Wintertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 26 jan 2024, 08:31
Tiki Taka schreef: 26 jan 2024, 07:37 Momodou Sonko zou verkozen geweest zijn tot belofte van het jaar in de Zweedse competitie, dus die zal wel iets kunnen.
Lijkt me een optie als vervanger voor Nusa te zijn.
Heeft momenteel ook een marktwaarde van 4m, wat als 18jarige in de Zweedse competitie best wel veel is.
Klopt. Er wordt geschreven dat er al boden van 60 à 70 miljoen Zweedse Kronen werden geweigerd, wellicht van kwek en van ons. 70 miljoen Kronen is om en bij de 6,2 miljoen euro. Kwek zou ondertussen afgehaakt hebben, en de goedkopere Surdez hebben vastgelegd (jonge, rijzige flankspeler, Zwitsers jeugdinternational).

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Momodou Sonko lijkt perfect tweevoetig, technisch sterk, snel, goed schot, dribbelvaardig...zou de ideale vervanger voor Nusa zijn.
Niet twijfelen en halen in deze mercato nog !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Sonko naar Gent. We staan er bij en kijken er naar.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 28 jan 2024, 15:20 Sonko naar Gent. We staan er bij en kijken er naar.
Blijkbaar haken we af ten opzicht van Gent.
Ik vraag mij af op wat.
Dat vind ik een heel jammere, zeker omdat Nusa zal weg zijn in de zomer en mogelijks ook Skov.
Je had al een perfecte vervanger kunnen hebben met Sonko.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 jan 2024, 17:55
Peter schreef: 28 jan 2024, 15:20 Sonko naar Gent. We staan er bij en kijken er naar.
Blijkbaar haken we af ten opzicht van Gent.
Ik vraag mij af op wat.
Dat vind ik een heel jammere, zeker omdat Nusa zal weg zijn in de zomer en mogelijks ook Skov.
Je had al een perfecte vervanger kunnen hebben met Sonko.
Klopt, is blijkbaar rond

Jammer inderdaad, en altijd zuur als het naar een concurrent is, maar anderzijds
- wie van ons kende Sonko 2 weken geleden?
- Nusa vertrekt eind dit seizoen pas. Hebben dus nog tijd om hem deftig te vervangen.
- Skov is nog niet weg en gaf zelf aan niet per se weg te willen.
- Zinckernagel, Skoras, Homma en Talbi zijn er ook nog.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 28 jan 2024, 17:55
Peter schreef: 28 jan 2024, 15:20 Sonko naar Gent. We staan er bij en kijken er naar.
Blijkbaar haken we af ten opzicht van Gent.
Ik vraag mij af op wat.
Dat vind ik een heel jammere, zeker omdat Nusa zal weg zijn in de zomer en mogelijks ook Skov.
Je had al een perfecte vervanger kunnen hebben met Sonko.
We laten ons aftroeven door Gent, onbegrijpelijk vind ik dat.
Deze jongeman had het ideale profiel om Nusa op te volgen.
Waar ze ze toch mee bezig in godsnaam bij Club ?!?! :dunno:
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Jens27 »

IsO schreef: 28 jan 2024, 11:55
Deze gaat naar Luton Town.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Bij de beleidsmakers van Club geloven ze dus duidelijk niet meer in de titel, anders zou er sowieso een extra CV gehaald zijn.
Nu neemt men een heel groot risico, mocht Spileers, of nog slechter Mechele uitvallen, dan is enkel de blessuregevoelige Ordonez een valabele optie.
Boyata daar kan Club nu toch serieus niet meer op rekenen en Odoi is echt in absolute nood mogelijk als CV.
Fingers crossed dus dat onze 2 huidige CV`s tot midden mei blessurevrij blijven.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 01 feb 2024, 07:33 Bij de beleidsmakers van Club geloven ze dus duidelijk niet meer in de titel, anders zou er sowieso een extra CV gehaald zijn.
Nu neemt men een heel groot risico, mocht Spileers, of nog slechter Mechele uitvallen, dan is enkel de blessuregevoelige Ordonez een valabele optie.
Boyata daar kan Club nu toch serieus niet meer op rekenen en Odoi is echt in absolute nood mogelijk als CV.
Fingers crossed dus dat onze 2 huidige CV`s tot midden mei blessurevrij blijven.
Het is jammer, maar het werd reeds lang aangekondigd dat we inkomend niets hoefden te verwachten.
Tenzij er spelers vertrokken, langdurig geblesseerd geraakten of er een opportuniteit zou zijn.
De beleidsmakers kiezen duidelijk voor de economische realiteit te volgen. We hebben nu al het grootste bedrag aan salarissen van de JPL.

Voor wie nog een sprankeltje hoop had: er zijn jammer genoeg ook geen geruchten dat er nog iets gaat gebeuren deze deadline-day. Of ze houden het goed geheim.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 01 feb 2024, 07:33 Bij de beleidsmakers van Club geloven ze dus duidelijk niet meer in de titel, anders zou er sowieso een extra CV gehaald zijn.
Nu neemt men een heel groot risico, mocht Spileers, of nog slechter Mechele uitvallen, dan is enkel de blessuregevoelige Ordonez een valabele optie.
Boyata daar kan Club nu toch serieus niet meer op rekenen en Odoi is echt in absolute nood mogelijk als CV.
Fingers crossed dus dat onze 2 huidige CV`s tot midden mei blessurevrij blijven.
Ik vind dit wat een kromme conclusie...
Je kan met dezelfde argumentatie aanhalen dat de beleidsmakers niet in de titel geloven, want ze hebben geen evenwaardige vervanger voor Mignolet gehaald. Of voor Thiago. Of voor Skov. Of voor ... Als één van hen morgen lange tijd geblesseerd wordt zitten we ook met een probleem.

Het leuke is, dat geldt ook voor alle andere teams. Zoals ik al meermaals aangehaald heb: we zijn nog altijd maar de Jupiler Pro League. Wij hebben niet de luxe om op elke positie een topspeler op de bank te hebben, en geen enkele andere Belgische ploeg heeft die luxe. Wat wij (en de anderen) wél hebben zijn goeie backups en talentvolle jongeren.

Eigenlijk zijn wij zelfs verwend. In de spits hebben we met Thiago & Jutgla 2 spitsen die basisspeler kunnen zijn. Op het middenveld hebben we er 4 (Nielsen, Onyedika, Vanaken, Vetlesen). Op de wingbacks ook 3 (Meijer, De Cuyper, Sabbe). Op de flank zou Skoras bij de meeste ploegen ook gewoon in de basis staan, bij ons krijgt hij de kans om te integreren en moet hij niet direct presteren.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

t4nd schreef: 01 feb 2024, 11:29 Ik vind dit wat een kromme conclusie...
Je kan met dezelfde argumentatie aanhalen dat de beleidsmakers niet in de titel geloven, want ze hebben geen evenwaardige vervanger voor Mignolet gehaald. Of voor Thiago. Of voor Skov. Of voor ... Als één van hen morgen lange tijd geblesseerd wordt zitten we ook met een probleem.
Niet akkoord. We hebben geen enkele LCV in de kern; 0, noppes. We gaan Mechele toch niet in de categorie Mignolet, Skov & Hans steken?
t4nd schreef: 01 feb 2024, 11:29 Het leuke is, dat geldt ook voor alle andere teams. Zoals ik al meermaals aangehaald heb: we zijn nog altijd maar de Jupiler Pro League. Wij hebben niet de luxe om op elke positie een topspeler op de bank te hebben, en geen enkele andere Belgische ploeg heeft die luxe. Wat wij (en de anderen) wél hebben zijn goeie backups en talentvolle jongeren.

Eigenlijk zijn wij zelfs verwend. In de spits hebben we met Thiago & Jutgla 2 spitsen die basisspeler kunnen zijn. Op het middenveld hebben we er 4 (Nielsen, Onyedika, Vanaken, Vetlesen). Op de wingbacks ook 3 (Meijer, De Cuyper, Sabbe). Op de flank zou Skoras bij de meeste ploegen ook gewoon in de basis staan, bij ons krijgt hij de kans om te integreren en moet hij niet direct presteren.
Ik vind Jutgla amper niveau halen en eigenlijk geen spits voor het systeem dat wij spelen. Prima in een systeem met twee, als enige spits te licht.
Onze WBs zijn ok bezet, al hebben we op dit moment geen echte RB. Ik hoop dat Sabbe snel terug fit is. Maar ik volg je redenering voor die positie.
Middenveld is ook ok bezet, al hebben we geen natuurlijke 8. Nielsen en Vetlesen spelen die positie naar behoren.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 02 feb 2024, 14:05
t4nd schreef: 01 feb 2024, 11:29 Ik vind dit wat een kromme conclusie...
Je kan met dezelfde argumentatie aanhalen dat de beleidsmakers niet in de titel geloven, want ze hebben geen evenwaardige vervanger voor Mignolet gehaald. Of voor Thiago. Of voor Skov. Of voor ... Als één van hen morgen lange tijd geblesseerd wordt zitten we ook met een probleem.
Niet akkoord. We hebben geen enkele LCV in de kern; 0, noppes. We gaan Mechele toch niet in de categorie Mignolet, Skov & Hans steken?
t4nd schreef: 01 feb 2024, 11:29 Het leuke is, dat geldt ook voor alle andere teams. Zoals ik al meermaals aangehaald heb: we zijn nog altijd maar de Jupiler Pro League. Wij hebben niet de luxe om op elke positie een topspeler op de bank te hebben, en geen enkele andere Belgische ploeg heeft die luxe. Wat wij (en de anderen) wél hebben zijn goeie backups en talentvolle jongeren.

Eigenlijk zijn wij zelfs verwend. In de spits hebben we met Thiago & Jutgla 2 spitsen die basisspeler kunnen zijn. Op het middenveld hebben we er 4 (Nielsen, Onyedika, Vanaken, Vetlesen). Op de wingbacks ook 3 (Meijer, De Cuyper, Sabbe). Op de flank zou Skoras bij de meeste ploegen ook gewoon in de basis staan, bij ons krijgt hij de kans om te integreren en moet hij niet direct presteren.
Ik vind Jutgla amper niveau halen en eigenlijk geen spits voor het systeem dat wij spelen. Prima in een systeem met twee, als enige spits te licht.
Onze WBs zijn ok bezet, al hebben we op dit moment geen echte RB. Ik hoop dat Sabbe snel terug fit is. Maar ik volg je redenering voor die positie.
Middenveld is ook ok bezet, al hebben we geen natuurlijke 8. Nielsen en Vetlesen spelen die positie naar behoren.
Voor de WB vergeet je Odoi, basisspeler op rechtsback voor Ghana op de Afrika Cup. Daar zijn we goed bezet. De Roeve en Seys (NXT) zijn ook aankomende talenten op die positie.

Wat is voor jou de natuurlijke positie van Nielsen en Vetlesen?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Karma is a bitch...in de 1ste match na het sluiten van de wintermercato vallen 3 spelers geblesseerd uit.
Men nam een onnodig risico bij Club door het niet aantrekken van extra spelers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 05 feb 2024, 07:33 Karma is a bitch...in de 1ste match na het sluiten van de wintermercato vallen 3 spelers geblesseerd uit.
Men nam een onnodig risico bij Club door het niet aantrekken van extra spelers.
Ja, want iedereen was het er hier over eens dat we een linksback, een centrale middenvelder en een winger moesten halen deze winter. NOT.
Plaats reactie