Zomertransfers 2023 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3279
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

In HLN:
[spoiler]
Buchanan op weg naar Inter, Club Brugge vangt ongeveer 15 miljoen euro

Met de verkoop van Tajon Buchanan (24) zal Club Brugge na dit seizoen alvast een eerste keer cashen. De Canadees is op weg naar het Italiaanse Inter, dat met blauw-zwart reeds tot een mondeling akkoord kwam van ongeveer 15 miljoen euro.


Tomas Taecke 27-04-23, 06:05

De modestad lonkt - na Charles De Ketelaere verhuist ook Tajon Buchanan straks nagenoeg zeker naar Milaan. Champions League-halve finalist Inter bereikte reeds een akkoord met de Canadese international van Club Brugge, dat ook op zijn beurt rond is met de Nerazzurri. Als alles volgens plan verloopt, maakt het ene blauw-zwart na dit seizoen ongeveer 15 miljoen euro over aan het andere. Buchanan zelf wou ondanks een matig seizoen deze zomer absoluut de stap zetten naar een topcompetitie en krijgt zo zijn zin.

Van een princiepsakkoord of handtekeningen is momenteel nog geen sprake, wel zijn alle partijen mondeling rond wat de overgang van Buchanan betreft. Behoudens verrassingen vangt Club zo een eerste aanzienlijk bedrag deze zomer. Verwacht wordt dat ook Noa Lang na drie seizoenen Brugge de stap zet naar een G5-competitie. Transfers die richtinggevend zullen zijn voor de aankooppolitiek van Club Brugge, die deze zomer meer dan de voorbije jaren beïnvloed zal worden door wat er in het laatje komt.

Buchanan stond al een tijdje op de shortlist van Inter. In competitieverband bleef hij in zijn eerste volledige seizoen bij Club flink onder de radar, maar op het allerhoogste niveau blonk hij wel uit. Dat was zo op het WK in het shirt van Canada, maar meer nog in de Champions League voor nieuwjaar. Vooral in de thuiswedstrijd tegen Atlético, toen Inter op de tribunes in Jan Breydel zat, etaleerde de vleugelspeler zijn kunnen.

Vervanger Dumfries?

Club betaalde in de zomer van 2021 ruim zes miljoen euro voor Buchanan, die met een half seizoen vertraging de stap zette van de Amerikaanse MLS. Zijn verkoop levert hen straks bijna tien miljoen euro op. In het Stadio Guiseppe Meazza wordt Buchanan vooral als wingback op rechts gezien. Op die positie is het de bedoeling dat Nederlands international Denzel Dumfries voor een groot bedrag richting de Premier League vertrekt. Onder meer Chelsea en Man United tonen wat dat betreft concrete belangstelling. Inter is genoodzaakt te cashen en richt zich op inkomend vlak op jonge, talentvolle spelers met het oog op een doorverkoop, zo bevestigde voorzitter Steven Zhang onlangs tegenover Italiaanse media. Buchanan past perfect in dat plaatje. Afwachten of hij als rechtstreekse vervanger van Dumfries aanzien wordt. Of als Inter bij diens vertrek nóg een extra versterking inlijft op rechts.

Inter staat momenteel in de halve finales van de Champions League én is in de Serie A in een felle strijd om een ticket voor die Champions League verwikkeld. Een slechte afloop in beiden zou de weinig gunstige financiële positie van de Milanese club geen deugd doen, toch lijkt ook dat de overgang van Buchanan niet in de weg te staan. In afwachting van de afronding van zijn transfer, doet de Canadees er goed aan om in play-off 1 nog eens alles uit de kast te halen.

Beproefd recept

Als de verwachte transfer straks effectief voltooid wordt, scoort Club andermaal met een beproefd recept. Jonge spelers één à twee seizoenen onder meer in de Champions League laten rijpen om ze vervolgens met meerwaarde te verkopen. Na een al bij al mislukt seizoen wordt dat nóg meer de insteek tijdens de komende transferperiodes, waarin hoge aankoopsommen of lonen als die van Yaremchuk of Boyata nagenoeg uitgesloten zullen zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Het was vrij duidelijk dat Buchanan al half met zijn hoofd elders zat, op zich vind ik het dus goed dat hij vertrekt. Hij heeft zeker voldoende talent, maar ik weet niet of zijn hoofd klaar is voor een topcompetitie. Ik hoop oprecht dat hij mijn ongelijk bewijst en het goed doet bij Inter.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

Ik ga hem niet missen. Frustrerende speler zonder eindproduct.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Yago »

Mooi bedrag dat we er voor ontvangen, uiteindelijk.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Inderdaad een mooi bedrag. Op anderhalf jaar een 9 miljoen euro meerwaarde op bekomen.
Aannemen en laten gaan. Als we eerlijk zijn, moeten we stellen dat hij Club altijd enkel en alleen als een opstapje heeft gezien.
Haalde jammer genoeg onvoldoende statistieken bij ons.
Met zijn snelheid en inzet kan hij zeker een interessante speler worden voor Inter. Mits hij zijn karakter kan intomen kan hij een type Perisic zijn die een ganse flank op en af dweilde (en die ze nu wat missen in Inter)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Haalde veel te weinig rendement (heel magere statistieken) en dikwijls een ongeleid projectiel.
Wat mij betreft zal hij niet gemist worden.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door maartendr81 »

daar sluit ik mij bij aan. Ik zou ook vele malen liever skov houden dan Buchanan
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 28 apr 2023, 12:27 daar sluit ik mij bij aan. Ik zou ook vele malen liever skov houden dan Buchanan
Skov Olsen startte slechts in 47 % van de competitiematchen als basisspeler dit seizoen, m.a.w. hij was heel dikwijls gekwetst.
In de 21 competitiematchen die hij meespeelde scoorde hij 7 goals en gaf hij 5 assists.
Hij is onze meest efficiënte flankaanvaller en wat mij betreft ook veruit de beste aanvaller in de kern en eigenlijk te goed voor de Belgische competitie.
Hopelijk blijft hij volgend seizoen gespaard van blessures, kan hij knallen en met een titel langs de grote poort vertrekken bij Club.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Rc Lens zou interesse betonen in Mechele
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door maartendr81 »

normaal gezien heb je liever een ervaren "spreker" in de defensie. en al helemaal wanneer je deze omringd met jonge spelers. Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om, met simon in het doel, een jeugdig centraal duo op te stellen. (bvb sylla met spileers) of mis je hier dan toch de nodige aansturing? Moest dit wel lukken.. waarom brandon niet zijn kans laten gaan. het zou met pijn in het hart zijn, want hij heeft zich altijd gegeven voor de Club, maar voetbaltechnisch kunnen we misschien wel beter.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 24 mei 2023, 13:25 normaal gezien heb je liever een ervaren "spreker" in de defensie. en al helemaal wanneer je deze omringd met jonge spelers. Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om, met simon in het doel, een jeugdig centraal duo op te stellen. (bvb sylla met spileers) of mis je hier dan toch de nodige aansturing? Moest dit wel lukken.. waarom brandon niet zijn kans laten gaan. het zou met pijn in het hart zijn, want hij heeft zich altijd gegeven voor de Club, maar voetbaltechnisch kunnen we misschien wel beter.
Ik zou Brandon ook die transfer gunnen en een andere ervaren CV halen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3279
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 25 mei 2023, 09:54
maartendr81 schreef: 24 mei 2023, 13:25 normaal gezien heb je liever een ervaren "spreker" in de defensie. en al helemaal wanneer je deze omringd met jonge spelers. Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om, met simon in het doel, een jeugdig centraal duo op te stellen. (bvb sylla met spileers) of mis je hier dan toch de nodige aansturing? Moest dit wel lukken.. waarom brandon niet zijn kans laten gaan. het zou met pijn in het hart zijn, want hij heeft zich altijd gegeven voor de Club, maar voetbaltechnisch kunnen we misschien wel beter.
Ik zou Brandon ook die transfer gunnen en een andere ervaren CV halen.
Wil hij zelf wel weg?

En het gaat over de verdediging als geheel, zou ik zeggen. Met Sabbe hebben we een jonge, talentrijke maar onervaren rechtsback die volgend seizoen wellicht af en toe zal mogen meedoen en wel wat sturing zal kunnen gebruiken. Idem voor Ordoñez indien hij ook doorschuift. Met Meijer en De Cuyper twee jonge linksbacks. Die naast Spileers/Sylla, da's wel heel jong en onervaren, zeker indien ook Hendry en Boyata zouden vertrekken. Mata en Odoi zijn er tot nader order ook nog natuurlijk, maar die laatste wellicht niet als basisspeler, en die eerste als rechtsback of oprukkende RCV in driemansdefensie toch minder in een rol die hem het coachen vergemakkelijkt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 25 mei 2023, 14:38
Tiki Taka schreef: 25 mei 2023, 09:54
maartendr81 schreef: 24 mei 2023, 13:25 normaal gezien heb je liever een ervaren "spreker" in de defensie. en al helemaal wanneer je deze omringd met jonge spelers. Echter vraag ik mij af of het mogelijk is om, met simon in het doel, een jeugdig centraal duo op te stellen. (bvb sylla met spileers) of mis je hier dan toch de nodige aansturing? Moest dit wel lukken.. waarom brandon niet zijn kans laten gaan. het zou met pijn in het hart zijn, want hij heeft zich altijd gegeven voor de Club, maar voetbaltechnisch kunnen we misschien wel beter.
Ik zou Brandon ook die transfer gunnen en een andere ervaren CV halen.
Wil hij zelf wel weg?

En het gaat over de verdediging als geheel, zou ik zeggen. Met Sabbe hebben we een jonge, talentrijke maar onervaren rechtsback die volgend seizoen wellicht af en toe zal mogen meedoen en wel wat sturing zal kunnen gebruiken. Idem voor Ordoñez indien hij ook doorschuift. Met Meijer en De Cuyper twee jonge linksbacks. Die naast Spileers/Sylla, da's wel heel jong en onervaren, zeker indien ook Hendry en Boyata zouden vertrekken. Mata en Odoi zijn er tot nader order ook nog natuurlijk, maar die laatste wellicht niet als basisspeler, en die eerste als rechtsback of oprukkende RCV in driemansdefensie toch minder in een rol die hem het coachen vergemakkelijkt.
Ik vermoed dat er nog een ervaren CV zal aangetrokken worden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Sylla gaat vertrekken. Ik vermoed dat er dus een mooi bod is binnengekomen, zijn waarde op transfermarkt is 8 miljoen.
Boyata en Hendry gaan ook vertrekken, dan wordt de spoeling wel heel dun centraal achterin.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

Sylla zou zonde zijn maar 20 miljoen is mss niet te versmaden.
Plaats reactie