Zomertransfers 2022 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 06 jul 2022, 00:03 Volgens sportjournalist Di Marzio zou Milan prijs kunnen drukken door 1 of 2 Zweedse jeugdspelers van Milan in de deal te betrekken. We zouden Interesse hebben in Lukas Björklund en Emil Roback. https://gianlucadimarzio.com/en/milan-t ... iyech?s=09
Met alle respect voor hun voorgestelde deal, maar als een CDK vertrekt moet het geen package deal zijn..
Voor een speler van zo een kaliber mogen we cashen naar de 30M toe.
Dan kunnen we ook een degelijke vervanger halen.

Zien hem liever nog een jaartje blijven :-)
Lijkt me ook straf om hem geregeld op de 10 te zien spelen, al vrees ik dat dit impossible is doordat Hans ook bij ons rond loopt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 06 jul 2022, 02:04
IsO schreef: 06 jul 2022, 00:03 Volgens sportjournalist Di Marzio zou Milan prijs kunnen drukken door 1 of 2 Zweedse jeugdspelers van Milan in de deal te betrekken. We zouden Interesse hebben in Lukas Björklund en Emil Roback. https://gianlucadimarzio.com/en/milan-t ... iyech?s=09
Met alle respect voor hun voorgestelde deal, maar als een CDK vertrekt moet het geen package deal zijn..
Voor een speler van zo een kaliber mogen we cashen naar de 30M toe.
Dan kunnen we ook een degelijke vervanger halen.

Zien hem liever nog een jaartje blijven :-)
Lijkt me ook straf om hem geregeld op de 10 te zien spelen, al vrees ik dat dit impossible is doordat Hans ook bij ons rond loopt.
Ik denk dat Milan de schijnbare interesse van CDK en entourage om naar hen te komen, wel zal gebruiken om de prijs lager te houden dan wat concurrenten die op sportief vlak minder te bieden hebben, gaan bieden (denk aan Leeds). Dat plus het feit dat ze ook bezig zijn met Ziyech bijvoorbeeld, eveneens een linksvoetige die als aanvallend middenvelder uit de voeten kan, en dus mogelijk een alternatief voor CDK, waardoor Charles - gesteld dat hij inderdaad graag naar Milan zou willen - nerveus zou kunnen worden. Als een speler écht wil vertrekken, wordt het tricky natuurlijk.

Dat gezegd zijnde helemaal terecht dat Club dat eerste bod van 20 miljoen plus bonussen heeft afgewimpeld, en ben het ook met je eens dat een packet deal hier niet noodzakelijk in ons voordeel is.

In het algemeen zie ik voor een jonge speler met het potentieel van Charles liever iets in de buurt van de 30 miljoen mét percentage op doorverkoop, dan iets in de buurt van de 40 miljoen zonder.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door t4nd »

Ik ben op zich wel fan van een paar extra kwalitatieve jeugdspelers in de deal te betrekken, maar als ik naar hun profielen kijk lijken ze me eerder voor Club NXT dus heel veel goedkoper gaat Charles er niet door worden.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Levi »

Kevinho schreef: 05 jul 2022, 18:54
Levi schreef: 05 jul 2022, 16:59
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 14:33
Jens27 schreef: 05 jul 2022, 08:18 Is maar een openingsbod om even af te toetsen. Zolang dat eerste cijfer geen 3 is, krijgen ze een njet van ons bestuur.
Openingscijfer moest sowieso een 4 zijn met een percentage op doorverkoop. Geen braderieprijzen meer …
Minstens 40 miljoen? Droom voort man. Jij leeft echt in een droom wereld.
Die prijs hebben ze er zelf opgeplakt. En we moeten niet verkopen en CDK wil niet persé weg . Trouwens Geld genoeg in kas na jaren CL , volle stadions en veel geld binnen van transfers.
Zo werkt onderhandelen nu eenmaal. Je vraagt een hoog bedrag om met minder tevreden te zijn. Je vraagt uiteraard nooit openlijk wat je effectief wil krijgen. Zo werkt het spelletje nu eenmaal. Maar bon daarom zitten dus anderen in die stoel 😂
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Kevinho »

Levi schreef: 06 jul 2022, 08:20
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 18:54
Levi schreef: 05 jul 2022, 16:59
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 14:33
Jens27 schreef: 05 jul 2022, 08:18 Is maar een openingsbod om even af te toetsen. Zolang dat eerste cijfer geen 3 is, krijgen ze een njet van ons bestuur.
Openingscijfer moest sowieso een 4 zijn met een percentage op doorverkoop. Geen braderieprijzen meer …
Minstens 40 miljoen? Droom voort man. Jij leeft echt in een droom wereld.
Die prijs hebben ze er zelf opgeplakt. En we moeten niet verkopen en CDK wil niet persé weg . Trouwens Geld genoeg in kas na jaren CL , volle stadions en veel geld binnen van transfers.
Zo werkt onderhandelen nu eenmaal. Je vraagt een hoog bedrag om met minder tevreden te zijn. Je vraagt uiteraard nooit openlijk wat je effectief wil krijgen. Zo werkt het spelletje nu eenmaal. Maar bon daarom zitten dus anderen in die stoel 😂
Vandaar dat ik weet waarover ik spreek vermits ik als manager onderhandeld over contracten van miljoenen euro’s ( weliswaar transport en logistiek en materialen maar het proces is hetzelfde en ja ik onderhandel op Europees niveau zit maw met verschillende nationaliteiten rond de tafel …) . En voor mij is Vincent geen goede onderhandelaar . Heeft nog nooit een speler kunnen verkopen met een echte meerwaarde zonder hulp van een Bayat of zo …
Je ziet het zo dat we ons weer gaan laten ringeloren door Ac Milan die veel minder bied dan Leeds en Vincent zal zoals altijd zijn broek weer afdoen en een paar brol Zweden in de plaats krijgen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door t4nd »

Onderhandelingen gaan ook over perceptie, niet enkel over kwaliteit. Een jeugdspeler van Ajax die minder goed is zal waarschijnlijk effectief duurder verkocht worden dan eentje van Club omdat "het merk" Ajax gewoon bekender is en al langer meedraait op topniveau.
Daarom kon anderlecht spelers ook nog relatief makkelijk boven hun waarde verkopen, ze hebben een Kompany en een Lukaku die heel de wereld kent. Onderschat vooral ook niet de terugkeer van Kompany op "de naam" anderlecht.
anderlecht is nu hard op z'n retour, Ajax blijft aan de top. Wij zijn onderweg naar de top waardoor we nu al meer geld kunnen krijgen voor onze spelers dan pakweg 5 jaar geleden. Dat heeft weinig te maken met goed of slecht onderhandelen, meer met een kwestie van vraag en aanbod.

Om een compleet random voorbeeld te geven : Apple mag morgen een i-drinkbus maken die via bluetooth verbonden is met je smartphone zodat je kan bijhouden hoeveel water je per dag drinkt en dat ding gaat verkopen - ook al kost het 100 euro. Als Colruyt hetzelfde product zou lanceren als huismerk gaat er lacherig over gedaan worden en zal je er max 10 euro per stuk voor betalen.

Dus ja, als Charles weg gaat voor een dikke 30 miljoen is dat een nieuwe stap in onze evolutie en een duidelijk signaal dat het elk jaar beter gaat met ons. Vijf jaar geleden zouden we blij geweest zijn met 20m voor Charles, gesteld dat we op deze weg verder blijven gaan zullen we binnen 5 jaar waarschijnlijk pas tevreden zijn met 50m voor Charles.

Wat vooral belangrijk is bij de transfers van Charles en Lang is dat ze slagen bij hun team. Liever nu naar een team waar ze hem echt willen en waar hij de kansen krijgt om door te groeien - ook al betekent dat 5m minder - dan naar een team waar we dat miljoentje extra krijgen en hij na 1 mindere match op de bank terecht komt. We hebben spelers nodig - bij voorkeur eigen jeugd - die het internationaal maken, op die manier groeit "het merk" Club Brugge en op lange termijn gaan we daar veel meer uit halen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 06 jul 2022, 10:05
Levi schreef: 06 jul 2022, 08:20
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 18:54
Levi schreef: 05 jul 2022, 16:59
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 14:33
Jens27 schreef: 05 jul 2022, 08:18 Is maar een openingsbod om even af te toetsen. Zolang dat eerste cijfer geen 3 is, krijgen ze een njet van ons bestuur.
Openingscijfer moest sowieso een 4 zijn met een percentage op doorverkoop. Geen braderieprijzen meer …
Minstens 40 miljoen? Droom voort man. Jij leeft echt in een droom wereld.
Die prijs hebben ze er zelf opgeplakt. En we moeten niet verkopen en CDK wil niet persé weg . Trouwens Geld genoeg in kas na jaren CL , volle stadions en veel geld binnen van transfers.
Zo werkt onderhandelen nu eenmaal. Je vraagt een hoog bedrag om met minder tevreden te zijn. Je vraagt uiteraard nooit openlijk wat je effectief wil krijgen. Zo werkt het spelletje nu eenmaal. Maar bon daarom zitten dus anderen in die stoel 😂
Vandaar dat ik weet waarover ik spreek vermits ik als manager onderhandeld over contracten van miljoenen euro’s ( weliswaar transport en logistiek en materialen maar het proces is hetzelfde en ja ik onderhandel op Europees niveau zit maw met verschillende nationaliteiten rond de tafel …) . En voor mij is Vincent geen goede onderhandelaar . Heeft nog nooit een speler kunnen verkopen met een echte meerwaarde zonder hulp van een Bayat of zo …
Je ziet het zo dat we ons weer gaan laten ringeloren door Ac Milan die veel minder bied dan Leeds en Vincent zal zoals altijd zijn broek weer afdoen en een paar brol Zweden in de plaats krijgen.
1) voor iemand met zelfverklaarde onderhandelingservaring is het inzicht in onderhandelingsprocessen dat blijkt uit jouw posts hier toch bijzonder beperkt.
2) Uw materialen hebben vermoedelijk zelden een eigen mening over waar ze naartoe willen. Charles schijnt die wel te hebben. Om maar één factor te noemen die de onderhandelingscontext compliceert.
3) Eén van uw klassiekers hier bestaat erin de lat onrealistisch hoog te leggen, om dan gratuit te bashen als eronder wordt gedoken. Ik heb het stilaan gehad met dat gedoe.
4) Voorlopig is er bij mijn weten nog geen enkel bod op Charles aanvaard, ook niet dat van Leeds. Het is dus bijzonder vroeg om te beoordelen of Vince al dan niet "zijn broek afsteekt", en al helemaal om te concluderen dat we Charles laten gaan voor een appel, een ei en twee "brolzweden". Wél weten we ondertussen dat een bod van AC Milan van 20 miljoen plus bonussen (terecht) is afgewimpeld.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door maartendr81 »

Ik vraag mij momenteel voornamelijk af hoeveel druk Milan kan zetten d.m.v. Charles en zijn entourage. Tijdens zijn laatste interviews liet hij telkens doorschijnen er niet erg mee in te zitten moest hij nog een jaartje in Brugge blijven. Echter, en dit is uitsluitend gebaseerd op wat ik lees uiteraard, krijg ik nu wel de indruk dat hij er op zit te azen om naar Milan te trekken. Met dat in het achterhoofd lijkt het mij dat de onderhandelingspositie van Milan een stuk sterker is geworden. Je wilt langs onze zijde ook niet blijven zitten met een ontevreden speler. Die voorbeelden hebben wij (en anderen in onze competitie) al genoeg gezien.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Levi »

Kevinho schreef: 06 jul 2022, 10:05
Levi schreef: 06 jul 2022, 08:20
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 18:54
Levi schreef: 05 jul 2022, 16:59
Kevinho schreef: 05 jul 2022, 14:33
Jens27 schreef: 05 jul 2022, 08:18 Is maar een openingsbod om even af te toetsen. Zolang dat eerste cijfer geen 3 is, krijgen ze een njet van ons bestuur.
Openingscijfer moest sowieso een 4 zijn met een percentage op doorverkoop. Geen braderieprijzen meer …
Minstens 40 miljoen? Droom voort man. Jij leeft echt in een droom wereld.
Die prijs hebben ze er zelf opgeplakt. En we moeten niet verkopen en CDK wil niet persé weg . Trouwens Geld genoeg in kas na jaren CL , volle stadions en veel geld binnen van transfers.
Zo werkt onderhandelen nu eenmaal. Je vraagt een hoog bedrag om met minder tevreden te zijn. Je vraagt uiteraard nooit openlijk wat je effectief wil krijgen. Zo werkt het spelletje nu eenmaal. Maar bon daarom zitten dus anderen in die stoel 😂
Vandaar dat ik weet waarover ik spreek vermits ik als manager onderhandeld over contracten van miljoenen euro’s ( weliswaar transport en logistiek en materialen maar het proces is hetzelfde en ja ik onderhandel op Europees niveau zit maw met verschillende nationaliteiten rond de tafel …) . En voor mij is Vincent geen goede onderhandelaar . Heeft nog nooit een speler kunnen verkopen met een echte meerwaarde zonder hulp van een Bayat of zo …
Je ziet het zo dat we ons weer gaan laten ringeloren door Ac Milan die veel minder bied dan Leeds en Vincent zal zoals altijd zijn broek weer afdoen en een paar brol Zweden in de plaats krijgen.
De transport sector moet er triest aan toe zijn als mensen zoals jij die niet eens kunnen argumenteren maar enkel ongefundeerd bashen over miljoenen contracten onderhandelen. Soit als je je eigen verhalen gelooft ben je vast heel gelukkig.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door PetjeFCB »

Openda naar Lens

Zou 10 miljoen opbrengen, vind ik een hele mooie deal!
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door HeervanBiesen »

Newcastle zou nu ook een bod willen uit brengen op Noa Lang.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Sanders »

PetjeFCB schreef: 06 jul 2022, 23:06 Openda naar Lens

Zou 10 miljoen opbrengen, vind ik een hele mooie deal!
Zeer mooie deal voor een speler die eigenlijk toch niet bij Brugge wil blijven.
Het is hem gegund na zijn mooie prestaties bij Vitesse. Jammer dat het bij ons niet wou lukken en/of hij wat weinig kansen kreeg.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Arnio »

HeervanBiesen schreef: 06 jul 2022, 23:10 Newcastle zou nu ook een bod willen uit brengen op Noa Lang.
Dat zou leuk zijn want die hebben geld met hopen
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Kevinho »

Arnio schreef: 07 jul 2022, 08:51
HeervanBiesen schreef: 06 jul 2022, 23:10 Newcastle zou nu ook een bod willen uit brengen op Noa Lang.
Dat zou leuk zijn want die hebben geld met hopen
Zie liever CDK daar naar toe gaan . Die leggen vlotjes die 35-40 miljoen euro neer … en gaan binnen aanzienlijke tijd prijzen pakken in Engeland
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2022 OUT

Bericht door Arnio »

Kevinho schreef: 07 jul 2022, 09:53
Arnio schreef: 07 jul 2022, 08:51
HeervanBiesen schreef: 06 jul 2022, 23:10 Newcastle zou nu ook een bod willen uit brengen op Noa Lang.
Dat zou leuk zijn want die hebben geld met hopen
Zie liever CDK daar naar toe gaan . Die leggen vlotjes die 35-40 miljoen euro neer … en gaan binnen aanzienlijke tijd prijzen pakken in Engeland
Of alle 2 :D
Al zie ik persoonlijk CDK liever nog een jaartje blijven
Plaats reactie