Zomertransfers 2022 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

CRS006 schreef: 26 aug 2022, 15:34
Sanders schreef: 26 aug 2022, 06:56
IsO schreef: 25 aug 2022, 20:54 We zouden ons bod op Mathieu Maertens, aanvoerder van OHL, verhoogd hebben. Brys zou iets in die zin gezegd hebben op lokale zender Rob-Tv.

Voor wie Maertens niet kent: hier een scoutverslag van enkele seizoenen terug, toen hij nog in 2e speelde. https://belgianfootballanalysis.com/ana ... is-tactics
Geeft een idee over welk type speler hij is.

27-jarige rechtsvoetige middenvelder van 1m85, die zijn opleiding kreeg bij cirkul.
Vorig seizoen bij OHL in de competitie 9 goals en 4 assists. Speelde doorgaans naast Mercier (nu Holzhäuser) als 1 van de 2 'pockets' in een 3-4-2-1, meer de man van de infiltratie met loopvermogen en een schot op doel dan de man van de laatste pass, en stond occasioneel eens als linksbuiten of 8 in een dubbele pivot.
Doet me denken aan een Pieter Gerkens: ideaal voor zulke ploegen, maar toch niet het niveau dat wij nastreven?
Zijn speelstijl doet me wat denken aan Thomas Muller.

Raskin zou een voorstel van ons geweigerd hebben. Misschien daarom dat ze bij Maertens aan het proberen zijn. Persoonlijk ben ik blij dat Raskin niet komt. Is ook niet het niveau dat we nodig hebben. Bij Standard "blinkt hij uit" omdat er daar gewoon niets anders rondloopt.
FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2022, 06:55

Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
We vissen opnieuw achter het net...
Dat we achter het net vissen vind ik wat overdreven. Zijn club wilde hem niet verkopen voor die kwalificatie-matchen voorbij waren.

Ik had hem ook heel graag zien komen want ziet er echt een topper uit. Maar 17 miljoen voor een speler van 19 jaar die nog maar 1 seizoen gespeeld heeft in een minder fysieke en minder lange competitie (veel minder matchen) als de JPL vind ik er toch zwaar over.

Ik lees dat Club tot 15 miljoen wou gaan. Ik hoop dan toch dat dat 10 mil. vast was met 5 mil. aan bonussen, want 15 mil. vond ik er toch al zwaar over gaan hoor.

Zou als 19 jarige de duurste aankoop ooit zijn in de JPL en dit zou toch al voor een grote druk op zijn schouders zorgen. Zie Sowah vorig jaar en deze jongen is dan nog jonger en komt van een ander land en competitie, dus dient zich nog meer aan te passen.

Ik vind als je dan het record van de JPL wilt breken dat je toch moet afkomen met een 22-25 jarige die al min. 2 a 3 jaar op het hoogste niveau speelt en een hoog niveau haalt.
Probleem is dat je die vaak niet meer haalt voor 15 miljoen. Hoeveel vroegen wij voor Charles?
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door HeervanBiesen »

ClubFanVinne schreef: 24 aug 2022, 11:22 Is idd een topper in wording. Heel goeie voeten voor iemand die zo'n krachtig lichaam heeft. Zou zeker geen slechte transfer zijn. We moeten niet perse een vervanger voor Vanaken hebben we kunnen ook gaan voor een middenveld die 6-8-8 is werkt bij liverpool ook perfect. Is handiger in een systeem waar je hoog druk wil zetten. Of we kunnen ook naar 2 middenvelders gaan en een 3-4-3 spelen

mignolet
Mata-bojata-scyla
buchanan-nielsen-rits-meyer
olsen-judgla-lang

waardoor lang en olsen meer kunnen zwerven zowel weid als centraal achter judgla. In elke linie moet er zeker centraal minstens nog 1 iets bij. spits: Hojlund (15milj)
Middenveld:Vrankx, raskin en/of Raphael
Onyedika
Verdediging: Zagadou en/of Axel Tuanzebe
Vranckx zou ik dus ook heel graag zien komen, zijn er ergens geruchten dat dit zo is? Omdat heb enkel gelezen dat hij weg mag in Wolfsburg.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door HeervanBiesen »

Ik las een gerucht dat we interesse hebben in Yaremchuk.

Cafépraat of klopt dit degelijk?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 26 aug 2022, 20:59 Probleem is dat je die vaak niet meer haalt voor 15 miljoen. Hoeveel vroegen wij voor Charles?
Je hebt gelijk, maar ik snap dat het bestuur niet zo makkelijk 15m op tafel legt. In seizoen 18-19 gaven we 5m aan Rezaei waarmee we (als ik me niet vergis) op dat moment ons transferrecord braken. Het seizoen erop braken we dat voor Okereke (8m), Mignolet (7m) en Krmencik (6m). Vanaf dan zijn transfersommen van ~5m "normaal" geworden voor Club. In 21-22 kochten we 7 spelers voor 4m of meer per stuk. Probleem met vorig seizoen is dat we te hard 'in de breedte' aan het zoeken waren, dit seizoen proberen we duidelijk échte meerwaardes te kopen.

Jutgla (5m) : op dit moment duidelijk een echte meerwaarde én een verbetering tegenover vorig seizoen. Charles is een zalige speler, maar 't is geen diepe spits. Jutgla is meer een killer.
Nielsen (5,5m) : op dit moment duidelijk een goede vervanger van Rits, iets waar we écht nood aan hadden. Mats gaat mogen knokken om terug in de ploeg te komen.
Meijer (6m) : de 'minste' impact op dit moment, maar hij kan duidelijk wel iets - ik vind hem ook match na match beter spelen.

Larin lijkt me eerder in de breedte, Boyata heb ik nog maar een paar minuten voor Club zien spelen dus nog geen mening - idem over Ordóñez (al zou ik hem eerlijk gezegd liever bij NXT elke week zien spelen).

Sylla (200k) : is op dit moment trouwens ook een serieze meerwaarde. Rustig aan de bal, goed in de opbouw en weinig balverlies. Gaat sowieso nog een terugval kennen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 27 aug 2022, 08:43
IsO schreef: 26 aug 2022, 20:59 Probleem is dat je die vaak niet meer haalt voor 15 miljoen. Hoeveel vroegen wij voor Charles?
Je hebt gelijk, maar ik snap dat het bestuur niet zo makkelijk 15m op tafel legt. In seizoen 18-19 gaven we 5m aan Rezaei waarmee we (als ik me niet vergis) op dat moment ons transferrecord braken. Het seizoen erop braken we dat voor Okereke (8m), Mignolet (7m) en Krmencik (6m). Vanaf dan zijn transfersommen van ~5m "normaal" geworden voor Club. In 21-22 kochten we 7 spelers voor 4m of meer per stuk. Probleem met vorig seizoen is dat we te hard 'in de breedte' aan het zoeken waren, dit seizoen proberen we duidelijk échte meerwaardes te kopen.

Jutgla (5m) : op dit moment duidelijk een echte meerwaarde én een verbetering tegenover vorig seizoen. Charles is een zalige speler, maar 't is geen diepe spits. Jutgla is meer een killer.
Nielsen (5,5m) : op dit moment duidelijk een goede vervanger van Rits, iets waar we écht nood aan hadden. Mats gaat mogen knokken om terug in de ploeg te komen.
Meijer (6m) : de 'minste' impact op dit moment, maar hij kan duidelijk wel iets - ik vind hem ook match na match beter spelen.

Larin lijkt me eerder in de breedte, Boyata heb ik nog maar een paar minuten voor Club zien spelen dus nog geen mening - idem over Ordóñez (al zou ik hem eerlijk gezegd liever bij NXT elke week zien spelen).

Sylla (200k) : is op dit moment trouwens ook een serieze meerwaarde. Rustig aan de bal, goed in de opbouw en weinig balverlies. Gaat sowieso nog een terugval kennen.
Volgens Tavolieri hadden we meer geboden op Hojlund
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 28 aug 2022, 13:04 Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Straf dat die nog altijd in Zürich zit.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Yago »

Interessante optie. Waar Hojlund ergens al een voltooid product is die meteen sterkhouder had kunnen zijn, is dit toch meer een ruwe diamant. Minder zekerheid, maar veel potentieel uiteraard.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door CRS006 »

HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:23
IsO schreef: 28 aug 2022, 13:04 Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Straf dat die nog altijd in Zürich zit.
Leuke speler maar toch niet de spits die wij nodig hebben ?

Uw 3 beste aanvallers (Jutgla, Sowah en Gnoto) zouden alle drie niet groter zijn dan 1m80. Met Sowah als grootste 1m79 en is totaal geen kopper. Ik vind dat je dan een extra mogelijkheid in uw aanvalsspel gewoon opgeeft en het de tegenstander makkelijker maakt om op u als ploeg te verdedigen.

De verdediging moet dan totaal niet meer vrezen voor voorzetten die kunnen binnen gekopt worden (behalve van Hans dan - maar gaat mss ook nog weg.

Ook bij stilstaande fases is dit niet ideaal. Met Meijer en Hans hebben we twee zeer goed koppers. Mochten we nu nog een grote goeie kopper (ook met de nodige snelheid, diepgang en techniek) halen dan moet de beste kopper bij de tegenstander dekking op onze spits geven terwijl Hans en Meijer dan weer de nodige vrijheid zullen krijgen.

Gnoto is een leuke speler maar ik zie echt niet het nut er van in om hem te kopen. Mocht hij een koopje blijken zou ik zeggen DOEN ! Maar toch niet als vervanger van Charles ... En ik denk nu niet dat deze ook goedkoop zal zijn. Dus indien Club deze speler koopt komt er geen andere aanvaller meer bij.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

CRS006 schreef: 28 aug 2022, 14:32
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:23
IsO schreef: 28 aug 2022, 13:04 Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Straf dat die nog altijd in Zürich zit.
Leuke speler maar toch niet de spits die wij nodig hebben ?

Uw 3 beste aanvallers (Jutgla, Sowah en Gnoto) zouden alle drie niet groter zijn dan 1m80. Met Sowah als grootste 1m79 en is totaal geen kopper. Ik vind dat je dan een extra mogelijkheid in uw aanvalsspel gewoon opgeeft en het de tegenstander makkelijker maakt om op u als ploeg te verdedigen.

De verdediging moet dan totaal niet meer vrezen voor voorzetten die kunnen binnen gekopt worden (behalve van Hans dan - maar gaat mss ook nog weg.

Ook bij stilstaande fases is dit niet ideaal. Met Meijer en Hans hebben we twee zeer goed koppers. Mochten we nu nog een grote goeie kopper (ook met de nodige snelheid, diepgang en techniek) halen dan moet de beste kopper bij de tegenstander dekking op onze spits geven terwijl Hans en Meijer dan weer de nodige vrijheid zullen krijgen.

Gnoto is een leuke speler maar ik zie echt niet het nut er van in om hem te kopen. Mocht hij een koopje blijken zou ik zeggen DOEN ! Maar toch niet als vervanger van Charles ... En ik denk nu niet dat deze ook goedkoop zal zijn. Dus indien Club deze speler koopt komt er geen andere aanvaller meer bij.
Zou maar tussen de 4 a 5 miljoen moeten moeten. Hebben hun vraagprijs serieus laten zakken en heeft ook maar 1 jarig contract meer. Leeds heeft ook interesse. Maar is inderdaad niet de spits die we nodig hebben.
Vakie 214
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door CRS006 »

FCBrugesawayoflife schreef: 28 aug 2022, 14:49
CRS006 schreef: 28 aug 2022, 14:32
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:23
IsO schreef: 28 aug 2022, 13:04 Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Straf dat die nog altijd in Zürich zit.
Leuke speler maar toch niet de spits die wij nodig hebben ?

Uw 3 beste aanvallers (Jutgla, Sowah en Gnoto) zouden alle drie niet groter zijn dan 1m80. Met Sowah als grootste 1m79 en is totaal geen kopper. Ik vind dat je dan een extra mogelijkheid in uw aanvalsspel gewoon opgeeft en het de tegenstander makkelijker maakt om op u als ploeg te verdedigen.

De verdediging moet dan totaal niet meer vrezen voor voorzetten die kunnen binnen gekopt worden (behalve van Hans dan - maar gaat mss ook nog weg.

Ook bij stilstaande fases is dit niet ideaal. Met Meijer en Hans hebben we twee zeer goed koppers. Mochten we nu nog een grote goeie kopper (ook met de nodige snelheid, diepgang en techniek) halen dan moet de beste kopper bij de tegenstander dekking op onze spits geven terwijl Hans en Meijer dan weer de nodige vrijheid zullen krijgen.

Gnoto is een leuke speler maar ik zie echt niet het nut er van in om hem te kopen. Mocht hij een koopje blijken zou ik zeggen DOEN ! Maar toch niet als vervanger van Charles ... En ik denk nu niet dat deze ook goedkoop zal zijn. Dus indien Club deze speler koopt komt er geen andere aanvaller meer bij.
Zou maar tussen de 4 a 5 miljoen moeten moeten. Hebben hun vraagprijs serieus laten zakken en heeft ook maar 1 jarig contract meer. Leeds heeft ook interesse. Maar is inderdaad niet de spits die we nodig hebben.
Nu voor 4 a 5 miljoen zou ik mss toehappen en hem nog uitlenen en een subtopper in de jpl die nog een goeie spits zoekt. Puur om hem dan het seizoen er op te kunnen gebruiken.

Want als Jutgla zo blijft spelen vrees ik dat we hem volgend seizoen al kwijt zijn voor een nieuw record of toch minstens ook 30 mil.

Iets in mij zegt dat die jongen enkel maar beter en beter gaat worden met hoe meer vertrouwen hij krijgt, hoe meer goals hij ook gaat maken.

Is echt super hongerig en heeft een neus voor Goals. Neem daar dan nog eens bij dat hij voor zo'n kleine spits enorm stevig in duel is, vrij snel is, goeie voeten en passing heeft, goeie vista, enorm goeie looplijnen en enorm hard werkt. Welke ploeg wil zo'n speler nu niet.

Kijk bv naar Lang... super talentvolle en goeie speler met echt super goeie voetjes en het potentieel puur op zijn voetballende kwaliteiten om het te maken bij een topploeg. Was zijn eerste seizoen echt super belangrijk en het was door hem, Hans en Simon dat we kampioen spelen. Zou normaal altijd al voor +- 25 miljoen al moeten weg zijn.

Nu al zijn teamgenoten zeggen dat het een super toffe gast is maar het probleem is dat hij door zijn manieren op het veld en zijn interviews ik ben te goed voor de JPL (eigenlijk heeft hij wel gelijk maar verwoord het dan gwn anders) er zelf voor gezorgd heeft dat ploegen hem voor die prijs niet willen aankopen.

Een jongen als Jutgla gaat dat bv nooit voorhebben. Harde werker en topspelers maar een topmentaliteit die zich zowel gedraagt op het veld als er naast (ook in interviews).

Dit komt Jutgla enkel maar ten goede voor later een mooie transfer te maken terwijl Lang het eigenlijk aan zichzelf te danken heeft dat hij nog niet weg is. Kijk naar Charles bv ook talent en top mentaliteit en bam +30 miljoen terwijl Charles eigenlijk ook nog maar 1 seizoen echt volledig basisspeler was.

Maar als ze die halen is het andere spitsprobleem nog steeds niet opgelost.
Gebruikersavatar
Akantha
Tester
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2022, 09:20

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Akantha »

Club Brugge gaat vol voor Yaremchuk, die openstaat voor terugkeer naar België
Landskampioen Club Brugge hoopt na het mislopen van Rasmus Hojlund Benfica-spits Roman Yaremchuk (26) aan te trekken. De Oekraïense ex-aanvaller van AA Gent geniet eveneens de interesse van Sevilla, maar zou openstaan voor een terugkeer naar onze competitie.

Het dossier is complex en moeilijk, toch hoopt Club Brugge te stunten met Yaremchuk. Benfica hing een prijskaartje van 20 miljoen euro om zijn nek, maar zou eventueel bereid zijn daar iets af te doen. De speler huren met aankoopoptie behoort ook tot de mogelijkheden, maar dat format draagt alvast niet de voorkeur weg van de club uit Lissabon.

Yaremchuk scoorde vorig seizoen 9 keer in 42 wedstrijden, maar is ondanks het vertrek van Nunez (Liverpool) dit seizoen invaller. De jongste weken wordt hij aan de mouw getrokken door FC Sevilla, maar tot een transfer kwam het tot dusver niet. Nadat Club Hojlund naar Atalanta zag trekken, richten de Bruggelingen hun vizier vol op de ex-aanvaller van AA Gent. De Buffalo’s verkochten Yaremchuk vorige zomer voor 17 miljoen aan de Portugese club. Daarbij bedong Gent een 25 procent op de meerwaarde bij een eventuele doorverkoop, al zal hen dat niets of nauwelijks iets opleveren als Club Yaremchuk daadwerkelijk weet binnen te halen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Yago »

Stelde teleur in Portugal. Ik snap überhaupt niet waarom we zo hard op zoek zijn naar iemand met dit profiel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

Yago schreef: 28 aug 2022, 18:49 Stelde teleur in Portugal. Ik snap überhaupt niet waarom we zo hard op zoek zijn naar iemand met dit profiel.
Zelfs City en Barça haalden spitsen met gestalte, en wij zijn met het vertrek van Charles en Dost (en Perez waarschijnlijk) veel gestalte kwijt voorin, en dus ook de tactische opties die daar mee samenhangen. Yaremtchuk niet echt gevolgd bij Benfica, maar herinner me hem ook wel als een goede voetballer, meer dan een pure targetman.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door HeervanBiesen »

CRS006 schreef: 28 aug 2022, 14:32
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:23
IsO schreef: 28 aug 2022, 13:04 Volgens Di Marzio hebben we geïnformeerd naar Wilfried Gnonto van Zürich


https://totalfootballanalysis.com/playe ... is-tactics
Straf dat die nog altijd in Zürich zit.
Leuke speler maar toch niet de spits die wij nodig hebben ?

Uw 3 beste aanvallers (Jutgla, Sowah en Gnoto) zouden alle drie niet groter zijn dan 1m80. Met Sowah als grootste 1m79 en is totaal geen kopper. Ik vind dat je dan een extra mogelijkheid in uw aanvalsspel gewoon opgeeft en het de tegenstander makkelijker maakt om op u als ploeg te verdedigen.

De verdediging moet dan totaal niet meer vrezen voor voorzetten die kunnen binnen gekopt worden (behalve van Hans dan - maar gaat mss ook nog weg.

Ook bij stilstaande fases is dit niet ideaal. Met Meijer en Hans hebben we twee zeer goed koppers. Mochten we nu nog een grote goeie kopper (ook met de nodige snelheid, diepgang en techniek) halen dan moet de beste kopper bij de tegenstander dekking op onze spits geven terwijl Hans en Meijer dan weer de nodige vrijheid zullen krijgen.

Gnoto is een leuke speler maar ik zie echt niet het nut er van in om hem te kopen. Mocht hij een koopje blijken zou ik zeggen DOEN ! Maar toch niet als vervanger van Charles ... En ik denk nu niet dat deze ook goedkoop zal zijn. Dus indien Club deze speler koopt komt er geen andere aanvaller meer bij.
Sowah is v oorsprong een middenvelder, daarom was die bij OHL zo goed.

Jutgla is voetballend enorm goed, Gnonto is enorm snel, snap dat ze hem willen halen. Het is een spits die voor een veelvoud zou vertrekken...

Maar zie dan liever een echte 9 komen.
Plaats reactie