RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Zoals het bestuur van Club de titel heeft gevierd in de catacomben (vip) van de mauve, met Club liedjes en al er bij,
dat zou Club nooit toestaan, mag ik hopen.
Voorts hoedje af voor Kompany, Van Den Haute enz... dat ze de spelers feliciteerden.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

t4nd schreef: 21 mei 2021, 09:16 Trouwens chapeau voor Kompany.
Kompany is een grote meneer hé, daar moeten we niet onnozel over doen. Zijn eerste maanden als trainer was een beetje naïef, liet een jeugdig RSCA voetballen alsof het mancester city was, nu is 't voetbal van anderlecht al veel realistischer - maar ge kunt niet anders dan respect hebben voor die mens, zelfs als Bruggeling.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Laat ons hopen dat RSCA alsnog derde is straks zodat Jurgen geen slachtoffers maakt en uit dat bos komt. Kom uit dat bos Jurgen, Europa League is ook plezant.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: RSC anderlecht

Bericht door unleashed1990 »

Ik ben nou geen fan van anderlecht maar ze zijn toch wel zwaar genaaid door boucaut. De rode kaart is duidelijk geen fout en als het een fout zou zijn dan is het maximum een gele kaart omdat:
-er nog een verdediger van anderlecht staat
-lamkel zé de bal niet onder controle heeft.
-afstand naar het doel is nog ver

Voor de mensen di het niet snappen wat ik bedoel alstublieft :
https://www.covs.nl/system/files/Openba ... _DOGSO.pdf

Ik denk ook dat de 1-0 niet volledig over de lijn was.

Dus toch 2 grote blunders van de arbitrage. Dik genaaid de mauve. Ach ja weten ze ook is hoe het voelt om genaaid te worden door boucaut. Die heeft genk 2 seizoenen geleden de titel cadeau gegeven door een handsbal van Mechele te bestraffen terwijl deze met zijn rug naar de bal staat met zen armen tegen het lichaam.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: RSC anderlecht

Bericht door LaurensVS »

Verbeke is daar toch goed werk aan het verrichten..

Een overschatte speler als Sambi voor +17mil verkopen is een gouden zet, die gast is enorm makkelijk te vervangen. En hun inkomende transfers lijken mij toch ook niet slecht. Hoedt, Refaelov, Sergio Gomez, dat zijn toch onmiddelijke versterkingen. En dat zonder geld. Straf!
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Zonder geld :mrgreen:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

LaurensVS schreef: 30 jun 2021, 16:16 Verbeke is daar toch goed werk aan het verrichten..

Een overschatte speler als Sambi voor +17mil verkopen is een gouden zet, die gast is enorm makkelijk te vervangen. En hun inkomende transfers lijken mij toch ook niet slecht. Hoedt, Refaelov, Sergio Gomez, dat zijn toch onmiddelijke versterkingen. En dat zonder geld. Straf!
Rafa is 35 jaar, Hoedt kon bijlange niet mee bij Lazio en hét wereld top talent Sergio Gomez is gehaald voor een peulschil.
Het moet wel gezegd worden dat ze hun spelers goed weten te vermarkten en bij inkomende transfers ook wel het onderste uit de kan halen, als we de media mogen geloven althans.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Moet dat kunnen é, een grotere loonmassa hebben en geen resultaten behalen behalve het halen van de intertoto 2.0 dan

Niet dat Club alleen maar goeie dingen doet natuurlijk, maar het ene jaar "in youth we trust" en het andere jaar oude spelers gaan ophalen. Ook zotte "scouting op basis van data" dadde. Wetende dat ze daarmee eigenlijk opnieuw de strop rond hun keel weer aanspannen tot het punt dat je waarschijnlijk minstens EL nodig hebt om weer een jaar te overbruggen.

Wij zijn ooit tot in totaal 10-15 miljoen in het rood gegaan en ik stond al op mijn achterste poten omdat ge in mijn ogen de toekomst van de Club niet moogt in het gevaar brengen voor korte termijn winst. Jaar erna draaiden we break-even en sindsdien is het crescendo gegaan.

Hier heb je het over god weet hoeveel tientallen miljoenen, een jaarlijks structureel verlies en sportief nog altijd amper een basis om op te bouwen (neem Nmecha keer weg dit seizoen, ze halen geen PO2).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Wat ik frappant vind is dat Coucke doodleuk zegt een kleine € 30 miljoen schulden aan te zuiveren en er nog eens € 20 miljoen vers kapitaal bij in te pompen, voor de zoveelste keer. Lijkt me allesbehalve een gezonde situatie.
Mochten ze hun jeugd niet hebben gehad, het was al lang boeken toe daar in Bruxcelles.
Elk seizoen komt daar wel een speler uit de academie die vele miljoenen oplevert. (Doku, Lokonga, Bornauw, El Hadj, Saelemakers...)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Ik prefereer ieder jaar CL spelen precies
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 02 jul 2021, 09:23 Ik prefereer ieder jaar CL spelen precies
Uiteraard, maar daar kan je niet voortdurend op rekenen he, en nog minder met de nieuwe formule die er zit aan te komen.
Dan hebben ze bij de mauve een meer constante bron van inkomsten op midden-lange termijn.
Dat moeten we hen wel aangeven.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 02 jul 2021, 11:06
Pica schreef: 02 jul 2021, 09:23 Ik prefereer ieder jaar CL spelen precies
Uiteraard, maar daar kan je niet voortdurend op rekenen he, en nog minder met de nieuwe formule die er zit aan te komen.
Dan hebben ze bij de mauve een meer constante bron van inkomsten op midden-lange termijn.
Dat moeten we hen wel aangeven.
't is nu ook niet dat wij sinds de komst van Bart en Vince niet hebben ingezet op onze jeugdopleiding en de doorstroming. Zie de academy (Club NXT) en haar faciliteiten, doorstromen van een aantal jeugdspelers naar de A-kern (met als typevoorbeelden Engels, Mechele, De Ketelaere),... Brussel is gewoon een enorme kweekvijver van talent, net zoals het meer van Parijs en zijn banlieus waaruit PSG kan putten. Die geografische, grootstedelijke factor, de reputatie van haar jeugdopleiding en het feit dat er een trainer zit die ook kansen geeft aan jeugd (ook al is dat in de praktijk ondertussen wat minder dan aanvankelijk werd vermarkt) geven anderlecht een bepaald schaalvoordeel. Wij hebben al een deel van onze achterstand weggewerkt, en ik ben er zeker van dat er hard gewerkt wordt om de kloof in de mate van het mogelijke verder te dichten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 02 jul 2021, 11:34
Tiki Taka schreef: 02 jul 2021, 11:06
Pica schreef: 02 jul 2021, 09:23 Ik prefereer ieder jaar CL spelen precies
Uiteraard, maar daar kan je niet voortdurend op rekenen he, en nog minder met de nieuwe formule die er zit aan te komen.
Dan hebben ze bij de mauve een meer constante bron van inkomsten op midden-lange termijn.
Dat moeten we hen wel aangeven.
't is nu ook niet dat wij sinds de komst van Bart en Vince niet hebben ingezet op onze jeugdopleiding en de doorstroming. Zie de academy (Club NXT) en haar faciliteiten, doorstromen van een aantal jeugdspelers naar de A-kern (met als typevoorbeelden Engels, Mechele, De Ketelaere),... Brussel is gewoon een enorme kweekvijver van talent, net zoals het meer van Parijs en zijn banlieus waaruit PSG kan putten. Die geografische, grootstedelijke factor, de reputatie van haar jeugdopleiding en het feit dat er een trainer zit die ook kansen geeft aan jeugd (ook al is dat in de praktijk ondertussen wat minder dan aanvankelijk werd vermarkt) geven anderlecht een bepaald schaalvoordeel. Wij hebben al een deel van onze achterstand weggewerkt, en ik ben er zeker van dat er hard gewerkt wordt om de kloof in de mate van het mogelijke verder te dichten.
Klopt. Net zoals ploegen uit hoofdsteden meer geld krijgen voor uitgaande transfers dan provincie steden, omdat die doorgaans meer aanzien genieten internationaal.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Barcelona krijgt minder geld voor zijn spelers dan Real dan?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Gewoonweg hilarisch soms, die ridicule titels op brolsites als Voetbalnieuws & co :
“Raman maakt monsterlijke impact bij anderlecht” :hurr:
Plaats reactie