Zomertransfers 2022 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 24 aug 2022, 09:10
t4nd schreef: 24 aug 2022, 08:18 *Artikel over Onyedika*
Ik vind volgend scoutingsrapport over hem:

Raphael Onyedika joined the FC Midtjylland academy from an affiliate club, FC Ebedei in Nigeria, shortly after his 18th birthday. For the 20/21 season Onyedika was loaned out to another of Midtjylland’s affiliate clubs, FC Fredericia, in the second tier of Denmark. After returning from his loan, in his first season playing for FC Midtjylland, Onyedika was voted the Best Young Player of the Season in the Danish Superliga, contributing 2 goals and 1 assist.

Onyedika is a defensive minded central midfielder who could be considered as a ‘Ball Winning Midfielder’ or ‘Midfield Destroyer’ and has impressed with his physicality and ability to press the opposition, by breaking up play and retrieving the ball. Onyedika covers great distances showing great stamina throughout the game whilst also showing impressive positional awareness. Onyedika ranked 7th last season in the Danish Superliga for most tackles won and also ranked top for fouls committed (Fbref). In the 21/22 season, Onyedika made 307 recoveries, 10.05 per 90 minutes, with 49.5% of his recoveries being in the opposition’s half. Onyedika, as shown on the heatmap, has shown his ability to win the ball further up the field, differing from the traditional ‘Holding Midfielder’ that screens the back-line. During the 21/22 season, Onyedika won 56% of his 250 defensive duels (8.19 duels per 90). Onyedika also made 149 interceptions, 4.88 per 90 minutes.

Onyedika’s passing stats from last season were impressive and showed a great range of passing with his predominant right foot. In the 21/22 season, Onyedika made on average 38.68 passes per 90 with a 87.5% accuracy rate. Looking closer at this, he plays more forward passes, 10.19 per 90 with a 71.1% accuracy rate, compared with 7.4 backward passes per 90 with a 99.1% accuracy rate. Onyedika has shown that he is capable of playing more of a deep lying playmaker role with impressive longer range passes with an average last season of 2.26 long passes per 90 with a 46.4% accuracy rate.

Onyedika shows great strength to shield the ball and has a good awareness of space. Although Onyedika’s role of ‘Midfield Destroyer’ does not require him to be outstanding in possession, an area that Onyedika could improve on is his ball carrying and progressive runs. Last season, he only made 11 progressive runs throughout the season and 1.74 dribbles per 90 with a 56.6% success rate.

Similar player to: Christian Nørgaard, Yves Bissouma


Klinkt als een interessant profiel.
Ik laat me vertellen door kenners van de Scandinavische markt, dat het een topper is.
laat maar komen !
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Is idd een topper in wording. Heel goeie voeten voor iemand die zo'n krachtig lichaam heeft. Zou zeker geen slechte transfer zijn. We moeten niet perse een vervanger voor Vanaken hebben we kunnen ook gaan voor een middenveld die 6-8-8 is werkt bij liverpool ook perfect. Is handiger in een systeem waar je hoog druk wil zetten. Of we kunnen ook naar 2 middenvelders gaan en een 3-4-3 spelen

mignolet
Mata-bojata-scyla
buchanan-nielsen-rits-meyer
olsen-judgla-lang

waardoor lang en olsen meer kunnen zwerven zowel weid als centraal achter judgla. In elke linie moet er zeker centraal minstens nog 1 iets bij. spits: Hojlund (15milj)
Middenveld:Vrankx, raskin en/of Raphael
Onyedika
Verdediging: Zagadou en/of Axel Tuanzebe
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

1 op 1 gaan we Hans nooit kunnen vervangen, en dat is ook niet nodig. Toen hij hier begon was Club nog lang niet van het niveau dat we nu zijn, ondertussen heeft hij hier al zo'n grote waarde (nooit geblesseerd, geweldige stats, leider in de kleedkamer) dat je hem niet kan vervangen. Het zal aan Hoefkens zijn om een alternatieve manier van spelen te vinden, wat daarom niet eens slecht zou zijn. Met 2 'werkers' op het middenveld zou je zowel Sowah als Lang centraal kunnen zetten achter de spits om meer beweging te hebben bijvoorbeeld.

We gaan in elk geval nog wat werk hebben de laatste transferweken, en Nielsen zal plots de ancien op het middenveld moeten worden. Chance dat hij hier toch al iets langer rondloopt en al zijn draai gevonden heeft.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

We zouden ons bod op Mathieu Maertens, aanvoerder van OHL, verhoogd hebben. Brys zou iets in die zin gezegd hebben op lokale zender Rob-Tv.

Voor wie Maertens niet kent: hier een scoutverslag van enkele seizoenen terug, toen hij nog in 2e speelde. https://belgianfootballanalysis.com/ana ... is-tactics
Geeft een idee over welk type speler hij is.

27-jarige rechtsvoetige middenvelder van 1m85, die zijn opleiding kreeg bij cirkul.
Vorig seizoen bij OHL in de competitie 9 goals en 4 assists. Speelde doorgaans naast Mercier (nu Holzhäuser) als 1 van de 2 'pockets' in een 3-4-2-1, meer de man van de infiltratie met loopvermogen en een schot op doel dan de man van de laatste pass, en stond occasioneel eens als linksbuiten of 8 in een dubbele pivot.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Yago »

Ik vraag me toch af waar we dan mee bezig zijn.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »



Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
Vakie 214
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 25 aug 2022, 20:54 We zouden ons bod op Mathieu Maertens, aanvoerder van OHL, verhoogd hebben. Brys zou iets in die zin gezegd hebben op lokale zender Rob-Tv.

Voor wie Maertens niet kent: hier een scoutverslag van enkele seizoenen terug, toen hij nog in 2e speelde. https://belgianfootballanalysis.com/ana ... is-tactics
Geeft een idee over welk type speler hij is.

27-jarige rechtsvoetige middenvelder van 1m85, die zijn opleiding kreeg bij cirkul.
Vorig seizoen bij OHL in de competitie 9 goals en 4 assists. Speelde doorgaans naast Mercier (nu Holzhäuser) als 1 van de 2 'pockets' in een 3-4-2-1, meer de man van de infiltratie met loopvermogen en een schot op doel dan de man van de laatste pass, en stond occasioneel eens als linksbuiten of 8 in een dubbele pivot.
Doet me denken aan een Pieter Gerkens: ideaal voor zulke ploegen, maar toch niet het niveau dat wij nastreven?
Zijn speelstijl doet me wat denken aan Thomas Muller.

Raskin zou een voorstel van ons geweigerd hebben. Misschien daarom dat ze bij Maertens aan het proberen zijn. Persoonlijk ben ik blij dat Raskin niet komt. Is ook niet het niveau dat we nodig hebben. Bij Standard "blinkt hij uit" omdat er daar gewoon niets anders rondloopt.
FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2022, 06:55

Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
We vissen opnieuw achter het net...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door IsO »

FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2022, 06:55

Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
Heel spijtig deze. Had ik graag zien komen. Atalanta natuurlijk wel mooie naam in mooie competitie, maar geen Europees. Hopelijk kunnen ze snel schakelen naar een valabel alternatief...
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Kudus van Ajax zou blijkbaar ook in beeld zijn. Bron is wel Ghanese media dus weet niet of dat wel echt betrouwbaar is.

Zou wel een versterking zijn maar heb dit weekend ergens gelezen dat hij sowieso niet mag vertrekken bij Ajax van Schreuder omdat hij de kern wil samen houden vanaf nu. (op Anthony na wss) Everton had ook serieuze interesse als ik mij niet vergis. Lijkt mij dus ook een mission impossible.
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 26 aug 2022, 07:03
FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2022, 06:55

Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
Heel spijtig deze. Had ik graag zien komen. Atalanta natuurlijk wel mooie naam in mooie competitie, maar geen Europees. Hopelijk kunnen ze snel schakelen naar een valabel alternatief...
Inderdaad, heel jammer, toeme toch. Benieuwd hoe hij het er zal van af brengen bij Atalanta.
17 miljoen voor een 19 jarige, is toch al stevig
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door t4nd »

"We vissen achter het net" is relatief hé. De ploeg wou hem niet verkopen voor de europese kwalifictiematchen, waar Hojlund zich vrij hard (nog extra) in de kijker gespeeld heeft. Logisch dat er dan ook teams uit grotere competities komen met meer geld. Skov ging in eerste instantie ook naar Italië in plaats van naar ons, na een paar jaar besefte hij dat het geen goede zet was en hebben we hem alsnog kunnen kopen :-).
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Vakie 214
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door Yago »

Mooi dat dat Maertens gedoe niet waar is.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door CRS006 »

Nu als de transfer van Raphael Onyedika effectief rond is dan verwacht ik enkel nog een spits als extra versterking.

Voor de rest zal veel afhangen wie er nog vertrekt. Vertrekt Hans nog dan zie ik ze nog een topper voor op de 10 halen.

Vertrekken Vormer en Balanta nog dan zie ik ze mss nog een extra middenvelder als versterking in de breedte halen (Rits is nog steeds een hele periode onbeschikbaar ( zal hij nog de oude zijn na zo'n blessure) en ik vrees, gezien het feit dat Audoor nu zelfs al de voorkeur krijgt op Mbamba dit ook einde verhaal is voor hem bij club. Mss nu er nog veel ploegen achter zitten ook verkopen ???

Mss daarom dat club interesse zou hebben in ... van OHL. Geen wow-speler maar kan net zoals een Odoi en Sowah op meerdere plaatsen spelen en net zoals hen een soort van luxe-invaller zijn die altijd hun stinkende best doen wnr ze invallen.

En mocht Hendry nog vertrekken zou er mss ook nog een verdediger mogen bijkomen. basis zal wss Mata - Boyata - Sylla worden. Met Mechele als alternatief voor Boyata, Odoi en Ordóñez kunnen indien nodig op de plek van Mata depanneren. En Sylla mag van mijn part blijven starten maar is nog jong en moeten we toch mee oppassen. We hebben dan enkel nog Otasowie. Otasowie heeft wel talent maar is imo geen verdediger maar eerder een echte 6 (mss uitlenen). En net zoals Sylla is Ordóñez nog piepjong en heeft hij nog alles te bewijzen. Dus voorzichtig brengen...

Wanneer Buchanan fit is kan Meijer door zijn gestalte en body ook wel centraal spelen indien nodig. Toch zou een extra verdediger (linkse voet) mss niet overbodig zijn. Dan-Axel Zagadou zou dan wel een ideale buitenkans kunnen zijn. Is blessuregevoelig dat wel maar is nog jong en gratis op te pikken en indien fit is dit gwn een verdediger voor een Europese topploeg. Blijkbaar wel een zwaar loon maar zit wel al even zonder ploeg en mss wil hij wel inleveren om toch nog een team te vinden. Kan dan niet beter zitten dan in een ploeg zoals Club die CL speelt aan waar hij zich kan tonen.

Nu, we zullen met Raphael Onyedika onze nieuwe 6 eindelijk beet hebben. Hopelijk is hij een voltreffer (ken hem niet - lees wel leuke dingen - op video ziet het er een echte aanjager uit - fysiek zeer sterk met goeie vista en voetjes).

Wel denk ik dat indien Hans nog vertrekt, we wel nog een echte topper mogen verwachten hoor. De reactie van Bartje zei alles. Ze zijn nog met verschillende zaken bezig maar het duurt allemaal zo lang en hij wou dat de transferperiode korter was zodat alles rapper in zijn plooi zou vallen. (Welke dossiers slepen er dan zo lang aan ... )

Kon gaan om Rasmus maar was het toen al niet geweten dat hij naar Atalanta ging?

Het kan ook gaan om uitgaande dossiers, maar dit was zijn antwoord op de vraag of we nog versterking konden verwachten ...

Iemand anders heeft dit reeds gepost maar ik denk ook dat indien de transferperiode voor de meeste ploegen er op zit en Berge zit nog steeds bij zijn ploeg dat Club toch nog een poging zal wagen. ( zou wel leuk zijn om met een twee aanvallende 8'en Berge en Nielsen te spelen - een beetje zoals Liverpool). In een systeem met voetballende verdedigers a la Sylla en Mata + op de flanken met Buchanan en Skov en een type aanvaller als Jutgla en dan nog een echte 9 met diepgang er naast moet dit perfect mogelijk zijn om op zo'n manier te spelen.

En als ik mij niet vergis wil Berge echt wel weg en heeft Sheffield United uit voorzorg al een mogelijke vervanger aangetrokken. Dus dit wil niet per se zeggen dat hij bij het sluiten van hun transferperiode nog meer zullen vragen. En mocht het Berge niet zijn (kans blijft groot) dan zie ik ze wel nog een goeie echte 10 halen.

Bart zei er zijn nog meerdere zaken aan het draaien (of iets in die aard). Ik heb er dus alle vertrouwen in dat we nog naast de komst van Raphael Onyedika nog een of twee mooie transfers mogen verwachten.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Zomertransfers 2022 IN

Bericht door CRS006 »

Sanders schreef: 26 aug 2022, 06:56
IsO schreef: 25 aug 2022, 20:54 We zouden ons bod op Mathieu Maertens, aanvoerder van OHL, verhoogd hebben. Brys zou iets in die zin gezegd hebben op lokale zender Rob-Tv.

Voor wie Maertens niet kent: hier een scoutverslag van enkele seizoenen terug, toen hij nog in 2e speelde. https://belgianfootballanalysis.com/ana ... is-tactics
Geeft een idee over welk type speler hij is.

27-jarige rechtsvoetige middenvelder van 1m85, die zijn opleiding kreeg bij cirkul.
Vorig seizoen bij OHL in de competitie 9 goals en 4 assists. Speelde doorgaans naast Mercier (nu Holzhäuser) als 1 van de 2 'pockets' in een 3-4-2-1, meer de man van de infiltratie met loopvermogen en een schot op doel dan de man van de laatste pass, en stond occasioneel eens als linksbuiten of 8 in een dubbele pivot.
Doet me denken aan een Pieter Gerkens: ideaal voor zulke ploegen, maar toch niet het niveau dat wij nastreven?
Zijn speelstijl doet me wat denken aan Thomas Muller.

Raskin zou een voorstel van ons geweigerd hebben. Misschien daarom dat ze bij Maertens aan het proberen zijn. Persoonlijk ben ik blij dat Raskin niet komt. Is ook niet het niveau dat we nodig hebben. Bij Standard "blinkt hij uit" omdat er daar gewoon niets anders rondloopt.
FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2022, 06:55

Serieus benieuwd met wie ze nog gaan afkomen nu..
We vissen opnieuw achter het net...
Dat we achter het net vissen vind ik wat overdreven. Zijn club wilde hem niet verkopen voor die kwalificatie-matchen voorbij waren.

Ik had hem ook heel graag zien komen want ziet er echt een topper uit. Maar 17 miljoen voor een speler van 19 jaar die nog maar 1 seizoen gespeeld heeft in een minder fysieke en minder lange competitie (veel minder matchen) als de JPL vind ik er toch zwaar over.

Ik lees dat Club tot 15 miljoen wou gaan. Ik hoop dan toch dat dat 10 mil. vast was met 5 mil. aan bonussen, want 15 mil. vond ik er toch al zwaar over gaan hoor.

Zou als 19 jarige de duurste aankoop ooit zijn in de JPL en dit zou toch al voor een grote druk op zijn schouders zorgen. Zie Sowah vorig jaar en deze jongen is dan nog jonger en komt van een ander land en competitie, dus dient zich nog meer aan te passen.

Ik vind als je dan het record van de JPL wilt breken dat je toch moet afkomen met een 22-25 jarige die al min. 2 a 3 jaar op het hoogste niveau speelt en een hoog niveau haalt.
Plaats reactie