Standard Liège

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: RE: Re: Standard Liège

Bericht door Jelle »

Flufferd schreef:
Peet schreef: Wanneer gaan ze eindelijk iets doen aan die marginale supporters van Standard?
Na elke thuiswedstrijd tegen anderlecht kan je eigenlijk standaard een wedstrijd zonder publiek plannen.
't Is niet overal zo'n cinemapubliek zoals in het park.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: Standard Liège

Bericht door Flufferd »

Jelle schreef:
Flufferd schreef:
Peet schreef: Wanneer gaan ze eindelijk iets doen aan die marginale supporters van Standard?
Na elke thuiswedstrijd tegen anderlecht kan je eigenlijk standaard een wedstrijd zonder publiek plannen.
't Is niet overal zo'n cinemapubliek zoals in het park.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Je zegt dat alsof dat iets positief is.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: RE: Re: RE: Re: Standard Liège

Bericht door Jelle »

Flufferd schreef:
Jelle schreef:
Flufferd schreef:
Peet schreef: Wanneer gaan ze eindelijk iets doen aan die marginale supporters van Standard?
Na elke thuiswedstrijd tegen anderlecht kan je eigenlijk standaard een wedstrijd zonder publiek plannen.
't Is niet overal zo'n cinemapubliek zoals in het park.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Je zegt dat alsof dat iets positief is.
Ik prefereer een beetje animo. Daarvoor mag gerust een beetje buiten de lijntjes gekleurd worden. Het is tenslotte geen tennismatch.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Standard Liège

Bericht door Gratchski »

De schuldenberg van Standard is opgelopen van 33.001.925 euro naar 54.892.246 euro. Dat blijkt uit de jaarrekening van de Rouches, die betrekking heeft op de periode van 1 juli 2015 tot 30 juni 2016. In die periode is het eigen vermogen van de club gezakt van 10.308.585 euro naar 7.132.281 euro.
In de toegenomen schulden is het aandeel van de kortetermijnschulden lichtjes zorgwekkend. Die zijn bijna verdubbeld, van 9.874.087 euro naar 17.368.866 euro. Het gaat vooral om schulden tegenover leveranciers. De kortetermijnschuld overstijgt ook aanzienlijk het eigen vermogen. De club blijft structureel verlieslatend. Het operationele verlies is verder opgelopen tot 12,5 miljoen euro, een jaar eerder stond nog een verlies van 11,9 miljoen euro in de boeken.

Wel is Standard erin geslaagd om een nettowinst van bijna 600.000 euro te realiseren, maar dat is eerder te danken aan een boekhoudkundige meevaller.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: RE: Re: Standard Liège

Bericht door BinonFCB »

Gratchski schreef: De schuldenberg van Standard is opgelopen van 33.001.925 euro naar 54.892.246 euro. Dat blijkt uit de jaarrekening van de Rouches, die betrekking heeft op de periode van 1 juli 2015 tot 30 juni 2016. In die periode is het eigen vermogen van de club gezakt van 10.308.585 euro naar 7.132.281 euro.
In de toegenomen schulden is het aandeel van de kortetermijnschulden lichtjes zorgwekkend. Die zijn bijna verdubbeld, van 9.874.087 euro naar 17.368.866 euro. Het gaat vooral om schulden tegenover leveranciers. De kortetermijnschuld overstijgt ook aanzienlijk het eigen vermogen. De club blijft structureel verlieslatend. Het operationele verlies is verder opgelopen tot 12,5 miljoen euro, een jaar eerder stond nog een verlies van 11,9 miljoen euro in de boeken.

Wel is Standard erin geslaagd om een nettowinst van bijna 600.000 euro te realiseren, maar dat is eerder te danken aan een boekhoudkundige meevaller.
En nu in het Nederlands graag :D ik snap er de ballen van. Gaat het niet goed met Standard, financieel?
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Standard Liège

Bericht door Pica »

Ze hebben daar dringend geld nodig me dunkt? Tenzij we de waarde van de spelerskern op 50M + gaan schatten, wat me ook licht overdreven lijkt. Vooral het structureel verlies is zorgwekkend. Zelfs met EL, paar miljoen in een jaar, zit je nog met een deficit van een paar miljoen, ieder jaar opnieuw.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Standard Liège

Bericht door Peet »

Pica schreef: Ze hebben daar dringend geld nodig me dunkt? Tenzij we de waarde van de spelerskern op 50M + gaan schatten, wat me ook licht overdreven lijkt. Vooral het structureel verlies is zorgwekkend. Zelfs met EL, paar miljoen in een jaar, zit je nog met een deficit van een paar miljoen, ieder jaar opnieuw.
Belgische ploegen maken structureel gewoon verlies (zonder CL geld).

Die boekhoudingen zijn ook opgesteld volgens het "voorzichtigheidsprincipe". Ze houden geen enkel rekening met de waarde van de spelers, enkel met de aankoopprijs.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Standard Liège

Bericht door Pica »

Peet schreef:
Pica schreef: Ze hebben daar dringend geld nodig me dunkt? Tenzij we de waarde van de spelerskern op 50M + gaan schatten, wat me ook licht overdreven lijkt. Vooral het structureel verlies is zorgwekkend. Zelfs met EL, paar miljoen in een jaar, zit je nog met een deficit van een paar miljoen, ieder jaar opnieuw.
Belgische ploegen maken structureel gewoon verlies (zonder CL geld).

Die boekhoudingen zijn ook opgesteld volgens het "voorzichtigheidsprincipe". Ze houden geen enkel rekening met de waarde van de spelers, enkel met de aankoopprijs.
12M structureel verlies op een budget van 30-40M is toch wel heel veel? Bij club zitten we met EL op een break even dacht ik.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Standard Liège

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef:
Peet schreef:
Pica schreef: Ze hebben daar dringend geld nodig me dunkt? Tenzij we de waarde van de spelerskern op 50M + gaan schatten, wat me ook licht overdreven lijkt. Vooral het structureel verlies is zorgwekkend. Zelfs met EL, paar miljoen in een jaar, zit je nog met een deficit van een paar miljoen, ieder jaar opnieuw.
Belgische ploegen maken structureel gewoon verlies (zonder CL geld).

Die boekhoudingen zijn ook opgesteld volgens het "voorzichtigheidsprincipe". Ze houden geen enkel rekening met de waarde van de spelers, enkel met de aankoopprijs.
12M structureel verlies op een budget van 30-40M is toch wel heel veel? Bij club zitten we met EL op een break even dacht ik.
Lijkt me toch ook dat het daar financieel niet echt snor zit.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Standard Liège

Bericht door fcb 4 life »

:brechtje:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Standard Liège

Bericht door fcb 4 life »

2 matchen achtr gesloten deuren voor de problemen op Mechelen.

Zullen ze zo wel zwaar voelen met al die schorsingen(financieel dan) dit jaar.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Standard Liège

Bericht door Alethio »

Voor de duidelijkheid is daar de ene voorwaardelijk die ze hadden staan al in opgenomen. Die kunnen ze dus niet meer krijgen voor de match tegen Charleroi.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Standard Liège

Bericht door Gratchski »

Alethio schreef: Voor de duidelijkheid is daar de ene voorwaardelijk die ze hadden staan al in opgenomen. Die kunnen ze dus niet meer krijgen voor de match tegen Charleroi.
Het feit dat er in deze uitspraak zelfs geen voorwaardelijke zit, doet me vermoeden dat het wel een heel zware kan worden voor de match tegen Chalala
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Standard Liège

Bericht door Alethio »

Het is aan de andere kant wel wat onnozel om een voorwaardelijke straf te gaan uitspreken als je weet dat die voorwaarden al geschonden zijn...
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Standard Liège

Bericht door Hans1981 »

Ajax jeugd >> Standard
Plaats reactie