Zomertransfers 2023 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door FCBrugesawayoflife »

https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... Alwpg&s=19

Hendry op weg naar Al Ettifaq. Ploeg waar Steven Gerard trainer is.
Vakie 214
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door IsO »

FCBrugesawayoflife schreef: 24 jul 2023, 05:24 https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... Alwpg&s=19

Hendry op weg naar Al Ettifaq. Ploeg waar Steven Gerard trainer is.
Wel actief deze zomer, die Saudi's... Hopelijk mooi bedrag onze richting uit
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Club zou 6 miljoen ontvangen voor de overbodige Jack Hendry, die destijds bij Oostende werd gehaald voor 4,5 miljoen.
Hij zou naar een Saoudische club trekken, waar Steven Gerrard aandringt op zijn komst.
Dan schieten enkel Mechele, Spileers, Boyata en Ordonez over als CV`s.
Dringend tijd om een echte leider in de defensie aan te trekken !
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

In het nieuwsblad wordt gesproken van 8m. Als je een overbodige speler voor zo'n bedrag kan verkopen lijkt het me een enorm goeie deal voor Club. Ik vermoed (of hoop) dat ze een mooi lijstje verdedigers hebben liggen maar nog niet in actie schoten omdat er eerst wat volk moest vertrekken. We hebben nu 3 CV's (Sylla, Hendry, Mata) verkocht voor 33m in totaal - Mata was de enige die normaal altijd in de basis stond. Daarvoor kan je makkelijk 1 topper halen en dan heb je nog een hoop geld over.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

8 is een heel mooie som. Moet wel dringend iemand bij nu.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 25 jul 2023, 08:20 In het nieuwsblad wordt gesproken van 8m. Als je een overbodige speler voor zo'n bedrag kan verkopen lijkt het me een enorm goeie deal voor Club. Ik vermoed (of hoop) dat ze een mooi lijstje verdedigers hebben liggen maar nog niet in actie schoten omdat er eerst wat volk moest vertrekken. We hebben nu 3 CV's (Sylla, Hendry, Mata) verkocht voor 33m in totaal - Mata was de enige die normaal altijd in de basis stond. Daarvoor kan je makkelijk 1 topper halen en dan heb je nog een hoop geld over.
Ik vind Buchanan geen RB en enkel met Sabbe gaat het niet lukken, jammer dat die Patris van OHL naar de mauve ging.
Er dient zeker nog een nieuwe RB te komen, net als een echte leider centraal in de verdediging...dringend tijd voor actie !
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Sanders »

Als je 8 miljoen krijgt voor een verdediger die geen basisspeler was onder de laatste trainers en op zijn uitleenbeurt ook geen indruk maakte, dan moet je die kans meteen pakken.

Nu kunnen we alleen maar hopen op de nodige defensieve versterkingen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 25 jul 2023, 09:30 Als je 8 miljoen krijgt voor een verdediger die geen basisspeler was onder de laatste trainers en op zijn uitleenbeurt ook geen indruk maakte, dan moet je die kans meteen pakken.

Nu kunnen we alleen maar hopen op de nodige DIRECT INZETBARE defensieve versterkingen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Ik snap de stress eerlijk gezegd niet. Er is vooraf duidelijk gezegd dat de kern te groot is en er dus niet massaal aangekocht zou worden. De zekerheden die gingen vertrekken waren aanvallend ingestelde spelers, en die zijn vrij vroeg in de voorbereiding aangekocht (Skoras, Barbera & Thiago). Er wordt al jaren geroepen dat we in het middenveld nood hebben aan een extra speler om meer concurrentie te hebben, die hebben we nu met Vetlesen.

Ondertussen zijn er ook een overbodige spelers van de hand gedaan (Larin & Hendry), Lang die met zekerheid weg wou is ook verkocht en in de verdediging zijn Sylla & Mata verkocht. 2 spelers waar vorig seizoen de nodige commentaar op was, dus om daar in totaal 25m voor te krijgen is mooi meegenomen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat we nog een CV erbij moeten kopen - maar ik snap wel dat we die momenteel nog niet hebben. We moeten het bestuur tenminste de kans geven om nieuwe spelers te zoeken voor diegenen die weg zijn.

Wat betreft Sabbe geef ik je trouwens ongelijk. Ik vind dat hij 100% de kans moet krijgen om titularis te worden, ik zou hem dan ook de voorkeur geven boven Buchanan (al vermoed ik dat die laatste speelt om hem extra in de etalage te zetten). Het is een jeugdspeler met het nodige talent én een type flankspeler dat perfect past in de manier waarop we spelen. Waarschijnlijk volgt hier een reactie over zijn gebrek aan ervaring, maar als je hem nooit laat spelen kan hij ook nooit ervaring opdoen. Jutgla kwam vorig seizoen van de beloften van Barcelona en hij draaide hier ook goed mee. Vermeeren bij Antwerp idem. Als je die jonge gasten nooit een kans geeft, waarom houden we ze dan?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Peter »

Een RB vind ik niet nodig op dit moment. Ik stond niet 100% achter de verkoop van Sylla en ik vond dat verleden jaar al onze beste CV.

Er is stress omdat de verdediging duidelijk een zorgenkind is en we net 3 verdedigers verkocht hebben, waardoor de spoeling nu wel héél dunnetjes is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Bon, ik wil even wat cijfers ertegenaan smijten want dat de verzekering ons zorgenkind is lijkt me enkel een kwestie van perceptie.

Dit zijn onze statistieken van de voorbije 5 seizoenen:
- 22-23: 13 clean sheets - 71 doelpunten gemaakt, 48 doelpunten tegen - 18 gewonnen, 11 gelijk, 11 verloren [4de in einduitslag]
- 21-22: 15 clean sheets - 80 doelpunten gemaakt, 39 doelpunten tegen - 25 gewonnen, 11 gelijk, 4 verloren [1ste in einduitslag]
- 20-21: 15 clean sheets - 81 doelpunten gemaakt, 37 doelpunten tegen - 25 gewonnen, 7 gelijk, 8 verloren [1ste in einduitslag]
- 19-20: 17 clean sheets - 58 doelpunten gemaakt, 14 doelpunten tegen - 21 gewonnen, 7 gelijk, 1 verloren [1ste in einduitslag, competitie stopgezet door corona na 29 speeldagen]
- 18-19: 15 clean sheets - 83 doelpunten gemaakt, 43 doelpunten tegen - 23 gewonnen, 9 gelijk, 8 verloren [2de in einduitslag]

Je ziet duidelijk dat we vorig seizoen een pak minder doelpunten maken én een pak meer doelpunten tegenkrijgen. Dat vertaalt zich uiteraard in de resultaten met minder gewonnen matchen en meer verloren matchen.

Als je die cijfers vergelijkt met de rechtstreekse concurrenten krijg je een ietwat ander verhaal:

TEGENDOELPUNTEN
- Reguliere competitie: 36 doelpunten tegen op 34 matchen - enkel Antwerp (26) doet beter. Genk (37), Gent (38), Union (41), STVV (40) hangen wat in onze buurt.
- Champions Play-off : 12 doelpunten tegen op 6 matchen. Union (7), Antwerp (8) & Genk (10) zijn hier duidelijk beter.

GEMAAKTE DOELPUNTEN
- Reguliere competitie: 61 doelpunten - Union (70) & Genk (78) doen het beter, Antwerp (59) is ongeveer even goed.
- Champions Play-off: 10 doelpunten - Union (8), Genk (10) & Antwerp (10) zijn evenwaardig.

Als je ons dus vergelijkt met de rechtstreekse concurrenten zie je dat Antwerp een enorm solide verdediging had, maar niet geweldig veel doelpunten maakte. Door hun 20 clean sheets hebben ze de titel kunnen halen. Genk & Union zijn net het tegenovergestelde. Zij scoren meer dan de tegenstand en halen daardoor meer punten. Bij ons was het een algemeen kwakkelseizoen met minder doelpunten gemaakt & meer tegen - dan word je uiteraard geen kampioen.

Aangezien we vorig seizoen vaak stom de bal verloren in de aanval of op het middenveld begrijp ik dus de keuze van het bestuur om eerst een targetman te zoeken & extra concurrentie voor het middenveld. Het is een cliché dat je niet enkel met de verdedigers verdedigt - door een sterker middenveld en betere mogelijkheden in de spits zouden we de bal minder makkelijk mogen verliezen en dus minder op stomme counters lopen.

Nogmaals : Ik ben 100% akkoord dat we nog een CV nodig hebben met leiderskwaliteiten om Spileers & Ordonez te helpen groeien - maar ik vind de paniek omdat we nog geen CV getransfereerd hebben wat overdreven. Met de huidige bezetting kunnen we perfect de start van de competitie aanvangen & zouden we ook de eerste rondes in Europa moeten overleven. Een CV inpassen lijkt me ook minder 'moeilijk' dan een flankaanvaller of een diepe spits, positief dus dat we die laatste al aangekocht hebben.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door t4nd »

Volgens het Nieuwsblad zou Torino interesse hebben in Maouassa.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 27 jul 2023, 10:43 Volgens het Nieuwsblad zou Torino interesse hebben in Maouassa.
Hopelijk halen ze er een break-even uit.
fblancke
Tester
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jun 2017, 08:31

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door fblancke »

Of zelfs een beetje meer? Hij deed het blijkbaar niet slecht in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Zomertransfers 2023 OUT

Bericht door Vergas Ronald »

Tot heden één van de beste transferperiodes afgelopen jaren maar nog veel werk, vooral uitgaand.
20 miljoen winst op Sylla :? Brave jongen heeft aankoopprijs van Yaremchuk ongedaan gemaakt
10 miljoen winst op Lang en waanzinnig veel plezier aan beleefd
2~3 miljoen winst op Hendry, heeft zijn diensten bewezen en was een paniek-aankoop van 2 jaar geleden
3 miljoen winst op Mata -& heeft hier zijn 5 beste jaren gehad
Larin heeft hier niets gedaan maar heeft niks gekost en we hebben er nog iets voor gekregen
Badji & Audoor verhuurd aan clubs waar ze zullen spelen

Inkomend zijn Thiago, Vetlesen, Skoras en Zinckernagel allemaal kwaliteit die geen fortuin hebben gekost.
Skov Olsen, Jutgla, Buchanan én Mouassa komen nog in aanmerking voor een dikke transfer.

5 Spitsen : Thiago/Jutgla/Yaremchuk/Barbera/Vermant (2 teveel)
6 Flanken : Olsen/Buchanan/Skoras/Nusa/Sowah/Talbi is (2 teveel)
3 Nummer 10 : Vanaken/Zinckernagel/Sandra (Concurrentie Vanacken/Zinckernagel is perfect maar spijtig voor Sandra)
2 Midden : Nielsen/Vetlesen (Perfect)
4 Def midden : Rits/Onyedika/Balanta/Otasowie (2 teveel)
3 Linksbacks : Meijer/Mouassa/Decuyper (1 teveel)
2 Rechtsbacks : Odoi/Sabbe (Dit is riskant, Odoi is 35 en Sabbe komt pas piepen)
4 Centerbacks : Mechele/Boyata/Spileers/Ordonez (Ik vind dit goed, 2 ervaren centerbacks & 2 talenten)

-Ik hoop dat er nog één goeie rechtsback komt en dat er nog een pak spelers vertrekken waarvan we voor 4 spelers een zak geld krijgen.
-Jutgla verkopen ($$$) Vermant verhuren.
-Olsen ($$$) en Buchanan ($$$) verkopen.
-Sandra verhuren, heb die regelmatig gezien bij NXT, teveel talent om te zitten kijken hoe Vanaken en Zinckernagel het uitvechten.
-Balanta verkopen (hoewel ik hem persoonlijk liever zie spelen dan Rits én Onyedika) Otasowie verhuren.
-Linksachter moet er één weg, is eender wie, hoogst waarschijnlijk Mouassa ($$$)

Kunt 50-60 miljoen ophalen met jutgla, olsen, buchanan & mouassa en de kern is nog sterk genoeg om kampioen te spelen.
fblancke schreef: 28 jul 2023, 12:07 Of zelfs een beetje meer? Hij deed het blijkbaar niet slecht in Frankrijk.
Understatement, heb paar matchen gezien van Montpellier, Mouassa was goed.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie