De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Gewoon gaan voor dat kampioenschap. Niet meer, niet minder.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Peet schreef:
Alethio schreef: Ho ho, Hazard...
Niet normaal. Alle kritiek weggespeeld.
Zo zou ik het niet echt verwoorden. Alle kritiek was gewoon terecht. Hij presteert eindelijk hoe we van hem verwachten. En nog wat meer ook. Maar een goede match laat alle voorgaande niet vergeten.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Alethio schreef:
Peet schreef:
Alethio schreef: Ho ho, Hazard...
Niet normaal. Alle kritiek weggespeeld.
Zo zou ik het niet echt verwoorden. Alle kritiek was gewoon terecht. Hij presteert eindelijk hoe we van hem verwachten. En nog wat meer ook. Maar een goede match laat alle voorgaande niet vergeten.
Ja, werd wel vaak op gefocust. Laat ons hopen dat hij deze lijn kan doortrekken, dan staan we der goed op. Vandaag aanvoerder waardig.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: De Rode Duivels

Bericht door Gratchski »

een hazard op dat niveau, YFC hoe die ingevallen is.

Dat zijn mensen die een land héél ver kunnen brengen
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door Nergens »

Van Lukaku, is in het samenspel veel te zwak, 2/3kansen ontnomen omdat hij bal te lang moest controleren en 2/3keer dat hij verkeerde keuze maakte ...

Voor de rest Hazard prachtig gespeeld! En sowieso een goed Belgie, Meunier minder dan vorige wedstrijden.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Nergens schreef: Van Lukaku, is in het samenspel veel te zwak, 2/3kansen ontnomen omdat hij bal te lang moest controleren en 2/3keer dat hij verkeerde keuze maakte ...

Voor de rest Hazard prachtig gespeeld! En sowieso een goed Belgie, Meunier minder dan vorige wedstrijden.
Ik vond Lukaku (voor wat hij kan) vrij goed spelen. Maar toen Michy erin kwam zag je ineens dat onze mogelijkheden nog serieus vergroten met een technische spits.
Matt_G
Tester
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:04

Re: De Rode Duivels

Bericht door Matt_G »

Meunier wel een van de zwakste Belgen, eerlijk is eerlijk.

Belgie heel goed maar ook omdat Hongaren veel ruimte gaven (zoals USA op WK), zal niet gebeuren tegen Wales. Enfin, een finale zit er wel in. (maar die verliezen we dan wel kansloos van Duitsland)
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: De Rode Duivels

Bericht door Brechtje »

Hazard zeg :bow:
Gebruikersavatar
Till
Tester
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jun 2016, 20:44
Locatie: Brussel

Re: De Rode Duivels

Bericht door Till »

Peet schreef:
Nergens schreef: Van Lukaku, is in het samenspel veel te zwak, 2/3kansen ontnomen omdat hij bal te lang moest controleren en 2/3keer dat hij verkeerde keuze maakte ...

Voor de rest Hazard prachtig gespeeld! En sowieso een goed Belgie, Meunier minder dan vorige wedstrijden.
Ik vond Lukaku (voor wat hij kan) vrij goed spelen. Maar toen Michy erin kwam zag je ineens dat onze mogelijkheden nog serieus vergroten met een technische spits.
2.

Mertens komt trouwens echt te kort.
Gebruikersavatar
Ygritte
Tester
Berichten: 69
Lid geworden op: 31 mei 2016, 10:30
Locatie: Westhoek

Re: De Rode Duivels

Bericht door Ygritte »

Wat een match van Hazard! :bow:
Idd niet Meunier zijn beste wedstrijd maar slecht was hij zeker niet.
Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken want dan staan we toch gewoon in de finale!
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Dit was heel mooi.

Klein minpuntje, Lukaku past niet in een groep die domineert, als de flanken erovergaan en hij moet verdelen, lukt het niet. Dat is geen schande, maar zie het aub in Willy!
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Till schreef:
Peet schreef:
Nergens schreef: Van Lukaku, is in het samenspel veel te zwak, 2/3kansen ontnomen omdat hij bal te lang moest controleren en 2/3keer dat hij verkeerde keuze maakte ...

Voor de rest Hazard prachtig gespeeld! En sowieso een goed Belgie, Meunier minder dan vorige wedstrijden.
Ik vond Lukaku (voor wat hij kan) vrij goed spelen. Maar toen Michy erin kwam zag je ineens dat onze mogelijkheden nog serieus vergroten met een technische spits.
2.

Mertens komt trouwens echt te kort.
Ja, wat iedereen (analisten, journalisten, supps) daar in ziet is mij toch ook een groot vraagteken. "Hij brengt altijd iets bij". Neen, hij zit constant te forceren (liefst voor zichzelf). Dat maakt hem inderdaad soms een goeie invaller. Maar het niveau van De Bruyne en Hazard kan hij absoluut niet aan.
Nog een pluspunt van gisteren, hij is door de mand gezakt en we zullen hem niet meer in de basis zien.
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: De Rode Duivels

Bericht door Rendinho »

Ik zei het gisteren ook nog tegen mijn pa, Mertens kon mooi mee de laatste matchen/oefenwedstrijden omdat het tempo lager lag en het spel niet echt goed was. Maar éénmaal het niveau omhoog gaat, het tempo versnelt en ze beginnen de bal rond te tikken gaat de rest gewoon los over het niveau van Mertens. Ook Meunier had het daardoor moeilijk trouwens.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Dat is ook geen schande, natuurlijk. Er zijn maar weinig spelers die meekunnen met het tempo dat De Bruyne en Hazard gisteren ontwikkelden. Ze stonden dan uiteindelijk bij counters vaak ook met zijn tweetjes vooraan (+ Lukaku die er al stond). Mertens is echt wel goed genoeg voor de Rode Duivels, maar speelt dit tornooi verkrampt, omdat hij per se een basisplaats wil en die ook wil behouden. De Mertens van voor dit tornooi heeft echt wel een plaats in de ploeg.

En Meunier had het met momenten inderdaad moeilijk, maar heeft toch ook mooie dingen laten zien (o.a. met die diepe bal op Mertens). Met wat tijd kan die wel groeien. Niet vergeten dat het pas zijn derde wedstrijd op internationaal niveau was.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Alethio schreef: Dat is ook geen schande, natuurlijk. Er zijn maar weinig spelers die meekunnen met het tempo dat De Bruyne en Hazard gisteren ontwikkelden. Ze stonden dan uiteindelijk bij counters vaak ook met zijn tweetjes vooraan (+ Lukaku die er al stond). Mertens is echt wel goed genoeg voor de Rode Duivels, maar speelt dit tornooi verkrampt, omdat hij per se een basisplaats wil en die ook wil behouden. De Mertens van voor dit tornooi heeft echt wel een plaats in de ploeg.

En Meunier had het met momenten inderdaad moeilijk, maar heeft toch ook mooie dingen laten zien (o.a. met die diepe bal op Mertens). Met wat tijd kan die wel groeien. Niet vergeten dat het pas zijn derde wedstrijd op internationaal niveau was.
Goh ja, Mertens kan dan wel invallen tegen Wales en de beslissende goal maken als de rest alles geprobeerd heeft... Ieder zijn kwaliteiten... er is natuurlijk wel een reden waarom hij ook bij Napels niet echt tituleert.

Ik vond Meunier alles behalve slecht, er kwam ook niet echt veel gevaar over zijn flank, maar dat gaf hem de kans om enkele schone passen te geven en dreigend op te komen. Die kan nog groeien in dit toernooi.
Ik hou mijn hart wel vast als we spelen met J. Lukaku en Meunier op de backs.
Oh Frail.
Plaats reactie