Wintertransfers 2024 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Opmerkelijk dat Tajon al 2 matchen niet heeft gespeeld, en Maxim de voorkeur krijgt op rechtsachter. Kan om tactische redenen zijn natuurlijk, of omdat Tajon niet helemaal fit is, maar zou ook te maken kunnen hebben met de transfergeruchten die opnieuw de ronde doen.

Zo zou Inter volgens de Italiaanse sportkrant Tuttosport een voorstel willen doen om Buchanan te lenen tot eind dit seizoen, om hem daarna verplicht over te nemen. Waarbij ze - bij gebrek aan budget zonder grote uitgaande transfer - zouden hopen op een beperkte overnamesom, gelet op het feit dat Buchanans contract afloopt in juni '25 (en hij dus na dit seizoen maar één jaar meer bij ons onder contract staat). Eén en ander om het uitvallen van Cuadrado (operatie achillespees) en het eventuele vertrek van Dumfries (ook weer geruchten daaromtrent) op te vangen.

Volgens een ander gerucht (Daily Star, één van die weinig betrouwbare Britse tabloids) zou Manchester City interesse hebben in Tajon voor het versterken van hun rechterflank - in januari - met een snelle, technisch sterke speler (wat op zich nog zou kunnen) en zouden ze daarvoor 50 miljoen pond (!) moeten neerleggen. Dat bedrag lijkt me van de pot gerukt, gelet op de resterende contractduur, zijn huidige marktwaarde (om en bij de 10 miljoen volgens transfermarkt), en het gebrek aan slagkrachtige kapers op de kust.

Alles bij elkaar genomen lijkt een transfer deze winter me niet uitgesloten voor Tajon...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Gezien dat TJ al weg wou in de zomer lijkt het mij inderdaad realistisch dat hij vertrekt in de winter. Met Sabbe hebben we op die positie een jong talent achter de hand dus ik vermoed dat de club ook niet dwars gaat liggen. Een bedrag tussen de 15 en de 20 zou mooi zijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 18 dec 2023, 11:16 Opmerkelijk dat Tajon al 2 matchen niet heeft gespeeld, en Maxim de voorkeur krijgt op rechtsachter. Kan om tactische redenen zijn natuurlijk, of omdat Tajon niet helemaal fit is, maar zou ook te maken kunnen hebben met de transfergeruchten die opnieuw de ronde doen.

Zo zou Inter volgens de Italiaanse sportkrant Tuttosport een voorstel willen doen om Buchanan te lenen tot eind dit seizoen, om hem daarna verplicht over te nemen. Waarbij ze - bij gebrek aan budget zonder grote uitgaande transfer - zouden hopen op een beperkte overnamesom, gelet op het feit dat Buchanans contract afloopt in juni '25 (en hij dus na dit seizoen maar één jaar meer bij ons onder contract staat). Eén en ander om het uitvallen van Cuadrado (operatie achillespees) en het eventuele vertrek van Dumfries (ook weer geruchten daaromtrent) op te vangen.

Volgens een ander gerucht (Daily Star, één van die weinig betrouwbare Britse tabloids) zou Manchester City interesse hebben in Tajon voor het versterken van hun rechterflank - in januari - met een snelle, technisch sterke speler (wat op zich nog zou kunnen) en zouden ze daarvoor 50 miljoen pond (!) moeten neerleggen. Dat bedrag lijkt me van de pot gerukt, gelet op de resterende contractduur, zijn huidige marktwaarde (om en bij de 10 miljoen volgens transfermarkt), en het gebrek aan slagkrachtige kapers op de kust.

Alles bij elkaar genomen lijkt een transfer deze winter me niet uitgesloten voor Tajon...
Vreemd dat De Cuyper al 2 matchen als RB speelt. Misschien is er al een voorakkoord met een ploeg voor TJ en wil men geen risico meer nemen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 dec 2023, 11:16 Opmerkelijk dat Tajon al 2 matchen niet heeft gespeeld, en Maxim de voorkeur krijgt op rechtsachter. Kan om tactische redenen zijn natuurlijk, of omdat Tajon niet helemaal fit is, maar zou ook te maken kunnen hebben met de transfergeruchten die opnieuw de ronde doen.

Alles bij elkaar genomen lijkt een transfer deze winter me niet uitgesloten voor Tajon...
Ik sluit het niet uit. Ik heb een vermoeden dat hem afgelopen zomer een belofte is gedaan ivm een uitgaande transfer. Hij heeft dan de knop omgedraaid en zich "erbij neergelegd" dat hij de resterende matchen als rechtsachter zal spelen. Zijn voorkeur ligt duidelijk hoger op het veld.
Peter schreef: 18 dec 2023, 12:00 Gezien dat TJ al weg wou in de zomer lijkt het mij inderdaad realistisch dat hij vertrekt in de winter. Met Sabbe hebben we op die positie een jong talent achter de hand dus ik vermoed dat de club ook niet dwars gaat liggen. Een bedrag tussen de 15 en de 20 zou mooi zijn.
Dat zou een mooi bedrag zijn, maar Inter ontbreekt momenteel de financiële slagkracht om dergelijke transfers te doen. Ze hebben dus eerst een uitgaande transfer nodig (Dumfries?) en dan nog zijn er andere putten te delven. Ik verwacht een lager bedrag met een ferm doorverkooppercentage. Al ben ik geen voorstander van het laatste.
Iemand trouwens nieuws over de blessure van Sabbe?
Tiki Taka schreef: 18 dec 2023, 12:19 Vreemd dat De Cuyper al 2 matchen als RB speelt. Misschien is er al een voorakkoord met een ploeg voor TJ en wil men geen risico meer nemen.
Dan zou ik hem ook niet op de bank verwachten eerlijk gezegd. Stel dat gisteren De Cuyper of Meijer uitvallen in het eerste kwartier. Dan moet je wel Buchanan brengen of je moet je systeem al gaan omgooien want je had alleen nog Spileers en Balanta op de bank als verdedigende opties (buiten TJ).
Ik denk dat het gewoon een tactische keuze is. De Cuyper is verdedigend niet zo solide als Meijer, maar wel (in mijn ogen) meer solide dan Buchanan. Dit gecombineerd met het voetballende vermogen van De Cuyper en zijn sterke stilliggende fases zorgt voor de voorkeur op Buchanan.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door t4nd »

Ik ga ervan uit dat TJ op de bank zit om in noodgevallen te depanneren (als de transferverhalen kloppen). Je kan hem wel beloven dat hij een transfer krijgt en dat hij niet al te veel meer zal spelen om risico's te beperken, maar als De Cuyper uitvalt wil je wél nog altijd een RB in de plaats zetten en niet bijvoorbeeld Jutglá bij gebrek aan andere spelers. Dat hij op de bank zit lijkt me dus eerder een keuze van Deila die de beste backup wil in geval van nood.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Di Marzio (Italiaanse sportjournalist) heeft het over 7 à 8 miljoen als het bedrag dat Inter zou willen neerleggen voor Buchanan. Het mag precies iets meer zijn...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Voor dat geld mag je hem niet laten gaan, zo simpel is het.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door maartendr81 »

De vraag is of je veel “leverage” hebt als Brugge zijnde? En volgens mij weet inter dat ook.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Volgens Di Marzio bracht inter een bod uit van 6 miljoen op Buchanan. Club wil 10 + bonus. In die context kom je, als deze info klopt, zeker lager dan 10 miljoen uit.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 dec 2023, 17:43 Volgens Di Marzio bracht inter een bod uit van 6 miljoen op Buchanan. Club wil 10 + bonus. In die context kom je, als deze info klopt, zeker lager dan 10 miljoen uit.
Tenzij er beloftes gemaakt zijn aan Buchanan kan je toch nooit onder de aankoopprijs verkopen? Hij heeft ervaring opgedaan in de CL en heeft het WK gespeeld via prestaties bij ons. Hij is dus absoluut niet mislukt waardoor je alles moet aanvaarden.
Momenteel 8 miljoen waard volgens Transfermarkt, 4/11/2022 was dat nog 12 miljoen (WK en goede CL met Club).
Moeten wij trouwens nog iets afstaan aan zijn ex-club? Percentage of iets dergelijks?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Sanders »



Deal zou op 6 januari beklonken worden voor 10 miljoen, bonussen inclusief, volgens deze journalist. (weliswaar een volger van AC Milaan)

Te weinig imo.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 31 dec 2023, 15:14

Deal zou op 6 januari beklonken worden voor 10 miljoen, bonussen inclusief, volgens deze journalist. (weliswaar een volger van AC Milaan)

Te weinig imo.
Di Marzio heeft het over 7 miljoen direct en 2 a 3 miljoen aan bonussen. Inderdaad te weinig. Maar hij wou niet bijtekenen natuurlijk...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door t4nd »

Hopelijk nog een mooi doorverkoop-percentage?

Ik weet niet of ik blij moet zijn of droef hierdoor. Bij vlagen zag je bakken talent en kwaliteit, maar ook veel te veel ergernissen en frustraties die een zware invloed hadden op zijn spel. Ik weet eerlijk gezegd niet of hij het gaat maken bij Inter - tenzij hij zijn mentaliteit op het veld begint aan te passen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Peter »

Ik ga hem niet missen. Met Sabbe hebben we een beter alternatief.
Wél vind ik de transfersom aan de lage kant. 10 met bonussen kan nog net, 7 a 8 is te weinig.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Wintertransfers 2024 OUT

Bericht door Jens27 »

We zijn andere bedragen te gewoon aan het worden... Buchanan is een woelwater zonder eindproduct, camoufleert veel met zijn snelheid. Zijn wedstrijden voor Club die echt heel goed waren, kan je op een hand tellen. Mag serieus wat aanpassen/verbeteren of kan niets gaan doen in Milaan.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Plaats reactie