Zomertransfers 2023 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Volgens Nieuwsblad is de deal met Mata rond, hij zou vertrekken voor 5.5m.
PSV is concreet voor Lang, maar zou te weinig (10m) bieden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Van Den Keybus definitief naar Westerlo.
Ik herinner mij nog een veelbelovende bekermatch in de coronaperiode (ik denk tegen Brakel) waarin ik hem goed vond.
Zal waarschijnlijk een mooie carrière in 1A kunnen uitbouwen, want lijkt mij wel het niveau aan te kunnen bij een stabiele middenmotor. Wel eerder het type "waterdrager" dan de vedette van de ploeg.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

Ook Lang verlaat ons. 15 miljoen met bonussen, 11 a 12 flat.
We hadden hem beter verleden jaar verkocht.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Arnio »

Peter schreef: 07 jul 2023, 10:49 Ook Lang verlaat ons. 15 miljoen met bonussen, 11 a 12 flat.
We hadden hem beter verleden jaar verkocht.
Hopelijk nog een percentage op de doorverkoop, zoals gewoonlijk
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 07 jul 2023, 10:49 Ook Lang verlaat ons. 15 miljoen met bonussen, 11 a 12 flat.
We hadden hem beter verleden jaar verkocht.
Lang is een speler die omwille van zijn karakter je best maximum 2-3 seizoenen bij de je ploeg kan houden.
Hij kan wel mooie statistieken voorleggen en is een speler waarvoor je naar het stadion gaat.
Het ga je goed Noa en hopelijk kan je de vele Hollandse critici lik op stuk geven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Als nu nog Buchanan en/of Olsen ook zouden vertrekken, moet er zeker nog extra versterking bijkomen op de flanken.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ik ga hem missen maar het is hem gegund
Dit is toch een speler waarvoor mensen naar het stadion komen
Topkerel die te vlug het etiket van “moeilijke jongen” opgekleefd kreeg omdat hij het niet altijd even goed kon uitleggen met woorden
Hopelijk maakt hij via PSV ooit nog zijn droom waar om te kunnen spelen bij een degelijke ploeg in de Premier League
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Arnio schreef: 07 jul 2023, 10:53
Peter schreef: 07 jul 2023, 10:49 Ook Lang verlaat ons. 15 miljoen met bonussen, 11 a 12 flat.
We hadden hem beter verleden jaar verkocht.
Hopelijk nog een percentage op de doorverkoop, zoals gewoonlijk
Ik hoop ook op nog een deftig doorverkooppercentage. Anders voel ik ons hier toch wat tekort gedaan.
Zijn marktwaarde is nog steeds 15 miljoen en had nog 2 jaar contract. Als hij binnenskamers echt duidelijk maakte dat hij weg wou (liefst naar Nederland), dan sta je natuurlijk als club wat met je rug tegen de muur.
Financieel jammer dat hij vorig jaar niet is kunnen vertrekken, sportief was hij wel een uitzondering afgelopen seizoen met een redelijk constant niveau.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Volgens mij gaat er ook nog 20% (meerwaarde?) naar Ajax? Dit dacht ik toch ergens gelezen te hebben toen we hem kochten van Ajax.
Vakie 214
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

(Voorlopig) overzicht Zomertransfers 2023 OUT

VERKOCHT:

- Thomas Van Den Keybus: na zijn uitleenbeurt aan Westerlo definitief door hen overgenomen voor onbekend bedrag. Tekende er voor drie seizoenen.
[spoiler]
Thomas Van den Keybus trekt definitief naar Westerlo.

Van den Keybus (22) is een Brugs jeugdproduct. De middenvelder debuteerde in 2020 voor Club. In dat seizoen maakte hij ook zijn Europees debuut bij Blauw-Zwart en speelde hij verschillende wedstrijden voor Club NXT. In augustus 2021 werd Van den Keybus uitgeleend aan de Kemphanen. Hij werd er prompt landskampioen in 1B en promoveerde mee naar de Jupiler Pro League. Nu kan Van den Keybus dus de definitieve stap naar Westerlo maken.
- Youssouph Badji: na zijn uitleenbeurt aan Charleroi definitief door hen overgenomen voor een onbekend bedrag. Tekende er voor drie seizoenen met optie voor een 4e.
[spoiler]
Aanvaller Youssouph Badji trekt definitief naar Sporting Charleroi.

Badji (21) kwam in 2020 over van Casa Sports uit Senegal. Nadat hij afgelopen anderhalf seizoen werd uitgeleend aan Sporting Charleroi trekt hij nu definitief naar 'Les Carolos'.
- Clinton Mata: na 5 seizoenen, met 3 titels en 2 supercups, verlaat hij ons voor Olympique Lyon. Naar verluidt voor een bedrag van 5 à 5,5 miljoen euro, waarbij Club zich inschikkelijk opstelde omwille van bewezen diensten. Tekende er voor drie seizoenen.
[spoiler]
Clinton Mata verlaat Club Brugge en trekt naar de Franse topclub Olympique Lyon

Club bereikte een akkoord met Olympique Lyon over de overgang van Clinton Mata. Mata (30) speelt sinds 2018 voor Blauw-Zwart. De verdediger speelde uiteindelijk 197 wedstrijden voor Club, werd 3 keer kampioen en won 2 supercups.

Nu verlaat hij Club voor de Franse topclub Olympique Lyon. Het team van coach Laurent Blanc werd vorig seizoen 7e in de Ligue 1.
- Noa Lang: na bijna 3 seizoenen, met 2 titels en 2 supercups, verlaat hij ons voor PSV. Naar verluidt voor een bedrag van 12,5 miljoen, dat via (haalbare) bonussen kan oplopen tot 15 miljoen. Daarvan gaat vanzelfsprekend nog de opleidingsvergoeding naar de jeugdclubs van Noa, en (vermoedelijk) 15% op de gerealiseerde meerwaarde op doorverkoop naar Ajax (max 1,35 miljoen). Club zou zelf ook een doorverkoopclausule onderhandeld hebben met PSV.
[spoiler]
Noa Lang verlaat Club Brugge en trekt naar de Nederlandse topclub PSV Eindhoven.

Noa Lang tekent een contract bij PSV Eindhoven. Daarover bereikten beide clubs en speler vandaag een akkoord.

Lang (24) kwam in oktober 2020 naar Club. De Nederlander ontpopte zich in geen tijd tot een publiekslieveling. Hij speelde uiteindelijk 125 wedstrijden voor Blauw-Zwart waarin in hij 38 keer scoorde en 34 assists gaf. Hij werd twee keer opeenvolgend Belgisch Landskampioen en won twee keer de Supercup. De aanvaller knokte zich ook in het Nederlandse nationale elftal.

Nu keert Noa dus terug naar Nederland en tekent hij een contract bij PSV Eindhoven. PSV werd vorig seizoen tweede in de Eredivisie.
- Abakar Sylla: tekent voor Strasbourg, tegenwoordig eigendom van dezelfde groep waar ook Chelsea onder valt. 10 miljoen nu, 10 miljoen volgend jaar, mogelijk tot 2 miljoen bonussen en een doorverkoopclausule van 10%.
[spoiler]
Abakar Sylla vertrekt naar RC Strasbourg. Daarover bereikten Strasbourg en Club Brugge vandaag een akkoord.

Abakar Sylla (20) kwam in september 2021 naar Club Brugge. De centrale verdediger kwam over van het Ivoriaanse Zoman FC. Nog datzelfde seizoen maakte Sylla zijn debuut voor het eerste elftal in de Play-Offs tegen anderlecht. Vorig seizoen maakte Abakar indruk in de Champions League, ondermeer door het winnende doelpunt te scoren in de 1-0 overwinning tegen Bayer Leverkusen. Zijn prestaties werden beloond met selecties voor het Ivoriaanse nationale elftal.

Nu maakt Abakar de overstap naar de Ligue 1.
UITGELEEND:

- Lynnt Audoor: Nog tot eind juni '25 bij ons onder contract, maar te weinig uitzicht op speelgelegenheid voor Lynnt Audoor dit seizoen. Wordt dus tot eind dit seizoen uitgeleend aan KV Kortrijk, waar hij hopelijk de nodige ervaring op het hoogste niveau zal kunnen opdoen... Veel succes Lynnt!
[spoiler]
Club bereikte vandaag een akkoord met KV Kortrijk voor een tijdelijke overgang van Lynnt Audoor. De 19-jarige middenvelder gaat tot het einde van het seizoen aan de slag in het Guldensporenstadion.

Lynnt speelt van kleins af aan voor Blauw-Zwart, is de zoon van ex-Clubspeler Yves Audoor en de tweelingbroer van Club NXT-speler Sem Audoor. Drie jaar geleden debuteerde hij in het profvoetbal met Club NXT in 1B en afgelopen seizoen maakte hij zijn eerste minuten bij de A-kern. Nu maakt Audoor de tijdelijke overstap naar KV Kortrijk. We wensen Lynnt veel succes toe!
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

KVK is misschien de juiste keuze voor Audoor op dit moment. Ze hebben daar toch nooit geen geld voor vaste transfers, dus een speler huren is in hun ogen een goed idee. Ze zullen hem wel gescout hebben en dus weten wat hij kan. Het succes van De Cuyper en Van den Keybus bij Westerlo toont aan dat een uitleenbeurt voor alle partijen een win-win kan zijn.

Volgens de live-feed op HLN (bericht 10u43) zou er een akkoord zijn met Strasbourg voor Sylla voor een prijs van 20 miljoen.
Zo hebben we ondertussen toch ook weeral voor een 35 miljoen verkocht.
Inkomend hoop ik nog steeds op een centrale verdediger. Als Skov Olsen en/of Buchanan vertrekt hoop ik dat ze die ook vervangen.
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door fblancke »

Goede stap voor Audoor om speelminuten te maken bij de kerels. Ik zag een filmpje van zijn eerste kennismaking met de groep in Kortrijk en werd er hartelijk ontvangen.

Meer berichten op HLN nu dat Sylla ondertussen het trainingskamp verliet om de transfer af te ronden. Dit lijkt me een goede transfer voor Club. Een speler met veel potentieel, maar nog niet constant genoeg. Hopelijk nu op zoek naar een degelijke linksvoetige vervanger.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 13 jul 2023, 11:34 KVK is misschien de juiste keuze voor Audoor op dit moment. Ze hebben daar toch nooit geen geld voor vaste transfers, dus een speler huren is in hun ogen een goed idee. Ze zullen hem wel gescout hebben en dus weten wat hij kan. Het succes van De Cuyper en Van den Keybus bij Westerlo toont aan dat een uitleenbeurt voor alle partijen een win-win kan zijn.

Volgens de live-feed op HLN (bericht 10u43) zou er een akkoord zijn met Strasbourg voor Sylla voor een prijs van 20 miljoen.
Zo hebben we ondertussen toch ook weeral voor een 35 miljoen verkocht.
Inkomend hoop ik nog steeds op een centrale verdediger. Als Skov Olsen en/of Buchanan vertrekt hoop ik dat ze die ook vervangen.
Denk inderdaad dat KVK goeie leerschool zal zijn voor Audoor. Denk wel dat hij daar minuten zal kunnen maken. Hopelijk wordt dit een even groot succes als de uitleenbeurt van De Cuyper...

Sylla zou volgens het Nieuwsblad voor 20 miljoen plus bonussen kunnen vertrekken, wat natuurlijk een topprijs is voor jonge verdediger, zeker als je weet wat we zelf maar betaalden (200k). Zeldzaam profiel natuurlijk wel, want linksvoetig en voetballende kwaliteiten, dus dat speelt zeker mee in het feit dat hij gewild is.

Mocht Buchanan vertrekken, zou het (vermeende) voorakkoord met Meunier/Dortmund geactiveerd worden, als we de roddels mogen geloven. Geen idee hoe Thomas zijn streng zou trekken als RCV...

Over de CV drop ik nog een geruchtje in het forumscouting-topic
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Pica »

Gingen daar nooit meer voor gekregen hebben, goeie deal voor alle partijen
Plaats reactie