RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Hah, ik was Antwerp gewoon vergeten. Zij uiteraard eerder de 6e G6-ploeg dan, want grootstad en verstandiger beleid (denk ik).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Als ze het elk seizoen regelen op basis van de resultaten van de laatste 5 seizoenen is het toch eenvoudig? Dan word je beloond als je beter speelt en dan zijn de 'oudere' teams toch wat beschermd tegen nieuwe ploegen waar veel geld in zit (zoals Antwerp).

Eenvoudige berekening: De top-6 van PO1 krijgen de punten van hun positie in het eindklassement (1-6), ploegen die PO2 speelden krijgen standaard '7' als score - teams die in 2de klasse spelen krijgen '9'. Uiteraard kan je een betere berekening nemen, maar dit geeft wél een richtlijn.

Op basis van de voorbije 5 seizoenen krijg je dan deze verdeling voor dit seizoen (waarbij Charleroi voor Oostende staat vanwege 3 deelnames aan PO1):
8 Club Brugge ( 2 / 1 / 2 / 1 / 2 )
15 anderlecht ( 3 / 2 / 1 / 3 / 6 )
16 Gent ( 1 / 3 / 3 / 4 / 5 )
23 Standard ( 4 / 7 / 7 / 2 / 3 )
24 Genk ( 7 / 4 / 7 / 5 / 1 )
30 Charleroi ( 5 / 7 / 5 / 6 / 7 )
---
30 Oostende ( 7 / 5 / 4 / 7 / 7 )
33 Zulte Waregem ( 7 / 6 / 6 / 7 / 7 )
34 Kortrijk ( 6 / 7 / 7 / 7 / 7 )
38 Antwerp ( 9 / 9 / 9 / 7 / 4 )

Antwerp moet dus nog minstens 2 seizoenen presteren vooraleer ze bij de top-6 komen, anderlecht gaat stilaan beginnen zakken maar ze gaan moeten blijven slecht spelen als ze effectief uit de top-6 willen vallen. Met een systeem zoals dit bescherm je sowieso de ploegen die elk seizoen PO1 spelen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Jouw lijstje toont vooral aan hoe fantastisch goed we bezig zijn!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

DavidVM schreef: 13 feb 2020, 10:58 Jouw lijstje toont vooral aan hoe fantastisch goed we bezig zijn!
Dat wisten we al ;)
Het was voornamelijk bedoeld om aan te tonen dat Antwerp niet te hoog van de toren moet blazen (en tot mijn verrassing toont het ook aan dat anderlecht globaal gezien niet zo slecht was als ik me herinner de laatste 5 jaar).
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: RSC anderlecht

Bericht door PetjeFCB »

Qua resultaten... Niet al deze behaalde resultaten waren zo verdiend...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Miljaar he, jammer dat Genk gelijkspeelde gisterenavond. Voor de mauve blijft play off1 haalbaar.
Ik zou ze er toch liever niet bij hebben. Jullie ?
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: RSC anderlecht

Bericht door nesnaj713 »

Tiki Taka schreef: 14 feb 2020, 08:26 Miljaar he, jammer dat Genk gelijkspeelde gisterenavond. Voor de mauve blijft play off1 haalbaar.
Ik zou ze er toch liever niet bij hebben. Jullie ?
Dubbeltje, die matchen tegen de mauven blijven wel plezant en dan kunnen we 5x winnen in 1 seizoen van anderlecht. Ongezien!
Langs de andere kant zou het wel mooi zijn dat wij de enige ploeg zijn die altijd in PO1 gespeeld heeft.

Op zich hoop ik dat ze zich één van de komende speeldagen in de top 6 nestelen, alleen maar om er op speeldag 30 nog net uit te vallen :mrgreen:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Heb de indruk dat ze heel dringend geld nodig hebben.
Je kunt geen internet bekijken of je ziet ergens een reclame voor Dokuutje.
"Even goed als Hazard"
"goudklompje"
"minstens 25 miljoen"
Hoe komen ze erbij ?
Willen er precies vanaf na dit seizoen. De reclamecampagne draait op volle toeren
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 13 feb 2020, 09:17 Als ze het elk seizoen regelen op basis van de resultaten van de laatste 5 seizoenen is het toch eenvoudig? Dan word je beloond als je beter speelt en dan zijn de 'oudere' teams toch wat beschermd tegen nieuwe ploegen waar veel geld in zit (zoals Antwerp).

Eenvoudige berekening: De top-6 van PO1 krijgen de punten van hun positie in het eindklassement (1-6), ploegen die PO2 speelden krijgen standaard '7' als score - teams die in 2de klasse spelen krijgen '9'. Uiteraard kan je een betere berekening nemen, maar dit geeft wél een richtlijn.

Op basis van de voorbije 5 seizoenen krijg je dan deze verdeling voor dit seizoen (waarbij Charleroi voor Oostende staat vanwege 3 deelnames aan PO1):
8 Club Brugge ( 2 / 1 / 2 / 1 / 2 )
15 anderlecht ( 3 / 2 / 1 / 3 / 6 )
16 Gent ( 1 / 3 / 3 / 4 / 5 )
23 Standard ( 4 / 7 / 7 / 2 / 3 )
24 Genk ( 7 / 4 / 7 / 5 / 1 )
30 Charleroi ( 5 / 7 / 5 / 6 / 7 )
---
30 Oostende ( 7 / 5 / 4 / 7 / 7 )
33 Zulte Waregem ( 7 / 6 / 6 / 7 / 7 )
34 Kortrijk ( 6 / 7 / 7 / 7 / 7 )
38 Antwerp ( 9 / 9 / 9 / 7 / 4 )

Antwerp moet dus nog minstens 2 seizoenen presteren vooraleer ze bij de top-6 komen, anderlecht gaat stilaan beginnen zakken maar ze gaan moeten blijven slecht spelen als ze effectief uit de top-6 willen vallen. Met een systeem zoals dit bescherm je sowieso de ploegen die elk seizoen PO1 spelen.
Inderdaad zo is het ook in engeland de rangschikking van vorig seizoen beslist je tv gelden.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

Tja al gezien hoe groot die hun put is?
De enige manier om daar snel uit te raken is het lozen van hun jeugd'talenten' voor zoveel mogelijk geld.
Die overbetaalde vedetten raken ze aan de straat stenen niet kwijt.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 887
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 14 feb 2020, 08:26Ik zou ze er toch liever niet bij hebben. Jullie ?
Moeilijk over uw lippen te krijgen als Club supporter maar voor Belgisch voetbal is beter dat mauven top 6 spelen en europa league halen. Zulte, Mechelen en Charleroi veel kans dat die België belachelijk maken Europees.

Ik denk niet dat ze playoffs halen, beter doen dan KVM en Zulte is al een opdracht, ze moeten dan nog 5 punten inhalen op Genk in 5 matchen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 14 feb 2020, 12:19 Heb de indruk dat ze heel dringend geld nodig hebben.
Je kunt geen internet bekijken of je ziet ergens een reclame voor Dokuutje.
"Even goed als Hazard"
"goudklompje"
"minstens 25 miljoen"
Hoe komen ze erbij ?
Willen er precies vanaf na dit seizoen. De reclamecampagne draait op volle toeren
Geen idee of ze echt denken 25 miljoen te krijgen (zelf nog nergens gelezen), maar even een reality check:
- marktwaarde volgens Transfermarkt: 6 miljoen euro.
- contract loopt af in de zomer van 2021. Eventuele gegadigden zullen dus nu al eens polsen bij zijn entourage, om vervolgens de 'zomersolden' af te wachten. Tenzij hij ondertussen nog verlengt natuurlijk.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Vergas Ronald schreef: 14 feb 2020, 15:21
Tiki Taka schreef: 14 feb 2020, 08:26Ik zou ze er toch liever niet bij hebben. Jullie ?
Moeilijk over uw lippen te krijgen als Club supporter maar voor Belgisch voetbal is beter dat mauven top 6 spelen en europa league halen. Zulte, Mechelen en Charleroi veel kans dat die België belachelijk maken Europees.

Ik denk niet dat ze playoffs halen, beter doen dan KVM en Zulte is al een opdracht, ze moeten dan nog 5 punten inhalen op Genk in 5 matchen.
Charleroi is wel erg goed bezig de laatste jaren. Verdienen een Europees ticket.

Voor KVM en SVZW raken zal makkelijk zijn voor RSCA, want die 2 ploegen zijn aan het sukkelen dat het geen naam heeft. Genk inhalen wordt moeilijker, maar RSCA heeft in theorie een makkelijker programma, dus het kan.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Genk heeft 2 moeilijk affiches (Club & Standard) en 2 haalbare waaronder Oostende en Eupen denk ik. Als ze in die 3 haalbare 9 op 9 halen is anderlecht gezien. Dan moeten die 15 op 15 halen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 14 feb 2020, 15:21
Tiki Taka schreef: 14 feb 2020, 08:26Ik zou ze er toch liever niet bij hebben. Jullie ?
Moeilijk over uw lippen te krijgen als Club supporter maar voor Belgisch voetbal is beter dat mauven top 6 spelen en europa league halen. Zulte, Mechelen en Charleroi veel kans dat die België belachelijk maken Europees.

Ik denk niet dat ze playoffs halen, beter doen dan KVM en Zulte is al een opdracht, ze moeten dan nog 5 punten inhalen op Genk in 5 matchen.
Als je ziet hoe ze momenteel spelen zie ik eerlijk gezegd liever anderlecht geen Europees halen. Zulte of Charleroi zie ik het beter doen.
Plaats reactie