RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Khas schreef: 25 okt 2019, 11:24
Blackburn schreef: 25 okt 2019, 10:53
Pica schreef: 24 okt 2019, 10:48 Hoeveel geld denk je wel dat ze voor saelemaekers gaan krijgen?
Goh, dat hangt allemaal af van contractsituatie, situatie anderlecht op dat moment, wat de speler juist wil, etc. Moeilijk om daar zo een bedrag op te plakken.
Maar voor dat profiel moet je in een ideale situatie toch 10-12 miljoen kunnen krijgen. Verschaeren iets in de buurt van de 20 denk ik zo. Maar als je die van de hand moet doen om je structurele tekorten weg te werken kan je het dus amper investeren in nieuwe spelers. Denk dat ze best zo snel mogelijk al hun brol buitengewerkt krijgen. Die mannen wegen aardig op de loonkost en kunnen nog wel aardig wat kapitaal opleveren. Maar dan zit er denk ik niet veel anders op dan samen te werken met Bayat :mrgreen:
Niet vergeten dat ze jaar na jaar grote uitgaande transfers hebben gedaan. Als ze willen de verliezen beperken met transfers, dan gaan ze moeten de bedragen van de voorbijgaande jaren voorbij streven.
(Ik laat nu wel even de verschillende factoren achterwege die ervoor gezorgd hebben dat ze aan die transfers veel minder hebben verdiend dan wat de persberichten laten vermoeden)
yup, en gezien het feit dat ze niet direct op de vetpotten van de CL moeten rekenen op korte termijn vrees ik dat ze toch op een bepaald moment de tering naar de nering zullen moeten zetten. Met een paar seizoenen middenmoot tot gevolg vrees ik...
Grellig als je beseft dat 10-15 jaar geleden anderlecht eigenlijk een enorme voorsprong had kunnen nemen op de rest van België dankzij redelijk frequente CL deelnames. Er is daar echter teveel geld in de verkeerde zakken terechtgekomen. Dat in combinatie met het wanbeleid van Coucke gaat hen nog jaren achtervolgen.
Op dat vlak staan wij op een gelijkaardig punt. Door de sportieve en financiële successen kunnen wij nu ook een voorsprong nemen. Hopelijk maken we niet dezelfde fouten. Maar heb er eerlijkgezegd een beter oog op.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

t4nd schreef: 25 okt 2019, 11:50 Ze zitten met dure contracten waar ze vanaf willen, maar de "duursten" willen ze wel behouden...
- Trebel: in de gratie van Vercauteren, die zie ik niet zo snel uit de ploeg verdwijnen.
- Kompany: de goeroe, die blijft zijn contract uitdoen.
- Nasri: de vriend van de goeroe, die zal zijn contract ook wel uitdoen (wie wil die trouwens kopen).
- Chadli: ze spraken al van hem te kopen.

Met de brol die ze momenteel uitlenen gaan ze de putten niet vullen, en dankzij de spelers die ze als sleutelspeler willen houden vergroten ze de put alleen maar. Coucke is gewoon opnieuw bezig een club om zeep te helpen. Hij heeft geen verstand van goed financieel management bij een voetbalclub.
True, maar die brol verpatsen is een eerste noodzaak. En voor pakweg die Sanneh of Kums moet je nog wel wat kunnen vangen. Daarvoor hebde zo ne gangster als Bayat nodig die er in slaagt om zo iemand als Kums nog voor 5 miljoen ergens te lozen.

En akkoord, de duurste contracten blijven. Maar de bedragen dat die mannen vangen zijn gelijkaardig aan wat pakweg Mignolet of Vanaken bij ons krijgen. Met dat verschil dat die dan wel de ploeg dragen bij ons :mrgreen:
Nu, Trebel, als die terug zijn niveau haalt kan je die einde seizoen nog wel verkopen voor een mooi bedrag. Kompany en Nasri zijn een ander verhaal. Daar genereer je geen euro meerwaarde meer op. Nasri heeft wel maar een contract voor 1 seizoen. Dus die kan je volgende zomer laten gaan (zoals het geval was bij zijn 3 vorige clubs.... dat ge dat niet ziet aankomen... :dunno: ).
Chadli is een twijfelgeval. Je ziet dat nu die eenmaal fit is, dat die echt wel een meerwaarde is voor die kern. Is ook wel een topprof. Die investering zou eventueel nog wel te verantwoorden zijn. Beetje zoals wij met Mignolet deden. Je weet dat je die niet meer gaat verkopen, maar je hebt wel een meerwaarde-speler in je kern die dat niveau nog een paar jaar kan aanhouden. Vraag is alleen of ze hem gaan kunnen overnemen. ik dacht dat Monaco nog 8 miljoen wou :mrgreen:
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: RSC anderlecht

Bericht door The_One »

Amai, der zit echt niets in die ploeg e, non match tegen Eupen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vooral grappig hoe ze "als anderlecht zijnde" blijven herhalen in hun analyses. 't Is niet dat er nog één ploeg is die schrik heeft van anderlecht hé, ze zijn al lang van hun sokkel gevallen.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

In geen 100 jaar haalt dit anderlecht play off 1. Weer een historisch record verbroken sinds de invoering van het systeem heeft alleen club brugge en anderlecht altijd meegedaan aan PO1.

Als ze dit jaar weer geen europees voetbal halen voorspel ik toch weinigs goed voor de toekomst. Weer minder sponsor inkomsten en spelers die niet willen komen omdat er geen europees voetbal is.

Ik voorspel een 6 op 6 tegen een zwak uitpresterend AA gent en een zeer zwak Cercle. Om daarna de boot in te gaan op Zulte Waregem and the cycle continues weer paar overwinning en dan verliezen terwij alle ploegen boven hun regelmatige prestatie hebben.

Een middenmotor in onze competitie zoals KV Kortrijk
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Ze concurreren wel met andere middenmoters voor die zesde plek, en ze hebben met Chadli echt wel een serieus wapen ten opzichte van hun concurrenten (Mechelen, Charleroi, Zulte-Waregem, Moeskroen). Op dat niveau is dat vaak voldoende om boven hen te eindigen. Er komt ook nog een mercato aan, en 9 speeldagen om naar Vercauteren te luisteren en extra kwaliteit te halen. Ik zie ze het wel halen, eerlijk gezegd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Sowieso halen die wél nog PO1 hé. Moeten we niet over twijfelen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Vorig seizoen was het met de hakken over de sloot. Dit seizoen zijn ze een pak zieker nog.
Play Off 1 lijkt me onhaalbaar al zijn ze wel al veilig voor het behoud. Mocht Van Crombrugge gekwetst geraken voor de rest van het seizoen, mogen ze het uitvechten met Cercle.
Van Crombrugge is op zijn eentje goed voor drie kwart van hun punten tot nu toe.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Ge vergeet supertalent Verschaeren die los Vanaken uit de rode duivels selectie zal houden :mrgreen:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Alethio schreef: 26 okt 2019, 08:46 Ze concurreren wel met andere middenmoters voor die zesde plek, en ze hebben met Chadli echt wel een serieus wapen ten opzichte van hun concurrenten (Mechelen, Charleroi, Zulte-Waregem, Moeskroen). Op dat niveau is dat vaak voldoende om boven hen te eindigen. Er komt ook nog een mercato aan, en 9 speeldagen om naar Vercauteren te luisteren en extra kwaliteit te halen. Ik zie ze het wel halen, eerlijk gezegd.
Niet vergeten dat hun jaarrekening ver voorbij donkerrood is qua belgische normen. Ik vraag me af waar en hoe ze die versterking gaan vinden & betalen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

t4nd schreef: 26 okt 2019, 15:12 Niet vergeten dat hun jaarrekening ver voorbij donkerrood is qua belgische normen. Ik vraag me af waar en hoe ze die versterking gaan vinden & betalen.
Tschijnt dat ze een rijke eigenaar hebben.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Alethio schreef: 26 okt 2019, 08:46 Ze concurreren wel met andere middenmoters voor die zesde plek, en ze hebben met Chadli echt wel een serieus wapen ten opzichte van hun concurrenten (Mechelen, Charleroi, Zulte-Waregem, Moeskroen). Op dat niveau is dat vaak voldoende om boven hen te eindigen. Er komt ook nog een mercato aan, en 9 speeldagen om naar Vercauteren te luisteren en extra kwaliteit te halen. Ik zie ze het wel halen, eerlijk gezegd.
Sorry ik geloof er niet in. Het was nu het moment om een reeksje neer te zetten en aansluiting te vinden maar dat hebben ze niet gedaan. Ik geloof echt niet dat die plots een reeksje gaan neerzetten.

Deze ploegen gaan met gemak PO1 halen:
Club Brugge
Standard
Genk
Antwerp
AA Gent

De concurent voor plaats 6 zijn KV mechelen en Zulte Waregem en de mauve. Als 1 van de concurenten een paar overwinningen op rij boekt kan anderlecht het schudden.

De ma tch op zulte waregem is belangrijk verlies je die weer dan gaat het moeilijk worden.
Jeugdscheidsrechter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Volgens het Nieuwsblad hebben ze interesse om J. Lukaku te huren van Lazio... Hun scoutingcel beperkt zich duidelijk tot "wie heeft hier ooit nog geshot".
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Lol, die Kayembe is die echt maar 21? Die ziet er 34 uit...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Blackburn schreef: 31 okt 2019, 21:02 Lol, die Kayembe is die echt maar 21? Die ziet er 34 uit...
Administratief foutje. Hij speelde 19 jaar voor Shark Kinshasa toen ze hem vonden en ze hebben per ongeluk zijn staat van dienst als zijn leeftijd genomen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie