De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Zeg al 2 jaar dat Wilmots het niet kan en dat zijn contractverlenging de grootste blunder is in de geschiedenis van de Belgische nationale voetbalploeg. Maar beelden zeggen meer dan woorden, dus dit:

Afbeelding
jeetn
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door jeetn »

Op Sporza (Iedereen Bondscoach) deze opstelling gegeven:

4-2-3-1

Afbeelding

Heb daar nu Carrasco geplaatst, maar dat kan uiteraard Mertens zijn ook. Andere spits dan Lukaku kan ook.

Voor mij is dit een opstelling waarmee we snelheid in opbouw kunnen verzorgen en waar we ook voldoende defensieve zekerheid hebben. Ik heb inderdaad voor Ciman gekozen omdat hij dit niet slecht deed vond ik. En een beter alternatief hebben we momenteel toch niet echt.. Meunier nog niet genoeg fit..
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: De Rode Duivels

Bericht door fcb 4 life »

jeetn schreef: Op Sporza (Iedereen Bondscoach) deze opstelling gegeven:

4-2-3-1

Afbeelding

Heb daar nu Carrasco geplaatst, maar dat kan uiteraard Mertens zijn ook. Andere spits dan Lukaku kan ook.

Voor mij is dit een opstelling waarmee we snelheid in opbouw kunnen verzorgen en waar we ook voldoende defensieve zekerheid hebben. Ik heb inderdaad voor Ciman gekozen omdat hij dit niet slecht deed vond ik. En een beter alternatief hebben we momenteel toch niet echt.. Meunier nog niet genoeg fit..
Waarom zou Meunier nog niet fit genoeg zijn?
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: De Rode Duivels

Bericht door Flufferd »

Jack_Frost schreef: Er was gewoon te weinig beweging bij ons tout court. Die tergend trage opbouw is werkelijk om het schijt van te krijgen. Als Wilmots het dan nog eens niet durft om Kevin er af te halen (wat bij Frankrijk met Pogba wel gebeurde) ...
Ze staan ook al allemaal gewoon tegen de achterlijn van Italië waardoor de enige beweging die je kan maken een terugkerende beweging is. Allemaal leuk als je graag de bal hebt om de actie te maken maar dan moeten je backs erover gaan en je andere spitsen nog de ruimte hebben om de loopactie in te zetten zonder meteen buitenspel te staan.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Als uw sterspelers niet thuisgeven, ja KDB moet op 10 spelen, dan valt elk tactisch plaatje gewoon weg hoor. Bij hoeveel toplandenploegen zie je vloeiend spel? Is gewoon een zootje bijeengesmeten spelers.

Kritiek op Witsel is ook bij het haar gegrepen. Recupereerde bal na bal en leed geen balverlies, speelt gewoon zijn match als dienende speler. Ik zou Felaini er ook op houden maar dan op 8, en dan kiezen tussen Radja en Axel voor de 6. Carrasco ALTIJD boven Mertens.

Kritiek op Wilmots vind ik nu wel gratuit uit de mond van mensen die er schijnbaar de eerste periode van Wilmots (zelfde gebreken in het spel) geen graten in zagen. Degene die Witsel een meesterzet vonden van Wilmots, vinden hem nu te traag spelen :rofl:. Journaille wou mee op de vlieger naar Brazilië en na het WK zijn ze begonnen met kritiek te geven -> Scorebordjournalistiek.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3516
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Zeg al 2 jaar dat Wilmots het niet kan en dat zijn contractverlenging de grootste blunder is in de geschiedenis van de Belgische nationale voetbalploeg. Maar beelden zeggen meer dan woorden, dus dit:

Afbeelding
Frustratie na de wissel eh Cé. Voor een aantal een onterechte of vreemde wissel, maar ik kon hem op dat moment wel begrijpen. Van der Elst en Schepens vonden ook dat hij te weinig bracht en dat de wissel vrij logisch was. Ging trouwens in de fout bij het eerste tegendoelpunt door zijn man niet te volgen. Luister maar naar het interview met Courtois na de match en herbekijk de samenvatting.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: De Rode Duivels

Bericht door Alethio »

Kritiek op Wilmots vind ik nu wel gratuit uit de mond van mensen die er schijnbaar de eerste periode van Wilmots (zelfde gebreken in het spel) geen graten in zagen. Degene die Witsel een meesterzet vonden van Wilmots, vinden hem nu te traag spelen :rofl:. Journaille wou mee op de vlieger naar Brazilië en na het WK zijn ze begonnen met kritiek te geven -> Scorebordjournalistiek.
Er is mijns inziens toch een groot verschil tussen de coach die we nodig hadden in de kwalificatie voor WK2014 en de coach die we eigenlijk vanop het WK nodig hadden.

We moesten na héél lang ons nog eens voor een tornooi kwalificeren, en we zaten in een groep waar dat wel zou lukken, als de spelers zich maar als profs zouden gedragen en met goesting voor ons land zouden spelen. Wilmots was daar toen een goed figuur uit: hij straalde authoriteit uit, en kon discipline relatief goed met liefde voor zijn spelers mengen om tot een degelijk resultaat te komen.

Sindsdien zijn onze spelers echter dermate geëvolueerd dat er meer verwacht wordt, en terecht. Ze spelen bij betere ploegen, in grotere competities, en domineren daar vaak ook. Dan moet je meer kunnen dan Kroatïe afhouden in een kwalificatiecampagne (wat ook deels aan het falen van Kroatïe lag), dan moet je wedstrijden op internationaal niveau kunnen winnen. En aangezien Wilmots totaal geen tactiek heeft, zal dat met hem niet lukken. Vind ik toch iets meer dan scorebordjournalistiek.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Alethio schreef:
Kritiek op Wilmots vind ik nu wel gratuit uit de mond van mensen die er schijnbaar de eerste periode van Wilmots (zelfde gebreken in het spel) geen graten in zagen. Degene die Witsel een meesterzet vonden van Wilmots, vinden hem nu te traag spelen :rofl:. Journaille wou mee op de vlieger naar Brazilië en na het WK zijn ze begonnen met kritiek te geven -> Scorebordjournalistiek.
Er is mijns inziens toch een groot verschil tussen de coach die we nodig hadden in de kwalificatie voor WK2014 en de coach die we eigenlijk vanop het WK nodig hadden.

We moesten na héél lang ons nog eens voor een tornooi kwalificeren, en we zaten in een groep waar dat wel zou lukken, als de spelers zich maar als profs zouden gedragen en met goesting voor ons land zouden spelen. Wilmots was daar toen een goed figuur uit: hij straalde authoriteit uit, en kon discipline relatief goed met liefde voor zijn spelers mengen om tot een degelijk resultaat te komen.

Sindsdien zijn onze spelers echter dermate geëvolueerd dat er meer verwacht wordt, en terecht. Ze spelen bij betere ploegen, in grotere competities, en domineren daar vaak ook. Dan moet je meer kunnen dan Kroatïe afhouden in een kwalificatiecampagne (wat ook deels aan het falen van Kroatïe lag), dan moet je wedstrijden op internationaal niveau kunnen winnen. En aangezien Wilmots totaal geen tactiek heeft, zal dat met hem niet lukken. Vind ik toch iets meer dan scorebordjournalistiek.

Dikke 2
Oh Frail.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: De Rode Duivels

Bericht door JRut »

Peet schreef: Als uw sterspelers niet thuisgeven, ja KDB moet op 10 spelen, dan valt elk tactisch plaatje gewoon weg hoor. Bij hoeveel toplandenploegen zie je vloeiend spel? Is gewoon een zootje bijeengesmeten spelers.

Kritiek op Witsel is ook bij het haar gegrepen. Recupereerde bal na bal en leed geen balverlies, speelt gewoon zijn match als dienende speler. Ik zou Felaini er ook op houden maar dan op 8, en dan kiezen tussen Radja en Axel voor de 6. Carrasco ALTIJD boven Mertens.

Kritiek op Wilmots vind ik nu wel gratuit uit de mond van mensen die er schijnbaar de eerste periode van Wilmots (zelfde gebreken in het spel) geen graten in zagen. Degene die Witsel een meesterzet vonden van Wilmots, vinden hem nu te traag spelen :rofl:. Journaille wou mee op de vlieger naar Brazilië en na het WK zijn ze begonnen met kritiek te geven -> Scorebordjournalistiek.
Mja kom. KDB speelde een absolute non-match, maar dat mag nooit de tekortkomingen op het middenveld en defensie onderuit halen als het van mij afhangt. Die eerste goal kan echt niet. Radja zat daar te zwemmen, geen druk op de bal vooraan (hallo Romelu?) en een absoluut gebrek aan communicatie achterin. Dat is een combinatie van een totaal verkeerd plan van de trainer op het vlak van het middenveld en gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de Belgen. Misschien is deze gouden generatie wel niet zo gouden als algemeen wordt gedacht.

En verwijt je de journalistiek nu scorebordjournalistiek in negatieve zin naar Wilmots toe? In positieve zin zou ik je alle gelijk gegeven hebben, ja. Kerel heeft binnen België eigenlijk nog maar amper kritiek te verwerken gekregen, eigenlijk ongezien allemaal. In de buitenlandse media zijn ze - terecht - veel harder voor hetgeen hij brengt met het materiaal dat ter beschikking is gesteld. Na gisteren begint het zachtjes op gang te komen, het werd eens tijd.
Bovendien ook goed om te weten dat de standaarden niet kunnen veranderen. België wordt geacht veel meer te brengen dan dit, daar waar dat in de kwalificatiecampagne voor het WK helemaal het geval nog niet was. De commentaren mogen gerust mee veranderen met het geschatte potentieel van een ploeg.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

JRut schreef: . Misschien is deze gouden generatie wel niet zo gouden als algemeen wordt gedacht.
Als je ze allemaal door elkaar laat lopen en geen plan meegeeft mag je nog zo goed zijn. Niemand weet wat te doen.

Zou het geen plan zijn van Wilmots om zijn ontslag dito ontslagpremie binnen te rijven? Behoorlijk ziek :)
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

JRut schreef:
Peet schreef: Als uw sterspelers niet thuisgeven, ja KDB moet op 10 spelen, dan valt elk tactisch plaatje gewoon weg hoor. Bij hoeveel toplandenploegen zie je vloeiend spel? Is gewoon een zootje bijeengesmeten spelers.

Kritiek op Witsel is ook bij het haar gegrepen. Recupereerde bal na bal en leed geen balverlies, speelt gewoon zijn match als dienende speler. Ik zou Felaini er ook op houden maar dan op 8, en dan kiezen tussen Radja en Axel voor de 6. Carrasco ALTIJD boven Mertens.

Kritiek op Wilmots vind ik nu wel gratuit uit de mond van mensen die er schijnbaar de eerste periode van Wilmots (zelfde gebreken in het spel) geen graten in zagen. Degene die Witsel een meesterzet vonden van Wilmots, vinden hem nu te traag spelen :rofl:. Journaille wou mee op de vlieger naar Brazilië en na het WK zijn ze begonnen met kritiek te geven -> Scorebordjournalistiek.
Mja kom. KDB speelde een absolute non-match, maar dat mag nooit de tekortkomingen op het middenveld en defensie onderuit halen als het van mij afhangt. Die eerste goal kan echt niet. Radja zat daar te zwemmen, geen druk op de bal vooraan (hallo Romelu?) en een absoluut gebrek aan communicatie achterin. Dat is een combinatie van een totaal verkeerd plan van de trainer op het vlak van het middenveld en gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de Belgen. Misschien is deze gouden generatie wel niet zo gouden als algemeen wordt gedacht.

En verwijt je de journalistiek nu scorebordjournalistiek in negatieve zin naar Wilmots toe? In positieve zin zou ik je alle gelijk gegeven hebben, ja. Kerel heeft binnen België eigenlijk nog maar amper kritiek te verwerken gekregen, eigenlijk ongezien allemaal. In de buitenlandse media zijn ze - terecht - veel harder voor hetgeen hij brengt met het materiaal dat ter beschikking is gesteld. Na gisteren begint het zachtjes op gang te komen, het werd eens tijd.
Bovendien ook goed om te weten dat de standaarden niet kunnen veranderen. België wordt geacht veel meer te brengen dan dit, daar waar dat in de kwalificatiecampagne voor het WK helemaal het geval nog niet was. De commentaren mogen gerust mee veranderen met het geschatte potentieel van een ploeg.
Ik heb kritiek van dag 1 hoor. Bal valt nu plots altijd fout in tegenstelling tot de eerste 2 jaar onder Wilmots. Dat verwijt ik de pers, dezelfde gebreken waren toen al zichtbaar. Belgie-Kroatië, Servië-België, België-Macedonië.. Allemaal non-matchen zonder greintje kritiek.
Tuurlijk zijn de standaarden verhoogd, maar ik vond persoonlijk dat tegen Frankrijk en de oefenmatch tegen Italië, het beste voetbal gespeeld werd.. De vraag is ook: wie gaat het beter doen? Want, Wilmots maakte er wel een blok van en als hij echt onbekwaam was ging hij toch meer kritiek krijgen van de spelersgroep?
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Ik denk dat de spelersgroep héél braaf is en er graag wil bij zijn. Die weten ook dat Willy niet gaat vertrekken, maar ik denk dat ze ook heel goed weten wat voor een clown het is.
Oh Frail.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peet »

Clubpolska schreef: Ik denk dat de spelersgroep héél braaf is en er graag wil bij zijn. Die weten ook dat Willy niet gaat vertrekken, maar ik denk dat ze ook heel goed weten wat voor een clown het is.
Dat is zever. Als ze hem niet zouden moeten, was hij er niet meer. Alsof Wilmots de sterkhouders niet meer zou selecteren bij kritiek...
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Peet schreef:
Clubpolska schreef: Ik denk dat de spelersgroep héél braaf is en er graag wil bij zijn. Die weten ook dat Willy niet gaat vertrekken, maar ik denk dat ze ook heel goed weten wat voor een clown het is.
Dat is zever. Als ze hem niet zouden moeten, was hij er niet meer. Alsof Wilmots de sterkhouders niet meer zou selecteren bij kritiek...
't Is zoals hierboven al ergens vermeld. Hij was de eerste 2 jaar hun vriend/coach, nu hij echt hun coach moet zijn komt hij véél te kort, maar is hij natuurlijk nog altijd hun vriend. Scheefgetrokken situatie waarin niet veel mensen weten wat te doen.
Oh Frail.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3516
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Clubpolska schreef:
Peet schreef:
Clubpolska schreef: Ik denk dat de spelersgroep héél braaf is en er graag wil bij zijn. Die weten ook dat Willy niet gaat vertrekken, maar ik denk dat ze ook heel goed weten wat voor een clown het is.
Dat is zever. Als ze hem niet zouden moeten, was hij er niet meer. Alsof Wilmots de sterkhouders niet meer zou selecteren bij kritiek...
't Is zoals hierboven al ergens vermeld. Hij was de eerste 2 jaar hun vriend/coach, nu hij echt hun coach moet zijn komt hij véél te kort, maar is hij natuurlijk nog altijd hun vriend. Scheefgetrokken situatie waarin niet veel mensen weten wat te doen.
Je kan nooit allemans vriend zijn, zeker niet binnen een groep topsporters. Hier ben ik het toch meer eens met Peet. Heb het al eerder gezegd: die zogenaamde 'brave en volgzame' spelersgroep vind ik bullshit. Kijk naar de rol die een Vertonghen speelde bij het ontslag van Sherwood, naar Hazard die een 'rat' werd genoemd in de context van Mourinho's ontslag,... Als het nodig is, gaan die gasten écht wel op tafel kloppen, daar ben ik zeker van. Alleen - en ik herhaal mezelf - stelt zich dan de vraag of de belangrijkste spelers binnen onze kern elkaar qua visie (op wat moet veranderen) zullen kunnen vinden.
Plaats reactie