Wintertransfers 2024 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

GraspopperFCB
Jeugdspeler
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 jan 2018, 16:53

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door GraspopperFCB »

Sterk staaltje onderhandeling ! Niet verwacht aan deze prijs. Wel dat hij na dit seizoen zou vertrekken aangezien zijn statistieken van de laatste maanden. Had ik in september nooit gedacht 😅
Nu hopen dat de vertrekkende spelers goed vervangen worden.
(Denkey bv .. )
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

Levi schreef: 14 feb 2024, 19:25 37 miljoen wtf op wat een berg geld zitten wij deze zomer. Hopen dat het goed besteed wordt want moet hele nieuwe kern gemaakt worden wss
Inderdaad, 37 miljoen (inclusief bonussen) én 10% doorverkooppercentage !
Op 12 maand een 30 miljoen winst maken op 1 speler.

Hij is met zijn fysieke sterkte natuurlijk uiteraard geschikt voor de PL.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Levi »

Eerste transfer periode zonder mannaert zal er bonk op moeten zijn. Jammer dat we voor sportieve gedeelte van zijn taken nog geen vervanger hebben.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Bod dat niet te weigeren is maar zorgt inderdaad voor nog meer werk. Ik had hem graag nog een seizoen gehouden.

Ik maak me zorgen over de continuïteit van de ploeg.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Wie had dit durven dromen na de hele moeizame start van Thiago de eerste maanden ?
Knap staaltje van onderhandelen !
Nu kan de zoektocht naar een nieuwe centrumspits, die de voorbije jaren meermaals faliekant afliep, opnieuw beginnen.
De transfer van Nusa naar Brentford gaat niet door blijkbaar.
Ik ga ervan uit dat Club in de zomer voor Nusa en Skov Olsen nog eens 50-60 miljoen zal incasseren.
De nieuwe sportieve manager zal over een berg geld bezitten om inkomende versterkingen te gaan halen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 15 feb 2024, 08:35 Wie had dit durven dromen na de hele moeizame start van Thiago de eerste maanden ?
Knap staaltje van onderhandelen !
Nu kan de zoektocht naar een nieuwe centrumspits, die de voorbije jaren meermaals faliekant afliep, opnieuw beginnen.
De transfer van Nusa naar Brentford gaat niet door blijkbaar.
Ik ga ervan uit dat Club in de zomer voor Nusa en Skov Olsen nog eens 50-60 miljoen zal incasseren.
De nieuwe sportieve manager zal over een berg geld bezitten om inkomende versterkingen te gaan halen.
De nieuwe sportieve manager zal direct wel enkele zware dossiers op zijn bureau krijgen en weinig marge krijgen.
Want als Nusa en ook Skov vertrekken, is op papier onze ideale voorlijn dit seizoen weg in dezelfde zomer.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Levi »

Voordeel: elke jonge speler weet intussen dat we de ideale springplank zijn.
Nadeel: elke club weet dat we financieel gezond zijn en geld hebben dus gaan onderste uit de kan halen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Op sportief vlak zie ik eigenlijk alleen nadelen:

- Er is nog geen TD. Veel tijd om zich in te werken en het huis te leren kennen, gaat die niet krijgen. Die zal dus van het Overmars kaliber moeten zijn om een onmiddellijke meerwaarde te zijn.
- We gaan veel spelers moeten inwerken, waarvan een aantal op cruciale plaatsen: LCV, VM (indien Onyedika vertrekt) en een spits.
- Deze zomer gaat er énorm veel kwaliteit vertrekken, naar mijn gevoel meer dan ooit: Meijer, MDC, Spileers, Onyedika, Skov, Nusa, Thiago, Jutgla worden allemaal genoemd.
- Nieuwe trainer? Zal sterk afhangen van de resultaten van dit seizoen maar ik kan mij een aantal scenarios inbeelden waar we daar ook nog wijzigen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Ik ben heel benieuwd naar wie de nieuwe sportieve manager zal worden.
Ik hoop dat deze er snel zal komen, opdat er de komende maanden volop kan gewerkt worden aan de inkomende transfers naar volgend seizoen toe.
Ja, er zullen een pak basisspelers vertrekken in de zomer ; Thiago, Nusa, Skov Olsen, Jutgla, Meijer ...
Het positieve is dat er een berg geld beschikbaar zal zijn om hen echt kwalitatief te vervangen.
De zoektocht naar een nieuwe centrumspits, die de voorbije jaren heel moeilijk bleek te zijn, met tal van peperdure floptransfers tot gevolg,
belooft alweer een zware noot om te kraken te worden.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Ik wil toch twee kanttekeningen plaatsen bij de hoeveelheid geld dat er beschikbaar zou zijn:

1. We hebben dit seizoen ook voor veel geld verkocht. Dat heeft zich al bij al niet vertaald in dure transfers.
2. De filosofie is om goedkoop(ish) te kopen om dan voor veel winst te verkopen. Ik denk niet dat we daar nu van gaan afwijken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 15 feb 2024, 09:50 Op sportief vlak zie ik eigenlijk alleen nadelen:

- Er is nog geen TD. Veel tijd om zich in te werken en het huis te leren kennen, gaat die niet krijgen. Die zal dus van het Overmars kaliber moeten zijn om een onmiddellijke meerwaarde te zijn.
- We gaan veel spelers moeten inwerken, waarvan een aantal op cruciale plaatsen: LCV, VM (indien Onyedika vertrekt) en een spits.
- Deze zomer gaat er énorm veel kwaliteit vertrekken, naar mijn gevoel meer dan ooit: Meijer, MDC, Spileers, Onyedika, Skov, Nusa, Thiago, Jutgla worden allemaal genoemd.
- Nieuwe trainer? Zal sterk afhangen van de resultaten van dit seizoen maar ik kan mij een aantal scenarios inbeelden waar we daar ook nog wijzigen.
  1. Klopt, ik begrijp dat je niet zomaar de eerste de beste aanneemt. Ook zijn er niet zoveel TD's als er trainers zijn. Daarnaast is het nog minder gangbaar om een zittende TD weg te kopen, tenzij die echt een sportieve stap hogerop kan zetten.
  • Klopt, een goede voorbereiding zal key zijn. Inkomende transfers zouden idealiter dus zo snel mogelijk vastgelegd moeten worden, maar dat is een moeilijke gezien puntje 1.
  • Eerlijk gezegd zie ik ons niet én Meijer én De Cuyper verkopen. Tenzij er na de verkoop van de ene ook een niet te weigeren bod komt voor de andere. Jutgla zie ik nog blijven afhankelijk van de vervanger van Thiago en de trainer.
  • Ik zie Deila wel nog aanblijven. Ik geef toe dat ik soms ook vragen heb bij zijn keuzes en wedstrijdmanagement, maar het kon slechter. Eens rust en standvastigheid op de trainersstoel na de laatste seizoenen zou ook niet slecht zijn.
Peter schreef: 15 feb 2024, 10:22 Ik wil toch twee kanttekeningen plaatsen bij de hoeveelheid geld dat er beschikbaar zou zijn:

1. We hebben dit seizoen ook voor veel geld verkocht. Dat heeft zich al bij al niet vertaald in dure transfers.
2. De filosofie is om goedkoop(ish) te kopen om dan voor veel winst te verkopen. Ik denk niet dat we daar nu van gaan afwijken.
We verkopen aan mooie prijzen, maar onze standaard van goedkoop inkopen wordt stilletjes aan ook hoger gelegd. Verkoopprijzen gaan omhoog, maar ook inkoopprijzen gaan omhoog. Thiago, Onyedika, Meijer, Skov en Buchanan werden ingekocht voor toch al een stevige prijs naar JPL-normen, maar wel met doel om ze voor een betere prijs te verkopen. Ordonez en Nusa waren dure jeugdtransfers. We geven dus ook aardig wat uit.
Het kunnen niet allemaal Kossounou's zijn die voor enkele honderdduizenden euro's op te pikken zijn.
Van enkel wat JPL inkomsten, kan je die inkomende transfers niet blijven betalen.
Zolang de meerwaarde die je erop maakt relatief gezien dezelfde of betere grootte-orde heeft, zit je goed.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Levi »

Alle lof die Vince kreeg voor onderhandelen van de thiago transfer. Vraag me als ik lees dat hij amper nog op de club komt af of hij die transfer nog wel gedaan heeft?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Levi schreef: 03 mar 2024, 09:30 Alle lof die Vince kreeg voor onderhandelen van de thiago transfer. Vraag me als ik lees dat hij amper nog op de club komt af of hij die transfer nog wel gedaan heeft?
De makelaars van Thiago zwaaiden in een interview achteraf met lof naar Rigaux
Plaats reactie