RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Vandenbempt op Sporza:
[spoiler]
anderlecht heeft gisteren dan weer gevoetbald als een hopeloze staartploeg. Het staat overigens dichter bij de degradatieplaatsen, de laatste 3, dan bij de top 4. En wie paars-wit zondag zag voetballen in Westerlo, begrijpt waarom.

De Europese schaamlapjes met de kwalificatie tegen Young Boys en de glansloze zege tegen Silkeborg zorgen ervoor dat het huis nog niet in lichterlaaie staat, maar deze ploeg is behoorlijk ziek. Dat is de conclusie.

Felice Mazzu nam zijn groep in bescherming, maar hij moet woedend en misschien zelfs een beetje wanhopig zijn wanneer hij hen bezig ziet.

Er is een gebrek aan scherpte, intensiteit, overgave, de wil om te winnen. En ze zijn hopeloos slecht aan de bal met verkeerde keuzes, slechte passes, gebrek aan lef, het gaat veel achteruit en breed.

Er zijn ook individuele prestaties die voor sommigen onbegrijpelijk slecht zijn.

Ik pik er Diawara en Ashimeru uit - intrinsiek moeten ze een absolute meerwaarde zijn, maar ook Hoedt laat zich vaak in negatieve zin opmerken door de kwaliteit van zijn spel en zijn attitude.

Enkel bondscoach Roberto Martinez ziet er nog brood in, want hij heeft nog 5 anderlecht-spelers in zijn brede voorselectie. En die heten niet allemaal Vertonghen.Je hoort ook vaak dat het een kwestie van clubcultuur is. De pampercultuur van Neerpede, waar ze die jonge talenten allemaal geweldig leren voetballen.

Dat kunnen ze ook, maar ze hebben nooit moeten leren strijden en ze vallen vaak door de mand wanneer enkel talent niet meer volstaat.

Dat is een soort existentieel probleem en dat los je niet op van vandaag op morgen. Daar is een cultuuromslag voor nodig, om zware woorden te gebruiken.
Jacques Sys in S/VM:
[spoiler]
anderlecht zit na de pijnlijke nederlaag in Westerlo nog maar eens in een crisis.

Sys: ‘Ik vraag me af of ze op bestuursniveau wel eens nadenken over hun verantwoordelijkheid in de huidige situatie. Vincent Kompany kreeg heel veel krediet omdat ze lang geloofden in Het Proces waarmee hij bezig was. Felice Mazzu moest die mentaliteit en gretigheid in de ploeg brengen waarmee hij Union naar zijn hand zette. Nu zegt Mazzu dat er geen probleem is van kwaliteit maar van maturiteit.’

‘Maar waarom is er geen maturiteit? Is daar in de spelersgroep onvoldoende voor gezorgd? Hoe moet je de transferpolitiek van nu en de afgelopen jaren beoordelen? anderlecht moet zich echt op alle niveaus beraden en het is niet door Jan Vertonghen aan te trekken dat je plots voor een andere wind gaat zorgen.’

‘Dat er bij anderlecht te weinig mentaliteit en vechtlust is, is geen nieuw verhaal. Het viel de afgelopen jaren geregeld te horen. Maar wat is daar dus aan gedaan? Het volstaat niet om een nieuwe trainer binnen te halen die met een ander systeem en met meer realistisch voetbal succesvol wil zijn. Want steeds weer drijven dezelfde mankementen boven: spelers die het te gemakkelijk opnemen en met zichzelf bezig zijn. Er is te vaak geen groepsgevoel, het lijkt wel ingebakken te zitten in de cultuur van de club. En dan kan je als trainer wel roepen dat je hard gaat werken, maar hoe keer je zoiets om? Het zit allemaal veel dieper.’
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: RSC anderlecht

Bericht door Arnio »

anderlecht haalt in één maand tijd toch maar mooi 2 prijzen op. De Vuelta en het WK of telt dat niet mee??? :D
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

Arnio schreef: 26 sep 2022, 11:20 anderlecht haalt in één maand tijd toch maar mooi 2 prijzen op. De Vuelta en het WK of telt dat niet mee??? :D
Opvallend hoe ze daar telkens als de kippen bijzijn om proberen deel uit te maken van zijn succes.
Nochtans, als ik het mij goed herinner uit artikels en interviews, vonden ze hem in de jeugdopleiding net niet goed genoeg.
Ze stuurden hem door of lieten hem vertrekken naar KVM halfweg het seizoen.
En nu plakken ze vanuit RSCA graag de stempel "Made in Neerpede" op hem.
Ze hebben geluk dat hij wel nog supporter blijft van RSCA, anders had hij ook al lang zijn gedacht eens gezegd over die posts telkens :mrgreen:

Een beetje bescheidener zijn als je hem eerst niet moest hebben, zou ook mooier zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 26 sep 2022, 11:29
Arnio schreef: 26 sep 2022, 11:20 anderlecht haalt in één maand tijd toch maar mooi 2 prijzen op. De Vuelta en het WK of telt dat niet mee??? :D
Opvallend hoe ze daar telkens als de kippen bijzijn om proberen deel uit te maken van zijn succes.
Nochtans, als ik het mij goed herinner uit artikels en interviews, vonden ze hem in de jeugdopleiding net niet goed genoeg.
Ze stuurden hem door of lieten hem vertrekken naar KVM halfweg het seizoen.
En nu plakken ze vanuit RSCA graag de stempel "Made in Neerpede" op hem.
Ze hebben geluk dat hij wel nog supporter blijft van RSCA, anders had hij ook al lang zijn gedacht eens gezegd over die posts telkens :mrgreen:

Een beetje bescheidener zijn als je hem eerst niet moest hebben, zou ook mooier zijn.
Bescheidenheid is een eigenschap die hen altijd vreemd is geweest
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

De nederlaag tegen West Ham leverde Felice Mazzu geen extra stress op voor Club Brugge. “We troffen een superieure tegenstander”, klonk het. “Toch begonnen we goed met veel beweging. Helaas vielen er vermijdbare tegengoals. Ook omdat onze viermansdefensie tegen vier aanvallers kwam te staan en oprukkende flanken. Daarna probeerden we dan met een andere tactiek vanuit een betere organisatie moedig terug te vechten. Ik stel vast dat elke match die we verloren maar met één goal verschil was. Het draait dus om details, technische foutjes en soms een gebrek aan ervaring.”
In de 1ste helft waren ze blijkbaar nergens. Ik heb een deel van de 2de helft gezien & West Ham was gewoon rustig aan het controleren terwijl anderlecht met moeite aan de 16 kwam. Die penalty was een lucky shot en daardoor kwamen ze op 2-1. Vorige week was het nog erger, dan konden ze lichtjes meevoetballen tot West Ham een paar goede spelers inbracht.
Ik hoop dat we met ons topteam spelen, Carl zal ze wel met het mes tussen de tanden aan de aftrap krijgen zodat het een mooie match wordt :-).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Let op, de mauve gaan hyper gemotiveerd zijn, Club gaat echt met de sterkste opstelling (o.a. Skov, Mata...) moeten starten om te winnen.
Indien we ze gaan onderschatten, zullen we verliezen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Imo, als we starten met de 11 die ook tegen Atletico aan de match stonden moeten we ze kunnen overpoweren. anderlecht heeft problemen met inzet - als we dan een Skov en Buchanan op de flanken kunnen zetten & Sowah in het centrum heb je overal iemand die er enorm snel uit kan raken. Zet daarbij dan nog Jutgla die samen met Sowah continu druk kan zetten op hun verdediging en ons 3mans-middenveld dat 90min blijft lopen en infiltreren en ik zie het wel goed komen.

Gewoon goed starten en doordrukken zodat je in de 2de helft een paar spelers kan wisselen omdat je al een mooie voorsprong hebt.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 14 okt 2022, 10:41 Imo, als we starten met de 11 die ook tegen Atletico aan de match stonden moeten we ze kunnen overpoweren. anderlecht heeft problemen met inzet - als we dan een Skov en Buchanan op de flanken kunnen zetten & Sowah in het centrum heb je overal iemand die er enorm snel uit kan raken. Zet daarbij dan nog Jutgla die samen met Sowah continu druk kan zetten op hun verdediging en ons 3mans-middenveld dat 90min blijft lopen en infiltreren en ik zie het wel goed komen.

Gewoon goed starten en doordrukken zodat je in de 2de helft een paar spelers kan wisselen omdat je al een mooie voorsprong hebt.
Inderdaad, ik zou het tempo hoog houden.
Ik heb de laatste weken enkel de match KVM-anderlecht gezien, maar ik lees ook overal dat er dikwijls een aantal spelers lopen te sloffen ipv vol overgave terug te keren (Murillo en Diawara vooral blijkbaar). Als je dan een hoog tempo kan aanhouden en druk zetten; moet je ze kunnen overpoweren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

We zijn met de zelfde 11 als tegen Atletico gestart, maar teveel spelers waren niet op de afspraak (Jutgla, Buchanan, Olsen, Sowah...) waardoor het uiteindelijk een felbevochten zege werd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

“De club heeft vanzelfsprekend veel begrip voor de onvrede van de supporters. Sporting staat momenteel niet waar het hoort te staan. Maar de club veroordeelt deze incidenten met klem en gaat de komende dagen in dialoog met haar supporters”, klonk het in het statement op de clubwebsite.
"In dialoog met haar supporters"? Als anderlecht écht een statement wil maken doen ze hun best om al het krapuul van gisteren te identificeren en leggen ze zélf (dus los van de bond) al die klojo's een levenslang stadionverbod op. Echt waar... "We are anderlecht" "Wij zijn de belangrijkste factor van anderlecht". Als mijn bakker morgen beslist om geen pistolets met maanzaad meer te verkopen moet ik ook niet samen met anderen gaan protesteren en vuurpijlen binnensmijten omdat "het mijnen bakker is".
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 24 okt 2022, 08:25
“De club heeft vanzelfsprekend veel begrip voor de onvrede van de supporters. Sporting staat momenteel niet waar het hoort te staan. Maar de club veroordeelt deze incidenten met klem en gaat de komende dagen in dialoog met haar supporters”, klonk het in het statement op de clubwebsite.
"In dialoog met haar supporters"? Als anderlecht écht een statement wil maken doen ze hun best om al het krapuul van gisteren te identificeren en leggen ze zélf (dus los van de bond) al die klojo's een levenslang stadionverbod op. Echt waar... "We are anderlecht" "Wij zijn de belangrijkste factor van anderlecht". Als mijn bakker morgen beslist om geen pistolets met maanzaad meer te verkopen moet ik ook niet samen met anderen gaan protesteren en vuurpijlen binnensmijten omdat "het mijnen bakker is".
Mooie vergelijking :mrgreen:

Van UEFA hebben ze ondertussen 50.000 € boete gekregen na rellen tegen West Ham, plus gemiste inkomsten doordat ze geen kaarten mogen verkopen voor volgende uitwedstrijd in de Conference League.

Na gisteren volgt zeker nog eens 50.000 euro boete, en mogelijk een (thuis)match achter gesloten deuren, met dus nog eens inkomstenverlies in het vooruitzicht.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik begrijp die "supporters" trouwens ook niet. Blijkbaar stoppen zo zo'n vuurpijlen met een condoom errond in hun achterste. Los van het feit dat zoiets vrij gevaarlijk lijkt - hoe graag smijt je met zo'n zaken dat je het op die manier mee wil nemen? De idioten die dat soort zaken doen moeten ze toch gewoon kennen? Heb dan alsjeblieft de ballen aan je lijf om ze buiten te smijten.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: RSC anderlecht

Bericht door Arnio »

Wat een "instituut" niet leiden kan :D
Ik vraag me af hoe wanneer de bodem bereikt zal worden, enigszins had ik dit seizoen weer een aansluiting met de top verwacht, niet dus :)
Het beleid trek daar dus echt op niks want jaar na jaar glijden ze af...

Nu doe maar verder zou ik zeggen, is een leuk schouwspel.

En o ja, enig leedvermaak is me zeker niet vreemd :D

:FCB:
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

Ik heb nooit begrepen waarom "fans" vuurpijlen gooien, zaken beginnen afbreken en beschadigen en matchen laten stilleggen. Wat bereik je daarmee?
Ze willen dat hun club beter doet, maar met hun acties bezorgen ze hun club nog meer (financiële) schade.
Ze willen dat de spelers beter doen, alsof die spelers nu ineens gaan zeggen "Door die vuurpijlen kan ik ineens plots 50% beter voetballen".
Bij zulke rellen wint niemand. anderlecht zal een forfait en boetes aan hun been krijgen. Standard heeft sportief gezien wel 3 punten erbij, maar heeft wel schade aan hun eigendom.

Je kan niet akkoord zijn met de gang van zaken, maar ik ga er toch van uit dat niemand moedwillig zijn club verzwakt?

Dit gezegd zijnde: hoe langer mauve sukkelt, hoe beter. Het is inderdaad een leuk schouwspel. Ook alle intriges errond. Hoedt vs Refaelov. De uitgelekte opstellingen van de laatste weken. Alles duidt erop dat er een grote mol zit in die groep.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 24 okt 2022, 09:59 Wat een "instituut" niet leiden kan :D
Ik vraag me af hoe wanneer de bodem bereikt zal worden, enigszins had ik dit seizoen weer een aansluiting met de top verwacht, niet dus :)
Het beleid trek daar dus echt op niks want jaar na jaar glijden ze af...

Nu doe maar verder zou ik zeggen, is een leuk schouwspel.

En o ja, enig leedvermaak is me zeker niet vreemd :D

:FCB:
Je zal LIJDEN bedoelen? Want leiden doen ze al vele jaren niet meer. :dance:
Hun kalender voor de komende weken is loodzwaar, beterschap zit er niet direct in, vermoed ik.
Plaats reactie