RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 07 sep 2023, 09:33 Ik vraag me af in hoeverre Riemer dit allemaal kan managen...

Ze zitten met een kern van 30 spelers. Als ik zou kijken voor een 'typeploeg' kom ik op:

GK : Schmeichel
DEF : Debast / Vertongen / Augustinsson / Sardella
MID : Rits / Leoni / Delaney
ATT : Hazard / Dreyer / Dolberg

Hierbij hou ik rekening met bepaalde gevoeligheden bij anderlecht. Hazard gaat spelen als hij fit is, een Rode Duivel willen ze in het team want dat is prestige. Gezien de Deense connectie zullen de meeste Denen ook wel spelen als ze fit zijn, je merkt nu al dat Dolberg kansen blijft krijgen terwijl hij niet echt geweldig aan het shotten is.

Op de bank heb je dan met o.a. Dupé / Patris / Lonwijk / Flips / Vazquez 5 spelers die ze binnen gehaald hebben en die gaan verwachten te spelen. Amuzu gaat als supersub uitgespeeld worden, want in de basis is er geen plaats meer voor hem. Van alle "in youth we trust" spelers blijven er bijna geen meer over - ik vraag me zelfs af of Leoni in de basis gaat blijven als bijvoorbeeld Verschaeren terug is.
Op papier een sterke ploeg.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Op papier een heel sterke ploeg, maar ook veel 'goeie' namen die op de bank gaan moeten zitten. Daarbij komen de supporters. Momenteel zijn ze blij als anderlecht punten pakt - ongeacht de manier waarop. Hoe lang blijft dat nog duren? Hoe lang blijven ze het leuk vinden dat de eigen jeugd geen kans krijgt?
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: RSC anderlecht

Bericht door Arnio »

Waar halen ze het geld???
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: RSC anderlecht

Bericht door Peter »

Veel geld uitgegeven en vermoedelijk ook wel wat aan lonen uitgegeven. Als die dit jaar niets winnen, zou zich dat wel is kunnen wreken.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Die sponsoring van Kompany stuit ook wel tegen de borst. Burnley zou ook nog meer dan 5 miljoen geboden hebben op Arnstadt net voor het afsluiten van de mercato
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 07 sep 2023, 20:56 Die sponsoring van Kompany stuit ook wel tegen de borst. Burnley zou ook nog meer dan 5 miljoen geboden hebben op Arnstadt net voor het afsluiten van de mercato
20 miljoen voor Verbruggen :coffee:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 07 sep 2023, 16:46 Veel geld uitgegeven en vermoedelijk ook wel wat aan lonen uitgegeven. Als die dit jaar niets winnen, zou zich dat wel is kunnen wreken.
Ik hoop van ganser harte dat ze niet eens Europees voetbal behalen.
Hoe slechter het daar gaat in Bruxcelles, hoe liever.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Quote uit een artikel op het nieuwsblad over T. Hazard:
Het bleek allemaal niet nodig. Na de middag kwam de transfer in een stroomversnelling. Alle partijen deden nog een extra inspanning en de handen werd geschud voor een jaarsalaris van zo’n 1,8 miljoen euro bruto plus jaarlijks tekengeld en nog wat bonussen. Thorgan liet zijn omgeving weten dat het Turkse back-up-plan niet meer nodig was. Het werd anderlecht.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 08 sep 2023, 14:50 Quote uit een artikel op het nieuwsblad over T. Hazard:
Het bleek allemaal niet nodig. Na de middag kwam de transfer in een stroomversnelling. Alle partijen deden nog een extra inspanning en de handen werd geschud voor een jaarsalaris van zo’n 1,8 miljoen euro bruto plus jaarlijks tekengeld en nog wat bonussen. Thorgan liet zijn omgeving weten dat het Turkse back-up-plan niet meer nodig was. Het werd anderlecht.
Mignolet verdient bij ons bijna het dubbele als ik me niet vergis. Ik vermoed dus dat Thorgan stevig inleverde. Tenzij die "nog wat bonussen" belangrijker zijn dan de journalist ze laat lijken, natuurlijk...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een uitermate zwakke ploeg toch, die mauven.
Maken nog gelijk met een bal die goed valt voor de voet Dreyer in de 97ste minuut.

Erg vind ik ook hoe Kana (door anderlecht uitgeleend aan Kortrijk) zelf eigenlijk moedwillig een tweede gele kaart pakt en daarmee zijn werkgever helpt.
Zou toch een algemene regel moeten worden dat uitgeleende spelers niet mogen oogesteld worden tegen hun moederclub.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 17 sep 2023, 18:08 Wat een uitermate zwakke ploeg toch, die mauven.
Maken nog gelijk met een bal die goed valt voor de voet Dreyer in de 97ste minuut.

Erg vind ik ook hoe Kana (door anderlecht uitgeleend aan Kortrijk) zelf eigenlijk moedwillig een tweede gele kaart pakt en daarmee zijn werkgever helpt.
Zou toch een algemene regel moeten worden dat uitgeleende spelers niet mogen oogesteld worden tegen hun moederclub.
Ik heb net de samenvatting gezien, maar ik denk niet dat Kana moedwillig een tweede gele kaart pakt. Zijn reactie is meteen spontaan en je ziet hem denken: "wat voor een dommerik ben ik". Hij maakt de fout om de aanval af te breken maar vergeet dat hij al geel geboekt stond.
Kana was teleurgesteld dat hij geen kansen meer kreeg bij anderlecht, dus die speelt met bewijsdrang. Dan ga je echt niet bewust je tweede geel pakken. Je zou net alles doen om uw trainer zijn ongelijk te bewijzen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 sep 2023, 12:32
vanGentmaarvoorClub schreef: 17 sep 2023, 18:08 Wat een uitermate zwakke ploeg toch, die mauven.
Maken nog gelijk met een bal die goed valt voor de voet Dreyer in de 97ste minuut.

Erg vind ik ook hoe Kana (door anderlecht uitgeleend aan Kortrijk) zelf eigenlijk moedwillig een tweede gele kaart pakt en daarmee zijn werkgever helpt.
Zou toch een algemene regel moeten worden dat uitgeleende spelers niet mogen oogesteld worden tegen hun moederclub.
Ik heb net de samenvatting gezien, maar ik denk niet dat Kana moedwillig een tweede gele kaart pakt. Zijn reactie is meteen spontaan en je ziet hem denken: "wat voor een dommerik ben ik". Hij maakt de fout om de aanval af te breken maar vergeet dat hij al geel geboekt stond.
Kana was teleurgesteld dat hij geen kansen meer kreeg bij anderlecht, dus die speelt met bewijsdrang. Dan ga je echt niet bewust je tweede geel pakken. Je zou net alles doen om uw trainer zijn ongelijk te bewijzen.
Of het is een uitstekende toneelspeler natuurlijk :mrgreen: Maar ik zag het interview na de match en denk eigenlijk wel dat je gelijk hebt
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

Debast kreeg 1 speeldag schorsing en 1000€ boete.
anderlecht is in beroep gegaan.

De bond kennende krijg je bijna altijd strafvermindering in beroep, dus Debast zal gewoon spelen tegen ons. Deze week zullen we wel ergens lezen dat na beroep zijn straf werd verminderd omdat "de uitsluiting voldoende was".
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 sep 2023, 22:15 Debast kreeg 1 speeldag schorsing en 1000€ boete.
anderlecht is in beroep gegaan.

De bond kennende krijg je bijna altijd strafvermindering in beroep, dus Debast zal gewoon spelen tegen ons. Deze week zullen we wel ergens lezen dat na beroep zijn straf werd verminderd omdat "de uitsluiting voldoende was".
Zou best wel eens kunnen, zeker omdat het zijn eerste rode is op het hoogste niveau, geloof ik, en het niet om een zware tackle ofzo gaat. Nu, áls het zo is, werkt het in beide richtingen natuurlijk. Als één van onze spelers ooit eens zoiets voor heeft, kan dan naar dit precedent worden verwezen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik vind het dubbel.

Enerzijds is het een 'lichte' overtreding en aangezien hij direct rood kreeg was zijn ploeg benadeeld want ze moesten een hele tijd met 10 spelen. Ze kregen ook een penalty tegen, maar dat is geen 'straf' aangezien hij een 100% zeker doelpunt heeft tegengehouden. De penalty is eerder een nadeel voor de andere ploeg, denk maar aan Uruguay tegen Ghana & de rode kaart voor Suarez.

Anderzijds vind ik dat 'enkel de wedstrijd zelf' onvoldoende is als straf. Stel dat je in de 92ste minuut hands maakt en een zeker doelpunt stopt, is 'enkel deze match geschorst' dan ook voldoende? Hierbij kan ik opnieuw verwijzen naar Suarez ;-).

Dus... Wat mij betreft is 'een zeker doelpunt stoppen' zeker 1 match extra schorsing, kwestie van gewoon 1 lijn erin te krijgen en iedereen minstens 1 match te schorsen. Je benadeelt je eigen team deels, maar dat is je eigen keuze. Daarnaast benadeel je ook het andere team want in plaats van een zeker doelpunt hebben ze plots maar een kans op een doelpunt, en iedereen weet dat een penalty ook gemist kan worden.

Ow, en ik vind dat de beroepsprocedure ook te makkelijk is. Ploegen gaan continu tegen alles in beroep. Van mij mogen er extra sancties zijn tegen die beroepsprocedures in de vorm van een extra geldstraf voor teams die onnodig in beroep gaan. Ik weet niet wat het reglement exact zegt in het geval van Debast, maar het lijkt me een vrij duidelijk geval: opzettelijk hands in de 16 waardoor een goal gestopt werd. Op basis van de indicatieve tabel is er een sanctie en daar moet een ploeg zich maar bij neerleggen.
Plaats reactie