Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 13 jun 2023, 10:46 Shinton volstaat voor mij
Bursik is er ook nog
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 13 jun 2023, 10:46 Shinton volstaat voor mij
Is die beter dan Lammens die naar Antwerp is ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 13 jun 2023, 09:34 Zowel Hateboer als Tuanzebe mogen van mij blijven waar ze zitten. Buta lijkt me niet realistisch.
Patris vind ik wel een goeie keuze. Jong, belgisch, veel loopvermogen en potentieel.

Ik hoop ook dat we skov niet verkopen maar veel zal afhangen van hoe hij er in zit. Als hij echt weg wil, zal het moeilijk zijn om hem te stoppen. Moet wel nog iets bij op rechts dan.

Huiswerk wel bijna rond, nog iets centraal vanachter en we zijn er.
Centraal achterin zal het ook afhangen van vertrekkers denk ik. Mogelijk zien ze Ordoñez als vervanger voor Hendry, gesteld dat die laatste inderdaad vertrekt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 13 jun 2023, 11:31
Peter schreef: 13 jun 2023, 09:34 Zowel Hateboer als Tuanzebe mogen van mij blijven waar ze zitten. Buta lijkt me niet realistisch.
Patris vind ik wel een goeie keuze. Jong, belgisch, veel loopvermogen en potentieel.

Ik hoop ook dat we skov niet verkopen maar veel zal afhangen van hoe hij er in zit. Als hij echt weg wil, zal het moeilijk zijn om hem te stoppen. Moet wel nog iets bij op rechts dan.

Huiswerk wel bijna rond, nog iets centraal vanachter en we zijn er.
Centraal achterin zal het ook afhangen van vertrekkers denk ik. Mogelijk zien ze Ordoñez als vervanger voor Hendry, gesteld dat die laatste inderdaad vertrekt.
Er komt sowieso nog een leider als CV bij, een rots centraal in de verdediging.
Hendry, Boyata mogen vertrekken en voor Sylla zou er een mooi bod zijn binnengekomen.
Ik vermoed dat Ordonez nog niet direct klaar is voor het grote werk.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Een rots in de branding :mrgreen:
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Ik zie Sylla liever blijven. Voetballend onze beste verdediger en op zijn 2 rode kaarten na heeft hij niet te veel mis gedaan. 20 miljoen is misschien wel te overwegen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Ik had begrepen dat een verdediger vooral moest kunnen voetballen eigenlijk :mrgreen:
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Sanders schreef: 13 jun 2023, 08:44
ClubFanVinne schreef: 13 jun 2023, 02:55 ...
Als Steven Alzate nog komt dan moet Sowah zeker vertrekken want dan hebben we gewoon teveel middenvelders.
...
Ik zou gaan voor Axel Tuanzebe
Ik denk dan aan een Hans Hateboer of een Buta zouden echt wel een aanwinst kunnen zonder Sabbe volledig te blokkeren. Sandra en Audoor zou ik uitlenen mss ook aan westerlo, die uitleenbeurten lijken goed te lopen en ze krijgen er kansen.
Enkele stukken geknipt voor de duidelijkheid waarop ik antwoord.
Het gerucht van Alzate moet ik gemist hebben. Sowah mag van mij ook vertrekken. Kan zelfs intern opgevangen worden.
Tuanzebe is blessure gevoelig en heeft al twee jaar bijna niets meer gespeeld. Onnodig risico.
Hateboer was een titularis bij Atalanta en zit met een gescheurde kruisband. Altijd een risico. Nu is ook Atalanta niet meer zo indrukwekkend als enkele jaren geleden, maar het zou me straf lijken dat een 29-jarige al een stap terug zet naar België vanuit Italië waar hij basisspeler is. In mijn ogen zou zo iemand ook Sabbe duidelijke blokkeren. Sabbe wordt dan 3e, 4e of 5e in rij op die rechtse flank, afhankelijk van 4 of 5 verdedigers (Hateboer-Mata-Odoi-Sabbe-Olsen of Buchanan zelfs).
Buta speelde bijna alles bij Frankfurt na zijn knieoperatie. Is ook nog maar 26 jaar. Die zie ik dus ook nog niet terugkeren naar België. Die gaat nog zijn mogelijkheden willen aftasten in de grotere competities.

We hebben de laatste jaren een mooie financiële bonus opgebouwd, maar dat kan ons nog altijd niet laten concurreren om basisspelers uit grotere Europese competities te gaan weghalen. We moeten het nog altijd hebben van "verborgen" talenten die we snel genoeg ophalen (Buchanan, Meijer, Lang, Sylla,...) of spelers die wel talent hebben maar toch bij een grotere club op de bank zitten of geen onbetwiste titularis zijn (Yaremchuk, Jutgla, Olsen,...) (dit uiteraard losstaand van het feit of het een geslaagde transfer is/was). Het niveau van onze competitie wordt onderschat, maar naar uitstraling zijn we nu niet meteen een topbestemming voor een speler die al in een grotere competitie zit.

PS: Voetbal24 (ja ik weet het, roddelsite) meldt dat er interesse is in Patris van Leuven, ook op de radar van de mauven. Die jongen kende een fenomenaal seizoensbegin met heel wat assisten, maar kon dat niveau niet aanhouden en speelde daarna op een gewoon deftig niveau.
hateboer heeft maar 1 jaar contract meer en door zijn blessuren en de concurentie strijd met de nieuw aangekochte soppy en de ervaren zappacosta zal het niet zo simple zijn om terug in de ploeg te raken daarom zou voor hem een wisselwerking met sabbe om ondertussen terug fit te worden ideal zijn + al 29 dus ook niet meer de jongste dus voor sabbe die doublure kan zijn voor cuypers ook, hateboer dan kan ontlasten wanneer die terug wat last zou ondervinden. Lijkt mij niet slicht Patris zou ik dan veel meer sabbe blokkeren vinden want dan koop je iemand die maar 3 jaar ouders is, maar die kan ook centraal spelen dacht ik?

Over Tuanzebe die jongen heeft idd al redelijk wat blessures gehad maar zijn geen terugkerende blessures. Volgens mij ook omdat zijn match ritme en structuur door de vele uitleenbeuren en verschillende periodes bij united zelf nooit echt in een ritme is geraakt. Er is nooit spraken geweest bij hem van blessure gevoeligheid aan bepaalde zaken. Hij is op de leeftijd waar hij vast moet spelen en bruggen kan hem dit bieden in de periode waar hij 2 jaar bij villa speelde was hij een hele goeie verdediger. En hij is gratis + zal zijn cariere eindelijk willen lanceren dus gemotiveerd. Je kan er je broek niet aanscheruen geeft hem desnoods contract die meer prestatie gericht is.

odio is meer een stoplap voor meerder plekken maar ik zie hem niet als vaste waarde op rechts. Olsen is een aanvaller terwijl sabbe een vleugelverdediger is met aanvallende kwaliteiten, net als mata en kunnen ook beide centraal spelen ook. Maar zie mata eerder de cv rol op hem nemen vind hem daar nog iets beter . terwijl sabbe zie ik liever iets hoger. Vandaar nog extra wingback.

Over onze competitie je kan altijd zeggen dat het niet aantrekkelijk maar als je nooit zulke spelers haalt of probeert te halen dan wordt het ook aantrekkelijk. mss zegt hateboek ik hou wel van belgie en woont zijn familie dicht bij de belgische grens of mss een deels in belgie wie weet. Er zijn altijd meer factoren.We hebben mignolet ook kunnen overtuigen. We proberen te vaak enkel met rode duivels er zijn nog speler van andere lande op retour die belgie als interesante locatie kunnen zien, Zeker als ze anders bij een laagvlieger moeten gaan spelen die geen champions league of europees speelt.
Sanders
Supersub
Berichten: 1108
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

ClubFanVinne schreef: 14 jun 2023, 00:30
Sanders schreef: 13 jun 2023, 08:44
ClubFanVinne schreef: 13 jun 2023, 02:55 ...
Als Steven Alzate nog komt dan moet Sowah zeker vertrekken want dan hebben we gewoon teveel middenvelders.
...
Ik zou gaan voor Axel Tuanzebe
Ik denk dan aan een Hans Hateboer of een Buta zouden echt wel een aanwinst kunnen zonder Sabbe volledig te blokkeren. Sandra en Audoor zou ik uitlenen mss ook aan westerlo, die uitleenbeurten lijken goed te lopen en ze krijgen er kansen.
Enkele stukken geknipt voor de duidelijkheid waarop ik antwoord.
Het gerucht van Alzate moet ik gemist hebben. Sowah mag van mij ook vertrekken. Kan zelfs intern opgevangen worden.
Tuanzebe is blessure gevoelig en heeft al twee jaar bijna niets meer gespeeld. Onnodig risico.
Hateboer was een titularis bij Atalanta en zit met een gescheurde kruisband. Altijd een risico. Nu is ook Atalanta niet meer zo indrukwekkend als enkele jaren geleden, maar het zou me straf lijken dat een 29-jarige al een stap terug zet naar België vanuit Italië waar hij basisspeler is. In mijn ogen zou zo iemand ook Sabbe duidelijke blokkeren. Sabbe wordt dan 3e, 4e of 5e in rij op die rechtse flank, afhankelijk van 4 of 5 verdedigers (Hateboer-Mata-Odoi-Sabbe-Olsen of Buchanan zelfs).
Buta speelde bijna alles bij Frankfurt na zijn knieoperatie. Is ook nog maar 26 jaar. Die zie ik dus ook nog niet terugkeren naar België. Die gaat nog zijn mogelijkheden willen aftasten in de grotere competities.

We hebben de laatste jaren een mooie financiële bonus opgebouwd, maar dat kan ons nog altijd niet laten concurreren om basisspelers uit grotere Europese competities te gaan weghalen. We moeten het nog altijd hebben van "verborgen" talenten die we snel genoeg ophalen (Buchanan, Meijer, Lang, Sylla,...) of spelers die wel talent hebben maar toch bij een grotere club op de bank zitten of geen onbetwiste titularis zijn (Yaremchuk, Jutgla, Olsen,...) (dit uiteraard losstaand van het feit of het een geslaagde transfer is/was). Het niveau van onze competitie wordt onderschat, maar naar uitstraling zijn we nu niet meteen een topbestemming voor een speler die al in een grotere competitie zit.

PS: Voetbal24 (ja ik weet het, roddelsite) meldt dat er interesse is in Patris van Leuven, ook op de radar van de mauven. Die jongen kende een fenomenaal seizoensbegin met heel wat assisten, maar kon dat niveau niet aanhouden en speelde daarna op een gewoon deftig niveau.
hateboer heeft maar 1 jaar contract meer en door zijn blessuren en de concurentie strijd met de nieuw aangekochte soppy en de ervaren zappacosta zal het niet zo simple zijn om terug in de ploeg te raken daarom zou voor hem een wisselwerking met sabbe om ondertussen terug fit te worden ideal zijn + al 29 dus ook niet meer de jongste dus voor sabbe die doublure kan zijn voor cuypers ook, hateboer dan kan ontlasten wanneer die terug wat last zou ondervinden. Lijkt mij niet slicht Patris zou ik dan veel meer sabbe blokkeren vinden want dan koop je iemand die maar 3 jaar ouders is, maar die kan ook centraal spelen dacht ik?

Over Tuanzebe die jongen heeft idd al redelijk wat blessures gehad maar zijn geen terugkerende blessures. Volgens mij ook omdat zijn match ritme en structuur door de vele uitleenbeuren en verschillende periodes bij united zelf nooit echt in een ritme is geraakt. Er is nooit spraken geweest bij hem van blessure gevoeligheid aan bepaalde zaken. Hij is op de leeftijd waar hij vast moet spelen en bruggen kan hem dit bieden in de periode waar hij 2 jaar bij villa speelde was hij een hele goeie verdediger. En hij is gratis + zal zijn cariere eindelijk willen lanceren dus gemotiveerd. Je kan er je broek niet aanscheruen geeft hem desnoods contract die meer prestatie gericht is.

odio is meer een stoplap voor meerder plekken maar ik zie hem niet als vaste waarde op rechts. Olsen is een aanvaller terwijl sabbe een vleugelverdediger is met aanvallende kwaliteiten, net als mata en kunnen ook beide centraal spelen ook. Maar zie mata eerder de cv rol op hem nemen vind hem daar nog iets beter . terwijl sabbe zie ik liever iets hoger. Vandaar nog extra wingback.

Over onze competitie je kan altijd zeggen dat het niet aantrekkelijk maar als je nooit zulke spelers haalt of probeert te halen dan wordt het ook aantrekkelijk. mss zegt hateboek ik hou wel van belgie en woont zijn familie dicht bij de belgische grens of mss een deels in belgie wie weet. Er zijn altijd meer factoren.We hebben mignolet ook kunnen overtuigen. We proberen te vaak enkel met rode duivels er zijn nog speler van andere lande op retour die belgie als interesante locatie kunnen zien, Zeker als ze anders bij een laagvlieger moeten gaan spelen die geen champions league of europees speelt.
Mijn idee was dat je met Mata/Sabbe een meer defensieve optie hebt op de wingback voor in de moeilijkere matchen en/of Europees.
In de "gemakkelijkere" matchen kan je met Skov op de flank spelen, als hij zou blijven. Hij kan dat en voelt zich daar niet te goed voor. Als in zijn rug dan een type verdediger staat die ook rechtsachter kan staan en dus gewoon is van een flank te dekken, dan heeft hij goede dekking.
Sabbe zou op links ook doublure kunnen zijn, maar ik ben van mening dat defensieve flanken met hun voet mee moeten spelen. In mijn ogen belangrijk als we in balbezit zijn om zo te kunnen meespelen.
Hateboer kan dan een oplossing zijn, als die dat wil en medisch zijn er geen problemen meer.

Ik geloof graag dat Tuanzebe zijn carrière zal willen herlanceren, maar ik denk niet dat die hier een prestatiegericht contract zal aanvaarden. Die zit/zat in het Engelse circuit en die geraken altijd wel nog aan een ploeg in de Championship, desnoods een topper in League One. In de Championship betalen ze ook al goed hoor.
Ik heb natuurlijk niet de wijsheid in pacht :D

Wat betreft het aantrekken van "grotere" spelers: dat is de spreidstand die onze clubs hebben. Simpel gezegd maken clubs winst of overleven ze door transfers en Europese inkomsten. TV-contracten en sponsorcontracten zijn hier veel te laag. Uitzonderingen zijn ploegen waar de eigenaar de put blijft vullen.
Neem Club: Mignolet is inderdaad teruggekomen, maar was toen met voorsprong de grootste verdiener bij ons. Vanaken zag zijn contract al enkele keren opgewaardeerd worden tot een zeer mooi salaris. Vormer, die nog maar recent weg is, zal ook een serieus contract gehad hebben. Je kan zo geen volledige ploeg hebben. Daarnaast moet je de jongeren/talenten hebben om door te verkopen.
Niet vergeten dat, buiten die paar toppers in België, we nog steeds lagere salarissen uitbetalen. Die grotere spelers uit het buitenland (om uw competitie op te waarderen) gaan niet zomaar voor een appel en een ei naar België komen. Momenteel zie ik enkel Club en Antwerp in staat om dergelijk loon uit te betalen. Van Union is geweten dat ze geen hoge salarissen uitbetalen. Genk gooit ook niet met geld. Standard is terug aan het opbouwen, dus die zijn voorzichtig. Idem bij de mauven waar ze liever de dure contracten nog altijd zien vertrekken (Refaelov, Trebel,...) Vertonghen en Van Crombrugge worden gehouden als leiders. Gent is subtop en betaalt ook een navenant loon.

Als je ziet dat Onuachu bij de eerste degradant in de PL nog pakken meer kan verdienen dan bij Genk, waar hij toch de Gouden Schoen won, topschutter is geweest en op weg leek naar een nieuwe topschutterstitel. Henry (ex-Leuven) stond op de radar van Club en anderlecht afgelopen winter. Uiteindelijk kwam het niet tot een transfer (waarschijlijk looneisen). Het is simpel gezegd om buitenlandse toppers te halen, maar het geld moet van ergens komen. Zoiets bouw je geleidelijk aan op.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Je zegt zelf dat brugge hiertoe in staat is, dus waarom down we dit dan niet he moet geen hele ploeg met zulke speakers hebben e. En in Italie betalen ze ook niet de lonen van in de premier league. De laagste ploeg krijgt daar zelfs 100milj TV geld wat meer is dan ons volledig contract. Tuanzebe zal zoizo moeten inleveren niemand gaat hem nu een top contract geven en spelen in Europa is mooier dan in engelse 2de klasse. Union heeft toch ook een engelse verdediger lopen wrm zou brugge dat dan niet kunnen. Hateboer zou je idd een mooi loon moeten geven maar vormer is weg dus daar is ruimte voor. + Lang en Buchanan die vertrekken.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

vanGentmaarvoorClub schreef: 12 jun 2023, 13:09 Laat ons hopen
Thiago officieel
Vetlesen zou vandaag zijn medische testen afleggen
Officieel nu. Nu Vetlesen nog.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Heel blij met Victor Barbera !
Benvinguts !
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 14 jun 2023, 19:18 Heel blij met Victor Barbera !
Benvinguts !
We beschikken momenteel over 5 centrumspitsen; Yaremchuk, Thiago, Jutgla, Vermant en Barbera.
Daarvan zullen er wel nog 2 vertrekken (al dan niet op uitleenbasis).
Sanders
Supersub
Berichten: 1108
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 15 jun 2023, 07:29
vanGentmaarvoorClub schreef: 14 jun 2023, 19:18 Heel blij met Victor Barbera !
Benvinguts !
We beschikken momenteel over 5 centrumspitsen; Yaremchuk, Thiago, Jutgla, Vermant en Barbera.
Daarvan zullen er wel nog 2 vertrekken (al dan niet op uitleenbasis).
Ik acht de kans groot dat zowel Vermant als Barbera nog heel wat minuten gaan maken bij NXT. Vermant kan eventueel uitgeleend worden aan een andere eersteklasser als hij daar eerste spits zou kunnen zijn. Maar aan wie? Mechelen heeft niet echt een diepe spits momenteel.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 15 jun 2023, 09:49
Tiki Taka schreef: 15 jun 2023, 07:29
vanGentmaarvoorClub schreef: 14 jun 2023, 19:18 Heel blij met Victor Barbera !
Benvinguts !
We beschikken momenteel over 5 centrumspitsen; Yaremchuk, Thiago, Jutgla, Vermant en Barbera.
Daarvan zullen er wel nog 2 vertrekken (al dan niet op uitleenbasis).
Ik acht de kans groot dat zowel Vermant als Barbera nog heel wat minuten gaan maken bij NXT. Vermant kan eventueel uitgeleend worden aan een andere eersteklasser als hij daar eerste spits zou kunnen zijn. Maar aan wie? Mechelen heeft niet echt een diepe spits momenteel.
Ik zou Vermand ook uitlenen aan een andere 1ste klasser, kijk maar naar De Cuyper en destijds Mechele, dat draaide positief uit, naar hun ontwikkeling toe.
Barbera lijkt me op korte termijn Club Nxt materiaal te zijn.
Plaats reactie