RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 615
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 10 okt 2020, 18:50
HeervanBiesen schreef: 10 okt 2020, 18:43 hoop het van harte dat ze dan in de problemen zitten.
met alle respect, tis en blijft onze aardsvijand en zonder hen zullen we geen topper meer in brussel spelen op het scherpst van de snee maar toch..
Eveneens met alle respect, maar echt "op het scherpst van de snee" was de laatste topper ook weer niet. Bij de spelers van Club was er eerder een soort van "spelen met de handrem op" omdat het toch maar een matige tegenstander was...
Klopt, collega zei het ook nog opt werk dat onze ploeg totaal niet doorvoetbalde.
Toch ook weer tekenen dat onze spelers zich sparen voor de matchen met inzet,
ik kijk alvast uit naar de 1ste CL match :-)
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door leem »

Allemaal goed voor het leedvermaak, maar het zou toch beter zijn dat anderlecht weer ietwat niveau haalt. Hier heeft niemand iets aan. Ik kijk zelf niet meer uit naar deze match.
Gaap.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk





HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 615
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

leem schreef: 11 okt 2020, 02:03 Allemaal goed voor het leedvermaak, maar het zou toch beter zijn dat anderlecht weer ietwat niveau haalt. Hier heeft niemand iets aan. Ik kijk zelf niet meer uit naar deze match.
Gaap.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Vind dat ze dan toch een plan klaar moeten hebben,

komende week wordt er vergaderd over het voortbestaan v de club, de grote aandeelhouders willen een kapitaalverhoging...
De kleine zijn er tegen, daardoor is er al eentje eruit gestapt dat die geen inspraak hebben tegen de grote aandeelhouders.
Zelfs Coucke twijfelt daarover, omdat die int begin al 27M in de ploeg gepompt heeft en nu opnieuw zou moeten investeren...

Ze moeten realistisch zijn dat de eerste 3 tt 5 jaar geen PO's mogelijk zijn en ze puur moeten werken op uit de schulden geraken.
Ideale is dan naar eigen jeugd te grijpen en alst mogelijk is de met winst te verkopen.

Tot slot het is en blijft anderlecht, was er een andere club in zo slechte papieren werd deze uit de competitie gezet en mocht op een lager niveau beginnen...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

leem schreef: 11 okt 2020, 02:03 Allemaal goed voor het leedvermaak, maar het zou toch beter zijn dat anderlecht weer ietwat niveau haalt. Hier heeft niemand iets aan. Ik kijk zelf niet meer uit naar deze match.
Gaap.
Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Het kan niet slecht genoeg gaan met de mauve. Van mij mag hun malaise nog lang aanslepen.
Qua financial fair play en vooral het gebrek aan sancties tegenover hen, kan dit ook wel tellen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Artikel op HLN over interesse in Murillo : hier te lezen

De grappige quote wou ik hier toch delen : "Want ik voel me goed hier. Mijn droom is om met anderlecht Champions League te halen. Moet lukken."

Die jongen gaat dus nog minstens een jaar of 10 bij anderlecht moeten blijven :D
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 12 okt 2020, 08:33Het kan niet slecht genoeg gaan met de mauve.
anderlecht is niet langer nummer één, na 4 jaar met 4 gouden schoenen, 3 titels en 3 champions league campagnes zijn wij nummer één, da's duidelijk en iedereen hier is daar blij mee. anderlecht mag nog babbelen over hun 34 titels, de helft daarvan was voor de tweede wereldoorlog, nobody cares :mrgreen:

Maar anderlecht op de sukkel is niet goed voor België én niet goed voor Brugge. 't is slecht voor ons coefficient in Europa, 't is slecht voor TV geld omdat de Belgische classico geen classico meer is, slecht voor ontwikkeling omdat onze groep intussen bijna champions league moet spelen om tegenstanders van zelfde niveau te treffen.

Neem Barcelona weg in Spanje en ze vervelen zich dood in Madrid. Neem dortmund weg in Duitsland en ze vervelen zich dood in München. Als anderlecht verder sukkelt hoop ik dat Genk of Standard een paar goeie jaren kent want competitie waarbij Brugge op z'n gemak titels pakt heeft niemand iets aan, is saai.

Familie in Brussel, RSCA fans, die waren niet blij toen het in Brugge slecht ging, competitie was saai, mauven speelden toen kampioen met 15+ ptn verschil, niemand kon een vuist maken. Da's twee of drie jaar grappig, na vier of vijf jaar steekt dat tegen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 26 okt 2020, 17:42
Tiki Taka schreef: 12 okt 2020, 08:33Het kan niet slecht genoeg gaan met de mauve.
anderlecht is niet langer nummer één, na 4 jaar met 4 gouden schoenen, 3 titels en 3 champions league campagnes zijn wij nummer één, da's duidelijk en iedereen hier is daar blij mee. anderlecht mag nog babbelen over hun 34 titels, de helft daarvan was voor de tweede wereldoorlog, nobody cares :mrgreen:

Maar anderlecht op de sukkel is niet goed voor België én niet goed voor Brugge. 't is slecht voor ons coefficient in Europa, 't is slecht voor TV geld omdat de Belgische classico geen classico meer is, slecht voor ontwikkeling omdat onze groep intussen bijna champions league moet spelen om tegenstanders van zelfde niveau te treffen.

Neem Barcelona weg in Spanje en ze vervelen zich dood in Madrid. Neem dortmund weg in Duitsland en ze vervelen zich dood in München. Als anderlecht verder sukkelt hoop ik dat Genk of Standard een paar goeie jaren kent want competitie waarbij Brugge op z'n gemak titels pakt heeft niemand iets aan, is saai.

Familie in Brussel, RSCA fans, die waren niet blij toen het in Brugge slecht ging, competitie was saai, mauven speelden toen kampioen met 15+ ptn verschil, niemand kon een vuist maken. Da's twee of drie jaar grappig, na vier of vijf jaar steekt dat tegen.
Ik zie vooral Antwerp de komende jaren grote stappen zetten, en bij Standard lijkt men toch ook goed bezig dit seizoen.
Nogmaals, het jarenlange gehoon van de mauve supporters mogen ondergaan, dus voor mij mogen de mauve nog heel lang in het sukkelstraatje blijven. Club zal dit seizoen alleszins niet met 15 punten op kop staan, dat zit er niet in.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Verbeke krijgt bakken lof over zijn transferpolitiek en het 'datasysteem van anderlecht'. Ondertussen is Bundu - hun toptransfer van de zomer, gekocht voor ~3m op een moment dat ze in totaal 4m konden uitgeven, al terug verhuurd. Tegelijk moeten ze een kapitaalsverhoging doen van 5m om zelfs maar hun licentie te kunnen halen...

Ik zie het daar niet snel goed komen eerlijk gezegd. Als de andere ploegen een beetje hun niveau halen komt anderlecht niet in PO1 en hebben ze volgend seizoen opnieuw geen Europees. Ondertussen zullen hun 'toptalenten' opnieuw naar het buitenland moeten om toch maar een beetje richting schuldenvrij te evolueren.

De scouting heeft voor weinig geld een paar spelers gehaald die het niet slecht doen, maar écht geweldig kan je ze ook niet noemen. Cullen, Murillo & een hoop huurlingen.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Ja, ik snap die lof ook niet... vroeger werd er veel geld uitgegeven aan brol. Nu kopen ze brol voor weinig geld. Dat is zowat de enige evolutie die ik zie.
Vanaf het moment dat daar een jeugdspeler begint furore te maken moeten ze hem verpatsen om de put te dichten... zo ga je nog heel lang moeten bouwen voor je echt competitief kan zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hoelang zal Kompany daar nog (mogen) blijven ?
Ik verwacht eigenlijk niet dat ze nog Play Off I halen (nog tegen Zulte Waregem, Antwerp, Club en STVV) en dan zal het toch wel bijzonder warm worden voor Vince.
(Oostende b.v. speelt tegen Moeskroen, Beveren, Beerschot en Cercle)

Ook de titel van Union in 1B is slecht nieuws voor de mauven. De laatste 25 jaar hadden ze heel groot Brussel voor zich (qua lokaal spelerspotentieel, sponsors, en supporters). Union blijkt momenteel echt wel hip te zijn in het Brusselse.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Vince de zelfverklaarde prins is ongenaakbaar bij de mauve, die gaan ze heus niet op straat zetten.
Het is enkel en alleen door hem dat men er in slaagt iets of wat spelers aan te trekken, al is het maar via huurbeurten.
Ik hoop dat Oostende playoff1 haalt, die verdienen dat.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Goh, dat weet ik nog zo niet.
Het is maar de vraag of de fans nog zo fan zijn van Kompany als trainer
En Coucke, die smijt sowieso iedereen buiten als die niet verder in zijn kraam past.
Wouter Vandenhaute maakte ook zonder pardon een einde aan de samenwerking met Van Eetvelt, nochtans zijn vriend
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: RSC anderlecht

Bericht door The_One »

Als anderlecht PO1 niet haalt, dan durf ik zeggen dat Kompany wrs "zelf opstapt", en de schuld op zich zal nemen en nood heeft aan een jaartje zelf reflectie ;)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Genk gaat de beker winnen en de mauve zullen hierdoor uiteindelijk wel nog Europees spelen volgend seizoen.
Toemen he.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Dan ga je ervan uit dat de mauven Play-Off 1 halen ? No way !
Plaats reactie