Pica schreef: ↑19 nov 2025, 10:20
Courtois - Sels - Lammens
Meunier - Castagne
Debast - Theate - Mechele - De Winter
MDC - Seys
Onana - Tielemans - KDB - Vanaken - Raskin - Vanhoutte
Doku - Trossard - Saelemaekers - Fofana
Lukaku - CDK
Als er drie extra mee mogen kom ik bij Openda - Lukebakio en misschien Witsel uit.
Precies heel weinig verwachtingen wel hier: we missen goeie verdedigers en hebben veel te veel voetballers die goed kunnen shotten, maar geen goal kunnen maken.
Vermoedelijk (naargelang de loting) zal het na kwartfinale wel erop zitten zeker?
Zal er - behoudens blessures - dicht bij zijn denk ik. Vermeeren kan ook een optie zijn indien hij speelt bij Marseille, in plaats van Vanhoutte (die wel alles speelt bij Nice) of Witsel, maar ik denk inderdaad dat Garcia dan voor ervaring zal kiezen.
De loting is trouwens een "specialleke". Door de (verwachte) overwinning tegen Liechtenstein zitten we op 5 december nog nét in pot 1 voor de loting, waardoor we de 3 gastlanden en een aantal toplanden vermijden in de poulefase. In pot 4, waar - op het tricky Ghana na misschien - voorlopig allemaal op papier zeer haalbare kaarten inzitten, moeten echter nog 6 landen bijkomen die zich nog kunnen plaatsen via de play-offs; 4 Europese, en 2 "tickets" bepaald door intercontinentale play-offs, die laatste zonder Europa. Europa heeft zijn eigen play-offs met 16 landen, via dewelke 4 nog niet geplaatste landen zich alsnog kunnen plaatsen, waaronder niet de minsten (Italië, Turkije, Wales en Denemarken bijvoorbeeld, of het Zweden van Isak en Gyökeres dat laatste in zijn kwalificatiepoule eindigde maar opgevist wordt via de Nations League). Die 6 bijkomende landen komen allemaal in pot 4 terecht.
Deze play-off tornooien worden pas gespeeld in maart volgend jaar (eind maart in het geval van de Europese play-offs).
Met andere woorden: we kunnen op 5 december Kaapverdië of Curaçao loten uit pot 4, maar evengoed een play-off ticket dat eind maart volgend jaar naar pakweg Italië blijkt te gaan. Of naar Congo, dat veel (oude) bekenden telt (Chancel Mbemba, Noah Sadiki, Joris Kayembe, Michel-Ange Balikwisha, Bongonda, sinds kort ook Stroeykens en ik vergeet er wellicht nog een paar); jongens die tegen ons ongetwijfeld bijzonder gemotiveerd zouden zijn.
Soit, ik zie ons ook niet super ver raken, maar je weet nooit natuurlijk. Stel dat onze tenoren fit én in supervorm raken tegen dat tornooi en er kan nog wat meer rustige vastheid in dat team gebracht worden, is er misschien - met wat lotinggeluk en wat chance met de bracket en de speel- en logistieke omstandigheden ter plaatse - meer mogelijk dan we denken. One has to remain optimistic