Zomertransfers 2021 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

Inkomende transfers komende zomer
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Vergas Ronald »

Zoals vorig jaar, beste transferperiode voor mij is de kern behouden

Ketelaere----Dost--------Lang
-------------Vanaken-----------
-----------Vormer-Rits----------
Sobol-Mechele-Kossounou-Mata
-------------Mignolet-------------
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

Moeten wel een betere bank hebben volgend seizoen (moet altijd een zwakke schakel zijn, als dat dan Sobol is, dan is dat maar zo).
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Arnio »

Pica schreef: 04 mei 2021, 13:00 Moeten wel een betere bank hebben volgend seizoen (moet altijd een zwakke schakel zijn, als dat dan Sobol is, dan is dat maar zo).
Met onze jonge talenten alleen zullen we eventuele afwezigheden niet opvangen.
Na zondag zie ik ook niet teveel goeds meer in Mitrovic + geen gehuurde spelers aantrekken, voldoen niet (behalve Denswil) dus daar is nog iets nodig
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Tiki Taka »

Indien we de titel binnenhalen, zijn dat 3 titels op 4 seizoenen.
Er is een soort voldaanheid, verzadiging in de groep geslopen na het behalen van al deze prijzen.
Wat mij betreft moet er écht nieuw bloed bij, een opfrissing van de kern waarbij het devies moet zijn, gaan voor KWALITEIT.
De onderlinge concurrentie dient te worden aangescherpt.
Spelers als Chong, Dirar, Mitrovic, Badji, Sobol, Okereke, ... zijn (momenteel) geen meerwaarde voor Club.
Vormer begint op leeftijd te komen en Dost is ook niet meer van de jongste.
Reken daar nog bij dat het vertrek van Diatta niet werd opgevangen en dat Lang onhoudbaar zal zijn.
Kossounou zal ten gelde gemaakt worden. De lat mag én moet hoger gelegd worden bij Club dat Europees verder wil geraken.
Hopelijk kunnen we Mata behouden, die een flank op zijn eentje is.
Wat mij betreft moet er bij; LB, LCV, C(V)M, RAM, LAM, S
Tot slot ; Clement behaalt 3 opeenvolgende titels, wat heeft die nog te bewijzen in de Jupiler Pro League?
Het wordt sowieso een drukke transfer zomer bij Club, ik kan alleen maar hopen dat Mannaert en co er al volop mee bezig zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

Badji geen talent meer? Dost zijn vervanger moet Perez of Badji worden, daarom dat hij maar voor een jaar contract meer heeft.

Chong en Mitrovic zijn goed als vierde keuzes voor hun positie, maar moet daar wel een goeie derde keuze bijkomen (want waar halen we beter dan CDK/Lang bijvoorbeeld?)

De vraag hier om kwaliteit vind ik wel om te lachen, alsof we dat anders niet doen. Alleen is de nuance dat we moeten gokken elk seizoen opnieuw op spelers die niet gewoon kwaliteit hebben, maar vooral ook potentieel. Kijk naar Lang, maar zet die zijn potentieel zich sneller door dan verwacht.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

Ik snap de vraag om kwaliteit, ik snap niet dat mensen zeggen dat we geen kwaliteit halen.

Dit seizoen hebben we Lang & Dost als duidelijk kwalitatieve transfers voor het basiselftal. Daartegenover is enkel Diatta vertrokken want vorig seizoen kreeg De Ketelaere al vaak de voorkeur op Dennis (terecht).
Dirar, Denswil & Chong zijn op zich geen 'basiselftal'-materiaal, maar daarom huren we ze ook. Om de drukte die we konden hebben met beker, Europees & competitie op te vangen. Alleen heeft corona dat wat om zeep geholpen...

Voor volgend seizoen zie ik eerlijk gezegd hetzelfde gebeuren. Als Lang niet mee gaat naar het EK met Nederland zie ik hem nog wel een seizoen blijven en CL spelen met ons. Voor nieuwe spelers heb je ondertussen het argument dat we 3 op 4 jaar kampioen spelen en het ene jaar dat we er niet in slaagden wél naar de CL gingen via de barrages. We hebben geld, we hebben een sportief project én we hebben mensen die erin slagen om goeie spelers te halen - alles komt wel goed.

Als ik trouwens zeg dat Dirar, Denswil & Chong onvoldoende zijn voor de basis zegt dat vooral veel over wat we hebben lopen en minder over hun kwaliteiten. Tau had bij ons bijvoorbeeld geen plaats maar bij anderlecht stond hij elke week in de basis. De norm van Club is gewoon enorm hoog in vergelijking met de andere ploegen in België.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

De roep om kwalitatieve transfers is zeker terecht, en gelet op de mentale zwakheid van voetballers in het algemeen (lol) is er verzadiging bij sommigen. Een nieuwe injectie van hongerige spelers kan hier zeker bij helpen, niet alleen door deze externe injectie maar ook om het scherp houden van onze certitudes. Deze laten het de laatste maanden wel wat hangen, gezien het niveau dat op de mat wordt gelegd.
Het lijkt me ook geen overbodige luxe om uit te kijken naar vervangers voor vormer en vanaken, indien we terug op 3 fronten willen meespelen zal dit zeker welkom zijn. De voorlinie is mi wat fragiel: we zijn enorm afhankelijk van Lang, CDK zit even in een mindere periode en we hebben de punch van Diatta niet meer. Een evewicht zoeken is prioritair, ook inzake de spitsen. Dots hebben we, Perez toont goeie dingen, maar Badji ..goed begonnen en nu toch "afwezig" (? kan het niet echt benoemen). Dat geeft ons weinig wisselmogelijkheden. Okereke is voor mij einde verhaal.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Arnio »

In de vak-, roddelpers wordt er toch makkelijk over een 8tal versterkingen gesproken.
1x doelman
2x CV
1x LV
1x CM
2x flankaanvaller
1x spits

Spits zou ik niet doen, is genoeg met Dost, Badji en Perez.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 19 mei 2021, 11:25 In de vak-, roddelpers wordt er toch makkelijk over een 8tal versterkingen gesproken.
1x doelman
2x CV
1x LV
1x CM
2x flankaanvaller
1x spits

Spits zou ik niet doen, is genoeg met Dost, Badji en Perez.
Hangt er natuurlijk mee vanaf wie zal/moet vertrekken, en welk systeem we volgend jaar willen spelen.

Horvath is einde contract, Denswil, Chong en Dirar keren normaal gezien terug naar hun moederclubs na hun uitleenbeurt. Lang en Sobol zouden volgens de prospectus die werd uitgegeven n.a.v. de (mislukte) beursgang, beiden zijn vastgelegd tot midden 2024, maar interesse in Lang en een vertrek in de zomer valt niet uit te sluiten, hoewel ik nog een jaar zou blijven mocht ik hem zijn. Idem voor Charles en Odilon overigens, die hier in mijn ogen nog stappen kunnen zetten.

Verder zou er ook (opnieuw) interesse kunnen zijn in Hans (West Ham?) of Mata (Hertha Berlijn?).

Doelmannen: Als Simon blijft (niks wijst voorlopig op het tegendeel) en Horvath vertrekt, moet Club uitmaken of het Lammens of Shinton (die recent verlengde) al klaar acht voor de rol van tweede doelman. Zou niet onlogisch zijn mochten ze niemand halen om Ethan te vervangen.

CV: Deli komt normaal terug na zijn uitleenbeurt aan Slavia Praag, waar hij (behalve door afwezigheid wegens COVID) vaak speelde. Slavia bedong als ik me niet vergis geen aankoopoptie, dus mogelijk schrijft Club hem nog niet af. Indien hij toch zou worden verkocht, zijn er twee opties: of Balanta een rij achteruit trekken (speelde daar vaak bij Basel), maar dan moet er een CVM bij, of een nieuwe linksvoetige CV halen. Als we met driemansverdediging spelen, kan Ricca eventueel fungeren als doublure op LCV, maar in een tweemansverdediging lijkt me dat minder evident.

Voor RCV hebben we Mechele (die dus ook als LCV kan in tweemansdefensie), Mitrovic, Odilon en (in driemansdefensie) Mata.

LV: Sobol, Ricca, Maxim De Cuyper; dat zit wel goed.

RV: Mata, Van der Brempt. Die laatste kon mij daar nog niet echt overtuigen, dus daar is een doublure voor Mata (gesteld dat die blijft) wellicht nuttig.

CVM: Rits, Balanta. Hier zie ik Club dus wel iemand halen. Ofwel trekt Club hem een rij achteruit, ofwel zie ik hem vertrekken.

CM: Vanaken, Vormer, Van de Keybus, Charles. Als er een goede CVM wordt gehaald, kan Rits vaker hoger worden uitgespeeld (Vormer wordt niet jonger en zal mogelijk moeten doseren).

vleugelaanvallers: Lang, Charles. Okereke, Perez, Sagna kunnen allemaal op de flank, maar meer centrumspitsen dan vleugelaanvallers. Vertrek van Diatta en Dennis liet toch een leegte, ondanks het uitstekende seizoen van Lang. Versterking hier is absoluut nodig.

SP: Dost, Perez, Badji, Okereke, Sagna, Openda. Hier verwacht ik geen nieuwkomers, en een paar vertrekkers.

Conclusie:

eventueel 1 linksvoetige CV
1 RV
1 CVM
2 vleugelaanvallers
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door unleashed1990 »

We hebben vervangers voor ruud en hans nodig een sterker middenveld.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door Pica »

unleashed1990 schreef: 19 mei 2021, 19:21 We hebben vervangers voor ruud en hans nodig een sterker middenveld.
Als je trainer beslist om dat middenveld niet te gebruiken, weet ik niet of dat zomaar de oplossing is :teach:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/clu ... ~a67baf5c/
Club Brugge dicht bij Colombiaanse jeugdinternational

Ook in volle titelstrijd zit Club Brugge niet stil. Blauw-zwart levert zware inspanningen voor de 20-jarige Yerson Mosquera, een talentvolle verdediger uit Colombia.

De belofteninternational komt uit voor het Colombiaanse Atlético Nacional, voor wie hij in de herfst van vorig jaar zijn debuut vierde. Dit kalenderjaar groeide de rechtsvoetige verdediger uit tot een vaste pion centraal achterin, hij trainde intussen ook mee met de A-ploeg van Colombia. Op zijn 20ste wordt hij aanzien als een groot talent met het oog op de toekomst. De vergelijking met Spurs-verdediger Davinson Sanchez is in eigen land nooit ver weg. Mosquera trok niet alleen de aandacht van Club, ook bij Racing Genk stond hij op de lijst. Alleen trokken de Limburgers, die eerder ook Munoz en Cuesta ophaalden bij Nacional, met Mujaid Sadick reeds een jonge centrale verdediger aan.

Als Club Brugge Mosquera straks vastlegt, dan zal hen dat meerdere miljoenen kosten. Nacional begrijpt dat het jonge talent de stap naar Europa wil maken, maar wil in ruil ‘een paar miljoen euro’ vangen. Als beide clubs een overeenkomst vinden, is de kans groot dat Mosquera straks als eerste zomertransfer van Club Brugge gepresenteerd wordt. De Colombiaan kan net als Kossounou ook op het middenveld spelen, al werd hij sinds zijn debuut in november enkel als verdediger uitgespeeld.
FrankFarinaII

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 20 mei 2021, 13:41 .https://www.hln.be/belgisch-voetbal/clu ... ~a67baf5c/.
Club Brugge dicht bij Colombiaanse jeugdinternational

Ook in volle titelstrijd zit Club Brugge niet stil. Blauw-zwart levert zware inspanningen voor de 20-jarige Yerson Mosquera, een talentvolle verdediger uit Colombia.

De belofteninternational komt uit voor het Colombiaanse Atlético Nacional, voor wie hij in de herfst van vorig jaar zijn debuut vierde. Dit kalenderjaar groeide de rechtsvoetige verdediger uit tot een vaste pion centraal achterin, hij trainde intussen ook mee met de A-ploeg van Colombia. Op zijn 20ste wordt hij aanzien als een groot talent met het oog op de toekomst. De vergelijking met Spurs-verdediger Davinson Sanchez is in eigen land nooit ver weg. Mosquera trok niet alleen de aandacht van Club, ook bij Racing Genk stond hij op de lijst. Alleen trokken de Limburgers, die eerder ook Munoz en Cuesta ophaalden bij Nacional, met Mujaid Sadick reeds een jonge centrale verdediger aan.

Als Club Brugge Mosquera straks vastlegt, dan zal hen dat meerdere miljoenen kosten. Nacional begrijpt dat het jonge talent de stap naar Europa wil maken, maar wil in ruil ‘een paar miljoen euro’ vangen. Als beide clubs een overeenkomst vinden, is de kans groot dat Mosquera straks als eerste zomertransfer van Club Brugge gepresenteerd wordt. De Colombiaan kan net als Kossounou ook op het middenveld spelen, al werd hij sinds zijn debuut in november enkel als verdediger uitgespeeld.
= Kossounou vertrekt
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2021 IN

Bericht door t4nd »

Momenteel hebben we Mitrovic, Mechele, Kossounou als rechtsvoetige CV. 't Kan ook zijn als vervanging van Mitrovic ;-)
Gesloten