Zomertransfers 2022 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Ik vind dat we voorlopig 2 goeie transfers gedaan hebben judgla en meyer. Maar balanta, vormer, ketelaere, vanaken, hendry, ricca , nsoki zijn 7 spelers mature spelers die je moet vervangen. In mijn ogen moeten er minstens 4 bijkomen als we boyata voordeel van de twijfel geven. Ik vind dit maar een zwakke transfer om eerlijk te zijn hoogste niveau die hij gespeeld heeft was celtic en is niet beter dan wat club nu wil worden en is dan nog op de retour. Extra verdediger ik denk bvb aan een Zagadou (gratis binnen te halen). 2 middenvelders (ik denk aan Raskin en Emanuel Reynoso). En een target spits want nu al duidelijk dat laryn niet zal voldoen. Hojlund en pavlidis zijn goeie targets in mijn ogen, maar haal nu aub eens 1 binnen. Al kost die 15milj we hebben dan nog zwaar winst gemaakt dit mercato.

Als we niks halen dan denk ik dat mignolet volgend jaar ook weg is. Want die wil echt wel eens iets europees neerzetten en wij als fans ook.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Zo te merken wordt er weer rommelig aangekocht...Enkel Jutgla kan mij overtuigen in zijn meerwaarde voor de ploeg. Wat er dreigt aan te komen (Boyata, Maertens) is niet echt de kwaliteit die we NU nodig hebben.

Geen idee waarom het zolang duurt om target spelers aan te trekken? Als we een Europees resultaat willen neerzetten, is het echt wel nodig om eens deftig uit te pakken en geen overschotjes op te kopen, die we niet of één keer opstellen en dan maar doorverkopen/verhuren. Een jaar geen kampioen ten koste van een prachtig europees parcours zou wel mooi zijn
Sterchele[23]
Tester
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2020, 06:27

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sterchele[23] »

Zou Januzaj geen optie zijn als aanvallende middenvelder? Of toch eerder een flankspeler?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Tiki Taka »

ClubFanVinne schreef: 22 aug 2022, 13:00 Ik vind dat we voorlopig 2 goeie transfers gedaan hebben judgla en meyer. Maar balanta, vormer, ketelaere, vanaken, hendry, ricca , nsoki zijn 7 spelers mature spelers die je moet vervangen. In mijn ogen moeten er minstens 4 bijkomen als we boyata voordeel van de twijfel geven. Ik vind dit maar een zwakke transfer om eerlijk te zijn hoogste niveau die hij gespeeld heeft was celtic en is niet beter dan wat club nu wil worden en is dan nog op de retour. Extra verdediger ik denk bvb aan een Zagadou (gratis binnen te halen). 2 middenvelders (ik denk aan Raskin en Emanuel Reynoso). En een target spits want nu al duidelijk dat laryn niet zal voldoen. Hojlund en pavlidis zijn goeie targets in mijn ogen, maar haal nu aub eens 1 binnen. Al kost die 15milj we hebben dan nog zwaar winst gemaakt dit mercato.

Als we niks halen dan denk ik dat mignolet volgend jaar ook weg is. Want die wil echt wel eens iets europees neerzetten en wij als fans ook.
Nielsen zal sowieso ook een meerwaarde zijn.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 22 aug 2022, 14:02
ClubFanVinne schreef: 22 aug 2022, 13:00 Ik vind dat we voorlopig 2 goeie transfers gedaan hebben judgla en meyer. Maar balanta, vormer, ketelaere, vanaken, hendry, ricca , nsoki zijn 7 spelers mature spelers die je moet vervangen. In mijn ogen moeten er minstens 4 bijkomen als we boyata voordeel van de twijfel geven. Ik vind dit maar een zwakke transfer om eerlijk te zijn hoogste niveau die hij gespeeld heeft was celtic en is niet beter dan wat club nu wil worden en is dan nog op de retour. Extra verdediger ik denk bvb aan een Zagadou (gratis binnen te halen). 2 middenvelders (ik denk aan Raskin en Emanuel Reynoso). En een target spits want nu al duidelijk dat laryn niet zal voldoen. Hojlund en pavlidis zijn goeie targets in mijn ogen, maar haal nu aub eens 1 binnen. Al kost die 15milj we hebben dan nog zwaar winst gemaakt dit mercato.

Als we niks halen dan denk ik dat mignolet volgend jaar ook weg is. Want die wil echt wel eens iets europees neerzetten en wij als fans ook.
Nielsen zal sowieso ook een meerwaarde zijn.
Nielsen zal inderdaad een meerwaarde worden.
Zagadou is nog te jong om al naar België te halen, vrees ik. Ik volg de Duitse competitie niet, maar ik zie wel dat zijn transferwaarde spectaculair gezakt is van 35 naar 9 miljoen de laatste 2 jaar. Is er iets gebeurd? Terugkerende blessure? Uit de gratie? Heeft iemand hier een zicht op? Speelde nochtans de laatste competitiematchen van vorig seizoen mee.
Van Raskin wordt ik echt niet warm. Als Vanaken vertrekt zijn 2 nieuwe middenvelders geen overbodige luxe. De types hangen dan af van hoe Hoefkens de rol voor Nielsen zit. Blijft hij een 8, dan heb je iemand voor de defensie nodig (piste Berge?), samen met een spelverdeler. Wordt hij een 6, dan heb je een extra 8 nodig (waarschijnlijk dus piste Raskin).
Verder inderdaad een spits die de centrale verdedigers van de tegenstander kan bezig houden, zodat Jutgla kan rondzwerven, deelnemen aan het spel en profiteren van de ruimtes. Gisteren viel het op dat vaak onze middenvelders voor de goal moesten opduiken omdat zowel Sowah als Jutgla uitzakken.

We kunnen hier wel de posities benoemen waar versterking kan/mag, maar we komen zo wel snel aan een viertal spelers.
Dit lijkt me echter teveel om ze allemaal te zien gebeuren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

ClubFanVinne schreef: 22 aug 2022, 13:00 Ik vind dat we voorlopig 2 goeie transfers gedaan hebben judgla en meyer. Maar balanta, vormer, ketelaere, vanaken, hendry, ricca , nsoki zijn 7 spelers mature spelers die je moet vervangen. In mijn ogen moeten er minstens 4 bijkomen als we boyata voordeel van de twijfel geven. Ik vind dit maar een zwakke transfer om eerlijk te zijn hoogste niveau die hij gespeeld heeft was celtic en is niet beter dan wat club nu wil worden en is dan nog op de retour. Extra verdediger ik denk bvb aan een Zagadou (gratis binnen te halen). 2 middenvelders (ik denk aan Raskin en Emanuel Reynoso). En een target spits want nu al duidelijk dat laryn niet zal voldoen. Hojlund en pavlidis zijn goeie targets in mijn ogen, maar haal nu aub eens 1 binnen. Al kost die 15milj we hebben dan nog zwaar winst gemaakt dit mercato.

Als we niks halen dan denk ik dat mignolet volgend jaar ook weg is. Want die wil echt wel eens iets europees neerzetten en wij als fans ook.
Als je de 7 namen zo opsomt zijn het er veel en oogt het indrukwekkend, in de realiteit zijn het er maar 4 (als je ruim rekent) waarvan 1tje nog niet met zekerheid weg is.
- Balanta is geen basisspeler en op de 6 kunnen we wat mij betreft zeker iemand vinden die beter is. Hij had altijd inzet, maar maakte ook enorm veel fouten die op het randje waren.
- Vormer was geen basisspeler meer. Ik geloof gerust dat hij nog steeds een leider was, maar tegelijk moet je toegeven dat hij niet gelukkig was met de situatie en dat vrij duidelijk liet merken. Een leider in de kleedkamer die niet gelukkig rondloopt is negatief voor de club.
- Charles is een aderlating, maar met Jutgla hebben we daar een goeie vervanger voor.
- Vanaken is nog niet weg, ik ga ervan uit dat het bestuur sowieso een deftige vervanger voor hem koopt.
- Hendry was er nog maar 1 seizoen en werd door velen als een "paniektransfer" bestempeld. Hij heeft zijn kwaliteiten, maar een leider of mature speler vind ik hem eerlijk gezegd niet. Bewijs hiervan zijn opmerkingen vorig seizoen nadat hij met de nationale ploeg speelde.
- Ricca vind ik doodzonde, hij was op en top prof en klaagde nooit (voor zover wij weten) als hij op de bank terecht kwam. Met Meijer hebben we wel een rechtstreekse vervanger en ik geloof wel in de nederlander - al moet hij wel wat tijd krijgen.
- Nsoki... Really? Iedereen klaagde om het hardst op hem en nu hij weg is wordt hij plots een mature speler die we missen...

Daarnaast hebben we met Nielsen een ervaren pion erbij op het middenveld, en normaal gezien met Boyata een ervaren speler in de defensie. Ik ga niet liegen, ik had liever ook een andere speler gezien dan Boyata aangezien ik hem vooral ken van bij de Rode Duivels en hij daar geen geweldige indruk nalaat - net als de hele Belgische defensie trouwens de laatste jaren. Anderzijds heeft hij wél voor deftige teams gespeeld en moet hij dus wel iets kunnen. Misschien speelt het feit dat hij Belg is ook mee?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Lijkt me niet onbelangrijk dat de Jupiler Pro League nog inkomende transfers kan doen tot 6 september, terwijl de rest van Europa (op Turkije na, Rusland laat ik buiten beschouwing) al op 2 september sluit.
Schept nog last minute kansen voor spelers die niet tijdig vóór de transfer deadline weggeraakt zijn bij hun club en toch nog weg willen.
bron : HNB van vandaag
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Pica »

Hoe komt dat eigenlijk? Wie beslist dat? KBVB?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3278
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

Pica schreef: 23 aug 2022, 13:34 Hoe komt dat eigenlijk? Wie beslist dat? KBVB?
https://proleague.be/nl/pl/vandaag-hiel ... ring-van-h
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Vakie 214
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Yago »

Eh, liever niet.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Yago schreef: 23 aug 2022, 19:57Eh, liever niet.
Liever geen Hojlund of liever geen Onuachu?
Vakie 214
GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 136
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door GraspopperFCB »

Ik ben altijd fan geweest van Onuachu. Naar mijn mening is wel 2 jaar te laat maar kom. Voor Europees iets te laten zien is het net te weinig vind ik. Mag eens wat meer zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

Vindt Club nieuwe nummer zes bij Midtjylland? Raphael Onyedika (21) lijkt blauw-zwart boven AC Milan te kiezen
Club Brugge hoopt met de Nigeriaan Raphael Onyedika snel een nieuwe nummer zes vast te leggen. De 21-jarige sterkhouder van het Deense Midtjylland lijkt een tussenstap bij blauw-zwart boven AC Milan te kiezen.

In de schaduw van het getouwtrek rond Hans Vanaken levert Club Brugge volgens onze informatie inspanningen om Raphael Onyedika, sinds vorig seizoen basisspeler bij FC Midtjylland, naar Jan Breydel te halen. De Bruggelingen zien in de 21-jarige krachtpatser een ideale nummer zes, al heeft ook AC Milan hem al een tijdje op de radar en zijn er ook nog andere kapers op de kust. De ‘Belofte van het Jaar’ in de voorbije editie van de Deense competitie moet minstens vijf miljoen euro kosten, een bedrag dat wellicht nog wat zal oplopen.

Onyedika maakte als jeugdspeler in het seizoen 2019-2020 indruk in de Youth League alvorens hij één jaar bij tweedeklasser FC Fredericia gestald werd. Zijn ontwikkeling sinds die uitleenbeurt was louter positief - vandaag is hij vaste waarde bij Midtjylland, dat na de tweede plaats van vorig seizoen deze keer weliswaar een moeilijke seizoensstart kent. In afwachting van een nieuwe coach loopt zijn transfer vertraging op, al lijkt het uitgesloten dat Onyedika nog een seizoen langer in Denemarken blijft.

Onyedika, die als nummer zes gehaald wordt, kan ook centraal achterin of hoger op het middenveld spelen. Dat zou van hem de ideale versterking maken voor Club. Al is het de bedoeling dat Onyedika als zes zou spelen, daar waar Denis Odoi momenteel als stoplap fungeert. Afwachten of Club straks haar slag slaat, al is die kans volgens onze informatie reëel. Naast Onyedika heeft blauw-zwart nog steeds Sander Berge als extra versterking op het middenveld op de radar, maar dat dossier blijft tot op vandaag complex.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 24 aug 2022, 08:18 *Artikel over Onyedika*
Ik vind volgend scoutingsrapport over hem:

Raphael Onyedika joined the FC Midtjylland academy from an affiliate club, FC Ebedei in Nigeria, shortly after his 18th birthday. For the 20/21 season Onyedika was loaned out to another of Midtjylland’s affiliate clubs, FC Fredericia, in the second tier of Denmark. After returning from his loan, in his first season playing for FC Midtjylland, Onyedika was voted the Best Young Player of the Season in the Danish Superliga, contributing 2 goals and 1 assist.

Onyedika is a defensive minded central midfielder who could be considered as a ‘Ball Winning Midfielder’ or ‘Midfield Destroyer’ and has impressed with his physicality and ability to press the opposition, by breaking up play and retrieving the ball. Onyedika covers great distances showing great stamina throughout the game whilst also showing impressive positional awareness. Onyedika ranked 7th last season in the Danish Superliga for most tackles won and also ranked top for fouls committed (Fbref). In the 21/22 season, Onyedika made 307 recoveries, 10.05 per 90 minutes, with 49.5% of his recoveries being in the opposition’s half. Onyedika, as shown on the heatmap, has shown his ability to win the ball further up the field, differing from the traditional ‘Holding Midfielder’ that screens the back-line. During the 21/22 season, Onyedika won 56% of his 250 defensive duels (8.19 duels per 90). Onyedika also made 149 interceptions, 4.88 per 90 minutes.

Onyedika’s passing stats from last season were impressive and showed a great range of passing with his predominant right foot. In the 21/22 season, Onyedika made on average 38.68 passes per 90 with a 87.5% accuracy rate. Looking closer at this, he plays more forward passes, 10.19 per 90 with a 71.1% accuracy rate, compared with 7.4 backward passes per 90 with a 99.1% accuracy rate. Onyedika has shown that he is capable of playing more of a deep lying playmaker role with impressive longer range passes with an average last season of 2.26 long passes per 90 with a 46.4% accuracy rate.

Onyedika shows great strength to shield the ball and has a good awareness of space. Although Onyedika’s role of ‘Midfield Destroyer’ does not require him to be outstanding in possession, an area that Onyedika could improve on is his ball carrying and progressive runs. Last season, he only made 11 progressive runs throughout the season and 1.74 dribbles per 90 with a 56.6% success rate.

Similar player to: Christian Nørgaard, Yves Bissouma


Klinkt als een interessant profiel.
Plaats reactie