Zomertransfers 2022 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

Zou antwerp weten dat je maar 1 ploeg van 11 spelers tegelijk mag opstellen?
Bert Verheyen
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020, 08:40

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Bert Verheyen »

4 keer bidden dat een transfer niet zou doorgaan (Carrol, Afobe, Muriqi en nu Ekkelenkamp) en 4 keer worden mijn gebeden miraculeus verhoord.
Een mens zou voor minder gelovig worden.

Jammer genoeg een keer te laat in actie geschoten (Larin). Vermits die weinig heeft gekost krijgt hij het voordeel van de twijfel.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

Ik vind het wel bizar dat er geen enkel gerucht meer is over een verdediger. Mijns inziens hebben we 2 cv nodig (minstens 1 linksvoet).
Mechele is ok, maar het feit dat hij elke keer centraal zijn plaats verovert is ook een teken van onmacht. Horvath was een keeper die ok was, maar ook regelmatig een goal op zijn naam mocht schrijven. We hebben hem vervangen door Mignolet en sindsdien zijn we 3x op rij kampioen. Beeld je in wat het zou geven moesten we Brandon kunnen vervangen door een topcv...
(En nogmaals : ik ben en blijf fan van brandom, maar ik vind ook dat we hoger moeten mikken)
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

Vandaag een groter artikel over de interesse van ons in Sander Berge.
Er gaat de ronde dat we een (eerste?) bod zouden gedaan hebben van rond de 15 miljoen euro.
Losstaand van het feit of we Berge nodig hebben en losstaand van het feit dat we als Belgische club zoveel zouden moeten betalen voor een verdedigende middenvelder, maakte ik mij toch nog een andere bedenking.

Door de omvang van het bedrag lijkt Berge (top)prioriteit. Maar we bieden opnieuw serieus onder de prijs, denk ik. Transfer zou niet mogelijk zijn onder de 25 miljoen en er zou een afkoopclausule zijn van 40 miljoen. Ik weet dat bij onderhandelen uiteindelijk de bedoeling is dat de partijen elkaar ongeveer temidden tegemoet komen, maar nu zitten we toch nog serieus verwijderd van wat ze willen.
En dat is niet de eerste keer waar we pingelen en uiteindelijk achter het net vissen. Om dan te eindigen met optie C of D.
Bij Nielsen is het dossier ook lang vast blijven zitten doordat we te laag boden. Vorig seizoen idem met Daramy. Hetzelfde met de Argentijnse spits Gaich.
Als we zelf het been stijfhouden bij 35 miljoen voor CDK, moeten we niet verschieten dat andere ploegen dat ook doen.
Soms moet je eens doortastend zijn en met een serieus bod afkomen, of meteen beseffen dat het geen spek voor onze bek is en voortgaan.

Dit is geen kritiek maar eerder een vaststelling, een gevoel.
Het is niet aan mij om te onderhandelen, noch heb ik zicht op de financiële mogelijkheden die er zijn.
Dit gezegd zijnde heeft Franky Van Der Elst misschien wel gelijk: we kunnen in elke linie nog kwaliteit gebruiken momenteel als we niet willen verzanden. In de verdediging misschien zelfs twee basisspelers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 10 aug 2022, 07:35 Vandaag een groter artikel over de interesse van ons in Sander Berge.
Er gaat de ronde dat we een (eerste?) bod zouden gedaan hebben van rond de 15 miljoen euro.
Losstaand van het feit of we Berge nodig hebben en losstaand van het feit dat we als Belgische club zoveel zouden moeten betalen voor een verdedigende middenvelder, maakte ik mij toch nog een andere bedenking.

Door de omvang van het bedrag lijkt Berge (top)prioriteit. Maar we bieden opnieuw serieus onder de prijs, denk ik. Transfer zou niet mogelijk zijn onder de 25 miljoen en er zou een afkoopclausule zijn van 40 miljoen. Ik weet dat bij onderhandelen uiteindelijk de bedoeling is dat de partijen elkaar ongeveer temidden tegemoet komen, maar nu zitten we toch nog serieus verwijderd van wat ze willen.
En dat is niet de eerste keer waar we pingelen en uiteindelijk achter het net vissen. Om dan te eindigen met optie C of D.
Bij Nielsen is het dossier ook lang vast blijven zitten doordat we te laag boden. Vorig seizoen idem met Daramy. Hetzelfde met de Argentijnse spits Gaich.
Als we zelf het been stijfhouden bij 35 miljoen voor CDK, moeten we niet verschieten dat andere ploegen dat ook doen.
Soms moet je eens doortastend zijn en met een serieus bod afkomen, of meteen beseffen dat het geen spek voor onze bek is en voortgaan.

Dit is geen kritiek maar eerder een vaststelling, een gevoel.
Het is niet aan mij om te onderhandelen, noch heb ik zicht op de financiële mogelijkheden die er zijn.
Dit gezegd zijnde heeft Franky Van Der Elst misschien wel gelijk: we kunnen in elke linie nog kwaliteit gebruiken momenteel als we niet willen verzanden. In de verdediging misschien zelfs twee basisspelers.
Ik denk niet dat Club Berge ziet als een pure 6. Speelde al op elke middenveldpositie in de hybride 3-5-2 vlak/3-4-2-1/3-4-1-2 van Sheffield, en laatste match speelde hij (met succes) in de pocket in een 3-4-2-1. Bij Noorwegen (doorgaans 4-3-3 met punt naar achter) speelt hij vaak 6, maar ook soms 8. Maar daar is er met Odegaard, Thorstvedt en Thorsby natuurlijk wel wat concurrentie voor de 8 en de 10.

Dat gezegd zijnde kan ik je wel enigszins volgen over dat "te hoog mikken". Ik denk persoonlijk ook dat hij qua transfersom financieel onhaalbaar is voor ons.

En over de versterkingen voor elke linie: een (linksvoetige) vervanger voor Nsoki is inderdaad zeker nodig, maar met Hautekiet en Sylla staan er ook jongeren aan de deur te kloppen voor een plaatsje centraal achterin. Als Hendry vertrekt, kan je hem vervangen, of je kan er vanuit gaan dat je de jongeren (Hautekiet, Mbamba, Otasowie, eventueel Ordoñez mocht die zich snel doorzetten) laat vechten voor die plaats.

Middenveld:
- voor de 6 hebben we nu Balanta/Mbamba/Otasowie/Audoor. Nielsen, Odoi en Rits (indien terug fit) kunnen daar ook uit de voeten.
- Voor de 8 hebben we nu Nielsen en Rits (indien terug fit). Ruud is hier ook nog steeds.
- Voor de 10 hebben we Hans en Sandra, met mogelijkheid om ook Sowah daar te zetten.

Eén kwalitatieve versterking (directe meerwaarde) kan, maar gaat ten koste van jongeren. Op dat vlak is het keuzes maken.

Aanval:
met het vertrek van CDK is onze aanval van de terugronde wat onthoofd. Jutglà vind ik goed, maar is minder complementair met Lang dan CDK in mijn ogen als we met 2 voorin blijven spelen. Ik denk dat Jutglà en Larin daar wél complementair kunnen zijn, maar automatismen vragen tijd. Nusa kan daar ook spelen (maar ook daar: complementair met Jutglà?), Perez achten ze duidelijk nog niet klaar. Een directe meerwaarde centraal voorin is in mijn ogen nog welkom, maar ik vermoed dat ze daar zoeken naar de completere profielen zoals CDK er zelf één is, en die zijn natuurlijk niet dik gezaaid. Hojlund (vrij groot, snel, atletisch, goed positiespel en goede techniek) lijkt zo iemand, maar die zit nog maar een half jaar bij Sturm Graz, en er zijn blijkbaar nog gegadigden.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door leem »

Als hij effectief de ontbrekende schakel is die sommigen er van maken, dan moet je hem maar huren (indien financieel niet haalbaar).
1 keer het verschil maken in een champions league match en je hebt het al terugverdiend.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Kevinho »

Ontbrekend in de kern voorlopig voor mij ( ben er vanuit gegaan dat Hendry en Lang niet blijven):

Basis CV en LCV
Basis 8 ( Nielsen is voor mij de basis 6 dan )
Back up 10 ( jong en talentvol )
Vervangers voor CDK en Lang

En een echte T1 zou denk ik het voetbal en puntentotaal zeker ten goede komen 😅
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door leem »

Newcastle zou Rasmus Hojlund ondertussen ook al volgen.

Interesse in een Kroatische middenvelder van Roma?
https://romapress.net/club-brugge-tracking-ante-coric/
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Kevinho »

Bert Verheyen schreef: 04 aug 2022, 14:32 4 keer bidden dat een transfer niet zou doorgaan (Carrol, Afobe, Muriqi en nu Ekkelenkamp) en 4 keer worden mijn gebeden miraculeus verhoord.
Een mens zou voor minder gelovig worden.

Jammer genoeg een keer te laat in actie geschoten (Larin). Vermits die weinig heeft gekost krijgt hij het voordeel van de twijfel.
Wil je dat nu nog eens doen voor Raskin en dat mislukte talent van Roma dat enorm veel geld vraagt 😅
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

Die van Rome lijkt me een afleidingsverhaal, die past compleet niet binnen het profiel dat we zoeken. Waar ik me wél over blijf verbazen is het gebrek aan geruchten over verdedigers. Het enige wat je ziet gaat over verdedigers die weg gaan of willen (Ricca, Nsoki, Hendry) en die Ecuadoriaan die met de A-kern gaat meetrainen en misschien direct ook gaat meedoen. Eerlijk gezegd word ik daar niet zo wild van, want we missen nog altijd een stevige CV mét ervaring.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 12 aug 2022, 15:14 Die van Rome lijkt me een afleidingsverhaal, die past compleet niet binnen het profiel dat we zoeken. Waar ik me wél over blijf verbazen is het gebrek aan geruchten over verdedigers. Het enige wat je ziet gaat over verdedigers die weg gaan of willen (Ricca, Nsoki, Hendry) en die Ecuadoriaan die met de A-kern gaat meetrainen en misschien direct ook gaat meedoen. Eerlijk gezegd word ik daar niet zo wild van, want we missen nog altijd een stevige CV mét ervaring.
Als Hendry weggaat heb je er zelfs 2 nodig tenzij Hoefkens Otawosie aanziet als vervanger van Nsoki. Wat ik heel raar zou vinden na zijn wanprestaties van vorig jaar en zijn eerste +/- competitiematch van dit seizoen met krampen na 65 - 70 minuten of hoeveel waren er het ( deed me denken aan Oulare ) . Denk dat 2 verdedigers absoluut noodzakelijk zijn of we gaan het anderlecht pad op met jeugd in de basis dat niet voldoet om de normale doelen te halen .
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

Kevinho schreef: 12 aug 2022, 19:50
t4nd schreef: 12 aug 2022, 15:14 Die van Rome lijkt me een afleidingsverhaal, die past compleet niet binnen het profiel dat we zoeken. Waar ik me wél over blijf verbazen is het gebrek aan geruchten over verdedigers. Het enige wat je ziet gaat over verdedigers die weg gaan of willen (Ricca, Nsoki, Hendry) en die Ecuadoriaan die met de A-kern gaat meetrainen en misschien direct ook gaat meedoen. Eerlijk gezegd word ik daar niet zo wild van, want we missen nog altijd een stevige CV mét ervaring.
Als Hendry weggaat heb je er zelfs 2 nodig tenzij Hoefkens Otawosie aanziet als vervanger van Nsoki. Wat ik heel raar zou vinden na zijn wanprestaties van vorig jaar en zijn eerste +/- competitiematch van dit seizoen met krampen na 65 - 70 minuten of hoeveel waren er het ( deed me denken aan Oulare ) . Denk dat 2 verdedigers absoluut noodzakelijk zijn of we gaan het anderlecht pad op met jeugd in de basis dat niet voldoet om de normale doelen te halen .
Voetballend was de match van Otasowie tegen Waregem inderdaad niet zo goed. Verdedigend ok wel.
Tegen Gent in de supercup vond ik hem voetballend wel ok, trapte enkele vlotte flankwissels.
Speelde daar wel ook maar een uurtje, dus over zijn fysieke paraatheid kan je misschien wel gelijk hebben.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Kevinho »

Sanders schreef: 12 aug 2022, 20:05
Kevinho schreef: 12 aug 2022, 19:50
t4nd schreef: 12 aug 2022, 15:14 Die van Rome lijkt me een afleidingsverhaal, die past compleet niet binnen het profiel dat we zoeken. Waar ik me wél over blijf verbazen is het gebrek aan geruchten over verdedigers. Het enige wat je ziet gaat over verdedigers die weg gaan of willen (Ricca, Nsoki, Hendry) en die Ecuadoriaan die met de A-kern gaat meetrainen en misschien direct ook gaat meedoen. Eerlijk gezegd word ik daar niet zo wild van, want we missen nog altijd een stevige CV mét ervaring.
Als Hendry weggaat heb je er zelfs 2 nodig tenzij Hoefkens Otawosie aanziet als vervanger van Nsoki. Wat ik heel raar zou vinden na zijn wanprestaties van vorig jaar en zijn eerste +/- competitiematch van dit seizoen met krampen na 65 - 70 minuten of hoeveel waren er het ( deed me denken aan Oulare ) . Denk dat 2 verdedigers absoluut noodzakelijk zijn of we gaan het anderlecht pad op met jeugd in de basis dat niet voldoet om de normale doelen te halen .
Voetballend was de match van Otasowie tegen Waregem inderdaad niet zo goed. Verdedigend ok wel.
Tegen Gent in de supercup vond ik hem voetballend wel ok, trapte enkele vlotte flankwissels.
Speelde daar wel ook maar een uurtje, dus over zijn fysieke paraatheid kan je misschien wel gelijk hebben.
Ben zelf altijd spits geweest: hij was het type verdediger waar ik graag tegen speelde: traag , draaicirkel van een tank en niet uitblinkend in spelintelligentie, onrustig aan de bal het minste dat je er druk opzette en maar 1 voet.
Positief:
Kopbalsterk zowel verdedigend als aanvallend , lange bal in zijn voeten om flankwissels te doen
Sterk in de duels
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Pica »

Er moeten keuzes gemaakt worden: 3 of 4 achteraan en alle gevolgen van dien.

Op zich ben ik niet tegen vijf man extra, maar als die gaan lopen zoals tegen zultegem, kan ik je garanderen dat zelfs CR7 niet alles kan oplossen :mrgreen:
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Mechele is te traag geworden, mata zoekt zijn beste vorm nog. Sobol is slecht, mijer verantwoord nog steeds zijn aankoopprijs niet. Onze verdediging heeft dringend een upgrade nodig.
Gelukkig is nsoki verkocht. Jammer dan ricca weg is, bracht nog steeds meer dan sobol en mijer.
Plaats reactie