De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Arnio
Profvoetballer
Berichten: 312
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Graag een andere bondscoach.
Behalve één helft bedroevend.
En ik ben er al van gefrustreerd van voor het EK.
Je pakt maar 25 spelers mee terwijl je er 26 mag meenemen, en dat als de helft van je verdedigers geblesseerd is...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1983
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Als je ziet hoeveel spelers hij effectief heeft laten spelen, dan vind ik dat hij er nog te veel mee gepakt heeft. Het team draaide élke match vierkant maar toch zet hij elke match dezelfde spelers. De coach heeft het team gewoon niet in de hand of hij weet niet hoe hij ermee moet spelen lijkt me.
Sanders
Supersub
Berichten: 1271
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 02 jul 2024, 10:00 Als je ziet hoeveel spelers hij effectief heeft laten spelen, dan vind ik dat hij er nog te veel mee gepakt heeft. Het team draaide élke match vierkant maar toch zet hij elke match dezelfde spelers. De coach heeft het team gewoon niet in de hand of hij weet niet hoe hij ermee moet spelen lijkt me.
Nochtans durfde hij (of de spelers) het wel aan om in de kwalificatiematchen de matchen in handen te nemen.
Dat hebben ze hier, op één helft tegen Roemenië na, nooit gedaan. In de zwakste poule speelden wij alsof wij de underdog waren.
yocake
Tester
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: De Rode Duivels

Bericht door yocake »

Sanders schreef: 02 jul 2024, 11:20
t4nd schreef: 02 jul 2024, 10:00 Als je ziet hoeveel spelers hij effectief heeft laten spelen, dan vind ik dat hij er nog te veel mee gepakt heeft. Het team draaide élke match vierkant maar toch zet hij elke match dezelfde spelers. De coach heeft het team gewoon niet in de hand of hij weet niet hoe hij ermee moet spelen lijkt me.
Nochtans durfde hij (of de spelers) het wel aan om in de kwalificatiematchen de matchen in handen te nemen.
Dat hebben ze hier, op één helft tegen Roemenië na, nooit gedaan. In de zwakste poule speelden wij alsof wij de underdog waren.
Belgie eet de kleintjes gewoon op. Maar toen het niveau omhoog ging, ging het snel bergaf met het spel. Tegen Oostenrijk hadden we het bv al moelijk.
Het feit dat je eigen publiek tegen je keert op een toernooi is gewoon een afgang. Buiten met die trainer, dit komt gewoon niet meer goed. Een totale reset en opkuis is nodig.
En weg met die macht van de 'topspelers', die maken de boel gewoon kapot. Dit is al 10 kaar zo. Spelers moeten uitvoeren wat hen gevraagd wordt. Niet de selectie, opstelling, wissels, taktiek en aanvoerdersband bepalen.
En weg met dat mauve beleid dat ex/huidige anderlechtspelers blijft opstellen/oproepen om anderlecht als merk te blijven promoten.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1983
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik blijf er trouwens bij, Vanaken had gewoon op het middenveld moeten spelen dit EK. Een ervaren speler die de bal kan bijhouden en doorgeven is een serieuze meerwaarde en daar liep het meer dan eens fout. Alle ballen móesten gewoon naar De Bruyne gaan en die moest de bal daardoor soms zelfs in de eigen 16 gaan ophalen.

De Cuyper op linksachter had ook een serieuze meerwaarde geweest. In de 2 oefenmatchen (ok, wel maar tegen Luxemburg & Montenegro) merkte je al dat hij qua passing goed mee was in het team.

En er moet gewoon gestopt worden met Tielemans op te roepen. Het is geen slechte voetballer, maar zeker ook niet de wereldtopper die sommigen ervan willen maken. In het beste geval is hij iemand die meedraait als de ploeg goed speelt, maar een meerwaarde is hij nog maar heel weinig geweest.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3601
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Transferovezichtje van onze Duivels so far (regelmatig geüpdatet):

Koen Casteels: Wolfsburg --> Al Quadsiah (Saudi-Arabië)
Arthur Theate: 1 seizoen uitgeleend door Rennes aan Eintracht Frankfurt, mét aankoopoptie. Startte daar in zijn eerste wedstrijd tegen Dortmund op linksback.
Zeno Debast: anderlecht --> Sporting Lissabon; voorlopig basisplaats in beker, invaller in competitie.
Ameen Al-Dakhil: Burnley --> Stuttgart
Thomas Meunier: Trabzonspor --> Lille OSC; basisspeler daar als CV in een driemansdefensie.
Thomas Foket: Stade Reims --> anderlecht
Alexis Saelemaekers: na uitleenbeurt aan Bologna terug bij AC Milan. Zou vertrekken naar AS Roma (als pasmunt in een deal rond Tammy Abraham)
Amadou Onana: Everton --> Aston Villa; nu dus ploegmaat van Tielemans (en Dendoncker)
Orel Mangala: na uitleenbeurt van half jaar nu definitief overgenomen door Olympique Lyon van Nottingham Forrest; er gaan geruchten dat hij alweer zou kunnen vertrekken richting Everton.
Arthur Vermeeren: 1 seizoen uitgeleend door Atletico Madrid aan RB Leipzig, mét aankoopoptie.
Charles De Ketelaere: definitief overgekomen van AC Milan naar Atalanta Bergamo na zijn succesvolle uitleenbeurt vorig seizoen.
Michy Batshuayi: Fenerbahçe --> Galatasaray
Romelu Lukaku: Chelsea --> Napoli
Plaats reactie