RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Harde kern anderlecht zet boel op scherp en zal bus niet verwelkomen: “Onze club is geen toevluchtsoord voor zielloze spelers en zal dat ook nooit worden” (HLN)

Haha .. vanavond voor de verandering eens voor den Aantwerp supporteren
maartendr81
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door maartendr81 »

ik las, echter op de niet altijd te vertrouwen voetbalnieuws site, dat ze bij RSCA denken aan Mannaert om de boel daar terug recht te trekken. Laten we hopen (voor ons maar zeker ook voor Mannaert zelf) dat hij verstandig genoeg is om dit te laten passeren. :?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

't Is weer stoelendans! Na Hasi en Biglia nu ook interim-T1 Edward Still vertrokken (kon naar Watford en verkoos dat blijkbaar boven de mauve krabbenmand). Ook sportief directeur Olivier Renard is weg, want ontslagen. Ze hebben met Jérémy Taravel nog één assistent (tot voor kort enkel verantwoordelijk voor de stilstaande fases), die nu interim-T1 wordt, en ook nog hun keepertrainer Justin Verlinden (zoon van Dany). Een potje kaarten zal er voorlopig niet in zitten binnen de mauve technische staf.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 09 feb 2026, 08:44 ik las, echter op de niet altijd te vertrouwen voetbalnieuws site, dat ze bij RSCA denken aan Mannaert om de boel daar terug recht te trekken. Laten we hopen (voor ons maar zeker ook voor Mannaert zelf) dat hij verstandig genoeg is om dit te laten passeren. :?
Kan er natuurlijk een mooie uitdaging in zien :hide: Heeft ook een verleden als jeugspeler bij anderlecht, maar brak (naar diens eigen zeggen in een interview met het ondertussen opgedoekte Sport/Voetbalmagazine in december 2018) uiteindelijk niet door omdat hij wou verder studeren en anderlecht dat toen niet combineerbaar achtte met profvoetbal.

Maar ik hoop het heel graag met u mee! Als er één iemand de boel daar terug op gang kan trekken, is het Vince wel.
Peter
Supersub
Berichten: 1028
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: RSC anderlecht

Bericht door Peter »

Ik zie niet in waarom Mannaert zich daar aan zou wagen eerlijk gezegd. Heeft uiteraard de nodige kwaliteiten om daar orde op zaken te stellen, maar of zijn leiderschap goed zou aarden in dat wespennest, daar heb ik toch serieuze twijfels bij.
maartendr81
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door maartendr81 »

IsO schreef: 09 feb 2026, 10:15 't Is weer stoelendans! Na Hasi en Biglia nu ook interim-T1 Edward Still vertrokken (kon naar Watford en verkoos dat blijkbaar boven de mauve krabbenmand). Ook sportief directeur Olivier Renard is weg, want ontslagen. Ze hebben met Jérémy Taravel nog één assistent (tot voor kort enkel verantwoordelijk voor de stilstaande fases), die nu interim-T1 wordt, en ook nog hun keepertrainer Justin Verlinden (zoon van Dany). Een potje kaarten zal er voorlopig niet in zitten binnen de mauve technische staf.
solitair kan nog net :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Antoine Sibierski voorgesteld als nieuwe TD bij de mauven. Op zich een interessant profiel lijkt me, als ze hem tenminste tijd en ruimte gaan geven om zijn ding te doen...

Deze anekdote uit de personferentie wil ik jullie niet onthouden:
[spoiler]
Bornauw over de anekdote van Renard: "Ik kreeg een link van Transfermarkt met de melding 'topprofiel'"
"We hadden een bureau aangesteld, omdat ik het niet opportuun vond om sportief directeurs bij andere clubs te gaan opbellen. Dat leek mij niet verstandig. Maar de naam Antoine is uit ons eigen netwerk gekomen."
Voormalig sportief directeur Olivier Renard vertelde wel in Sudinfo de anekdote dat voorzitter Michael Verschueren de naam van Sibierski naar Bornauw had gestuurd en dat die aan Renard vroeg om hem te checken, omdat hij hem niet kende en het een interessante speler kon zijn. Bornauw: "Dat is heel karikaturaal voorgesteld, maar dat mag. Het klopt dat ik een link gekregen had van Transfermarkt met de melding van 'topprofiel'. Maar daar ga ik het bij laten." (glimlacht)
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 881
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: RSC anderlecht

Bericht door Duffman »

Allez, dus officieel 10 jaar zonder prijs (laatste titel in 2017)...
En zij destijds maar lachen met onze 11 jaar zonder titel (maar tussendoor pakten wij wel 2 bekers).
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Trust the process !!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1943
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

IMG_7638.jpeg
IMG_7638.jpeg (189.89 KiB) 493 keer bekeken
Nochtans by far hun beste speler dit seizoen
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 881
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: RSC anderlecht

Bericht door Duffman »

En toch (hoe vreemd dat mag klinken als Clubsupporter) heb ik een zeker respect voor het feit dat - ondanks dat het al vele jaren rotslecht is en er geen resultaten meer behaald worden - hun publiek trouw blijft komen naar de matchen. Wij hebben ook in zo'n situatie gezeten, hoewel niet zo diep en uitzichtloos, denk ik (er was toch een bepaalde ondergrens). Bij Union daarentegen vermoed ik dat er veel zogenaamde bandwagon fans tussen zitten, die 'supporter' zijn omdat het de hype van het moment is. Dan wil ik het nog wel eens zien wanneer het eens twee of drie jaar minder gaat zijn (vroeg of laat is het toch zo ver)...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
yocake
Tester
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door yocake »

Wat doen een anderlecht supporter wanneer ze een prijs winnen?
Zijn playstation uitzetten en gaan slapen.
Gebruikersavatar
Hannes
Invaller
Berichten: 672
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: RSC anderlecht

Bericht door Hannes »

Duffman schreef: 14 mei 2026, 17:29 Allez, dus officieel 10 jaar zonder prijs (laatste titel in 2017)...
En zij destijds maar lachen met onze 11 jaar zonder titel (maar tussendoor pakten wij wel 2 bekers).
Laat ons toch hopen dat ze ons recordje op zijn minst evenaren. Geen kampioen vóór seizoen '27/'28 aub. Maar ik denk dat we op ons 2 oren mogen slapen. :mrgreen:
maartendr81
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door maartendr81 »

Volgens mij zijn ze dit weekend door het oog van de naald gekropen met die late treffer, anders had het geen europees voetbal geweest.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 4792
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 18 mei 2026, 09:58 Volgens mij zijn ze dit weekend door het oog van de naald gekropen met die late treffer, anders had het geen europees voetbal geweest.
Europees of geen Europees verandert de zaak wel behoorlijk voor Sibierski, qua aantrekkelijkheid van de ploeg voor nieuwe aanwinsten. 't is nog altijd niet zeker.
Plaats reactie