volgende Okereke. Schrijf maar op.
Ik lees nog steeds geen enkel min of meer objectief argument, noch een bron over dat 'uitpakken'.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door The_One »

De mentale factor wordt wel eens vergeten. Vroeg in de transferperiode transfers doen zorgt ook voor spelers in de huidige kern die vroeg de concurrentie moeten aangaan. Dat zorgt voor een flight or fight reactie. Spelers willen plots toch nog weg, of ze proberen zich te vroeg te bewijzen. Te vroeg omdat het effect al deels afgezwakt is tegen dat de CL matchen er aankomen. Late transfer zorgt voor enige mogelijkheid, namelijk fight, en dat relatief kort voor CL matchen.
Club is een bedrijf, en moet ook rekening houden met de mentale impact en gezondheid van alle spelers...

Om maar te zeggen, het draait om veel meer dan centen en 'hoe vroeger hoe beter'.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Rennes left back Faitout Maouassa joins Club Brugge, done deal on a permanent move. Contract until June 2025. 🔴 #DeadlineDay

Bron Fabrizio Romano
Vakie 214
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

FCBrugesawayoflife schreef: 31 aug 2021, 16:57 Rennes left back Faitout Maouassa joins Club Brugge, done deal on a permanent move. Contract until June 2025. 🔴 #DeadlineDay

Bron Fabrizio Romano
Voor er iemand afkomt met "paniekvoetbal" of "plan F" etc .. volgens l' Equipe (toch geen prutsers) is Maouassa al vele weken het belangrijkste doelwit van Club
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

Izzy terug 😱
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

Vince moest kiné’s gaan bij zoeken nu met Wesley en Izzy 😁
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

:brechtje: Omg...izzy terug, hetzelfde scenario als met dirar....
Ook niet direct om te spelen. Wat dan wel? Revalideren en dan weg??
Goe bezig brugge
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat is het risico ?
Een minimumcontract
Stel dat je Joske weer op niveau krijgt tegen eind dit jaar ..
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Kevinho »

Ook voor hoor stel je voor dat je die 2 in orde krijgt . Dan overlopen wij iedereen in de Po
‘S
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Kevinho schreef: 31 aug 2021, 18:17 Ook voor hoor stel je voor dat je die 2 in orde krijgt . Dan overlopen wij iedereen in de Po
‘S
Applaus :wave:
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Yago »

Toch maar even aangemeld om een tyfuslange post te maken. Indien we zoals verwacht nog Hendry, Maouassa en Nusa vastleggen vandaag, komt de teller wat betreft inkomende transfers (inclusief leen met optie) op 10 te staan. Even overlopen:

- Persyn: geen directe aanwinst, cover voor Mata op rechts. Nog jong, dus als die zich goed ontwikkelt kan dat een koopje zijn. Weinig risico.
- Nsoki: Schitterde vooralsnog niet, om het maar beleefd uit te drukken. (dit hoeft ook niets te betekenen, maar toen ik na de transfer kijkje ging nemen op forum van Nice waren ze daar wel erg blij dat ze hem kwijt waren...) Uiteraard had Kossounou ook tijd nodig, maar dit is tot nu toe toch wel een duidelijke verzwakking tov vorig seizoen. Hopelijk ontwikkelt hij zich goed, maar is niet meteen geruststellend als we kijken naar onze CL poule.
- Otasowie: heeft potentieel, maar is niet gehaald om in de eerste ploeg te wandelen, lijkt me? Zal komende weken/maanden wel wat kansen gegeven worden om zich te bewijzen en Balanta (of zelfs Vormer) uit de ploeg te spelen. Voor nu doublure/rotatie voor middenveld samen met Rits.
- Providence: ook een geval Persyn lijkt me; heeft nog niet op hoogste niveau gespeeld, een talentje dat we als het goed gaat een kans kunnen geven. Kan goed uitpakken, maar niet op rekenen.
- Sowah: de recordaankoop. Het is echter niet meteen duidelijk waar hij in het plaatje past. Op rechts, en Mata rijtje terug in onze 3-5-2? Terug naar een 4-3-3, maar dan krijgen Lang en CDK altijd de voorkeur op de vleugels (CDK lijkt me als eenzame spits toch niet helemaal geschikt). Hij heeft wel een aantal mooie dingen laten zien bij OHL, maar die prijs lijkt me toch wel aan de hoge kant. Toch wel een kleine teleurstelling vergeleken met eerste keuze Daramy.
- Buchanan: leuk talentje, maar komt pas in januari over, dus weinig over te zeggen. Zal ook wel wat tijd nodig hebben om zich aan te passen.
- Wesley: kan top zijn uiteraard met zijn kwaliteiten, maar heeft wel al veel blessureleed te verduren gehad, en geraakte amper door medische test. Voorzichtig mee zijn, nog niet te veel op hopen.
- Nusa: niks op tegen, maar dit lijkt me er eentje voor Club NXT.
- Hendry: je kan er moeilijk om heen dat dit in zekere mate wel een paniekaankoop is. Versterking achterin is dan wel hard nodig, en ik denk zeker niet dat Hendry een slechte speler is... Maar een vervanger van Kossounou is het ook niet. Lijkt eerder een Mitrovic vervanger, en dat is prima... al betalen we er wel weer wat veel voor. Berichtgeving omtrent prijs niet geheel duidelijk, hopelijk eerder 4M dan 9M.
- Maouassa: Als je me aan het eind van vorig seizoen gevraagd had wat de zwakste schakel van het eerste elftal was, had ik linksachter geantwoord. Sobol is wel vrij sterk aan het seizoen begonnen, en er zijn grotere zwakten blootgelegd (onder meer door verandering formatie en verlies Kossounou). Toch lijkt dit me een uitstekende aankoop. Was enkele jaren geleden nog 1 van de beste LBs van de Ligue 1, dus deze zie ik wel zitten.

Maar goed, als we dit overlopen zien we toch vooral talentjes die zorgen voor versterking in de breedte maar niet meteen in de ploeg gaan staan. Maouassa en mogelijk Sowah (gezien die prijs...) zijn uitzonderingen, maar tsja... Nu, het is niet dat we een slechte ploeg hadden, en ik ben lang niet ontevreden met deze transfers (zolang Lang niet opeens toch vertrekt, uiteraard). Er zijn wel enkele zorgpunten:

1) We hebben een wel erg grote kern. Is Dost nog wel nodig, nu we met CDK/Lang voorin spelen, en Wesley + Perez als alternatieven hebben? Het niveau dat Dost haalt tegenwoordig is ook gewoon ronduit zwak. Hij wilt vertrekken, en als we er nog iets aan kunnen verdienen, waarom dan niet? Zelfde met Ricca als Hendry en Maoussa komen. Op links 2 spelers voor hem, centraal kreeg zelfs Vanderbrempt de voorkeur. Ook Mitrovic lijkt met de komst van Hendry niet meer in de plannen voor te komen. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Rits ietwat overbodig is, al vind ik dat een nuttige speler; komt niet aan spelen toe nu, Otawosie komt er nog bij, Mbamba gaat alleen maar beter worden... Een grote kern betekent ook dat we onze eigen jeugd veel minder kansen kunnen geven, en dat is toch ook wel spijtig.
2) Zoals al even aangehaald toen ik het over Sowah had, de formatie is wel een vraagteken. We hebben wingers gehaald, maar spelen zonder (en ook zonder echte spits). We spelen met die 3 achterin, maar lijken veel minder secuur dan vorig seizoen. We zetten dan ook backs/een defensieve middenvelder in die verdediging. Moet toch nog wat over nagedacht worden door Clement. Toegegeven, ben zelf nooit fan geweest van driemansdefensie, maar lijkt wel de enige realistische manier om CDK centraal te houden.
3) Die verdediging... Tsja, Kossounou is een groot verlies. Mechele moet in principe nog ok zijn, maar je ziet wat er met hem gebeurt als je daar 2 jonkies naast zet. Hendry is degelijk, maar geen topper; Mbamba nog heel jong; Nsoki maakt wel érg veel fouten, Mitrovic is vergeten (en was nooit goed genoeg), Mata/Vanderbrempt/Ricca zijn toch geen echte centrale verdedigers... Is wel een probleem. Zeker in de CL :/

Nuja, niet onoverkomelijk, en ik heb er vertrouwen in dat Clement nog met een degelijke oplossing komt. Hopelijk duurt dat niet te lang, want PSG staat hier snel.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

vanGentmaarvoorClub schreef: 31 aug 2021, 18:07 Wat is het risico ?
Een minimumcontract
Stel dat je Joske weer op niveau krijgt tegen eind dit jaar ..
geen risico, maar ook geen aanwinst he.
Vraag is nog steeds: waar zijn nu die echte klasbakken? aankopen die ons gaan opwaarderen? ik zie ze (nog niet).... Zoals Yago hierboven schrijft: veel afwachten wat onze 10 transfers brengen. Als je dat moet zeggen, schort er iets aan de verwachtingen/aanwinsten/meerwaarde...
Gesloten