Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Lijkt er niet te gaan komen en dan is dat toch twijfelachtig beleid. We verkopen er twee, waaronder onze beste en we hopen dat Boyata er doorkomt?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Al die paniekzaaierij is hier toch nergens voor nodig.
We spelen geen Champions League dit seizoen hé.
We hebben nu al een veel te grote kern.
En .. we hebben toch onze talentvolle Ordoñez hier rondlopen. Zal niet lang duren voor die zijn kans krijgt om te starten.
Hendrik
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2019, 02:56

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Hendrik »

Volgens dit statement op de website lijkt het definitief dat er geen spelers meer bijkomen deze mercato. Ik heb er alle vertrouwen in dat Mechele, Spileers, Ordonez en co. dat top zullen doen maar ergens voelt het toch een beetje als een gemiste kans dat we geen absolute leider erbij gehaald hebben (wat niet noodzakelijk betekent dat Mechele geen stimulans is voor de jonkies om het goed te doen en ze daarbij te begeleiden met al zijn ervaring).

Quote:
"Club Brugge sluit zijn zomermercato af na het aantrekken van Hugo Vetlesen, Philip Zinckernagel, Michal Skoras, Victor Barbera, Nordin Jackers, Maxim De Cuyper (terugkeer Westerlo) en Igor Thiago. Daarnaast werden Joel Ordonez, Kyriani Sabbe en Chemsdine Talbi definitief naar de A-kern gepromoveerd."

https://www.clubbrugge.be/nl/news/club- ... -league-in
Hendrik
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2019, 02:56

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Hendrik »

Een leider in de verdediging bedoel ik daar uiteraard mee, kleine verduidelijking
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Levi »

Dat wordt in januari bijsturen en een centrale verdediger halen. Transfer periodes dienen om versterkt te worden: wel centraal achteraan zijn we gewoon verzwakt. We rekenen volop op boyata, hopelijk bewijst hij mijn ongelijk en dat van velen maar ik zie het niet meer in hem.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Levi »

Heb ergens nog de hoop dat ze mss Meijer als links centrale verdediger zouden zien.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door maartendr81 »

Levi schreef: 04 sep 2023, 19:27 Heb ergens nog de hoop dat ze mss Meijer als links centrale verdediger zouden zien.
Daar hoop ik ook wat op. Tenslotte, als beide fit zijn en hun niveau kunnen aanhouden, zou het jammer zijn dat Meijer of de Cuyper op de bank zouden moeten plaats nemen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

We zijn defensief verzwakt uit de mercato gekomen. Het zal zaak zijn de schade te beperken tot aan de winterstop en dan eindelijk die top CV te gaan halen.
Club slaagt er dus niet in, 6 weken na het vertrek van Sylla een alternatief te gaan halen, heel vreemd.
Spileers heeft nood aan een echter defensieve leider naast zich, en dat zijn Mechele en Boyata allesbehalve.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Ik vermoed dat het niet is dat Club geen alternatief vond, maar eerder dat ze geen extra CV wilden kopen omdat we al genoeg spelers hebben rondlopen. Moest Struijk (gerucht dat al een heel tijdje terug was) gekomen zijn zou er wel een andere CV verkocht of uitgeleend zijn. Nadien zijn er geen "top" namen meer gekomen, wat mij eerder doet vermoeden dat alle namen die na Struijk naar buiten kwamen spelers zijn die werden aangeboden of spelers die op de 5de plaats stonden van de lijst potentiële verdedigers en die we dus niet gingen kopen.

Het is volgens mij dus niet dat Club er niet in slaagt een alternatief te halen, maar eerder dat Club het niet nodig vindt om een alternatief te halen. Groot verschil.

(Voor de duidelijkheid, dit lijkt me de denkwijze van Club - zelf had ik graag een linksvoetige CV erbij gehad ;-)).
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

Het is een gemiste kans. Iedereen (supporters, journalisten en analisten) zag duidelijk dat we die extra centrale verdediger nodig hebben. Maar toch slagen we er inderdaad niet in om 6 weken na de transfer van Sylla iemand vast te leggen. Jammer.
Nobel dat je Spileers en Ordonez niet wil blokkeren, maar de andere spelers die in aanmerking komen als CV komen net dat tikkeltje te kort naar wat we streven. Mechele zit duidelijk aan zijn plafond en is geen voetballende leider, maar een degelijke mandekker.
Odoi en Balanta werden al afgeschreven maar zijn nu, met alle respect, kern opvulling.
Meijer zou misschien eventueel centraal kunnen staan. Maar hij heeft in zijn prille carrière nog maar 4 keer als CV gespeeld. Dat is dus ook niet de oplossing op korte termijn die nodig was. Hij zal centraal zeker een aanpassingsperiode nodig hebben en nog foutjes maken.
Maar het is dus duidelijk dat voor het bestuur en/of de sportieve staff een CV geen prioriteit had.

We zien nochtans genoeg voorbeelden in onze eigen competitie van een goed duo centraal achteraan.
Debast heeft Vertonghen. Alderweireld heeft vorig seizoen Pacho opgeleid en gaat nu hetzelfde doen met die Coulibaly. Kompany kon indertijd leren van Juhasz en Tihinen. Bij de grotere clubs zie je dat ook vaak terugkeren. Militao kon het leren van Ramos. Thiago Silva speelt nog altijd bij Chelsea. Konaté kan leren van Van Dijk.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Ook hier geen reden tot paniek maar een linksvoetige centrale verdediger had zeker niet misstaan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 05 sep 2023, 08:25 Ook hier geen reden tot paniek maar een linksvoetige centrale verdediger had zeker niet misstaan.
Paniek niet, maar het zijn in mijn ogen wel terechte opmerkingen.
Al 2 seizoenen wordt er gesteld dat er een nieuwe centrale verdediger nodig is. Vorig seizoen is dat relatief goed uitgedraaid met de opkomst van Sylla, maar dat geluk ga je niet elk jaar hebben.
Verder is onze verdediging nog jonger en/of onervarener geworden. Buchanan speelt zijn eerste weken als zuivere rechtsachter. De Cuyper heeft nog maar 1 seizoen in 1A gespeeld bij een middenmotor. Spileers zit ook nog niet aan 30 matchen. Meijer zal tijd nodig hebben na zijn pubalgie. Sabbe en Ordonez komen nog maar net piepen. Boyata kan niet meer lopen waardoor Mechele de enige met wedstrijden op de teller is die je continu zou kunnen opstellen. Helaas is hij geen leider die zijn defensie aanstuurt en/of het spel vlot voetballend kan en durft op gang brengen.
Daarnaast heb je als ultieme back-up nog Odoi en Balanta die eigenlijk weg mogen.

Conclusie: ja we hebben veel opties centraal, maar het is in mijn ogen iets teveel "meh" centraal.
In de JPL is het al enkele seizoen zo dat het belangrijk is om de nul te houden. En de kampioen heeft meestal de beste defensie.
Men spreekt al jaren dat ze in de technische staff een schaduwelftal hebben voor vertrekkers op te vangen; maar blijkbaar zijn we er niet uitgeraakt met bvb Struijk, Marcao en Estève.

Vergeet ook niet dat er dit jaar in de competitie opnieuw een rechtstreeks ticket voor de CL is. Maar de concurrentie voor de titel lijkt momenteel ruimer dan de seizoenen dat we kampioen speelden. Antwerp zal opnieuw meedoen. Gent staat er. Genk moest een dip overwinnen en zelfs de mauven kunnen meedoen voor PO1. Ook Union lijkt te bevestigen ondanks een bijna volledig nieuw elftal. Als je dan met een "gammele" defensie ook nog punten weggooit tegen subtoppers als Mechelen en andere Cercles, dan "weet je dat het moeilijk wordt" (om het met een bekende quote te zeggen :mrgreen: )

Aanvallend zijn we zeker versterkt door de inkomende transfers en de blijvers. Maar het lijkt alsof ze de defensie wat vergeten zijn.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Ik ben het met je eens. We hebben onze beste verkocht (Sylla) en niet vervangen. Nu hebben we geen linksvoetige centrale verdediger en ook geen echt goeie met de voeten.
Maar ik heb we liever dat ze iemand met een echte meerwaarde gaan halen en anders de huidige kern hun kans geeft. Met wat geluk komt Boyata erdoor en anders is het zaak van januari zonder al te veel kleerscheuren te halen.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door FrankFarinaII »

Er komen geen zomertransfers meer.... dus ook de broodnodige verdedigers zijn niet meer op de radar.
Onbegrijpelijk dat hier geen versterking aangetrokken werd/wordt.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

Had onze verdediging ook nog versterkt geweest, dan hadden we als Club een statement gemaakt naar de andere ploegen: "Wij doen mee voor de titel."
Nu is slechts ons aanvallend compartiment vooral versterkt uit de transferwindow gekomen. In plaats van een statement, is het nu eerder: "We gaan proberen meedoen voor de titel."

We krijgen in bijna elke match een goal tegen. Zelfs tegen RWDM en de amateurs uit IJsland. Als je uitgangspunt voor de match is dat je meer wilt scoren dan de tegenstander, dan krijg je vroeg of laat het deksel op de neus.
Peter schreef: 05 sep 2023, 11:28 Ik ben het met je eens. We hebben onze beste verkocht (Sylla) en niet vervangen. Nu hebben we geen linksvoetige centrale verdediger en ook geen echt goeie met de voeten.
Maar ik heb we liever dat ze iemand met een echte meerwaarde gaan halen en anders de huidige kern hun kans geeft. Met wat geluk komt Boyata erdoor en anders is het zaak van januari zonder al te veel kleerscheuren te halen.
Je moet inderdaad niet aantrekken om aan te trekken. Maar nu lijkt het alsof iedereen beseft dat het verdedigend niet voldoende is. Behalve bij onze Club lijken ze te koppig om dit in te zien.

Het zou oprecht boeiend zijn om te weten waarom er geen centrale verdediger bij is gekomen.

Maar kom, we kunnen er ons in blijven opjagen, maar dat zal niemand vooruit helpen.
Plaats reactie