Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Vind ik een goede analyse die aanleunt bij hoe ik er mij over voel, al is de conclusie bij mij lichtjes anders:

Een centrale verdediger lijkt mij niet strikt nodig. Op CL niveau komt Mechele tekort en als we als ploeg willen doorgroeien naar een hoger niveau dan is er geen plaats meer voor hem. Volgend seizoen lijkt me daar niet het seizoen voor. Met Ordonez, Spileers, Mechele en Sylla zijn we op die positie goed bezet.
RB zou ik waarschijnlijk wel doen. Vraag is of Mata zijn niveau nog gaat halen. Op zich kan Mata met speelminuten voor Sabbe wel wat mij betreft.
CM lijkt me nodig, mogelijk zelfs 2 (8 en een 10).
Flankaanvallers lijkt me duidelijk, zeker links (post Lang & Buchanan)
Spits denk ik niet dat ze nog iets gaan halen na de komst van Barbera, tenzij Jutgla & Yaremchuk vertrekken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Michal Skoras (Lech Poznan) als vervanger voor Lang ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3335
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 21 apr 2023, 10:48 Vind ik een goede analyse die aanleunt bij hoe ik er mij over voel, al is de conclusie bij mij lichtjes anders:

Een centrale verdediger lijkt mij niet strikt nodig. Op CL niveau komt Mechele tekort en als we als ploeg willen doorgroeien naar een hoger niveau dan is er geen plaats meer voor hem. Volgend seizoen lijkt me daar niet het seizoen voor. Met Ordonez, Spileers, Mechele en Sylla zijn we op die positie goed bezet.
RB zou ik waarschijnlijk wel doen. Vraag is of Mata zijn niveau nog gaat halen. Op zich kan Mata met speelminuten voor Sabbe wel wat mij betreft.
CM lijkt me nodig, mogelijk zelfs 2 (8 en een 10).
Flankaanvallers lijkt me duidelijk, zeker links (post Lang & Buchanan)
Spits denk ik niet dat ze nog iets gaan halen na de komst van Barbera, tenzij Jutgla & Yaremchuk vertrekken.
Mechele was basisspeler in een CL-campagne waarin we overwintering afdwongen. Zijn verdedigende statistieken moesten na de poulefase niet onderdoen voor die van toppers.

Voor de rechtsback is er niets nodig als Mata nog goed genoeg wordt bevonden en fit blijft. Drie basisplaatsen op rij laatste weken zijn wel positief in dat opzicht. Odoi ligt ook nog één seizoen onder contract, en zelfs als die vertrekt, heb je met Sabbe of evt. De Roeve jongens uit eigen jeugd die je ook kansen gaat moeten geven.

Op de 6 of de 8 moet er voor mij niet meteen iets bij. Met Rits, Nielsen, Onyedika en Audoor zitten we daar normaal wel goed.

Doublure voor Hans komt altijd op hetzelfde neer: Hans speelt in principe alles, dus een vervanger zal al van heel goeden huize moeten komen om hem uit de ploeg te duwen. Welke topper in spe die niet uit eigen jeugd komt gaat die stap willen zetten? Niet evident. Binnen onze kern hebben we Sandra of Talbi die op termijn graag aanspraak willen maken op Hans' plaats, maar voorlopig lijkt dat nog niet te lukken.

Voor de spits gaan ze bij een vertrek van Yaremchuk volgens mij nog op zoek willen naar een meer ervaren aanvaller, naast Jutglà (indien hij blijft), en de talentrijke maar onervaren Barbera en Vermant. Kan natuurlijk ook dat Chuk gewoon blijft, in functie van wat de nieuwe T1 vindt en hoe zijn voorbereiding verloopt.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Club Brugge telt zes miljoen euro neer voor Poolse international (Michal Skoras) en wil ook Kadri (KV Kortrijk)

Artikel van hln
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Yago »

Mijn vertrouwen in deze aankopen is niet groot. Zeker bij Kadri vraag ik me af waarom we dat in godsnaam zouden doen.
Laatst gewijzigd door Yago op 26 apr 2023, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3335
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Yago schreef: 26 apr 2023, 17:37 Mijn vertrouwen in deze aankopen is niet groot. Zeker bij Kadri vraag ik me af waarom wat dat in godsnaam zouden doen.
Ik moet zeggen dat ik geen van beide echt ken. Kortrijk dit seizoen amper aan het werk gezien, en Kadri dus ook niet.

Skóraś was vanaf de u16 jeugdinternational voor Polen en heeft ondertussen 4 caps (als invaller) voor hun A-elftal, en de track record van onze scouting is top als het op wingers aankomt, dus die zal wel iets kunnen.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Yago schreef: 26 apr 2023, 17:37 Mijn vertrouwen in deze aankopen is niet groot. Zeker bij Kadri vraag ik me af waarom we dat in godsnaam zouden doen.
22 jarige concurrent voor Vanaken die mogelijk niet meteen verwacht te spelen? Ik heb hem alleen tegen Club zien spelen en toen kon hij mij zeker bekoren.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Yago »

Ik zie hem nooit de kwaliteit van Vanaken halen, is mijn punt. Dan geef ik liever tijd aan jeugdspelers (Sandra) tot we iemand halen om hem ook echt te vervangen als titularis.
Sanders
Supersub
Berichten: 1058
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 26 apr 2023, 18:32
Yago schreef: 26 apr 2023, 17:37 Mijn vertrouwen in deze aankopen is niet groot. Zeker bij Kadri vraag ik me af waarom we dat in godsnaam zouden doen.
22 jarige concurrent voor Vanaken die mogelijk niet meteen verwacht te spelen? Ik heb hem alleen tegen Club zien spelen en toen kon hij mij zeker bekoren.
Ik heb hem ook enkel zien spelen onlangs op Kortrijk tegen ons. Viel mij toen wel op in positieve zin, maar misschien ook omdat we hem net iets teveel ruimte gaven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 26 apr 2023, 17:37 Mijn vertrouwen in deze aankopen is niet groot. Zeker bij Kadri vraag ik me af waarom we dat in godsnaam zouden doen.
Inderdaad, Fadera OK nog maar Kadri is veel te weinig voor Club, wat mij betreft.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3335
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Twee keer een scoutingverslag van Kadri:
- https://targetscouting.com/2022/02/03/k ... 0-01-2022/
- https://targetscouting.com/2022/12/28/k ... 6-11-2022/

Komt blijkbaar uit een goede jeugdopleiding (Paradou, zelfde als die waaruit onder meer Zorgane (Charleroi) of Youcef Atal (ex-KVK, nu Nice) komen.

Artikel van midden maart in de Krant van West-Vlaanderen met een aantal getuigenissen over hem:
[spoiler]
Abdelkahar Kadri, de Algerijnse ster van KV Kortrijk voor wie Club moet vrezen: “Van zijn makelij lopen er in België niet veel”

Christian Vandenabeele
Sportjournalist
16 maart 2023, 09:46

Interviews geeft hij nog altijd niet. Maar sinds hij hersteld is van zijn zware knieblessure laat Abdelkahar Kadri (22) met steeds meer weerklank zijn voeten spreken. “Amai, wat kan die kleine toch voetballen!”, luidt het in de spelersgroep van KV Kortrijk. En door het uitvallen van Selemani vorige zaterdag wordt de jonge Algerijn meer dan ooit de patron die KVK in eerste moet houden. Waarop KVK véél geld van de fijnbesnaarde spelmaker hoopt te maken. Vijf getuigenissen, vijf lofbetuigingen.

Ex-coach en landgenoot Karim Belhocine: “Een mix van Iniesta en Xavi”:

“Wat jullie tegen Zulte Waregem van hem zagen, wist ik al van in het begin. Ik kende Kadri al van bij Paradou AC, de Algerijnse club waar hij vandaan komt. Toen ik vorig seizoen trainer werd bij Kortrijk, besprak ik met hem twee werkpunten om in Europa te kunnen slagen: zijn defensief positiespel verbeteren en op de eigen helft rustiger en efficiënter worden, want hij stak veel risico in zijn spel.”

“Ik zette hem eerst op de tien, maar zag snel dat hij de behoefte had om veel de bal te raken en die lager op het veld te komen zoeken. Met een man in zijn rug hield dat veel gevaar op balverlies in. Daarom zette ik hem lager, als acht of tweede zes, van waar hij met het spel voor zich de bal hoger kon brengen, met een pass of een loopactie een linie kon uitschakelen.”

“Dit seizoen begon hij fantastisch aan de voorbereiding, maar hij geraakte op stage in Nederland bij het draaien geblesseerd aan de knie. Het verdict: operatie en zes maanden out. Terwijl sommigen dan met tranen in de ogen staan, zei hij meteen: Ik zal harder werken en sterker terugkeren. Dat getuigt van zijn sterke karakter. Je moet weten: al die talenten die van Paradou AC komen, zijn jongens die thuis geleerd werden dat ze moeten werken om iets te bereiken. Zij willen absoluut ook voor hun familie slagen en in moeilijke momenten denken ze daaraan. Hij heeft een groot potentieel en legt zichzelf geen limieten op. Kadri is een beetje een mix van het type kleine middenvelders als Iniesta en Xavi van wie het heel moeilijk was om een bal af te pakken. Hij heeft veel gewerkt op fysiek vlak, heeft krachtige dijen en doet zijn defensief werk. Ik denk dat het seizoen helemaal anders zou zijn verlopen met hem erbij, want het was de bedoeling dat hij de patron ging worden. Hij voelt zich super in Kortrijk en is door iedereen graag gezien. Dat hij geen interviews geeft, is misschien uit voorzichtigheid. Want hij is zeker niet introvert. In de kleedkamer is hij heel open en maakt hij plezier met iedereen.”

Ex-ploegmaat Michiel Jonckheere: “Een van de beste met wie ik ooit trainde”

“In spelletjes vier tegen vier of vijf tegen vijf is het een van de beste spelers met wie ik ooit speelde. Hij was onhoudbaar, omdat hij technisch zo onderlegd is, klein en wendbaar is en zo makkelijk draait en keert. Je kon de bal nooit afpakken. In elf tegen elf vond ik dat hij toen voor iemand met zijn kwaliteiten nog wat efficiëntie miste en te weinig rendement haalde. Soms was hij ook niet genoeg aanwezig. Dat was niet onlogisch: voor zo’n jonge speler die uit Algerije komt, is onze competitie geen cadeau.”

“Zijn wisselvalligheid kwam dus zeker niet omdat het in zijn hoofd niet goed zat. Integendeel: hij is iemand die zich altijd inzet, het volume heeft om de hele wedstrijd te blijven lopen én in duel zijn lichaam goed gebruikt. Nu zie je dat hij groeit en meer verantwoordelijkheid opneemt. De volgende stap is een constante leggen in zijn prestaties. Dat betekent: meer wedstrijden spelen zoals tegen Zulte Waregem. Ik ben ervan overtuigd dat hij dan goed zal zijn voor zes, zeven goals en evenveel assists per seizoen.”

“Het is een speler met heel veel mogelijkheden, vooral omdat er volgens mij een goeie kop opstaat. Je kan hem op verschillende posities zetten: op acht, als tweede zes en zelfs als flankspeler in een bepaalde rol. Iedere trainer heeft het voor zo’n speler, ook voor het werk dat hij bij balverlies doet. Ik heb ook nooit geweten dat hij het op het vlak van discipline liet afweten. Hij was rustig in de kleedkamer, vriendelijk in de omgang met andere spelers en correct tegenover de staf. Alles wat je van een voetballer verlangt, heeft hij.”

Sportief manager KVK Rik Foulon: “Dat zo’n speler in het oog springt, is logisch”

“Hij heeft heel snel begrepen dat hij zich moest aanpassen en vooral moest zorgen dat hij positioneel goed stond en zich ook bij balverlies nuttig moest maken. Het is een slim baaske, hij pikt de dingen snel op. Zijn spel is niet zonder risico, maar hij lijdt nu minder balverlies en slaagt er ook in ballen te recupereren.”

“In het begin stond hij op tien, maar hij bleek geen speler die op zijn best is als hij met de rug naar doel tussen de lijnen de bal komt vragen en van daaruit zijn actie maakt. Hij is veel sterker als hij zijn voetbal kan brengen met het spel voor zich. Van daar kan hij met zijn balvastheid en balvaardigheid, zijn snelheid, zijn creativiteit en zijn finesse in zijn passing makkelijk een linie breken. Hij schakelt heel snel een man uit. Die versnelling maakt hem zo interessant.”

“Jammer van zijn blessure, want hij had dit seizoen van grote waarde kunnen zijn voor het elftal. Out van voor de start van de competitie tot nieuwjaar, dat kwam heel ongelegen en was een domper voor de groep. We hebben hem gemist. Ook omdat hij iemand is met de leiderscapaciteiten om de patron van de ploeg te worden. Het is een jongen met karakter, die heel zelfbewust is en zich op alle vlakken laat gelden. Dat zo’n speler in het oog springt, is logisch. De Belgische competitie bestaat vooral uit spelers met loopvermogen, duelkracht, power en eentijdsvoetbal. Van de makelij van Kadri zijn er hier niet zoveel.”

“Hij kan zeker een hoger niveau aan” – analist Francky Dury

“Ik was onder de indruk van zijn prestatie tegen Zulte Waregem onlangs. De manier waarop hij in de combinatie het eerste doelpunt maakt, is klasse; en hoe hij bij de derde goal wegdraait van Sissako en Avenatti bedient, is gewoon top. Zijn grootste kwaliteit is zijn acceleratie met de bal aan de voet. Vanuit een georiënteerde balaanname kan hij geweldig versnellen en een actie maken. Dat betekent dat hij sneller denkt dan de tegenstander, weet waar de ruimte ligt en wat hij gaat doen. Hij kan centraal op het middenveld goed de relais maken.”

“Door de combinatie van zijn balvastheid, lichaamscoördinatie, wendbaarheid en versnelling kan hij zijn technisch vermogen in heel veel goeie verticale acties omzetten. Het is iemand met heel veel kwaliteiten die in België zeker op een hoger niveau meekan. Mocht hij de kans krijgen om naar Gent of zo te gaan, dan zou ik dat doen. Ik denk dat Kortrijk in de problemen is gekomen doordat hij is uitgevallen. Johan Cruijff zei altijd: als je de bal hebt, kan de tegenstander niet scoren. Ik voeg daar nog een regel aan toe: als je de bal in de ploeg kunt houden, sta je ook juist bij balverlies.”

Ploegmaat Kristof D’haene: “Eerst hier een topclub, dan het buitenland”

“Jammer van die blessure, want anders stond hij nu waarschijnlijk al iets verder. Ik denk dat we nog niet alles van zijn kunnen gezien hebben. Op training doet hij soms acties waarvan de hele groep zegt: amai, wat kan die kleine toch voetballen! Als je zijn assist op Avenatti in Waregem ziet, weet je: je moet hem bij wijze van spreken omverschoppen om hem tegen te houden. Hij is ongelooflijk balvast en met zijn versnelling kun je hem niet pakken, dat ervaren wij genoeg op training.”

“Pas op: hij is klein, maar het is een stevig baaske. Hij staat sterk op zijn benen. Qua tactiek is hij er veel op vooruitgegaan én hij speelt sneller de bal dan in het begin, zoekt sneller de één-twee. Als hij zoals in Waregem met een goal en een assist efficiënt begint te worden, zal hij helemaal klaar zijn voor een stap hogerop.”

“Het is een fantastische voetballer. Hij steekt er bij ons bovenuit. Waarschijnlijk is hij al te goed om nog bij ons te zitten, maar we zijn blij dat hij er nog is. Het is ook een topkerel, iemand die zijn job serieus neemt en met wie je eens kunt lachen. Als hij zo voortdoet, zal hij een hele mooie carrière maken. Ik zeg vaak tegen hem: voetjes op de grond! Bij een ploeg die meer de bal heeft dan wij, zullen zijn kwaliteiten nog meer tot hun recht komen. Ik ben benieuwd naar zijn toekomst. Daar praat ik soms met hem over. Misschien is het best om eerst te bevestigen bij een topploeg in België. Als hij ook daar uitblinkt, dan weet ik niet waar hij zal eindigen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 889
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Vergas Ronald »

Peter schreef: 21 apr 2023, 10:48Op CL niveau komt Mechele tekort en als we als ploeg willen doorgroeien naar een hoger niveau dan is er geen plaats meer voor hem.
Ieder jaar halen we vervanger voor Mechele die na 6 speeldagen op de bank beland en mag kijken hoe Mechele 40 wedstrijden start, 10 jaar doen we dit. Is traditie geworden intussen. Zal eindigen zoals Deschacht bij anderlecht. 17 seizoenen op rij een vervanger gehaald, 17 jaar in de ploeg blijven staan, als hij z'n schoenen aan de haak hangt zal iedereen zeggen amai we hadden toch 17 jaar een goeie centerback :D
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Vermeende interesse in Hugo Vetlesen, een 23 jarige Noorse centrale middenvelder van Bodo Glimt.
Dit lijkt me heel voorbarig, gezien de huidige stoffering op die positie ; Nielsen, Rits, Onyedika.

Tevens zou Genk nu ook interesse in de Gambiaanse flankaanvaller Fader van Zulte Waregem.
Wat betreft Watanabe, de Japanse CV van Kortrijk, is het koffiedik kijken of Club concrete interesse betoont al dan niet in die speler.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 05 mei 2023, 09:19 Vermeende interesse in Hugo Vetlesen, een 23 jarige Noorse centrale middenvelder van Bodo Glimt.
Dit lijkt me heel voorbarig, gezien de huidige stoffering op die positie ; Nielsen, Rits, Onyedika.
Van mij mag er iets bij op de 8. Nielsen en Onyedika hun beste plaats is op de 6. Vormer is niet vervangen en dat type missen we nu wel.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Prioriteiten komende zomer qua inkomende transfers, wat mij betreft ;

CV : een ervaren centrale verdediger (Watanabe?), een echte leider om jonge gasten te flankeren en bij te sturen zoals Spileers, Sylla, Ordonez, Sabbe, Meijer
CAM : een aanvallende middenvelder die snelheid, techniek, diepgang en individuele acties brengt
CM : een centrale middenvelder, een nr. 8 die eveneens snelheid brengt...ons huidige middenveld is veel te statisch en traag
Deze zal er waarschijnlijk niet komen, gezien de aanwezigheid van Rits, Nielsen en Vanaken.
S : een goalgetter, die we sinds het vertrek van Bacca niet meer gehad hebben

Voorts zal het afhangen van de uitgaande transfers, wie er nog zal gehaald moeten worden.
Plaats reactie