RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

HeervanBiesen schreef: 23 aug 2020, 13:36
Polbemol schreef: 23 aug 2020, 13:30 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_98127159

Weer een geweldige Nico Dijkshoorn: Ik citeer een stukje:

ik heb Kompany altijd gezien als een speler die heel goed kan uitvoeren wat een ander hem vertelt. Als de machtsverhoudingen duidelijk zijn – Kompany voetbalt zoals de coach hem dat heeft uitgelegd –, dan is er niets aan de hand. Tot hij weer eens geblesseerd het veld af wankelt.

Precies daar is het misgegaan. Kompany heeft zo vaak met een stuk ijs op zijn knie naast een trainer gezeten, dat hij is gaan denken: dat kan ik ook. Hij is gaan denken: coachen is een beetje toeteren en tetteren en de goede bewegingen maken, de goede jas aandoen en het goede kapsel hebben. Ik heb geen haar, maar de rest beheers ik.
Zalig, las gisteren ook een interview (ben de naam ff kwijt v welke trainer), die zei dat Kompany als trainer nog niets bewezen is dus nederig moet zijn. Als hij een titel of dergelijke gewonnen heeft mag hij pas uitpakken zoals in Extra time afgelopen maandag.
Zal Johan Boskamp geweest zijn in Voetbalprimeur
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Polbemol schreef: 23 aug 2020, 13:50
HeervanBiesen schreef: 23 aug 2020, 13:36
Polbemol schreef: 23 aug 2020, 13:30 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_98127159

Weer een geweldige Nico Dijkshoorn: Ik citeer een stukje:

ik heb Kompany altijd gezien als een speler die heel goed kan uitvoeren wat een ander hem vertelt. Als de machtsverhoudingen duidelijk zijn – Kompany voetbalt zoals de coach hem dat heeft uitgelegd –, dan is er niets aan de hand. Tot hij weer eens geblesseerd het veld af wankelt.

Precies daar is het misgegaan. Kompany heeft zo vaak met een stuk ijs op zijn knie naast een trainer gezeten, dat hij is gaan denken: dat kan ik ook. Hij is gaan denken: coachen is een beetje toeteren en tetteren en de goede bewegingen maken, de goede jas aandoen en het goede kapsel hebben. Ik heb geen haar, maar de rest beheers ik.
Zalig, las gisteren ook een interview (ben de naam ff kwijt v welke trainer), die zei dat Kompany als trainer nog niets bewezen is dus nederig moet zijn. Als hij een titel of dergelijke gewonnen heeft mag hij pas uitpakken zoals in Extra time afgelopen maandag.
Zal Johan Boskamp geweest zijn in Voetbalprimeur
Klopt!
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Genk heeft al laten weten dat Dewaest met 1 club in zijn hoofd zit en blijkbaar zouden dit de mauven zijn.
(vind dit niet erg voor ons, wij hebben voetballende verdediger nodig).
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Benieuwd eigenlijk of die jonge Noor bij de joden mag invallen, zou om een groot talent gaan en traint toch al even mee met de A-kern.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Kompany gaat zijn slogan ook veranderen.

"In older players that we bought somewhere else and actually wanted to sell but nobody wanted them so we put them in the team right now instead of our youth we trust"
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Parcours Kompany is grootheidswaanzin
Speler > geblesseerde speler > T1 anderlecht.

Parcours Clement is carrièreplanning
Speler > jeugdtrainer > assistent coach > T1 bij kleine club > T1 bij grote club > T1 Club.

Clement heeft als Antwerpenaar zo lang in Brugge geleefd dat 'm West-Vlaams boerenverstand kreeg. Niet naast uw schoenen lopen is iets typisch West-Vlaams. De Ketelaere woont bij zijn ouders, als Charles een Brusselaar was had 'm al lang een idioot kapsel en een Bentley.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 14 sep 2020, 10:47 Clement heeft als Antwerpenaar zo lang in Brugge geleefd dat 'm West-Vlaams boerenverstand kreeg. Niet naast uw schoenen lopen is iets typisch West-Vlaams. De Ketelaere woont bij zijn ouders, als Charles een Brusselaar was had 'm al lang een idioot kapsel en een Bentley.
en had hij zijn eerste cap voor de Rode Duivels al gehad. Ik geef je compleet gelijk, maar 't is jammer hoe vaak er naar zo'n randzaken gekeken wordt i.p.v. enkel naar de intrinsieke kwaliteiten.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: RSC anderlecht

Bericht door The_One »

t4nd schreef: 14 sep 2020, 11:12
Vergas Ronald schreef: 14 sep 2020, 10:47 Clement heeft als Antwerpenaar zo lang in Brugge geleefd dat 'm West-Vlaams boerenverstand kreeg. Niet naast uw schoenen lopen is iets typisch West-Vlaams. De Ketelaere woont bij zijn ouders, als Charles een Brusselaar was had 'm al lang een idioot kapsel en een Bentley.
en had hij zijn eerste cap voor de Rode Duivels al gehad. Ik geef je compleet gelijk, maar 't is jammer hoe vaak er naar zo'n randzaken gekeken wordt i.p.v. enkel naar de intrinsieke kwaliteiten.
Bij welke match denk je dat Martinez deze weekend aanwezig was? Juist ja, die van anderlecht. Dat heeft er véél meer mee te maken...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

The_One schreef: 14 sep 2020, 13:12 Bij welke match denk je dat Martinez deze weekend aanwezig was? Juist ja, die van anderlecht. Dat heeft er véél meer mee te maken...
Uiteraard, ik combineerde eigenlijk 2 opmerkingen :-).

Martinez = handpop van Kompany dus spelers uit Brussel krijgen meer kansen bij de Rode Duivels.

Veel blingbling betekent veel in de pers & dus de perceptie bij veel volk dat je goed bezig bent. Nuchter boerenverstand daarentegen relativeert prestaties waardoor die perceptie er niet is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Echt hè... hoeveel mensen ik niet ken die voor kleinere clubs supporteren die allemaal constant bezig zijn over Vanaken en dat dat toch geen echte topper is en bla bla bla...
Die maakt godverdomme 15 goals en 15 assists per seizoen, al 7 seizoenen aan een stuk... sinds die bij ons is zijn we 3 keer kampioen gespeeld in 5 jaar.
Maar die zet gene grote mond op in de Gazet, en blondeert zijn haar niet... dus het zal dan wel genen topper zijn...
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: RSC anderlecht

Bericht door PetjeFCB »

Lol, Vanden Borre als patron/gids voor de jonge talenten. :rofl:

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200918_96838105
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Het was 'maar' tegen W-B, maar toch wel een aantal mooie dingen gezien. Die assist van Doku op Verschaeren bij hun 3e doelpunt was echt wel knap.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

4 wedstrijden van Kompany : gelijk tegen Moeskroen & Oostende, winst tegen Cercle & Waasland-Beveren. 9 doelpunten gemaakt en 5 tegen gekregen - enkel tegen Cercle de nul kunnen houden. Hun prestatie is vrij wisselvallig als je de tegenstand bekijkt. Ze laten mooie dingen zien, maar verdedigend zijn ze ontstellend zwak en ik ben enorm benieuwd wat ze tegen Eupen & tegen ons uit hun mouw gaan schudden.

Ter vergelijking onze laatste 4 matchen : 0-1 verlies tegen Beerschot, 1-2 winst op Genk, 4-1 winst tegen Waasland-Beveren & 0-6 tegen Zulte Waregem. Ook hier de laatste 2 matchen enorm zwakke tegenstanders, maar je ziet wél een stijgende lijn. De tegengoal tegen Beveren kwam er na een snelle omschakeling waarbij Club uitging van een fout op Mata én waarbij Heymans de bal ook nog eens vanuit een moeilijke positie kan binnenknallen.

Vorig seizoen gingen ze ook "meedoen voor de prijzen" omdat ze de laatste matchen plots wat doelpunten maakten. Als je ziet tegen wie ze toen speelden en hoe die teams nog altijd aan het krabbelen zijn...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 21 sep 2020, 19:40 4 wedstrijden van Kompany : gelijk tegen Moeskroen & Oostende, winst tegen Cercle & Waasland-Beveren. 9 doelpunten gemaakt en 5 tegen gekregen - enkel tegen Cercle de nul kunnen houden. Hun prestatie is vrij wisselvallig als je de tegenstand bekijkt. Ze laten mooie dingen zien, maar verdedigend zijn ze ontstellend zwak en ik ben enorm benieuwd wat ze tegen Eupen & tegen ons uit hun mouw gaan schudden.

Ter vergelijking onze laatste 4 matchen : 0-1 verlies tegen Beerschot, 1-2 winst op Genk, 4-1 winst tegen Waasland-Beveren & 0-6 tegen Zulte Waregem. Ook hier de laatste 2 matchen enorm zwakke tegenstanders, maar je ziet wél een stijgende lijn. De tegengoal tegen Beveren kwam er na een snelle omschakeling waarbij Club uitging van een fout op Mata én waarbij Heymans de bal ook nog eens vanuit een moeilijke positie kan binnenknallen.

Vorig seizoen gingen ze ook "meedoen voor de prijzen" omdat ze de laatste matchen plots wat doelpunten maakten. Als je ziet tegen wie ze toen speelden en hoe die teams nog altijd aan het krabbelen zijn...
Eupen wordt alvast een interessante test
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Gisteren in extra time:
"Het is opvallend dat anderlecht veel doelpunten incasseert in de laatste 10 minuten. Dat heeft hen dit seizoen al 6 punten gekost. Gebeurt dat niet, dan heeft anderlecht nu 19 op 21 en staat het met Charleroi op kop, zo simpel is het", weet Arnar Vidarsson.
Artikel op Sporza
De matchen van anderlecht dit seizoen:

1- KV Mechelen - anderlecht 2-2 (tegengoals na 83 en 85 minuten) - 13de in de stand
2- anderlecht - STVV 3-1 (tegengoal na 88 minuten) - 16de in de stand
3- anderlecht - Moeskroen 1-1 (tegengoal na 93 minuten) - 18de in de stand
4- KV Oostende - anderlecht 2-2 (tegengoals na 11 en 34 minuten) - 10de in de stand
5- anderlecht - Cercle Brugge 2-0 - 9de in de stand
6- Waasland-Beveren - anderlecht 2-4 (tegengoals na 64 en 88 minuten) - 17de in de stand
7- anderlecht - Eupen 1-1 (tegengoal na 90 minuten) - 12de in de stand
Als je de cijfers bekijkt vind ik het verhaal iets genuanceerder. Ik heb de huidige positie van de teams erbij gezet, en dan zie je dat anderlecht in zijn 7 matchen enkel nog maar tegenstanders gekregen heeft die in de 2de helft staan (je zou Mechelen nog als vreemde eend kunnen nemen omdat zij een team hebben om hoger te eindigen). Dat betekent ook dat nu hun 'topmatchen' eraan beginnen te komen.

8 - Club Brugge - anderlecht (04/10)
9 - anderlecht - OHL
10 - Kortrijk - anderlecht
11 - anderlecht - Antwerp
12 - Gent - anderlecht
13 - Beerschot - anderlecht
14 - anderlecht - Standard
15 - Zulte Waregem - anderlecht
16 - anderlecht - Genk
17 - Charleroi - anderlecht

Benieuwd dus in hoeverre ze stand gaan kunnen houden met hun 'jonge' ploeg. Op het einde van het seizoen hebben ze trouwens nog een paar pittige matchen (voor het geval ze dan nog moeten vechten voor een plaats in PO1). Speeldag 32 op Antwerp, speeldag 33 thuis tegen Club, speeldag 34 op STVV.
Plaats reactie