Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 08:29 Prioriteiten komende zomer qua inkomende transfers, wat mij betreft ;

CV : een ervaren centrale verdediger (Watanabe?), een echte leider om jonge gasten te flankeren en bij te sturen zoals Spileers, Sylla, Ordonez, Sabbe, Meijer
CAM : een aanvallende middenvelder die snelheid, techniek, diepgang en individuele acties brengt
CM : een centrale middenvelder, een nr. 8 die eveneens snelheid brengt...ons huidige middenveld is veel te statisch en traag
Deze zal er waarschijnlijk niet komen, gezien de aanwezigheid van Rits, Nielsen en Vanaken.
S : een goalgetter, die we sinds het vertrek van Bacca niet meer gehad hebben

Voorts zal het afhangen van de uitgaande transfers, wie er nog zal gehaald moeten worden.
Akkoord over de hele lijn, al denk ik dat ze wel op zoek zijn naar een 8 en de kans vrij groot is dat die er komt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 17 mei 2023, 09:28
Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 08:29 Prioriteiten komende zomer qua inkomende transfers, wat mij betreft ;

CV : een ervaren centrale verdediger (Watanabe?), een echte leider om jonge gasten te flankeren en bij te sturen zoals Spileers, Sylla, Ordonez, Sabbe, Meijer
CAM : een aanvallende middenvelder die snelheid, techniek, diepgang en individuele acties brengt
CM : een centrale middenvelder, een nr. 8 die eveneens snelheid brengt...ons huidige middenveld is veel te statisch en traag
Deze zal er waarschijnlijk niet komen, gezien de aanwezigheid van Rits, Nielsen en Vanaken.
S : een goalgetter, die we sinds het vertrek van Bacca niet meer gehad hebben

Voorts zal het afhangen van de uitgaande transfers, wie er nog zal gehaald moeten worden.
Akkoord over de hele lijn, al denk ik dat ze wel op zoek zijn naar een 8 en de kans vrij groot is dat die er komt.
Nielsen stelde me echt teleur dit seizoen, had ik veel meer van verwacht, mager qua statistieken ook, 7 goals en 0 assists op 32 matchen,
waarbij hij in 85 % van de matchen in de basis startte.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 17 mei 2023, 09:52 Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Nielsen-Onyedika...daar zit samen te weinig voetballend vermogen in. Ik zou Vanaken eerder op de 8 posteren, Onyedika op de 6 en een nieuwe nr. 10 halen.
Intrinsiek vind ik Onyedika de speler met de grootste toekomst voor zich van de huidige kern.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 10:06
Peter schreef: 17 mei 2023, 09:52 Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Nielsen-Onyedika...daar zit samen te weinig voetballend vermogen in. Ik zou Vanaken eerder op de 8 posteren, Onyedika op de 6 en een nieuwe nr. 10 halen.
Intrinsiek vind ik Onyedika de speler met de grootste toekomst voor zich van de huidige kern.
Hangt af van het systeem. Onyedika heeft genoeg voetballend vermogen. Af en toe maakt hij nog de verkeerde keuze maar er zit veel muziek in. Puur qua kwaliteit vind ik Skov beter. Fit en in vorm op hetzelfde niveau als Kulusevski.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 17 mei 2023, 10:33
Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 10:06
Peter schreef: 17 mei 2023, 09:52 Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Nielsen-Onyedika...daar zit samen te weinig voetballend vermogen in. Ik zou Vanaken eerder op de 8 posteren, Onyedika op de 6 en een nieuwe nr. 10 halen.
Intrinsiek vind ik Onyedika de speler met de grootste toekomst voor zich van de huidige kern.
Hangt af van het systeem. Onyedika heeft genoeg voetballend vermogen. Af en toe maakt hij nog de verkeerde keuze maar er zit veel muziek in. Puur qua kwaliteit vind ik Skov beter. Fit en in vorm op hetzelfde niveau als Kulusevski.
Inderdaad Skov Olsen is op zich gewoonweg te goed voor de Jupiler Pro League, maar werd dit seizoen ferm afgeremd door vele blessures.
Dat zal ook de reden zijn dat er weinig interesse in hem zal zijn deze zomer.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Vind ik niet erg, zou hem graag nog bij ons zien spelen volgend jaar. Speler waar ik met veel plezier voor naar het stadion kom.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 10:06
Peter schreef: 17 mei 2023, 09:52 Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Nielsen-Onyedika...daar zit samen te weinig voetballend vermogen in. Ik zou Vanaken eerder op de 8 posteren, Onyedika op de 6 en een nieuwe nr. 10 halen.
Intrinsiek vind ik Onyedika de speler met de grootste toekomst voor zich van de huidige kern.
Waar zet je Rits dan in die opstelling? Ik vind Mats net een van onze betere spelers als je kijkt naar de combo mentaliteit / kwaliteit / inzet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 17 mei 2023, 11:23
Tiki Taka schreef: 17 mei 2023, 10:06
Peter schreef: 17 mei 2023, 09:52 Ik vind Nielsen eerder een 6 dan een 8 (daar speelde hij ook bij Union). Met de huidige kern lijkt mij een opstelling met 2 CVM niet verkeerd. Nielsen als aanjager, Onyedika als pivot. Hans hoger op het veld.
Nielsen-Onyedika...daar zit samen te weinig voetballend vermogen in. Ik zou Vanaken eerder op de 8 posteren, Onyedika op de 6 en een nieuwe nr. 10 halen.
Intrinsiek vind ik Onyedika de speler met de grootste toekomst voor zich van de huidige kern.
Waar zet je Rits dan in die opstelling? Ik vind Mats net een van onze betere spelers als je kijkt naar de combo mentaliteit / kwaliteit / inzet.
Ik vind dat de lat hoger kan, mag en moet dan Rits. :grin:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

De lat mag altijd hoger, daar gaat het me niet om. We mogen alleen niet de fout maken die we afgelopen seizoen(en) hadden met een gebrek aan strijdkracht en mentaliteit. Een extra speler op de 10 mag gerust, maar dan kan je wat mij betreft perfect roteren tussen een paar combo's :

- Onyedika / Vanaken / Nieuwe 10
- Onyedika / Rits / Vanaken
- Onyedika / Rits / Nieuwe 10
- Nielsen / Vanaken / Nieuwe 10
- Nielsen / Rits / Vanaken
- Nielsen / Rits / Nieuwe 10
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Rits heeft mij nog niet kunnen bekoren na zijn blessure. Vooral in de playoffs lijkt het niveau wat hoog gegrepen. Wilt natuurlijk niet zeggen dat hij weg moet, blijft voor mij een goeie "squad player" met een voorbeeldige instelling.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 17 mei 2023, 11:48 De lat mag altijd hoger, daar gaat het me niet om. We mogen alleen niet de fout maken die we afgelopen seizoen(en) hadden met een gebrek aan strijdkracht en mentaliteit. Een extra speler op de 10 mag gerust, maar dan kan je wat mij betreft perfect roteren tussen een paar combo's :

- Onyedika / Vanaken / Nieuwe 10
- Onyedika / Rits / Vanaken
- Onyedika / Rits / Nieuwe 10
- Nielsen / Vanaken / Nieuwe 10
- Nielsen / Rits / Vanaken
- Nielsen / Rits / Nieuwe 10
Er moet uitvoeriger en beter mentaal/psychisch gescreend worden bij het aantrekken van nieuwe spelers.
Haal je een japanner bijvoorbeeld, dan weet je dat die 200% werkethiek hebben, bij een Zuid Amerikaan is dat al wat anders.
Die uitgebalanceerde mix in de kern bekomen van technische spelers en werkers, individualisten en team players, jongelingen en anciens....
is een heel belangrijk gegeven.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Dus zoals ieder seizoen zoeken we een vervanger voor Mechele, Vormer, Vanaken en een spits die scoort (ofc)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Artikel uit het nieuwsblad. Los van de belachelijke titel (wat boeit het ons dat die spits tegen een matige ploeg 2x kon scoren?), als de info correct is lijkt het me einde verhaal voor Roman.
Club Brugge toont interesse in Braziliaanse spits die tweemaal scoorde tegen... anderlecht

Club Brugge zoekt offensieve versterking en denkt onder anderen aan een Braziliaan. Igor Thiago (21), de spits van Ludogorets, is in beeld. anderlecht-fans kennen hem misschien nog.

Eind februari was Thiago bijna nog verantwoordelijk voor de uitschakeling van paars-wit in de Conference League. Hij scoorde toen in beide matchen – een keer met de kop, een keer met z’n ‘mindere’ linker –, maar de Bulgaren delfden het onderspit in de strafschoppenreeks.

Sindsdien is Thiago wel helemaal los. In de laatste zeven duels van de reguliere competitie in Bulgarije scoorde hij negen keer, waardoor Ludogorets als leider aan de kampioenenplay-offs is begonnen en waardoor de interesse vanuit het buitenland enorm toenam. Ook bij Club raakten ze dus gecharmeerd door de 1 meter 91 grote en fysiek sterke aanvaller. Hij is zelf op de hoogte van de interesse en ziet blauw-zwart wel zitten.

Dat Club zijn voorhoede moet versterken is ook duidelijk. Ferran Jutgla (24) scoorde in zijn debuutseizoen al wel vijftien keer, maar de laatste maanden heeft hij het moeilijker. Recordaankoop Roman Yaremchuk (27) voldeed niet en zijn toekomst is nog altijd onzeker. Het Spaanse talent Victor Barbera (18) komt al wel transfervrij over, maar hij heeft geen ervaring op het hoogste niveau dus er moet al zeker één centrumspits bij.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 17 mei 2023, 14:08 Dus zoals ieder seizoen zoeken we een vervanger voor Mechele, Vormer, Vanaken en een spits die scoort (ofc)
Mechele is de Olivier Deschacht van Club geworden, heel veel verdienste maar wat mij betreft geen absolute leider die daarenboven ook jongere spelers kan sturen en beter maken.
Vormer is weg, dus ja een nieuwe nr. 8 is echt wel nodig, tenzij Nielsen ineens zijn niveau van Union weet te vinden.
Vanaken heeft al vele seizoenen geen (deftige) concurrent, wat hem nochtans goed zou doen, ook om af en toe te roteren (zie De Bruyne).
Sinds Bacca hebben we geen goalgetter meer gehad, frappant voor een ploeg die 5 keer kampioen speelde op 7 seizoenen tijd.

Dus ja, dit zijn echt wel profielen die asap dienen ingevuld geraken. :dance: :hupclub:
Plaats reactie