Wintertransfers 2024 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

artikeltje in HNB van 2 dagen terug:
[spoiler]
Bart Verhaeghe liet het al doorschemeren tijdens een speech: Club denkt hardop aan versterking

Club wil de kop niet in het zand steken voor de crisis: de directie denkt aan zeker één versterking in de winter. Dat vertelde Bart Verhaeghe zondag aan de leden van Club Brugge Foundation.


Pieter-Jan Calcoen
Gisteren om 03:00

Het is momenteel niet goed genoeg bij Club Brugge – niet qua resultaten (16/33), niet qua spelniveau. Dat ziet vanzelfsprekend ook het bestuur, en dat wil zijn verantwoordelijkheid niet ontlopen. Indien de huidige selectie haar niveau niet opkrikt, is het de bedoeling om in januari minstens één inkomende transfer te doen. Dat heeft voorzitter Bart Verhaeghe laten verstaan tijdens zijn speech zondag voor de leden van de Club Brugge Foundation, een non-profit organisatie die onder de vlag van Club inzet op maatschappelijke projecten.

Verhaeghe heeft niet gespecificeerd in welke linie Club een nieuwkomer zou willen halen – dat zal ook afhangen van de ontwikkelingen de komende maanden. Het meest voor de hand liggende is vers bloed in de defensie. In de zomer heeft Club daar niet ingegrepen omdat er voldoende vertrouwen was in de huidige verdedigers, maar inmiddels slikt het team van Ronny Deila wekelijks tegendoelpunten. Een kwaliteitsinjectie achterin zou welkom zijn om voor meer stabiliteit te zorgen.

Ook de spitsen weten niet te overtuigen. Igor Thiago telt weliswaar zes doelpunten, maar de Braziliaan had al veel vaker kunnen scoren en worstelt bij momenten met de bal. Ferran Jutglà is evenmin in topvorm. Toch lijkt het ons minder waarschijnlijk dat Club nu opnieuw diep in de buidel zou tasten om een nieuwe aanvaller te halen. Thiago kostte zo’n zeven miljoen euro, het zou kapitaalsvernietiging zijn om hem na zes moeizame maanden naar het achterplan te duwen.

Al genoeg verbrast

Of Club de middelen heeft om een miljoenenaankoop te verrichten? Volgens onze info zal blauw-zwart in elk geval geen financiële risico’s nemen omdat men gezond wil blijven. Tijdens de voorbije mercato was er al minder slagkracht door de afwezigheid in de Champions League en recente ontgoochelingen op de transfermarkt. De laatste seizoenen gaf Club af en toe veel geld uit, maar was er geen rendement. Denk maar aan Roman Yaremchuk (17 miljoen euro) en Kamal Sowah (9), maar in mindere mate ook Nielsen (7), Boyata (2), Skoras (6) en Vetlesen (7). Het sportieve management en de scouting zijn zich ervan bewust dat er nu geen ruimte is voor een nieuwe miscast. Het moet er boenk op zijn.

Dat geldt ook voor de prestaties van de komende weken. Club moet zich ook zonder inkomende transfer hoognodig herpakken. Niet vergeten dat januari in voetbaltermen nog héél ver weg is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Ondertussen niet veel concreets in het geruchtencircuit. Buchanan zou niet noodzakelijk vervangen worden in de winter. Er wordt geoordeeld dat Odoi, Sabbe (indien terug fit) en De Cuyper (die dat daar niet slecht deed, tegen zijn voet) voldoende zijn om de rest van dit seizoen vol te maken.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Brassier en Esteve worden genoemd, verder is het idd rustig
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 29 dec 2023, 10:19 Brassier en Esteve worden genoemd, verder is het idd rustig
Er moet echt wel een leider bijkomen in de defensie deze winterstop, wat mij betreft althans.
Monaco zou al 8 miljoen geboden hebben voor Bassier, dat wordt dus niks.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Een linksvoetige cv, bij voorkeur leider, is voor mij echt broodnodig. Ik wil niet weten hoeveel punten Brandon ons al gekost heeft.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Lilian Brassier, een Franse linksvoetige CV die eerder al werd genoemd als één van de opties om onze verdediging te versterken, zou interesse genieten van onder meer AC Milan, Porto, Sassuolo en AS Monaco. Die laatsten zijn blijkbaar het meest concreet en zouden volgens l'Equipe een tweede bod van 10 miljoen plus bonussen uitbrengen, nadat een eerder bod werd geweigerd door Stade Brestois.

Dat andere vaak genoemde doelwit voor die positie, Pascal Struijk, zou dan weer (ook volgens L'Equipe) interesse genieten van PSG, interesse die ook na de komst van Beraldo (Braziliaanse jonge linksvoetige CV) nog niet helemaal zou zijn gaan liggen.

Om maar te illustreren in welke vijver we proberen te vissen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Stevig, maar is dat dan realistisch?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 03 jan 2024, 11:55 Stevig, maar is dat dan realistisch?
Dat is een moeilijk debat. Ik dacht destijds ook dat Mignolet voor ons onhaalbaar was, maar we haalden hem tóch en hij bleek afgelopen seizoenen al heel belangrijk. Als je je positie als jaarlijkse titelkandidaat in de JPL en ploeg die effectief meespeelt (en niet louter figureert) in Europa wil bestendigen en versterken, ga je op een bepaald moment ook eens moeten investeren in iets oudere spelers die al wat meer bewezen hebben op een bepaald niveau en wiens waarde bijgevolg ook al hoger ligt. Ajax haalde in 2018 Blind en Tadic terug uit de Premier League om hun toen zeer jonge kern met daarin een aantal toptalenten (Onana, De Ligt, Frenkie De Jong) uit te balanceren en in elke linie een ervaren man te hebben (Blind, Schöne, Tadic). Wij hebben ervaren jongens (Mignolet, Mechele, Vanaken, Nielsen), maar onze verdediging bijvoorbeeld is toch heel jong (met Spileers, Ordoñez, Sabbe en Meijer allemaal 20 of jonger), mist een linksvoetige CV en kan ook wel wat extra voetballend vermogen gebruiken.

Het mag ook duidelijk zijn dat de lat door onze recruitment-cel al even wat hoger wordt gelegd. Hoeveel heeft het anderhalf jaar terug gescheeld of Höjlund (nu bij Man United via Atalanta) stond bij ons?

Wij hebben ook al langer interesse in pakweg Struijk, en we weten ook niet of de interesse van PSG bijvoorbeeld ook al van toen dateerde. Op zich lijkt het me ook niet onrealistisch voor ons om een speler van een ploeg die naar de Championship degradeerde te proberen overhalen. Idem voor een speler van Stade Brestois (vorig jaar 14e in Ligue 1, nu boven verwachting 4e). Interesse van andere, grotere en/of kapitaalkrachtigere ploegen kan natuurlijk altijd stokken in de wielen steken. Mocht ik manager zijn van Struijk zou ik, als Club langskomt, ook eerst eens polsen of er geen interessantere pistes zijn. Dat hoeft ons natuurlijk niet te beletten om te proberen, zelfs al weten we dat we niet altijd in de sterkste onderhandelingspositie staan, mede afhankelijk van de verwachtingen/carrièreplanning van de speler in kwestie en zijn entourage.

Wat dat laatste betreft, moeten we denk ik vooral blijven werken aan een coherent verhaal met een combinatie van mooi loon (zelfs al is dat mogelijk niet altijd concurrentieel), uitstekende trainingsfaciliteiten, meer kans op speelgelegenheid dan bij topteam, jaarlijks Europees voetbal,... waarmee we zo'n gewilde profielen misschien over de streep kunnen trekken.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Ik volg je, maar voor Mignolet was er een duidelijke reden om terug naar België te komen, net zoals die er was voor Vertonghen en Alderweireld. Hojlund zaten we dichtbij, maar had op dat moment een ander carrieretraject dan Struyck of Brassier.
Leeds is een stevige kanshebber om terug te stijgen naar de PL en geniet interesse van een ander kaliber ploegen. Het is mij niet meteen duidelijk waarom die voor ons zou kiezen.
Ook Brassier lijkt mij betere opties te hebben.

Ik vermoed dat beide veel kunnen betekenen voor ons, maar niet per se haalbaar zijn.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Sanders »

Ik denk dat het momentum voor Struijk te overhalen voorbij is. Leeds doet het goed en heeft zicht op promotie. Persoonlijk heeft hij dus ook weer zicht op PL-matchen, vermoedelijk een loonsverhoging door de promotie en een kans om zich in de kijker te spelen voor een nationaal elftal.

Estève of Brassier passen in onze filosofie van jong talent een kans te geven om zich verder te ontwikkelen om dan door te verkopen. Hun prijskaartje is stevig en toont inderdaad aan dat we in een andere soort vijver proberen te vissen. Die jongens hebben inderdaad talent. Maar ik ben ook van mening dat het een meer ervaren en bewezen verdediger mag zijn. IsO haalt het goede voorbeeld van Ajax met Tadic en Blind aan.

We moeten inderdaad opboksen tegen betere ploegen, maar we kunnen potentiële targets wel een carrièrepad voorstellen en we hebben al goede relaties met enkele clubs in Europa voor toekomstige transfers.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Tiki Taka »

Ik ben benieuwd wie uiteindelijk zal gehaald worden als broodnodige extra polyvalente verdediger.
Met het vertrek van Buchanan, de blessuregevoeligheid van Ordonez, de nog steeds niet fitte Sabbe en Odoi (Africa Cup) is de spoeling wel heel dun geworden achteraan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 04 jan 2024, 07:33 Ik ben benieuwd wie uiteindelijk zal gehaald worden als broodnodige extra polyvalente verdediger.
Met het vertrek van Buchanan, de blessuregevoeligheid van Ordonez, de nog steeds niet fitte Sabbe en Odoi (Africa Cup) is de spoeling wel heel dun geworden achteraan.
Dus:
- linksvoetig
- centrale verdediger
- voetballend vermogen
- leidersfiguur
- polyvalent, want moet nu blijkbaar ook al op rechtsback kunnen depanneren.

Een soort linksvoetige Maldini quoi. Veel succes aan onze recruitment-cel!
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door Peter »

Monaco huurt kehrer met aankoopoptie. Zou goed nieuws kunnen zijn voor ons.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

Peter schreef: 04 jan 2024, 11:05 Monaco huurt kehrer met aankoopoptie. Zou goed nieuws kunnen zijn voor ons.
Verplichte aankoopoptie zelfs. Zou kunnen. Er wordt wel nog altijd melding gemaakt van onderhandelingen tussen Monaco en Stade Brestois over Brassier, die in tegenstelling tot Kehrer een linksvoetige CV is. Anderzijds haalde Monaco vorige zomer met Salisu al een linksvoetige CV voor 15 miljoen...

Monaco was zoals aangegeven ook niet de enige gegadigde voor Brassier...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 IN

Bericht door IsO »

IsO schreef: 04 jan 2024, 11:45
Peter schreef: 04 jan 2024, 11:05 Monaco huurt kehrer met aankoopoptie. Zou goed nieuws kunnen zijn voor ons.
Verplichte aankoopoptie zelfs. Zou kunnen. Er wordt wel nog altijd melding gemaakt van onderhandelingen tussen Monaco en Stade Brestois over Brassier, die in tegenstelling tot Kehrer een linksvoetige CV is. Anderzijds haalde Monaco vorige zomer met Salisu al een linksvoetige CV voor 15 miljoen...

Monaco was zoals aangegeven ook niet de enige gegadigde voor Brassier...
Denk dat we Brassier ook mogen vergeten. Tweet van een journalist van Gazzetta dello Sport (volger AC Milan):
#Brassier sterke doelstelling van #Milan
▪️ er is concurrentie: Monaco vooral, Leverkusen, Porto (en pas op voor PSG)
▪️ Brassier wacht op aanbiedingen, uitstel naar juni is niet uitgesloten
▪️ Lenglet in de running, maar er is een akkoord met hem en Barça over salaris nodig
https://x.com/lucabianchin7/status/1743 ... 13810?s=20
Plaats reactie