De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

De selectie voor de komende Nations League duels is bekend:
Afbeelding
Eerste oproeping voor Joaquin Seys! Ook De Cuyper is er terug bij. En daarnaast hebben ook De Ketelaere, Openda en Engels in meerdere of mindere mate een "Brugs verleden".
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Ben eens benieuwd of Tedesco dit nog overleeft. Ik zou eerlijk gezegd niet verbaasd zijn, gelet op de financiële implicaties van een ontslag voor de (nu al armlastige) Voetbalbond. Bij een ontslag rijst natuurlijk meteen ook de vraag: welke T1 is vrij, kunnen we betalen en wil samenwerken met Vince? Benieuwd wat Mannaert hiermee gaat doen.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

De loting voor de qualifiers voor het WK 2026 is afgerond, en het zou - zelfs nu we zoekend zijn - een meer dan haalbare kaart moeten zijn:
- Wales
- Noord-Macedonië
- Kazachstan
- Liechtenstein
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Benieuwd wie Vince uit zijn hoge hoed gaat toveren als opvolger voor Tedesco, want dat die aan zijn laatste dagen als Belgisch bondscoach bezig is, lijkt ondertussen overduidelijk. Scott Parkers of andere miscasts kan België nu wel missen als kiespijn. Sergio Conceiçao, waarmee de gesprekken blijkbaar vrij ver gevorderd waren, tot AC Milan op de proppen kwam, was wel een mooie naam vond ik! Thierry Henry werd links en rechts ook geciteerd, en zou op de steun van de anciens kunnen rekenen, maar zou het niet worden, wegens wel een grote naam, maar als trainer nog te weinig bewezen.

Eens gekeken bij de vrije trainers, en daar staat wel wat tussen; trainers met veel tot heel veel ervaring (sommigen ook als bondscoach) en uiteenlopende speelstijlen. In willekeurige volgorde een niet-exhaustief lijstje: Ten Hag, Lucien Favre, Fred Rutten, Paulo Fonseca, Allegri, Hjulmand, Sarri, Rafa Benitez, Gerardo Martino, Rudi Garcia, Klinsmann, Lopetegui,... Xavi bijvoorbeeld acht ik op voorhand onhaalbaar, en Terzic misschien een te gelijkaardig profiel als Tedesco.

Wie past binnen het (hopelijk) uitgetekende profiel, en natuurlijk: wie wil komen, gelet op de transitiefase waarin ons team zich bevindt en op de budgettaire limieten waar de Bond tegenaan botst...?
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

Zou blijkbaar niet Hein zijn, wachten ze op Clement zijn ontslag?
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 16 jan 2025, 23:03 Zou blijkbaar niet Hein zijn, wachten ze op Clement zijn ontslag?
Met uw anticlimaxen altijd :mrgreen:

Nee serieus, Clement zou zo slecht nog niet zijn. En Hein gaf idd aan dat hij voorlopig niks aanneemt.
Pica
Sleutelspeler

Bericht door Pica »

IsO schreef: 16 jan 2025, 23:49
Pica schreef: 16 jan 2025, 23:03 Zou blijkbaar niet Hein zijn, wachten ze op Clement zijn ontslag?

Nee serieus, Clement zou zo slecht nog niet zijn. En Hein gaf idd aan dat hij voorlopig niks aanneemt.
Hein weet dat hij het niet gaat worden (wat logisch is, als je ziet dat ze met Conceiçao aan het praten waren), waardoor hij de vlucht vooruit neemt :mrgreen:

Leek me nochtans geen slechte optie Hein, kan hem alleszins al niet naar ons komen in de toekomst :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Pica schreef: 17 jan 2025, 09:40
IsO schreef: 16 jan 2025, 23:49

Hein weet dat hij het niet gaat worden (wat logisch is, als je ziet dat ze met Conceiçao aan het praten waren), waardoor hij de vlucht vooruit neemt :mrgreen:

Leek me nochtans geen slechte optie Hein, kan hem alleszins al niet naar ons komen in de toekomst :mrgreen:
Al even geweten hoe je over hem denkt :mrgreen: Maar ik wil wel een goeie bij de Duivels ook.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Lopetegui dus in pole-position, als we de pers mogen geloven. Als hij het wordt, gaan we niet het meest aanvallende voetbal te zien krijgen, maar er zijn wel aspecten van zijn stijl die bij ons elftal kunnen passen.

Hier een analyse van zijn speelstijl van op de website van West Ham, waar hij - gelet op zijn recente ontslag daar - weliswaar niet kon brengen wat het bestuur van hem verwacht had: https://www.whufc.com/news/increased-in ... i-analysed
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Orel Mangala minstens 6 maanden uit met gescheurde kruisbanden aan de knie.
Minder keuze voor Garcia en vooral een ferme domper voor die jongen! Maar heeft al heel vaak terug moeten knokken in z'n leven, dus ik zie die minstens even sterk terugkomen.
Plaats reactie