Wintertransfers 2023 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

In HNB:
[spoiler]
Eindelijk witte rook voor Ruud Vormer: ex-aanvoerder van Club Brugge legt vandaag medische testen af bij Zulte Waregem

Witte rook voor Ruud Vormer (34): de middenvelder voetbalt zonder ongelukken tot het einde van het seizoen voor Zulte Waregem op uitleenbasis. De Nederlander speelde sinds 2014 voor Club Brugge, waar hij na vijf landstitels op een zijspoor raakte.
Junior Verbeeke
Vandaag om 08:24

Zulte Waregem haalt zo een icoon binnen van Club Brugge. Vijf landstitels, een Gouden Schoen, de beker en vier keer de Super Cup: Vormer was kroongetuige van de heropstanding van blauw-zwart in België. En hij belichaamde het ook. Hij kwam maar liefst 356 keer uit voor Club, goed voor 63 goals en 95 assists. Maar de laatste twee seizoenen was het minder. Onder Philippe Clement werd hij begin vorig seizoen plots niet meer incontournable. Toen Vormer op de bank startte tegen PSG in september 2021, dacht hij er zelfs aan om zijn aanvoerdersband in te leveren. Ook Schreuder passeerde hem uiteindelijk. Club Brugge zag Vormer deze zomer liever al vertrekken, maar zijn loon was geen spek naar de bek van andere Belgische ploegen. Amper drie wedstrijden kreeg hij nog, en sinds half augustus werd de kapitein zelfs geweerd uit de selectie. Maar een transfer kwam er niet.

Vandaag medische testen

Een half jaar later is er dan toch witte rook voor Vormer: hij wordt terug voetballer bij Zulte Waregem. Daar was er al langer interesse voor hem, al vormde het financiële plaatje altijd een struikelblok. Nu is daar een oplossing voor gevonden, want Club betaalt nog loon uit aan Vormer. Maar ook Essevee moet bijdragen. Bij Zulte Waregem vindt Vormer onder andere Jelle Vossen (ex-Club Brugge) terug. Dat de Nederlander nu terug kan voetballen, is één zaak. Vandaag wordt alles - zonder ongelukken - geformaliseerd na medische testen. Vormer zou zelfs al meteen meetrainen.

De uitdaging aan de Gaverbeek wordt niet min: Zulte Waregem in de Jupiler Pro League houden. Met vier punten achterstand op een veilige plaats (en een zware kalender) is dat absoluut geen sinecure. Indien Zulte Waregem zich kan handhaven, krijgt hij een contract voor twee seizoenen. Nog een saillaint detail: wanneer Zulte Waregem en Club Brugge (29 januari) elkaar treffen in de competitie, mag Vormer niet meespelen. Volgens de regels van de Jupiler Pro League mag een speler die nog deels wordt betaald door een andere club daar niet tegen aantreden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 03 jan 2023, 10:32 In HNB:
[spoiler]
Eindelijk witte rook voor Ruud Vormer: ex-aanvoerder van Club Brugge legt vandaag medische testen af bij Zulte Waregem

Witte rook voor Ruud Vormer (34): de middenvelder voetbalt zonder ongelukken tot het einde van het seizoen voor Zulte Waregem op uitleenbasis. De Nederlander speelde sinds 2014 voor Club Brugge, waar hij na vijf landstitels op een zijspoor raakte.
Junior Verbeeke
Vandaag om 08:24

Zulte Waregem haalt zo een icoon binnen van Club Brugge. Vijf landstitels, een Gouden Schoen, de beker en vier keer de Super Cup: Vormer was kroongetuige van de heropstanding van blauw-zwart in België. En hij belichaamde het ook. Hij kwam maar liefst 356 keer uit voor Club, goed voor 63 goals en 95 assists. Maar de laatste twee seizoenen was het minder. Onder Philippe Clement werd hij begin vorig seizoen plots niet meer incontournable. Toen Vormer op de bank startte tegen PSG in september 2021, dacht hij er zelfs aan om zijn aanvoerdersband in te leveren. Ook Schreuder passeerde hem uiteindelijk. Club Brugge zag Vormer deze zomer liever al vertrekken, maar zijn loon was geen spek naar de bek van andere Belgische ploegen. Amper drie wedstrijden kreeg hij nog, en sinds half augustus werd de kapitein zelfs geweerd uit de selectie. Maar een transfer kwam er niet.

Vandaag medische testen

Een half jaar later is er dan toch witte rook voor Vormer: hij wordt terug voetballer bij Zulte Waregem. Daar was er al langer interesse voor hem, al vormde het financiële plaatje altijd een struikelblok. Nu is daar een oplossing voor gevonden, want Club betaalt nog loon uit aan Vormer. Maar ook Essevee moet bijdragen. Bij Zulte Waregem vindt Vormer onder andere Jelle Vossen (ex-Club Brugge) terug. Dat de Nederlander nu terug kan voetballen, is één zaak. Vandaag wordt alles - zonder ongelukken - geformaliseerd na medische testen. Vormer zou zelfs al meteen meetrainen.

De uitdaging aan de Gaverbeek wordt niet min: Zulte Waregem in de Jupiler Pro League houden. Met vier punten achterstand op een veilige plaats (en een zware kalender) is dat absoluut geen sinecure. Indien Zulte Waregem zich kan handhaven, krijgt hij een contract voor twee seizoenen. Nog een saillaint detail: wanneer Zulte Waregem en Club Brugge (29 januari) elkaar treffen in de competitie, mag Vormer niet meespelen. Volgens de regels van de Jupiler Pro League mag een speler die nog deels wordt betaald door een andere club daar niet tegen aantreden.
Ik ga zijn prestaties zeker met 1 oog volgen. Benieuwd hoe het loopt na een hele periode zonder competitievoetbal.

PS: ik hoor de supporters van andere ploegen al bezig: "Club heeft schrik van een speler die ze eigenlijk niet meer willen want hij mag niet meedoen tegen hen."
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Club heeft daar niets mee te maken hé. De Pro League heeft in de reglementen opgenomen dat huurspelers waarvan (een deel van) het loon nog door de moederclub betaald wordt niet tegen de moederclub mogen meespelen. Zulte kan Vormer niet huren als ze zijn volledig loon mogen betalen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Dat weet ik, die regel bestaat al een aantal jaren. Maar toch hoor ik de commentaren al.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Arne Engels definitief naar FC Augsburg. Dit seizoen goed voor 2 goals en 6 assists in 15 matchen bij Club NXT in 1B.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 jan 2023, 14:16 Arne Engels definitief naar FC Augsburg. Dit seizoen goed voor 2 goals en 6 assists in 15 matchen bij Club NXT in 1B.
En 2 assists in de UEFA Youth League. Altijd spijtig om een talentrijk jeugdproduct te zien vertrekken. Zijn contract zou eind dit seizoen aflopen, en ik heb er eigenlijk geen zicht op of er van Club uit pogingen zijn geweest om dat contract te verlengen. Augsburg (momenteel 14e in de Duitse Bundesliga) lijkt in ieder geval in zijn potentieel te geloven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Lammens en Mbamba, beiden einde contract deze zomer zijn ook op de uitweg.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Mbamba zou in de zomer transfervrij naar Bayern Leverkusen vertrekken.
Toch een financiële tegenslag, me dunkt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 12 jan 2023, 07:39 Mbamba zou in de zomer transfervrij naar Bayern Leverkusen vertrekken.
Toch een financiële tegenslag, me dunkt.
Kreeg sinds het vertrek van Clement natuurlijk ook niet echt veel kansen meer in onze A-ploeg. Paar keer in het begin onder Hoefkens, daarna nog keer of 3 zonder speelminuten in de selectie en daarna zelfs dat niet meer, met de komst van Onyedika eind augustus. Bij NXT zat hij eind vorig jaar van de 5 laatste wedstrijden maar 1 keer in de selectie (1 basisplaats). Lijkt toch sterk op aansturen op een breuk.

Financieel vermoed ik dat we, als jouw info klopt, nog recht zullen hebben op een beperkte opleidingsvergoeding. Had inderdaad helemaal anders kunnen lopen...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Ik stel me toch vragen bij zijn mentaliteit... Ik hoop dat hij slaagt bij Leverkusen, maar het lijkt me sterk dat ze hem daar onmiddellijk elke match in de basis gaan droppen en dan gaat hij ook genoegen moeten nemen met een sporadische invalbeurt. In voetbal geldt vaak de wet van het geld, wat betekent dat een jonge speler die gratis komt minder kansen krijgt dan iemand die gekocht is - als hij daar weinig aan spelen toe komt had hij beter hier nog een seizoen bij NXT gespeeld als leider van dat team om nadien naar de 1ste ploeg door te groeien...
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 12 jan 2023, 12:07 Ik stel me toch vragen bij zijn mentaliteit... Ik hoop dat hij slaagt bij Leverkusen, maar het lijkt me sterk dat ze hem daar onmiddellijk elke match in de basis gaan droppen en dan gaat hij ook genoegen moeten nemen met een sporadische invalbeurt. In voetbal geldt vaak de wet van het geld, wat betekent dat een jonge speler die gratis komt minder kansen krijgt dan iemand die gekocht is - als hij daar weinig aan spelen toe komt had hij beter hier nog een seizoen bij NXT gespeeld als leider van dat team om nadien naar de 1ste ploeg door te groeien...
Voor de paar matchen die ik van NXT dit seizoen gezien heb, was hij toch niet altijd de uitblinker of de leider hoor. Had hij aanspraak willen maken op een vaste plek in de kern voor 1A had hij het toch beter moeten doen in 1B denk ik. Het kan natuurlijk zijn dat hij in zijn hoofd al sneller de keuze had gemaakt, waardoor hij niet meer 100% gefocust voor NXT speelde...
Hij gaat in Leverkusen toch ook moeten knokken voor een kansje. Laten we hopen dat hij het dan beseft, dat het in het voetbal nooit in je schoot wordt geworpen als je geen exceptioneel talent bent.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Uitgaande transfer bij Club NXT:
Lennart Mertens keert terug naar Deinze na 6 maanden bij ons.

Toffe kerel, ooit nog een jaartje mee samengespeeld als we jong waren. Paste echter niet in de manier van voetballen die Nicky Hayen wilt brengen denk ik.
Weet wel de goal staan en is garant voor 10 à 15 doelpunten elk jaar.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

CLUB BRUGGE. Blauw-zwart vangt toch nog wat voor Mbamba, die nu al naar Leverkusen trekt
Dat Noah Mbamba (18) op weg is naar Leverkusen, wisten we intussen, maar het Belgische talent verhuist dan toch nog in januari in plaats van in de zomer. Club Brugge heeft een deal gevonden met de Duitse topclub, waarmee het goeie relaties onderhoudt, waardoor Mbamba niet gratis de deur uitgaat en blauw-zwart nog een (natuurlijk beperkte) som opstrijkt. Mbambe tekent in Duitsland een contract tot 2028. (dvd)
Volgens het nieuwsblad.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 14 jan 2023, 16:32
CLUB BRUGGE. Blauw-zwart vangt toch nog wat voor Mbamba, die nu al naar Leverkusen trekt
Dat Noah Mbamba (18) op weg is naar Leverkusen, wisten we intussen, maar het Belgische talent verhuist dan toch nog in januari in plaats van in de zomer. Club Brugge heeft een deal gevonden met de Duitse topclub, waarmee het goeie relaties onderhoudt, waardoor Mbamba niet gratis de deur uitgaat en blauw-zwart nog een (natuurlijk beperkte) som opstrijkt. Mbambe tekent in Duitsland een contract tot 2028. (dvd)
Volgens het nieuwsblad.
Gezien de omstandigheden toch nog goed nieuws
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Wintertransfers 2023 OUT

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Sobol dicht bij een transfer naar RC Strasbourg.
Vakie 214
Plaats reactie