De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Supersub
Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd » 12 nov 2020, 11:30

Ik vond vooral Bornauw / Chadlin ontstellend zwak. Heel die flank trok op niets en logisch ook dat ongeveer alle gevaar van de Zwitsers van daar kwam.
Dendoncker is toch ook nog een paar niveaus lager dan Tielemans die heel sterk ingevallen is.
Mechele goed zijn plan getrokken, Vanaken ook goed meegespeeld.
Lukebakio vond ik persoonlijk niet zo geweldig. Hij kan duidelijk iets en heeft goeie zaken gedaan, maar nog te veel willen dribbelen terwijl het ook anders kan.

Jammer vooral dat De Ketelaere er voor 2min op moest komen. Heel het gedoe over bubbels en de nationale ploeg, en dan haal je die jongen naar de Rode Duivels voor 2 minuten in een oefenmatch. Hij had ook gewoon in de 70ste minuut kunnen wisselen (na het doelpunt toevallig) zodat ook Kayembe nog wat meer minuten kon maken. Bornauw voor Denayer hetzelfde. Soit, Charles zal wel blij zijn dat hij gedebuteerd heeft en op die paar minuten vond ik hem niet slecht positie kiezen (al kan je uiteraard niet veel zeggen over 2 minuten).
1 x

IsO
Basisspeler

Bericht door IsO » 12 nov 2020, 19:48

Ik zag ook dat we de maturiteit van Mechele missen in onze defensie de laatste weken. Waarmee ik niks af wil doen van het talent van Kossounou.
0 x

IsO
Basisspeler

Bericht door IsO » 11 jan 2021, 09:11

Witsel mogelijk niet op het EK omwille van gescheurde achillespees. Hoe zouden jullie zijn afwezigheid opvangen? Dendoncker kon me in die rol nog niet echt overtuigen.
0 x

Blackburn
Profvoetballer

Bericht door Blackburn » 13 jan 2021, 12:15

De Bruyne naast Tielemans centraal. Mertens en Hazard in steun van Lukaku.
Ik vind dat De Bruyne nog altijd meer rendement haalt en zijn stempel kan drukken als hij niet te hoog staat op het veld.
1 x

IsO
Basisspeler

Bericht door IsO » 13 jan 2021, 15:09

Blackburn schreef:
13 jan 2021, 12:15
De Bruyne naast Tielemans centraal. Mertens en Hazard in steun van Lukaku. Ik vind dat De Bruyne nog altijd meer rendement haalt en zijn stempel kan drukken als hij niet te hoog staat op het veld.
Ik deel jouw mening over De Bruyne, maar hij speelde toen wel naast Fernandinho, die ongeveer deed wat Witsel doet bij de Duivels. Tielemans is toch een ander type dan Witsel. Hoe zie je dat, zeker met het oog op de kwetsbaarheid van de driemansverdediging bij ballen in de rug van de flankspelers, met Jan en Toby die er niet sneller op worden? Moet er geen speler in dat tweemansmiddenveld die in de eerste plaats aan verdedigen en organisatie denkt, en in de tweede plaats aan transitie (en dat kan simpel)? Tielemans speelt trouwens, net als Dembele bijvoorbeeld destijds, doorgaans met een meer verdedigende 6, vaak één met groot loopvermogen, naast zicht (Dendoncker bij anderlecht, Ndidi of Mendy bij Leicester).
0 x

Plaats reactie