Wintertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Dat is dan de tweede winter op rij waarin we niets gaan halen. Mag ik dan vragen stellen bij de ambities?

Het is klaar als een klontje dat we nog iets nodig hebben centraal vanachter. Dat was het voor het seizoen al en dat is alleen maar bevestigd geweest in de eerste helft van het seizoen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 11 jan 2024, 10:26 Dat is dan de tweede winter op rij waarin we niets gaan halen. Mag ik dan vragen stellen bij de ambities?

Het is klaar als een klontje dat we nog iets nodig hebben centraal vanachter. Dat was het voor het seizoen al en dat is alleen maar bevestigd geweest in de eerste helft van het seizoen.
Het is niet omdat je niemand haalt in de winter, dat je geen ambitie hebt.

Wintertransfers zijn er vaak om blessures op te vangen, problemen in een kern die de eerste seizoenshelft opdoken, te patchen, etcetera. Wintertransferperiode is notoir duurder dan zomertransferperiode om nieuwe spelers te halen, opportuniteiten links of rechts niet te na gesproken.

Had ik zelf graag een voetballende linksvoetige CV zien komen? Ja. Zijn we nu (zonder die versterking) al de ploeg die in de JPL het minste kansen (expected goals allowed) weggeeft? Ook ja. https://fbref.com/en/comps/37/Belgian-Pro-League-Stats
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Onze centrale verdediging lijkt mij effectief een probleem dat opdook in de eerste helft van het seizoen. Die stat is leuk maar het duo Mechele - Spileers heeft ons punten gekost en heeft er voor gezorgd dat we een conservatiever systeem moeten spelen.
Met Buchanan verliezen we een optie die we gaan vervangen door een (uiterst getalenteerde) 19 jarige.
Dat zijn twee transferperiodes waar we vanachter verzwakt uitkomen. Het zou mij ten zeerste verbazen moesten we dat niet cash betalen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 11 jan 2024, 11:24
Peter schreef: 11 jan 2024, 10:26 Dat is dan de tweede winter op rij waarin we niets gaan halen. Mag ik dan vragen stellen bij de ambities?

Het is klaar als een klontje dat we nog iets nodig hebben centraal vanachter. Dat was het voor het seizoen al en dat is alleen maar bevestigd geweest in de eerste helft van het seizoen.
Het is niet omdat je niemand haalt in de winter, dat je geen ambitie hebt.

Wintertransfers zijn er vaak om blessures op te vangen, problemen in een kern die de eerste seizoenshelft opdoken, te patchen, etcetera. Wintertransferperiode is notoir duurder dan zomertransferperiode om nieuwe spelers te halen, opportuniteiten links of rechts niet te na gesproken.

Had ik zelf graag een voetballende linksvoetige CV zien komen? Ja. Zijn we nu (zonder die versterking) al de ploeg die in de JPL het minste kansen (expected goals allowed) weggeeft? Ook ja. https://fbref.com/en/comps/37/Belgian-Pro-League-Stats
Peter schreef: 11 jan 2024, 11:58 Onze centrale verdediging lijkt mij effectief een probleem dat opdook in de eerste helft van het seizoen. Die stat is leuk maar het duo Mechele - Spileers heeft ons punten gekost en heeft er voor gezorgd dat we een conservatiever systeem moeten spelen.
Met Buchanan verliezen we een optie die we gaan vervangen door een (uiterst getalenteerde) 19 jarige.
Dat zijn twee transferperiodes waar we vanachter verzwakt uitkomen. Het zou mij ten zeerste verbazen moesten we dat niet cash betalen.
Ik kan jullie alletwee volgen.
Ook ik zou er liever iemand bij hebben, maar de financiële balans laat het misschien momenteel niet toe? Misschien is de sportieve staf overtuigd dat we voldoende gewapend zijn voor de tweede seizoenshelft?
Maar wintertransfers zijn inderdaad altijd duurder dan normaal. Wij willen een sterkhouder, dan heb je twee keuzes.
Ofwel iemand van bij een kleinere club dan de onze die er daar bovenuit steekt. Deze speler zal waarschijnlijk wedstrijdritme hebben maar ook duur zijn gezien zijn talent. Nadelig is dan weer dat hij mogelijks zich moet aanpassen aan een hoger niveau/ritme en ervaring ontbreekt.
De andere mogelijkheid is de ervaren, bewezen speler die ook het niveau van uw ploeg optrekt. Die moet je halen bij clubs die gelijkwaardig of groter zijn dan u. De speler heeft dus mogelijks wel de nodige talenten en skills, maar de reden dat hij dan bij die grotere club weg mag is omdat hij daar te weinig speeltijd heeft of niet in de plannen past (dus geen ritme).
Een evenwichtsoefening met drie uitkomsten: Ervaren speler met duur contract zonder ritme, iemand uit een lager aangeschreven competitie met mogelijks aanpassingsproblemen, of geen risico nemen en voortdoen met wat je hebt en wat ingespeeld is (na vele weken training).

Maar ook Peter heeft een punt. Onze intenties aan het begin van het seizoen waren zeer aanvallend. Wat zich ook weerspiegelt in onze spelerskern met heel veel aanvallende profielen. Maar we hebben ons tactisch moeten aanpassen omdat de beschikbare verdedigende pionnen de gewenste tactiek niet konden uitvoeren, zijnde hoog op het veld en/of veel ruimte verdedigen plus heel veel man op man duels. Gekoppeld aan een periode waar alles binnen ging dat binnen het kader kwam. Door de tactische aanpassing is er minder ruimte om ons enorm aanvallend potentieel te benutten en werd er al eens gekozen voor een gedisciplineerder type als flankaanvaller of voor Balanta als DM ipv een voetballend type.

En volgens mij, als puntje bij paaltje komt, is het nog altijd de portemonnee die bepaalt of er iets mogelijks is. Net zoals in het dagelijkse leven :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Wat denk ik ook kan meespelen, is het niet (meer) beschikbaar zijn van eerste keuze (Brassier? Eerder Struijk) en vervolgens een Yaremchuk-scenario (last minute teveel betalen voor 2e of 3e keus die het vervolgens niet meteen waarmaakt) willen vermijden.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 11 jan 2024, 13:36 Wat denk ik ook kan meespelen, is het niet (meer) beschikbaar zijn van eerste keuze (Brassier? Eerder Struijk) en vervolgens een Yaremchuk-scenario (last minute teveel betalen voor 2e of 3e keus die het vervolgens niet meteen waarmaakt) willen vermijden.
En het feit dat wintertransfers sowieso een pak duurder zijn dan deze in de zomer.
Ik verwacht wel een enorme exodus in de zomer (Nusa, Skov, Onyedika, Meijer...).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door t4nd »

Iets defensiever spelen vind ik niet per definitie slecht trouwens. Voetbal draait nu eenmaal om balans, de 11 beste spelers vormen niet de beste ploeg (om het met een cliché te zeggen). In de eerste seizoenshelft was ons grootste probleem dat we meer goals tegenkregen dan expected en er minder maakten dan expected (voor de hele reeks die we neergezet hebben na de 0-5 in Turkije). Dat is deels kwaliteit, deels (gebrek aan) vertrouwen en deels pech / geluk bij de tegenstander.

Antwerp werd vorig seizoen kampioen door een goal in de laatste minuut. Zoiets draait niet om tactiek, dat is gewoon ogen dicht - shotten en hopen dat de bal binnengaat. Voor hetzelfde geld trapt Toby die bal over de tribunes.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

t4nd schreef: 12 jan 2024, 07:38 Iets defensiever spelen vind ik niet per definitie slecht trouwens. Voetbal draait nu eenmaal om balans, de 11 beste spelers vormen niet de beste ploeg (om het met een cliché te zeggen). In de eerste seizoenshelft was ons grootste probleem dat we meer goals tegenkregen dan expected en er minder maakten dan expected (voor de hele reeks die we neergezet hebben na de 0-5 in Turkije). Dat is deels kwaliteit, deels (gebrek aan) vertrouwen en deels pech / geluk bij de tegenstander.
Ik vind dat niet ons grootste probleem van de eerste seizoenshelft. Wel hadden we voldoende kansen om meer punten te pakken, daar volg ik je in. Wedstrijden tegen Gent en Kortrijk hoefden niet verloren te gaan, Cercle hadden we ook kunnen/moeten winnen.

De tactische opofferingen die gemaakt moeten worden om de ploeg in balans te houden vind ik wel een probleem. Vetlesen moet te veel oppervlakte bestrijken, Onyedika en Hans moeten te vaak de bal komen ophalen en we kunnen niet zo hoog druk zetten als we zouden willen.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Levi »

Nu niemand halen getuigt gewoon van gebrek aan ambitie. Een blessure of 2 achteraan en we zitten dik in de miserie. Huiver al bij de gedachte boyata in playoffs of Europees te zien aantreden.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door ClubFanVinne »

Geen kampioen dus dit jaar. Als er geen cv, cdm en ra bijkomt maken we weinig kans. vooral omdat we achteraan met 4 speler van 8 spelers zitten die nog geen 20 zijn en dus teveel gaan moeten spelen. Ook hebben we nog boyata die de slechtste aankoop in de club geschiedenis is. Mechelen die traag is en voetballend te weinig is om basis speler te zijn. Odoi die ook niet het niveau van mata haalt. Meijer die nog steeds niet de oude is. We gaan jaarlijks achteruit op vlak van verdediging.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Rechtsachter en cdm hoeft niet voor mij. Een CV is vanzelfsprekend en redelijk hemeltergend dat we er geen gaan halen. Een echte 8 - die past in het huidige systeem - mag ook.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Volgens het verslag op HLN van onze persbabbel van Deila vandaag, zou hij gezegd hebben dat de club "blij is met wat we hebben" en dat "als er iets bijkomt, het zinvol moet zijn."

Met andere woorden, zoals al verwacht: geen inkomende transfers mits een mirakel.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door t4nd »

Ik lees dat eerder als "we kopen niet zomaar om te kopen" en "als we iets kopen moet het een directe meerwaarde zijn". Een A-target zullen ze dus wel binnenhalen als dat mogelijk is. Als het optie D of E is kopen we liever niks.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 19 jan 2024, 09:14 Ik lees dat eerder als "we kopen niet zomaar om te kopen" en "als we iets kopen moet het een directe meerwaarde zijn". Een A-target zullen ze dus wel binnenhalen als dat mogelijk is. Als het optie D of E is kopen we liever niks.
Ja uiteraard, onze kern is breed genoeg. Zeker met spelers van NXT achter de hand.
Dan moet je uw kern niet nog breder maken met een selectie-speler.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Plaats reactie