Zomertransfers 2022 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

Norwich likely to loan Christos Tzolis to Europe as Bruges circle

https://theathletic.com/3377705/2022/06 ... os-tzolis/

Lang artikel over Tzolils. We wilden hem vorig seizoen kopen voor 10m maar toen wou PAOK niet verkopen aan ons (wel aan Norwich voor blijkbaar hetzelfde bedrag). In Engeland waren de verwachtingen te hoog en hij nog wat te plat, nu zouden ze hem aan ons verhuren met optie tot aankoop (bedrag voor aankoop staat niet vermeld maar ik vermoed dat ze zoveel mogelijk van hun inverstering willen recupereren.

Een paar quotes uit het artikel :

"The most likely move for Tzolis is a loan to Club Bruges, who saw an £8.6 million (€10 million) bid for Tzolis in January 2021 turned down by PAOK before Norwich secured his signature last summer.
Talks over a loan deal with an option to buy have been discussed for about a month. That option would see Norwich recoup their initial outlay, although PAOK’s sell-on clause would become redundant as the percentage only applies to profits Norwich make on their initial outlay."

"Despite interest elsewhere, it is understood Tzolis sees the move to Belgium as his preferred option and the best chance to rebuild his career with regular football at a good level. If his departure does continue to be delayed, it will be in Tzolis’ interests to get some pre-season minutes with Norwich, even if they may be his only appearances in yellow this season."

"Tzolis was the wrong player for Norwich to sign in the first place for their circumstances, especially having sold such a prominent attacker in Emi Buendia during the same promotion summer."
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Kevinho schreef: 18 jun 2022, 21:26
Levi schreef: 18 jun 2022, 07:47
Kevinho schreef: 17 jun 2022, 09:15 Hoop dat we gaan wakker schieten. Antwerp is zich alvast serieus aan het versterken en met Overmars hebben ze een sportief manager met daadkracht . Het woord is aan jou Vince . Overtuig me dat je het verdiend om op die plek te zitten !!
Vervanging spelers die weggaan : spits / flank (en)
Versterking basis : top 6 en 8 ( ook 10 als CDK weggaat) ; top CV
We kunnen ons niet terug een zomerperiode veroorloven als vorig seizoen want dan is het qua titel boeken dicht. Wake up please 🙏🏻
De dag dat Vince zich aan een doorsnee supporter die enkel het negatieve ziet moet bewijzen 😂😂😂 ge leest hier iets
Hahaha goeike . Inderdaad de Vince is ondertussen aan zijn 4 de telraam bezig van flop en paniektransfers. Steek jij je kop maar in het zand makker . Twee jaar na mekaar met de hakken over de sloot ondanks miljoenen euro’s meer budget om transfers te doen dan de concurrentie. Begint al maar te bibberen wanneer we geen CL meer spelen . We kunnen die titel al op onze buik schrijven dan.
Voorlopig al beter begonnen dan vorig jaar in mijn opzicht. Vince probeert gewoon de lat hoger te leggen ze zijn groot geworden door jonge talanten weg te plukken. Maar als je een echte suptopper wil worden in europa zoals, porto, ajax, benfica, sevilla enz.. Dan moet je er ook in slagen buitenlandse en binnenlandse mogelijke topper binnen te halen, speler die meestal al wa meer bewezen hebben dan bijvoorbeeld diata, kossounou en dennis toe ze kwamen want ton hadden we meer tijd om alle talenten kans te geven. Maar nu gaan we voor onze eigen jeugd + beter duurdere spelers met veel potentieel en al wat bewezen 1 a 2 seizoen op hoogste niveau, Maar ook nog altijd die jonge talenten blijven proberen te vinden zoals nusa, badji en perez de laatste jaren. En ik vindt dat een goeie weg die ze proberen te bewandelen. Kijk naar dortmund, benfica, leverkussen, ajax allemaal ploegen die wat meer betaald hebben voor jeugdige kwaliteit en dat dan telkens 2 a 3 jaar later 4x terug verdienen. Dat + eigen jeugd en enkele ervaren rotten die staan voor de club en dan kan je subtopper worden. Daarom moeten mata en vanaken zeker blijven. Je kan alleen maar beter worden als je leert uit je fouten. En in januari hebben ze de zomer redelijk gecountered qua transfers. Nu moeten ze da niveau kunnen aanhouden. Minder transfers gewoon meer kwaliteit.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Kevinho »

ClubFanVinne schreef: 28 jun 2022, 00:17
Kevinho schreef: 18 jun 2022, 21:26
Levi schreef: 18 jun 2022, 07:47
Kevinho schreef: 17 jun 2022, 09:15 Hoop dat we gaan wakker schieten. Antwerp is zich alvast serieus aan het versterken en met Overmars hebben ze een sportief manager met daadkracht . Het woord is aan jou Vince . Overtuig me dat je het verdiend om op die plek te zitten !!
Vervanging spelers die weggaan : spits / flank (en)
Versterking basis : top 6 en 8 ( ook 10 als CDK weggaat) ; top CV
We kunnen ons niet terug een zomerperiode veroorloven als vorig seizoen want dan is het qua titel boeken dicht. Wake up please 🙏🏻
De dag dat Vince zich aan een doorsnee supporter die enkel het negatieve ziet moet bewijzen 😂😂😂 ge leest hier iets
Hahaha goeike . Inderdaad de Vince is ondertussen aan zijn 4 de telraam bezig van flop en paniektransfers. Steek jij je kop maar in het zand makker . Twee jaar na mekaar met de hakken over de sloot ondanks miljoenen euro’s meer budget om transfers te doen dan de concurrentie. Begint al maar te bibberen wanneer we geen CL meer spelen . We kunnen die titel al op onze buik schrijven dan.
Voorlopig al beter begonnen dan vorig jaar in mijn opzicht. Vince probeert gewoon de lat hoger te leggen ze zijn groot geworden door jonge talanten weg te plukken. Maar als je een echte suptopper wil worden in europa zoals, porto, ajax, benfica, sevilla enz.. Dan moet je er ook in slagen buitenlandse en binnenlandse mogelijke topper binnen te halen, speler die meestal al wa meer bewezen hebben dan bijvoorbeeld diata, kossounou en dennis toe ze kwamen want ton hadden we meer tijd om alle talenten kans te geven. Maar nu gaan we voor onze eigen jeugd + beter duurdere spelers met veel potentieel en al wat bewezen 1 a 2 seizoen op hoogste niveau, Maar ook nog altijd die jonge talenten blijven proberen te vinden zoals nusa, badji en perez de laatste jaren. En ik vindt dat een goeie weg die ze proberen te bewandelen. Kijk naar dortmund, benfica, leverkussen, ajax allemaal ploegen die wat meer betaald hebben voor jeugdige kwaliteit en dat dan telkens 2 a 3 jaar later 4x terug verdienen. Dat + eigen jeugd en enkele ervaren rotten die staan voor de club en dan kan je subtopper worden. Daarom moeten mata en vanaken zeker blijven. Je kan alleen maar beter worden als je leert uit je fouten. En in januari hebben ze de zomer redelijk gecountered qua transfers. Nu moeten ze da niveau kunnen aanhouden. Minder transfers gewoon meer kwaliteit.
En op wie of wat baseer je je om te zeggen dat we beter begonnen zijn? Momenteel niks binnengehaald dat een versterking is ?
Waarbij vervanging van Rits me toch - al veel langer - heeeel dringend is ?
Dost weg
Adamyan weg
Mitrovic weg
mogelijks CDK en Lang weg
Vervangers voor deze spelers voorlopig nul…
Voor mij wederom niet goed begonnen.
Enigste transfertarget dat genoemd wordt en een versterking zou kunnen zijn is Nielsen voor mij.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Vergeet het vooral niet te zeggen, Kevinho, als het ooit maar ook eens een heel heel klein beetje goed is voor jou.
Over Adamyan, Mitrovic en Dost heb je je ongetwijfeld ooit heel negatief uitgedrukt maar nu ga je ze nog missen ook.
Het wordt een beetje karikaturaal
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Jens27 »

Da's toch larie? Dost en Mitrovic speelde drie minuten per kwartaal bij wijze van spreken. Dat Sylla dan maar speelt moest er achteraan toch echt een probleem opduiken. Jutgla is er toch om Adamyan te vervangen? Openda loopt er momenteel ook nog rond, moeten ze echt overtuigen om te blijven vind ik
CDK en Lang zijn nog niet weg. Maar opvolging zijn ze ongetwijfeld al lang mee bezig. Waarschijnlijk wachten ze op definitieve deal om daar ook te schakelen. Linkse wingback was een pijnpunt en hebben ze hopelijk al opgelost nu met Meyer.
Een 8 en een 6 zijn nu key lijkt me. Daar moet echt wat bij. Ik hoop ook op Nielsen.
Liever ook 4 echte aanwinsten à la Meyer en Jutgla (of die dat toch zouden moeten worden) dan een blik vol risico's open trekken zoals vorige zomer.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

vanGentmaarvoorClub schreef: 28 jun 2022, 23:40 Vergeet het vooral niet te zeggen, Kevinho, als het ooit maar ook eens een heel heel klein beetje goed is voor jou.
Over Adamyan, Mitrovic en Dost heb je je ongetwijfeld ooit heel negatief uitgedrukt maar nu ga je ze nog missen ook.
Het wordt een beetje karikaturaal
Het ìs karikaturaal én gewoon getroll imo.
Altijd bashen op de slechte spelers die hier te veel rondlopen en als die weggaan worden klagen dat ze niet vervangen worden.

Onze mercato tot nu toe (volgens transfermarkt) :
- [LB] Maouassa weg / Meier in. Gebaseerd op de geruchten zou dit een versterking moeten zijn, al moet hij zich uiteraard nog bewijzen. We hebben daar met Sobol nog een degelijke backup.
- [SP] Adamyan, Krmencik, Dost, Okereke weg. Jutgla, Openda in. Van Jutgla verwacht ik best wel veel, Openda zou leuk zijn als hij blijft. Zolang Openda niet weg is zitten we daar wel ok (terwijl je in de pers wel leest dat we nog een spits zoeken, gebaseerd op de namen). Sowah komt trouwens ook nog terug, afwachten wat het plan daar is.
- [FLANK] Persyn weg, verder (nog) geen wijzigingen. Zoals aangehaald : zolang Lang & CDK niet weg zijn moet je ze ook niet vervangen. Het bestuur zal wel met namen bezig zijn om snel te schakelen als er vaart in de dossiers komt.
- [CV] Mitrovic weg, Hautekiet & Sylla in. Wat mij betreft een heel positieve evolutie, twee jongens die het goed deden bij de jeugd als backup voor het eerste terwijl onze vaste defensie (Nsoki - Mechele of Hendry - Mata) op dit moment blijft.
- [CM] enige punt waar wat mij betreft op dit moment nood is aan versterking. Otasowie krijgt opnieuw een kans, Mbemba krijgen ze hopelijk zover om een nieuw contract te tekenen. Nog een ervaren naam erbij zou voor mij ideaal zijn zodat we vervanging hebben voor Rits. Een extra (jonge) spelverdeler om te groeien zou ook handig zijn, Hans gaat op een bepaald moment wat meer moeten beginnen rusten.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Arnio »

Ervan uitgaande dat Lang vertrekt moet er volgens mij nog dit bijkomen.
1 winger (om Buchanan en Skov te ontlasten, en Nusa nog niet teveel verantwoordelijkheid te geven)
Spits is moeilijk te zeggen daar we momenteel CDK, Jutgla, Openda en Perez (evt Badji) hebben. Lijkt me genoeg dus mss nog een vervanger voor CDK en/of Openda als ze vertrekken.
Middenveld: een 8 (hopelijk Nielsen nog), en voor de rest vooral Mbamba nog kansen geven
Flankverdedigers zitten we goed denk ik mss als Mata eens rust nodig heeft die Sabbe een kans geven.
Centraal in de verdediging: mss nog 1 echter zijn Sylla en Mbamba daar ook dus enkel een opportuniteit.

Dus een winger en Nielsen, voor de rest enkel vertrekkers opvangen anders wordt de kern te groot en kunnen de jongeren niet doorbreken.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Arnio »

t4nd schreef: 29 jun 2022, 08:55
vanGentmaarvoorClub schreef: 28 jun 2022, 23:40 Vergeet het vooral niet te zeggen, Kevinho, als het ooit maar ook eens een heel heel klein beetje goed is voor jou.
Over Adamyan, Mitrovic en Dost heb je je ongetwijfeld ooit heel negatief uitgedrukt maar nu ga je ze nog missen ook.
Het wordt een beetje karikaturaal
Het ìs karikaturaal én gewoon getroll imo.
Altijd bashen op de slechte spelers die hier te veel rondlopen en als die weggaan worden klagen dat ze niet vervangen worden.

Onze mercato tot nu toe (volgens transfermarkt) :
- [LB] Maouassa weg / Meier in. Gebaseerd op de geruchten zou dit een versterking moeten zijn, al moet hij zich uiteraard nog bewijzen. We hebben daar met Sobol nog een degelijke backup.
- [SP] Adamyan, Krmencik, Dost, Okereke weg. Jutgla, Openda in. Van Jutgla verwacht ik best wel veel, Openda zou leuk zijn als hij blijft. Zolang Openda niet weg is zitten we daar wel ok (terwijl je in de pers wel leest dat we nog een spits zoeken, gebaseerd op de namen). Sowah komt trouwens ook nog terug, afwachten wat het plan daar is.
- [FLANK] Persyn weg, verder (nog) geen wijzigingen. Zoals aangehaald : zolang Lang & CDK niet weg zijn moet je ze ook niet vervangen. Het bestuur zal wel met namen bezig zijn om snel te schakelen als er vaart in de dossiers komt.
- [CV] Mitrovic weg, Hautekiet & Sylla in. Wat mij betreft een heel positieve evolutie, twee jongens die het goed deden bij de jeugd als backup voor het eerste terwijl onze vaste defensie (Nsoki - Mechele of Hendry - Mata) op dit moment blijft.
- [CM] enige punt waar wat mij betreft op dit moment nood is aan versterking. Otasowie krijgt opnieuw een kans, Mbemba krijgen ze hopelijk zover om een nieuw contract te tekenen. Nog een ervaren naam erbij zou voor mij ideaal zijn zodat we vervanging hebben voor Rits. Een extra (jonge) spelverdeler om te groeien zou ook handig zijn, Hans gaat op een bepaald moment wat meer moeten beginnen rusten.
Hautekiet was ik nog vergeten dus CV hebben we meer dan genoeg
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3313
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 28 jun 2022, 18:02
[spoiler]
ClubFanVinne schreef: 28 jun 2022, 00:17
Kevinho schreef: 18 jun 2022, 21:26
Levi schreef: 18 jun 2022, 07:47
Kevinho schreef: 17 jun 2022, 09:15 Hoop dat we gaan wakker schieten. Antwerp is zich alvast serieus aan het versterken en met Overmars hebben ze een sportief manager met daadkracht . Het woord is aan jou Vince . Overtuig me dat je het verdiend om op die plek te zitten !!
Vervanging spelers die weggaan : spits / flank (en)
Versterking basis : top 6 en 8 ( ook 10 als CDK weggaat) ; top CV
We kunnen ons niet terug een zomerperiode veroorloven als vorig seizoen want dan is het qua titel boeken dicht. Wake up please 🙏🏻
De dag dat Vince zich aan een doorsnee supporter die enkel het negatieve ziet moet bewijzen 😂😂😂 ge leest hier iets
Hahaha goeike . Inderdaad de Vince is ondertussen aan zijn 4 de telraam bezig van flop en paniektransfers. Steek jij je kop maar in het zand makker . Twee jaar na mekaar met de hakken over de sloot ondanks miljoenen euro’s meer budget om transfers te doen dan de concurrentie. Begint al maar te bibberen wanneer we geen CL meer spelen . We kunnen die titel al op onze buik schrijven dan.
Voorlopig al beter begonnen dan vorig jaar in mijn opzicht. Vince probeert gewoon de lat hoger te leggen ze zijn groot geworden door jonge talanten weg te plukken. Maar als je een echte suptopper wil worden in europa zoals, porto, ajax, benfica, sevilla enz.. Dan moet je er ook in slagen buitenlandse en binnenlandse mogelijke topper binnen te halen, speler die meestal al wa meer bewezen hebben dan bijvoorbeeld diata, kossounou en dennis toe ze kwamen want ton hadden we meer tijd om alle talenten kans te geven. Maar nu gaan we voor onze eigen jeugd + beter duurdere spelers met veel potentieel en al wat bewezen 1 a 2 seizoen op hoogste niveau, Maar ook nog altijd die jonge talenten blijven proberen te vinden zoals nusa, badji en perez de laatste jaren. En ik vindt dat een goeie weg die ze proberen te bewandelen. Kijk naar dortmund, benfica, leverkussen, ajax allemaal ploegen die wat meer betaald hebben voor jeugdige kwaliteit en dat dan telkens 2 a 3 jaar later 4x terug verdienen. Dat + eigen jeugd en enkele ervaren rotten die staan voor de club en dan kan je subtopper worden. Daarom moeten mata en vanaken zeker blijven. Je kan alleen maar beter worden als je leert uit je fouten. En in januari hebben ze de zomer redelijk gecountered qua transfers. Nu moeten ze da niveau kunnen aanhouden. Minder transfers gewoon meer kwaliteit.
En op wie of wat baseer je je om te zeggen dat we beter begonnen zijn? Momenteel niks binnengehaald dat een versterking is ?
Waarbij vervanging van Rits me toch - al veel langer - heeeel dringend is ?
Dost weg
Adamyan weg
Mitrovic weg
mogelijks CDK en Lang weg
Vervangers voor deze spelers voorlopig nul…
Voor mij wederom niet goed begonnen.
Enigste transfertarget dat genoemd wordt en een versterking zou kunnen zijn is Nielsen voor mij.
Dost speelde amper dit jaar, idem voor Mitrovic. Sterkhouders kan je hen dus niet noemen. Van onze basisverdediging is er nog niemand vertrokken. Ook Lang en CDK zijn, zoals je zelf aangeeft, nog steeds hier.

Met Ferran Jutglà haalden we al een aanvallende versterking die op alle aanvallende posities uit de voeten kan. Of hij een versterking is, zal moeten blijken, maar je komt niet bij Barça, zelfs niet bij Barça B, als je niet met een bal overweg kan. Kon blijkbaar ook naar Villareal maar koos voor ons, vnl. omwille van de kans op Europees voetbal.

Met Bjorn Meijer haalden we een versterking voor onze linkerflank. Kan blijkbaar zowel als linksback als als linkerflank in een 3-5-2 uit de voeten, omwille van zijn grote motor. Of hij een versterking is, zal moeten blijken, maar onze oud-speler Fredrik Stenman bijvoorbeeld is vrij positief over hem.

Er staat ook jeugd te trappelen om een kans op het hoogste niveau. In de verdediging is er Hautekiet (rechtsvoetige centrale verdediger) die onlangs verlengde tot de zomer van '24, en de voorbereiding mocht aanvatten met de A-kern. Ook Abakar Sylla (linksvoetige centrale verdediger die al een paar minuten zijn kans kreeg in de slotmatch van vorig seizoen tegen anderlecht) maakt deel uit van de A-kern. Daarnaast is er ook Noah Mbamba. Met nog 1 jaar contract kan hij nog vertrekken, maar als hij blijft zou hij wel weer eens minuten kunnen krijgen, nadat hij die eerder ook al kreeg van Clement (onder andere in de Champions League). Op de website van Club staat hij bij de verdedigers. Ook Odoi (vorig seizoen tegen de verwachtingen in vooral op de 6) kan - zeker in een driemansdefensie - perfect uit de voeten als centrale verdediger. Behalve bij een echte opportuniteit of vertrek van een meer ervaren speler moet daar niet noodzakelijk nog iets bij in mijn ogen.

Mbamba en Odoi kunnen zoals geweten ook op de 6 uit de voeten. Balanta is onze puurste "breker" en Rits heeft al lang bewezen dat hij een uitstekende 6 kan zijn, hoewel hij wellicht (nog) beter tot zijn recht komt als hij als 8 mag infiltreren. Op de 8 mag er voor mij zeker nog een kwalitatieve versterking bij, gelet op de blessure van Rits en het ouder worden van Vormer (waarvan overigens nog niet zeker is of hij blijft). Maar daar zijn ze ongetwijfeld mee bezig (zie Nielsen-soap, Souza-gerucht, Swedberg die genoemd werd, maar naar Celta ging,...).

Op de 10 hebben we Hans natuurlijk. Bij hem wordt altijd wel de vraag gesteld of hij misschien deze keer wél een transfer gaat maken, en als de juiste ploeg langs komt die ook het juiste bedrag op tafel wil leggen, komt het er misschien ooit eens van, maar ik heb voorlopig geen weet van concrete interesse of zelfs maar geruchten over een mogelijk vertrek. Cisse Sandra liet vorig seizoen al mooie dingen zien. Technisch goed, harde werker, niet bang om in duel te gaan en zijn verantwoordelijkheid nemend. Speler die me voor zijn leeftijd al vrij matuur lijkt, zowel mentaal als fysiek, en me in die zin wat aan Charles doet denken, hoewel die laatste qua puur talent nog wel een trap hoger staat. Sandra nog te jong om de ploeg te dragen, maar verder groeien in de schaduw van Hans moet mogelijk zijn, en bij een vertrek van Charles zie ik Cisse ook wel meer minuten maken komend seizoen.

Op de flank zitten we niet zo slecht, met Skov Olsen en Buchanan die snel hun draai vonden en al toonden wat ze ons kunnen bijbrengen, en met Nusa een jong talent dat ook al flitsen toonde (maar gezien zijn leeftijd logischerwijze nog werk heeft). Met het oog op het waarschijnlijke vertrek van Lang wordt wellicht nog naar een extra flankspeler gezocht, bijvoorbeeld gelet op de (nieuwe) geruchten over Tzolis.

Ook in de spits wordt nog gezocht naar een versterking. Dat blijkt duidelijk uit het feit dat Benik Afobe, die uiteindelijk voor Millwall koos, op onze radar stond. Ook het feit dat Carroll mocht komen testen, wijst in de richting dat er daar wel nog iets bij mag voor onze recruitment. Mogelijk ook link met het mogelijke vertrek van Openda (terug van zijn succesvolle uitleenbeurt aan Vitesse).

Kortom:
- met Meijer en Jutglá werden al spelers gehaald die bedoeld zijn als versterking (Jutglá) of minstens doublure (Meijer, voor Sobol).
- Er zijn voorlopig nog geen basisspelers vertrokken (ook Lang en CDK niet), behalve misschien Adamyan (enter Jutglá)
- Er wordt gezocht naar een directe versterking voor de 8 en voor de spitspositie. Daarnaast lijkt het erop dat ze nog uitkijken naar een aanvallende flankspeler.

Conclusie:
- Doen alsof er nog niks is gerealiseerd, strookt niet met de realiteit.
- Doen alsof er niet verder wordt gewerkt aan nodige versterkingen, strookt niet met de realiteit.
- Ons huiswerk is nog niet af, maar ze zijn er dus mee bezig.
- Het is 29 juni. De transferperiode duurt dit jaar tot en met 6 september.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

In HLN staat vandaag een artikel over Nielsen (hier klikken). Hij wil écht weg bij Union en hij wil blijkbaar ook naar Club omdat hij bij ons de meeste kansen ziet om zijn plaats voor het WK veilig te stellen. Club heeft een bod gedaan van 3.5m - Union wil 7m en heeft Bayat ingeschakeld. Ik hoop dat ze het niet op de spits gaan drijven en dat we ergens tussenin (op 4.5m ofzo inclusief bonussen) uitkomen. Ik snap dat Union een mooie prijs wil voor Nielsen, anderzijds hebben ze hem gekocht voor 530k én heeft hij veel bijgedragen bij hun successen. Als ze deze transfer op de spits drijven gaat dat in de toekomst nadelig zijn volgens mij, want spelers vinden het niet leuk dat een club niet meewerkt aan een transfer terwijl ze dat wel beloofd hebben.

En als vervanger van Vanaken was ik inderdaad Sandra vergeten. Dan is er wat mij betreft daar niemand meer nodig, liever een jeugdproduct laten doorgroeien.
Sanders
Supersub
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 29 jun 2022, 08:55 Onze mercato tot nu toe (volgens transfermarkt) :
- [SP] Adamyan, Krmencik, Dost, Okereke weg. Jutgla, Openda in. Van Jutgla verwacht ik best wel veel, Openda zou leuk zijn als hij blijft. Zolang Openda niet weg is zitten we daar wel ok (terwijl je in de pers wel leest dat we nog een spits zoeken, gebaseerd op de namen). Sowah komt trouwens ook nog terug, afwachten wat het plan daar is.
Arnio schreef: 29 jun 2022, 08:57 Spits is moeilijk te zeggen daar we momenteel CDK, Jutgla, Openda en Perez (evt Badji) hebben. Lijkt me genoeg dus mss nog een vervanger voor CDK en/of Openda als ze vertrekken.
IsO schreef: 29 jun 2022, 09:17 Ook in de spits wordt nog gezocht naar een versterking. Dat blijkt duidelijk uit het feit dat Benik Afobe, die uiteindelijk voor Millwall koos, op onze radar stond. Ook het feit dat Carroll mocht komen testen, wijst in de richting dat er daar wel nog iets bij mag voor onze recruitment. Mogelijk ook link met het mogelijke vertrek van Openda (terug van zijn succesvolle uitleenbeurt aan Vitesse).
Ik wil aan de spits positie toevoegen dat we Lennart Mertens hebben gekocht voor Club NXT (nog met hem gespeeld in provinciale, topkerel!).
Hierdoor lijken Badji en Perez door te schuiven naar de 1A-kern als ze blijven. (Dit wil uiteraard niet zeggen dat ze eerste keuze zullen zijn).
Voor een echte versterking naast Jutgla lijken ze mij te wachten op de verkoop van Lang en/of De Ketelaere om de opbrengst daarvan te gebruiken.

Door de aankoop van Meijer, en afhankelijk van het systeem dat we gaan spelen onder Hoefkens, kunnen Buchanan en/of Skov Olsen een andere positie gaan bekleden.
Verder ga ik akkoord dat we ons nu wel mogen concentreren op een vervanger van Rits gezien zijn blessure en de tanende vorm van Vormer.
Achteraan zit je wel ok voorlopig met Nsoki, Mechele en Hendry, wetende dat Mbamba, Odoi en Mata centraal kunnen depanneren.

Uiteraard is het wel jammer dat eventuele nieuwe spelers hierdoor niet van het begin de voorbereiding meemaken.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 29 jun 2022, 09:41 In HLN staat vandaag een artikel over Nielsen (hier klikken). Hij wil écht weg bij Union en hij wil blijkbaar ook naar Club omdat hij bij ons de meeste kansen ziet om zijn plaats voor het WK veilig te stellen. Club heeft een bod gedaan van 3.5m - Union wil 7m en heeft Bayat ingeschakeld. Ik hoop dat ze het niet op de spits gaan drijven en dat we ergens tussenin (op 4.5m ofzo inclusief bonussen) uitkomen. Ik snap dat Union een mooie prijs wil voor Nielsen, anderzijds hebben ze hem gekocht voor 530k én heeft hij veel bijgedragen bij hun successen. Als ze deze transfer op de spits drijven gaat dat in de toekomst nadelig zijn volgens mij, want spelers vinden het niet leuk dat een club niet meewerkt aan een transfer terwijl ze dat wel beloofd hebben.

En als vervanger van Vanaken was ik inderdaad Sandra vergeten. Dan is er wat mij betreft daar niemand meer nodig, liever een jeugdproduct laten doorgroeien.
Hoop oprecht dat Sandra genoeg speelkansen krijgt en dat in de matchen die hij mag spelen hij het geluk heeft uit te blinken en door te groeien.

In een niet zo ver verleden liep een Coopman bij ons rond waar zelfs Vasquez lyrisch over was, hij heeft jammer genoeg zijn potentieel niet kunnen benutten.

Wel zalig nu Hoefkens T1 is, hij kent de eigen jeugd als zijn broekzak, dat is een enorm groot voordeel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3313
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 29 jun 2022, 23:42
t4nd schreef: 29 jun 2022, 09:41 In HLN staat vandaag een artikel over Nielsen (hier klikken). Hij wil écht weg bij Union en hij wil blijkbaar ook naar Club omdat hij bij ons de meeste kansen ziet om zijn plaats voor het WK veilig te stellen. Club heeft een bod gedaan van 3.5m - Union wil 7m en heeft Bayat ingeschakeld. Ik hoop dat ze het niet op de spits gaan drijven en dat we ergens tussenin (op 4.5m ofzo inclusief bonussen) uitkomen. Ik snap dat Union een mooie prijs wil voor Nielsen, anderzijds hebben ze hem gekocht voor 530k én heeft hij veel bijgedragen bij hun successen. Als ze deze transfer op de spits drijven gaat dat in de toekomst nadelig zijn volgens mij, want spelers vinden het niet leuk dat een club niet meewerkt aan een transfer terwijl ze dat wel beloofd hebben.

En als vervanger van Vanaken was ik inderdaad Sandra vergeten. Dan is er wat mij betreft daar niemand meer nodig, liever een jeugdproduct laten doorgroeien.
Hoop oprecht dat Sandra genoeg speelkansen krijgt en dat in de matchen die hij mag spelen hij het geluk heeft uit te blinken en door te groeien.

In een niet zo ver verleden liep een Coopman bij ons rond waar zelfs Vasquez lyrisch over was, hij heeft jammer genoeg zijn potentieel niet kunnen benutten.

Wel zalig nu Hoefkens T1 is, hij kent de eigen jeugd als zijn broekzak, dat is een enorm groot voordeel.
Coopman zijn ontwikkeling is natuurlijk ook flink geremd geweest door allerhande blessures. Denk dat Sandra wat steviger en minder blessuregevoelig is dan de wat frêlere Sander, en hoop natuurlijk ook dat Cisse gespaard blijft van blessures.

Naast Sandra hebben we eigenlijk ook nog Sowah die eventueel als 10 kan worden uitgespeeld, hoewel dat natuurlijk een heel ander type is dan Hans of Sandra. Daar moet onze prioriteit voor inkomende transfers dus inderdaad niet liggen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3313
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

HLN bericht vandaag dat Union een bod van Gent op Nielsen heeft aanvaard, maar dat Nielsen niet geïnteresseerd is in een transfer naar kwek, noch naar het buitenland (waar ook concrete interesse zou zijn), omdat hij naar ons wil komen met het oog op CL-voetbal. https://www.hln.be/aa-gent/akkoord-tuss ... ~a679b8f0/
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

IsO schreef: 30 jun 2022, 10:31 HLN bericht vandaag dat Union een bod van Gent op Nielsen heeft aanvaard, maar dat Nielsen niet geïnteresseerd is in een transfer naar kwek, noch naar het buitenland (waar ook concrete interesse zou zijn), omdat hij naar ons wil komen met het oog op CL-voetbal. https://www.hln.be/aa-gent/akkoord-tuss ... ~a679b8f0/
Duidelijk het werk van Bayat.
Vakie 214
Plaats reactie