Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 02 jun 2023, 07:57
Sanders schreef: 01 jun 2023, 19:16
Tiki Taka schreef: 30 mei 2023, 14:05 De komst van Hugo Vetlesen ZOU bijna zo goed als rond zijn.
Eindelijk een deftige concurrent voor Vanaken, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Volgens VI zou HLN melden dat Vetlesen een akkoord hebben met Feyenoord.
Feyenoord ontkent echter.
De Rotterdammers zouden afgelopen winter wel een bod van 5 miljoen geweigerd zien.
Benieuwd wat hem kan overtuigen voor de ene of de andere ploeg...

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-stri ... 4X1t5AZpUU
Feyenoord is kampioen en speelt dus CL komend seizoen...
Maar wij zijn financieel tot meer in staat, i.e. hem een beter loon geven. Feyenoord moet nog steeds hun centen tellen. Getuige het feit dat ze Dessers niet konden aantrekken, ondanks dat zowel Feyenoord en Dessers dit zagen zitten. Het is maar wat de speler wil. Minder loon en kans op spelen in CL of meer loon en kans op spelen in ECL.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 02 jun 2023, 07:57 Feyenoord is kampioen en speelt dus CL komend seizoen...
Ik vraag me af in hoeverre dat effectief meespeelt. Club eindigde de laatste 10 seizoenen maar 1x niet in de top-2, bij Feynoord schommelt het veel harder - zij eindigden maar 3x in de top-2 de laatste 10 jaar (laagste positie de 5de, ook 2x 4de plaats). Ik begrijp dat spelers graag vooruitzichten hebben om op het hoogste niveau te spelen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat je dat bij Club kan - het is niet omdat we 1 seizoen geen CL spelen dat we plots een matige ploeg geworden zijn.

De voorbije seizoenen hebben Antwerp, Genk en zelfs anderlecht spelers kunnen overtuigen om bij hen te komen - het is niet dat zij geweldige Europese successen kunnen voorleggen. Zelfs ALS we dit seizoen kampioen gespeeld zouden hebben, dan kan je nieuwe spelers 2 CL-matchen beloven want je kan even goed in de voorrondes uitgeschakeld zijn. Ik denk dus dat CL-voetbal op zich wel een argument is, maar zeker niet doorslaggevend bij spelers die wat nadenken en kijken naar het grotere plaatje.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 02 jun 2023, 08:56
IsO schreef: 02 jun 2023, 07:57 Feyenoord is kampioen en speelt dus CL komend seizoen...
Ik vraag me af in hoeverre dat effectief meespeelt. Club eindigde de laatste 10 seizoenen maar 1x niet in de top-2, bij Feynoord schommelt het veel harder - zij eindigden maar 3x in de top-2 de laatste 10 jaar (laagste positie de 5de, ook 2x 4de plaats). Ik begrijp dat spelers graag vooruitzichten hebben om op het hoogste niveau te spelen, maar het lijkt me vrij duidelijk dat je dat bij Club kan - het is niet omdat we 1 seizoen geen CL spelen dat we plots een matige ploeg geworden zijn.

De voorbije seizoenen hebben Antwerp, Genk en zelfs anderlecht spelers kunnen overtuigen om bij hen te komen - het is niet dat zij geweldige Europese successen kunnen voorleggen. Zelfs ALS we dit seizoen kampioen gespeeld zouden hebben, dan kan je nieuwe spelers 2 CL-matchen beloven want je kan even goed in de voorrondes uitgeschakeld zijn. Ik denk dus dat CL-voetbal op zich wel een argument is, maar zeker niet doorslaggevend bij spelers die wat nadenken en kijken naar het grotere plaatje.
Hangt inderdaad af van wat speler wil/zoekt op dit ogenblik in zijn carrière. Wel een goeie vibe bij Vetlesen, op basis van wat ik hoor, lees en zie. Zou die graag zien komen!
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Zou Veerman niet willen komen :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Vetlesen zou dan toch voor Feyenoord opteren, het feit dat ze CL voetbal spelen zou een grote rol spelen.
Miljaar, dat zou heel jammer zijn.

De Cuyper heeft verlengd tot 2026.

Thiago Silva kan kampioen spelen deze week met Ludogorets, transfer zal volgende week dan wel officieel gemaakt worden.
Barbera (Barca B), daar is het stil over.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ik vind het ook verrassend stil rond Victor Barbera
Is al zo lang sprake van dat de deal "rond" zou zijn maar ik vrees er een beetje voor
Zou nochtans een geweldige aanwinst zijn
of is er een logische reden waarom dit zo lang aansleept ?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Geen idee eerlijk gezegd. Ik ga er nog altijd vanuit dat die transfer rond is
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Laat ons hopen
Thiago officieel
Vetlesen zou vandaag zijn medische testen afleggen
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 12 jun 2023, 13:09 Laat ons hopen
Thiago officieel
Vetlesen zou vandaag zijn medische testen afleggen
Ik dacht echt dat Vetlesen voor Feyenoord zou kiezen na de transfer van Kokcu daar. Gelukkig voor ons doet hij dat niet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 12 jun 2023, 16:39
vanGentmaarvoorClub schreef: 12 jun 2023, 13:09 Laat ons hopen
Thiago officieel
Vetlesen zou vandaag zijn medische testen afleggen
Ik dacht echt dat Vetlesen voor Feyenoord zou kiezen na de transfer van Kokcu daar. Gelukkig voor ons doet hij dat niet.
Is nog niet definitief natuurlijk, maar ik zou alvast heel blij zijn mocht deze rond komen...

Een element dat mogelijk in ons voordeel speelt, en waar ik nog niet aan had gedacht, is onze nieuwe Noorse coach. Misschien dat dat aspect (een landgenoot als T1) ook niet onbelangrijk is bij de keuze van de eerste niet-Noorse ploeg in de carrière van Vetlesen.

Ik zie trouwens dat hij geboren is in ons land (Eigenbrakel). Kan toeval zijn natuurlijk, maar zou ook een rol kunnen spelen bij zijn keuze, bijvoorbeeld mocht hij hier nog familie hebben wonen...
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Ik ga er vanuit dat Lang vertrekt prijs tussen 15 en 20 milj en Buchanan ook prijs tussen de 13 en 18 milj. Voor mij mag je Olsen niet verkopen voor minder dan 25 milj is in mijn ogen onze beste speler. Als hij blijft hebben we genoeg aanvallende flankspelers spelers. Ik vermoed dat Deila gaat wisselen tussen 3-5-2 en 3-4-3.

Ik denk dat we al 3 goeie transfers gedaan hebben in dat opzicht. Als Steven Alzate nog komt dan moet Sowah zeker vertrekken want dan hebben we gewoon teveel middenvelders.

De prioriteit voor de verdere transfermarkt zou een rechtsvoetige CV van een hoog niveau die Mechele en Mata kan uitdagen voor een basis plaats. Boyata en Hendry mogen vertrekken van mij. Ik zou gaan voor
Axel Tuanzebe kan een enorm koopje zijn want met wat speelminuten geloof ik dat hij een speler van 20 milj of meer kan zijn. Jammer genoeg nooit echt doorgebroken bij united maar zeker goed genoeg voor de belgische top en zelfs europese subtoppers na een jaar of 2 continue spelen.

Verder hebben we allesinds genoeg spitsen nu Met Yaremchuck, Tiago, Judgla, Vermant en Barbera hebben we 5 centrum spitsen. Op de rechter wingback mag er nog wat bij, als Buchanan vertrekt moet dat nog opgevangen worden. Ik denk dan aan een Hans Hateboer of een Buta zouden echt wel een aanwinst kunnen zonder Sabbe volledig te blokkeren. Sandra en Audoor zou ik uitlenen mss ook aan westerlo, die uitleenbeurten lijken goed te lopen en ze krijgen er kansen.
Bijlagen
lineup club brugge2.JPG
lineup club brugge2.JPG (194.22 KiB) 13416 keer bekeken
lineup club brugge.jpg
lineup club brugge.jpg (236.38 KiB) 13416 keer bekeken
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

ClubFanVinne schreef: 13 jun 2023, 02:55 ...
Als Steven Alzate nog komt dan moet Sowah zeker vertrekken want dan hebben we gewoon teveel middenvelders.
...
Ik zou gaan voor Axel Tuanzebe
Ik denk dan aan een Hans Hateboer of een Buta zouden echt wel een aanwinst kunnen zonder Sabbe volledig te blokkeren. Sandra en Audoor zou ik uitlenen mss ook aan westerlo, die uitleenbeurten lijken goed te lopen en ze krijgen er kansen.
Enkele stukken geknipt voor de duidelijkheid waarop ik antwoord.
Het gerucht van Alzate moet ik gemist hebben. Sowah mag van mij ook vertrekken. Kan zelfs intern opgevangen worden.
Tuanzebe is blessure gevoelig en heeft al twee jaar bijna niets meer gespeeld. Onnodig risico.
Hateboer was een titularis bij Atalanta en zit met een gescheurde kruisband. Altijd een risico. Nu is ook Atalanta niet meer zo indrukwekkend als enkele jaren geleden, maar het zou me straf lijken dat een 29-jarige al een stap terug zet naar België vanuit Italië waar hij basisspeler is. In mijn ogen zou zo iemand ook Sabbe duidelijke blokkeren. Sabbe wordt dan 3e, 4e of 5e in rij op die rechtse flank, afhankelijk van 4 of 5 verdedigers (Hateboer-Mata-Odoi-Sabbe-Olsen of Buchanan zelfs).
Buta speelde bijna alles bij Frankfurt na zijn knieoperatie. Is ook nog maar 26 jaar. Die zie ik dus ook nog niet terugkeren naar België. Die gaat nog zijn mogelijkheden willen aftasten in de grotere competities.

We hebben de laatste jaren een mooie financiële bonus opgebouwd, maar dat kan ons nog altijd niet laten concurreren om basisspelers uit grotere Europese competities te gaan weghalen. We moeten het nog altijd hebben van "verborgen" talenten die we snel genoeg ophalen (Buchanan, Meijer, Lang, Sylla,...) of spelers die wel talent hebben maar toch bij een grotere club op de bank zitten of geen onbetwiste titularis zijn (Yaremchuk, Jutgla, Olsen,...) (dit uiteraard losstaand van het feit of het een geslaagde transfer is/was). Het niveau van onze competitie wordt onderschat, maar naar uitstraling zijn we nu niet meteen een topbestemming voor een speler die al in een grotere competitie zit.

PS: Voetbal24 (ja ik weet het, roddelsite) meldt dat er interesse is in Patris van Leuven, ook op de radar van de mauven. Die jongen kende een fenomenaal seizoensbegin met heel wat assisten, maar kon dat niveau niet aanhouden en speelde daarna op een gewoon deftig niveau.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Zowel Hateboer als Tuanzebe mogen van mij blijven waar ze zitten. Buta lijkt me niet realistisch.
Patris vind ik wel een goeie keuze. Jong, belgisch, veel loopvermogen en potentieel.

Ik hoop ook dat we skov niet verkopen maar veel zal afhangen van hoe hij er in zit. Als hij echt weg wil, zal het moeilijk zijn om hem te stoppen. Moet wel nog iets bij op rechts dan.

Huiswerk wel bijna rond, nog iets centraal vanachter en we zijn er.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 13 jun 2023, 09:34 Zowel Hateboer als Tuanzebe mogen van mij blijven waar ze zitten. Buta lijkt me niet realistisch.
Patris vind ik wel een goeie keuze. Jong, belgisch, veel loopvermogen en potentieel.

Ik hoop ook dat we skov niet verkopen maar veel zal afhangen van hoe hij er in zit. Als hij echt weg wil, zal het moeilijk zijn om hem te stoppen. Moet wel nog iets bij op rechts dan.

Huiswerk wel bijna rond, nog iets centraal vanachter en we zijn er.
2de keeper ?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Shinton volstaat voor mij
Plaats reactie