RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
FrankFarinaII

Re: RSC anderlecht

Bericht door FrankFarinaII »

:brechtje: RSCA kan niet mee in Europese derde klasse
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wanneer gaat die Kompany daar toch eens buiten liggen ? Toch niet normaal dat daar niet meer kritiek op komt vanuit de pers.
Het begint een beetje zielig te worden.

En ondertussen roept Martinez maar spelers op van die bende
FrankFarinaII

Re: RSC anderlecht

Bericht door FrankFarinaII »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 aug 2021, 20:31 Wanneer gaat die Kompany daar toch eens buiten liggen ? Toch niet normaal dat daar niet meer kritiek op komt vanuit de pers.
Het begint een beetje zielig te worden.

En ondertussen roept Martinez maar spelers op van die bende
Als je de voorrondes (!) voor europese derde klasse niet kan winnen, tja..dan stel je niks voor. Kompany stelt als trainer niet veel voor, als hij een verschaeren etc op de bank laat beginnen.
MArtinez is een kwal die enkel werkt voor RSCA en zijn vriendjes: CDK heeft al meer bewezen dan Doku etc, maar mag tochmet de beloften meedoen..onbegrijpelijk.
Soit, RSCA met de voetjes op de grond, onze coefficient naar beneden, maar dat zal niet aan onze ploeg liggen. Wij betalen we de prijs van het armtierige niveau onze de andere belgische "topclubs".
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Artikel in "De Tijd"
[spoiler]
Ex-toplui in verdenking voor onregelmatigheden bij verkoop anderlecht

Het parket wil de ex-anderlecht-toplui Roger Vanden Stock, Herman Van Holsbeeck en Jo Van Biesbroeck vervolgen voor vermeende onregelmatigheden bij de verkoop van de voetbalclub RSC anderlecht aan Marc Coucke. Dat bevestigen bronnen dicht bij het onderzoek aan onze redactie.


De Brusselse onderzoeksrechter Laurence Heusghem heeft het onderzoek naar de verkoop van RSCA afgerond. Binnenkort gaat het dossier naar de Brusselse raadkamer. Die moet beslissen of hij de vorige clubeigenaar Roger Vanden Stock, voormalig algemeen manager Herman Van Holsbeeck en ex-CEO Jo Van Biesbroeck doorverwijst naar de correctionele rechtbank.

Het federaal parket wil geen commentaar geven, maar volgens verschillende bronnen wil het parket hen voor de rechter brengen voor valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen.

Transfer Mitrovic

Een vierde betrokkene die het parket voor de rechtbank wil zien, is de spelersmakelaar Christophe Henrotay. Hij wordt verdacht van valsheid in geschrifte en oplichting. Het onderzoek naar de verkoop van anderlecht in 2017 kwam voort uit een onderzoek naar de transfer van Aleksandar Mitrovic, die hij organiseerde. De naam van Van Holsbeeck viel ook in dat dossier. Onderzoeksrechter Michel Claise stelde hem in verdenking van witwassen, schriftvervalsing en omkoping.

Tijdens de doorlichting van de transfer van Mitrovic vonden speurders aanwijzingen dat de verkoop van anderlecht aan Marc Coucke wellicht niet volgens de regels was gebeurd. Het viel op dat een bod van 91 miljoen euro van Ghelamco-eigenaar Paul Gheysens niet aanvaard was. Dat was nochtans hoger dan dat van Coucke.

Volgens onze informatie meent het parket dat bepaalde personen commissies hebben opgestreken bij de verkoop, terwijl ze niet deelnamen aan de onderhandelingen. Coucke wordt in deze zaak als benadeelde partij gezien. Volgens bedragen die circuleren, zou hij 5 miljoen euro te veel voor de club hebben betaald.

Het parket verdenkt verder de gepensioneerde huisadvocaat van RSCA Luc Deleu (Van Landuyt & Vennoten). Het wil hem hetzelfde ten laste leggen als de drie ex-topmannen. Opvallend: Deleu is sinds april bestuurder bij RSC anderlecht. Hij trad toe tot het beslissingsorgaan van de topclub op voordracht van de zogenaamde 'B-aandeelhouders'. Dat zijn de historische aandeelhouders van anderlecht die sinds de overname een minderheidsbelang (26%) in handen hebben.

Huiszoekingen

Speurders voerden in maart 2020 een huiszoeking uit in Deleus kantoor in Dilbeek. Vermoed werd dat geld van de verkoop naar zijn rekening was overgemaakt. Bij een dergelijke transactie moet het advocatenkantoor dat de verkoop begeleidt het geld op een eigen derdenrekening parkeren. Dat begeleidend kantoor was niet dat van Deleu, maar het Londense Clifford Chance. De politie voerde gelijktijdig huiszoekingen uit in de Brusselse vestiging in de Louizalaan.

Het parket wil Clifford Chance vervolgen voor valsheid in geschrifte, witwassen en oplichting. Ook zou een advocaat van dat kantoor zich moeten verantwoorden voor valsheid in geschrifte en witwassen. Een collega wordt verdacht van schending van het beroepsgeheim.

Operatie Zero

Het is onduidelijk of deze acht partijen de enigen zijn die het parket voor de rechter wil zien verschijnen in dit dossier. Het parket had nog meer verdachten geïdentificeerd.

Het onderzoek naar de verkoop van anderlecht en het dossier over de transfer van Mitrovic hadden initieel niets te maken met Operatie Zero, het grootscheepse onderzoek naar fraude in het Belgische voetbal. Maar gaandeweg doken in de dossiers dezelfde namen of verdachte handelingen op.



Clifford Chance ontkent met klem

In een reactie laat het advocatenkantoor Clifford Chance weten dat het 'heeft kennis genomen van de beslissing van de onderzoeksrechter om haar in verdenking te stellen uit hoofde van (vermeende) strafbare feiten in het raam van een onderzoek dat verband houdt met de verkoop van voetbalclub anderlecht.'

Clifford Chance ontkent met klem bij strafbare feiten betrokken te zijn en 'vertrouwt erop dat ook de gerechtelijke overheden tot dat besluit zullen komen'. Het zal vanzelfsprekend haar medewerking aan het onderzoek verlenen, klinkt het. Gezien het onderzoek geheim is, zal ze er geen verdere communicatie rond voeren.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: RSC anderlecht

Bericht door Nakamba30 »

Het huidige bestuur van deze maffiaploeg is geen haar beter dan het vorige en den ouden vandenstock. Coucke is zo rijk als de zee diep is en dat wordt je nu eenmaal niet door eerlijk te zijn. anderlecht is nu eenmaal een ploeg die zijn palmares gekocht heeft en dat wordt nu nog maar eens bewezen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

vanGentmaarvoorClub schreef: 14 aug 2021, 13:52 Gewoonweg hilarisch soms, die ridicule titels op brolsites als Voetbalnieuws & co :
“Raman maakt monsterlijke impact bij anderlecht” :hurr:
plugin in browser installeren en zoekresultaten van die brol websites uit google verwijderen, kunt niet op clickbait klikken als je het niet ziet.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

anderlecht is er precies wat door aan't komen, misschien eindelijk nog eens een club-rsca op niveau straks. Belgisch voetbal zou daar deugd van hebben, vooral als wij 4-3 winnen dan
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 16 dec 2021, 01:30 anderlecht is er precies wat door aan't komen, misschien eindelijk nog eens een club-rsca op niveau straks. Belgisch voetbal zou daar deugd van hebben, vooral als wij 4-3 winnen dan
Beiden ploegen halen 12/12, het wordt een ouderwetse classico met 2 ploegen die er vol zullen voor gaan.
Ik kan alleen maar hopen dat Club aan het langste eind trekt en de mauve met de voetjes op de grond zet.
De 12de man kan hierin zeker ook een rol spelen door een top sfeer te creëren.
Onze top spelers (Lang, Charles, Vanaken) zijn net op tijd dus naar hun betere vorm aan het toegroeien.
:wave:
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: RSC anderlecht

Bericht door unleashed1990 »

Vergas Ronald schreef: 16 dec 2021, 01:30 anderlecht is er precies wat door aan't komen, misschien eindelijk nog eens een club-rsca op niveau straks. Belgisch voetbal zou daar deugd van hebben, vooral als wij 4-3 winnen dan
Tegen welke ploegen? Sorry de mauve hebben mij nog niet overtuigd. Het feit dat hun supporters nu al roepen dat ze kampioen kunnen worden vind ik toch wel erg overdreven. Voor het zelfde geld vliegen ze uit play off 1 na de teruggronde.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

unleashed1990 schreef: 18 dec 2021, 19:06anderlecht is er precies wat door aan't komen
'kweet vandaar da'k zeg -er wat door aan't komen- ze zijn nog helemaal niet de oude, dat bleek ook na gevleid 2-2 punt komen halen in Brugge, ze waren behalve de eerste 5 en de laatste 15 minuten nergens. Ik wil Brugge altijd op N°1 quoi maar een 'degelijk' anderlecht is toch belangrijk voor competitie. Als enkel Brugge 'n goed niveau haalt worden we weer een mickey mouse competitie zoals vroeger.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

De mauve komen van heel ver en ik vond ze een degelijke match spelen in het hol van de leeuw.
Club kan sinds de play-offs vorig seizoen maar geen constant niveau behalen en is veel te weinig dominant.
Sanders
Invaller
Berichten: 981
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door Sanders »

Kompany en anderlecht gaan in onderling overleg uit elkaar.
Volgens de ene zat er al een tijdje ruis op de relatie met het bestuur, volgens de andere heeft hij al een andere ploeg.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Ik ga hier misschien enkelen tegen de schenen schoppen, maar als hij effectief naar Burnley zou gaan in de Engelse tweede klasse zou gaan dan zou ik het voor hem jammer vinden. Er zijn trainers die met minder een job kregen in de Premier League.
Het blijft toch tweede klasse en Burnley heeft momenteel toch echt een compleet tegenovergestelde stijl van wat Kompany probeert te brengen als stijl.
Het wordt toch eens tijd dat er wat Belgische trainers kunnen doorbreken in het buitenland.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik ben benieuwd wat Mazzu gaat realiseren. Hij wil een deel van de spelers van Union meenemen, maar anderlecht heeft weinig financiële ruimte en Union gaat boter bij de vis willen. Bij Union heeft hij een paar seizoenen kunnen bouwen met achter hem een gigantisch scouting netwerk - bij anderlecht gaat dat net iets anders zijn. Ze zijn de voorbije seizoenen lichtjes 'gestegen', van een 4de plaats naar een 3de + bekerfinale. Het lijkt me sterk dat ze blij gaan zijn met een nieuwe vroege Europese uitschakeling.

Ik begrijp hem wel, Union gaat een hoop spelers verkopen en ze gaan geen gelijkwaardige vervangers kunnen halen die er onmiddellijk staan. Volgend seizoen gaat Union (denk ik) het dus sowieso minder goed doen als dit seizoen, maar anderlecht is nu ook niet bepaald een team in opbouw.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 31 mei 2022, 17:50 Ik ben benieuwd wat Mazzu gaat realiseren. Hij wil een deel van de spelers van Union meenemen, maar anderlecht heeft weinig financiële ruimte en Union gaat boter bij de vis willen. Bij Union heeft hij een paar seizoenen kunnen bouwen met achter hem een gigantisch scouting netwerk - bij anderlecht gaat dat net iets anders zijn. Ze zijn de voorbije seizoenen lichtjes 'gestegen', van een 4de plaats naar een 3de + bekerfinale. Het lijkt me sterk dat ze blij gaan zijn met een nieuwe vroege Europese uitschakeling.

Ik begrijp hem wel, Union gaat een hoop spelers verkopen en ze gaan geen gelijkwaardige vervangers kunnen halen die er onmiddellijk staan. Volgend seizoen gaat Union (denk ik) het dus sowieso minder goed doen als dit seizoen, maar anderlecht is nu ook niet bepaald een team in opbouw.
Ik ben benieuwd of, en zo ja op welke manier Mazzu verder zal bouwen op wat onder Kompany is neergezet. Hun ideeën zijn in mijn ogen toch behoorlijk verschillend, maar ik kan me vergissen. In Genk maakte hij naar eigen zeggen de fout om te lang te wachten met het implementeren van zijn eigen visie, dus ik denk dat hij die fout nu zal willen vermijden en direct zijn stempel zal willen drukken. Zeker omdat hij ook zal weten dat hij in anderlecht niet de tijd zal krijgen zoals bij Union. Het mauve publiek is veel ongeduldiger (hoewel hun geduld de laatste jaren natuurlijk wel op de proef werd en wordt gesteld).

Verder schat ik Mazzu wel hoog in als "people manager", maar ook daar krijgt hij natuurlijk een welbepaalde kern in handen, mogelijk met meer ego's dan bij Union, waar hij meteen mee aan de slag zal moeten.

Ik denk wel dat hij de capaciteiten heeft om te slagen bij een topploeg, maar vraag me af of anderlecht de juiste keuze is voor hem.
Plaats reactie